Strona 1 z 1
Pomoc przy odpaleniu
: pt maja 24, 2013
autor: nikomedes
Witam
Mam taki problem ze dalem motor do mechanika i wyszlo ze jest moduł walniety zmienili moduł iskra jest ale teraz jak próbują go odpalic to tylko strzela co moze z nim byc? bo nie chce naciągać się na koszta dałem do najlepszych mechaników w Łomży
: sob maja 25, 2013
autor: Sztandar
: sob maja 25, 2013
autor: Pustelnik
A sprawdzili czy iskra jest we właściwym momencie na danym cylindrze (w czasie sprężania tuż przed górnym położeniem tłoka)? Bo objawy o których piszesz sugerują, że tak nie jest - zakładając, że reszta silnika (rozrząd, zawory, ciśnienie sprężania) jest ok.
Można to sprawdzić np za pomocą lampy stroboskopowej. Jeśli zapłon jest dobrze to pozostałe rzeczy każdy zwykły mechanik potrafi sprawdzić. Nie musi być ten "najlepszy"
Zmień koniecznie mechaników !
: sob maja 25, 2013
autor: Gasman
Wszystko wskazuje na przestawiony zapłon-to w najlepszym przypadku. Jeśli byl rozbierany silnik to stawiam na przestawiony rozrząd.
: wt maja 28, 2013
autor: nikomedes
Zabralem go od mechanikow i zrobili juz go tak ze palil przejechalem z 700m wracajac do domu i zgasl mi na skrzyzowaniu i jak chce odpalic to tylko cos pyka w okolicach aku. zadzwonilem do mechanika przyjechal nacisnol i odpalil dojechalem do siebie do miescowosci z 15 km i postawilem na podworko zgasilem chce odpalic dalej to samo co to moze byc tym razem?
: wt maja 28, 2013
autor: Banan
Przejrzyj wszystkie kabelki i kostki pewnie coś nie łączy bądź masy brakuje
Niestety po mechaniku najlepiej sprawdzić samemu
: wt maja 28, 2013
autor: Andy
Akumulator naładuj, wymień..
: wt maja 28, 2013
autor: nikomedes
Aku nowe jest naladowane nie mam pojecia ten motur jakos mi same koszta itd przynosi nie wiem sam czy go nie zostawic juz
: wt maja 28, 2013
autor: Banan
nikomedes pisze:nie wiem sam czy go nie zostawic juz
Jakto zostawić
Nie rezygnuj krok po kroku,
spokojnie z browarem w ręku podejdż do tematu a napewno znajdziesz gdzie tkwi problem
A puźniej już tylko
i na Vulcanerie do Przysuchy
: wt maja 28, 2013
autor: Piotr_Classic
Sprawdź alternator. Być może masz spalony i wymiana reglera nic nie pomoże. Zmierz napięcie między fazami alternatora - powinno być około 60V. Jeżeli jest tyle to napięcie ładowania aku powinieneś mieć na wolnych 12,3-12,5V a przy 4.000 or/min 14,4-14,5V i nie więcej !. Po paru sekundach powinno zejść do 12,5 V. Jeżeli nie to masz regler do wymiany.
oczywiście zakładam że wszystkie złącza masz czyste i nie zaśniedziałe.
: śr maja 29, 2013
autor: Sztandar
Odkręć prawą osłone tam znajduje się elektromagnes rozrusznika, zdejmnij gumowe osłony z przewodów i spróbuj je zewrzeć wtedy gdy pyka i nie chce odpalić, ja obstawiam właśnie ten elektromagnes.
: czw maja 30, 2013
autor: nikomedes
Juz podchodze i pali tylko mam cos takiego teraz, odpalilem z rana motorek i pojechalem do stacji benzynowej rozpedzal sie tak szybko ze nie poznalem swojego motoru ;d bylem w szoku ale potem wracam i juz zaczol wolniej sie rozpedzac ;/ cos jest z nim nie tak bo strasznie wolno sie rozpedza, no i duzo pali
zalalem bak pod korek zrobilem 53mile i bak pusty jest ;/