Strona 1 z 2
Co jaki okres czasu doładowywać akumulator?
: wt sie 17, 2010
autor: arulek
Witam forumowiczów i mam pytanko mianowicie co jaki okres czasu należy doładowywać akumulator przy normalnym użytkowaniu w sezonie? Akumulator mam żelowy 14 Ah nowy. Nie wiem czy to normalne ale prądu starcza mi na ok 2 miesiące a potem mam problem z odpaleniem aż całkowicie przestaje kręcić. Jeżdżę przeważnie w mieście- korki , krótkie odcinki - ok 10 - 15 km. Prądu ładowania nie mierzyłem ale alternator na pewno ładuje bo w sumie 2 miechy śmigam bez najmniejszego problemu.Koleś ma Virago 500 i mówił mi , że w sezonie nawet gdy jeździ doładowuje swój aku raz na miesiąc wiec może tak ma być ?
: wt sie 17, 2010
autor: Piotr
Ja swojego nie doładowywuję i nie mam problemów proponuję sprwdzić jednak ładowanie moim zdaniem nie jest to normalny objaw.
: wt sie 17, 2010
autor: centek
Nie masz ładowania w wystarczającej wielkości. Sprawdź proszę przy pracy na luzie i na wyższych obrotach - powinno wykazać co i jak.
: wt sie 17, 2010
autor: Piotr_Classic
Piotr27 ma rację , sprawdź miernikiem napięcie ładowania. Na wolnych obrotach powinno być 12-12,5V na wyższych 13-13,5V wg mnie. Natomiast wahnięcia nie powinny przekraczać 0,1-0,2V podczas ładowania. Jeżeli takie napięcie będzie a będą duże wahnięcia to znaczy jest padający regulator, jeżeli będzie o wiele niższe napięcie to niestety.... padający alternator. Niedawno to przerabiałem w swoim.
: śr sie 18, 2010
autor: Ryffka
Piotr27 pisze:Ja swojego nie doładowywuję i nie mam problemów
U mnie to samo
Aku nie ma pojęcia co to prostownik... nawet po zimowisku.
Piotr_Classic pisze:Na wolnych obrotach powinno być 12-12,5V na wyższych 13-13,5V wg mnie.
A wedug manuala
:
Charging voltage: 14~15V at r/min (rpm), night
: śr sie 18, 2010
autor: Piotr_Classic
Masz rację ryffka........... ale nasze VN-y (mówię o moim i arulka) są starszymi motorkami i takie parametry trzymały tuż po opuszczeniu fabryki
Jak wiadomo odpowiedni wiek nie wpływa pozytywnie na jakość elektryki tak generalnie. Mam zamontowany nowy alternator i poprawiłem, oczyściłem wszystkie styki jakie wg mnie mogą mieć wpływ na "jakość" ładowania. Parametry jakie podałem udało mi się uzyskać po tych wszystkich zabiegach. Być może w Twoim modelu jest zastosowany po prostu mocniejszy alternator
: śr sie 18, 2010
autor: Ryffka
Może, może choć wydaje mnie się, że tego typu napięcie jest dość standardowym. W puszkach ma się ono podobnie na poziomie 14,7V. Jeżeli na takim poziomie będzie u
arulek, to się znaczy ok
Wiek z pewnością ma duży wpływ na wydajność alternatora, ale napięcie 13V może moim zdaniem być niewystarczające do porządnego naładowania aku podczas jazdy.
: śr sie 18, 2010
autor: Piotr_Classic
W takim razie w naszych VN-ach może być jeszcze temat padającego regulatora napięcia.....
: ndz sie 22, 2010
autor: Abrams
Zobacz post Starszego o odpalaniu na zimno...
Sprawdź ładowanie czy moto stare czy nowe powinno dobrze ładować
Ja swojego przez sezon nie ładuję ale zimą trzymam aku w biurze i co miesiąc skrobnę nieco prądem...
: ndz wrz 26, 2010
autor: VKC
Koledzy doradźcie mi konkretny model akumulatora do mojego moto bo muszę kupić nowy... - plis - :?:
: ndz wrz 26, 2010
autor: krzysztof
Jezeli masz orginalny aku i sa jeszcze dane na nim to masz problem z glowy.kupujesz taki sam.A jezeli nie to jutro rozpakuje mojego Vulcana bo takze mam 1500 i napisze dane.pozdrawiam Krzysztof.
: ndz wrz 26, 2010
autor: VKC
tak, tylko teraz chłopaki polecają żelowe i sam nie wiem czy kupować klasyczny czy nowoczesny - w tym sensie pytam...
: ndz wrz 26, 2010
autor: krzysztof
Witam.Masz takie objawy jakby alternator nie doladowywal akumulatora.Sprawdz to.Powinno byc oklo 14V podczas przacy na zaciskach akumulatora.Jezeli nie ma 14V to trzeba poszukac przyczyny.Moze to byc regulator napiecia.Krzysztof.
: ndz wrz 26, 2010
autor: krzysztof
Aku zelowe to nowosc.Ja mam od roku klasyczny i jest OK.Cena jest chyba takze rozna.
: ndz wrz 26, 2010
autor: VKC
ładowanie sprawdzone - jest ok, aku nie trzyma...
: ndz wrz 26, 2010
autor: Piotr
YTX 16 BS Yuasa klasyczny, ja też muszę wymienić ale to na wiosnę teraz przemęczę się na tym.
: ndz wrz 26, 2010
autor: VKC
: ndz wrz 26, 2010
autor: Piotr
Nie, musi mieć 14AH a ten ma 10 i mały prąd rozruchowy, jeżeli mogę coś doradzić to nie kupuj taniego akumulatora, mam kolegów którzy wymieniają je co sezon proponuję aku firmy YUASA np. taki
http://moto.allegro.pl/sm-akumulator-yu ... 07034.html
Można kupić trochę taniej niż na tej aukcji podrążę temat i dam Ci znać za ile załatwię.
Z pewnością posłuży dłużej niż ten który znalazłeś.
: ndz wrz 26, 2010
autor: VKC
ja nie za bardzo szukałem - skopiowałem do wyszukiwarki nazwę którą podałeś i wyskoczył...
A rzeczywiście wolę zapłacić więcej i nie szarpać sobie nerwów...
: ndz wrz 26, 2010
autor: Piotr_Classic
Popieram mojego imiennika. Ten model co podał brałbym bez zastanowienia. Z mojego doświadczenia "kilkumotocyklowego" wiem że YUASA zagwarantuje Ci niezawodność.
Żelowe to ..... coś z nimi nie tak. Mój kumpel ma XJ900 Diversion i zakupił żelowy z odpowiednimi parametrami w zeszłym sezonie a w tym już nie nadawał się do niczego..... ładowanie w moto jest w porządku.....