Strona 1 z 1
silnik vn750 problem
: śr cze 05, 2013
autor: Smolo
Witam ,jestem tu nowy .Niedawno zakupiłem VN 750 i słychać stuki jakieś metalowe jak by w cylindrach pierścienie czy coś w tym stylu ,może ktoś pomoże co to może być i jak to zrobić jakieś instrukcje .VN 750.
: śr cze 05, 2013
autor: Żabol
Po polsku nic nie dostaniesz,manual niemiecki ma lepsze zdjęcia i o tego pytaj
: czw cze 06, 2013
autor: Wojtek34
Witaj. Ciężko ocenić gdy się nie słyszy jaki to dźwięk, może to być poważniejszy problem wewnątrz silnika, ale równie dobrze jakiś poluzowany element. Czy są jakieś inne objawy poza owym dźwiękiem? Silnik źle pracuje?
: czw cze 06, 2013
autor: Rudy
Napisz cos więcej jak pracuje silnik, w którym dokładnie miejscu stuka, w jakich momentach, przy jakich obrotach. Czy np stuka na wolnych a na wysokich przestaje, czy np. tylko na zimnym, czy na gorącym silniku itp.
Opisz też prace silnika, jak z odpalaniem na ciepłym i zimnym, czy wkręca normalnie na obroty itp.
: czw cze 06, 2013
autor: Smolo
Witam, więc to tak : odpala na zimnym elegancko i na ciepłym tak samo, pracuje równo nie ma żadnych skoków na wolnych obrotach.Zbiera się ładnie na starcie i pięknie na trasie jedzie.Odgłos dochodzi jakby z pierwszego cylindra na zimnym i na ciepłym tak samo puka na wolnych a jak na trasie to jakby przestawało
: pt cze 07, 2013
autor: Smolo
Witam ,byłem na trasie dziś moją 750 i bez kasku jechałem te stuki słyszałem na trasie też .A ale czasami przestają na wolnych i jak dodam gazu to zaczyna pukać pomóżcie
: pt cze 07, 2013
autor: Rudy
Możesz mieć to co mi się zaczęło objawiać - luzy na panewkach.
A tak btw na jakich jeździsz obrotach? Bo vn750 lubi wyzsze obroty, tak ok 4-5tys to norma.
: pt cze 07, 2013
autor: Sztandar
Ja też obstawiałbym na panewke, w zależności od obciążenia stuki nasilają się albo ustają.
: pt cze 07, 2013
autor: Smolo
ok dzieki za pomoc,tak też jeżdze około 4-5 tys obrotów, a tak z tymi stukami mogę jeździć ten sezon czy na gwałt robić, a koszt naprawy może jaki tak około jeśli możecie podac
: pt cze 07, 2013
autor: Rudy
Roboty jest przy tym w h**j bo trzeba wyjąc silnik i rozłożyć go totalnie na pół. Ja już swój silnik wyciągałem jak robiłem rozrząd i pierścienie więc się nie boję ale jak ktoś nie robił przy silniku to może mieć trochę obaw (choć niepotrzebnie - nie jest to takie straszne
).
Z tego co się zorientowałem to azotowanie i szlifowanie wału + dorobienie i montaż panewek pod oś wału i pod korbowody to koszt ok 1500zł. Uprzedzam że jest to tylko zasłyszana informacja. Sam się jeszcze nie orientowałem. Problem w tym że większość zakładów dorabia panewki do silników niskoobrotowych a VN750 jest wysokoobrotowy i trudno znaleźć speca do tego. Planuję jakoś ostrożnie dojeździć sezon i zając się tym jesien/zima ale cholera wie ile panewki wytrzymają.
Do tego oczywiście dojdzie koszt nowych uszczelek pod bloki cylindrów (ok 30zł/szt), głowice (ok 75zł/szt), boczne pokrywy (ok 30zł/szt), przekładnie kątową (ok. 20zł/szt) + smary, olej itp ale przy głównym koszcie to już drobiazgi
: sob cze 08, 2013
autor: Rav
Niestety i ja muszę się przyłączyć do tego tematu
Pojawiły się metaliczne stuki o wysokiej częstotliwości, wydaje mi się, że w okolicy głowicy 2 garu, silnik pali normalnie, wkręca się normalnie, nic nie przerywa, stuki słychać w całym zakresie obrotów, jednak przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu jakby były wyraźniejsze.
Kojarzą mi się bardziej nie ze stukiem, ale grzechotaniem metalicznym i to akurat teraz przed zlotem. Trochę się obawiam jeździć, nie wiem czy nie uszkodzę silnika.
Proszę o jakieś sugestie od doświadczonych kolegów.
: sob cze 08, 2013
autor: Smolo
dzieki bardzo za wyczerpaną wiadomość , mam nadzieję że przejeżdze ten sezon a na zimę do fachowca bo sam tego nie zrobię nie jestem mechanikiem i mam małe pojęcie .Do zobaczenie na trasie
: sob cze 08, 2013
autor: Żabol
Zaraza jakaś czy co na motory padła
trzymajcie się
.Jakby co to silnik mieli w Rybniku ,,w M-motor przebieg coś koło10.000 km,za jakieś niecałe cztery klocki ,do utargowania ;też coś spuszczą