Stukanie w silniku

wisniowy1
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 26, 2010
Miejscowość: NDM
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Stukanie w silniku

Post autor: wisniowy1 » sob sie 21, 2010

Witam!
Mam problem. Od kilku dni w silniku słychać bardzo głośne stukanie zaczyna od 2900 obrotów, przestaje stukać w czasie przyspieszania i zwalniania. Stukanie jest tak głośne, że nie mogę określić skąd dobiega. Może miał ktoś podobny problem i wie co to może być.

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » sob sie 21, 2010

Dzięcioł ci wpadł... :mrgreen:

Było już piszczenie, świstanie, cykanie a teraz proszę - nowy dźwięk. :ok:

Awatar użytkownika
Baudolino
Posty: 945
Rejestracja: ndz cze 13, 2010
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Lucynka
VROC: 32426

Post autor: Baudolino » sob sie 21, 2010

Na luzie też stuka ??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » sob sie 21, 2010

...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !

Awatar użytkownika
Baudolino
Posty: 945
Rejestracja: ndz cze 13, 2010
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Lucynka
VROC: 32426

Post autor: Baudolino » sob sie 21, 2010

W Explorerze jek miałem walnięte napinacze to stukało tylko na zimnym silniku. Takie stuki mam też jak zapomnę dolac oleju.

Pozdrawiam

wisniowy1
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 26, 2010
Miejscowość: NDM
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: wisniowy1 » sob sie 21, 2010

Dziękuje za szybkie odp. :yeee: też podejrzewam rozrząd i mam nadzieje że nie jest to panewka :cry:

wisniowy1
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 26, 2010
Miejscowość: NDM
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: wisniowy1 » sob sie 21, 2010

Stuka cały czas tak jakby coś o korpus silnika milknie tylko na ciepłym silniku przy 80km/h na 5 biegu wtedy jest ok no i oczywiście jak się przyspiesza albo zwalnia na biegu

wisniowy1
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 26, 2010
Miejscowość: NDM
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: wisniowy1 » sob sie 21, 2010

Starszy pisze:...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !
Czy we własny zakresie można to sprawdzić? :?:

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » sob sie 21, 2010

Wyciągnąć silnik rozebrać i zobaczyć...
Trzeba robić rozrząd jak kolega Tiszo mówi.
Jak padnie rozrząd to silnik zblokuje i gleba...
Jaki masz przebieg??
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

wisniowy1
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 26, 2010
Miejscowość: NDM
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: wisniowy1 » sob sie 21, 2010

Na liczniku 38000

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » sob sie 21, 2010

wisniowy1 pisze:Na liczniku 38000
Który rocznik ??
Jak przed 94 to remoncik raczej jak po 94 to można jeszcze powalczyć napinaczami.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

wisniowy1
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 26, 2010
Miejscowość: NDM
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: wisniowy1 » sob sie 21, 2010

87r. czyli 100% remont :wall:

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » sob sie 21, 2010

wisniowy1 pisze:87r. czyli 100% remont :wall:
To musisz zacząć myśleć o remoncie...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » sob sie 21, 2010

wisniowy1 pisze:
Starszy pisze:...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !
Czy we własny zakresie można to sprawdzić? :?:
Tak ! - przy każdym cylindrze jest dwie sprężyny napinające ślizgi które należy sprawdzić - jedna w napinaczu nawinięta na popychacz (ten wystający - u mnie się zawiesił) można określiś ile jeszcze może pójść w pracę, druga sprężyna (większa) trochę wyżej pod dużą śrubą napinająca oba ślizgi - można troszkę rozciągnąć, jak stuki ustaną to znaczy że pomoże wymiana na nowe.
Rozrząd powinien wytrzymać co najmniej 50tyś , wobec tego masz inny przebieg.

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » ndz sie 22, 2010

Ehhhh.

Licznik kręcony na maxa.

Nie ma takiej opcji aby 23 letni motek miał 38kkm.

No chyba, iż jeździła nim wcześniej tylko babcia na stację Statoil :P .

Szykuj worek siana i rezerwuj dużooo czasu na remoncik :cry: ......

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz sie 22, 2010

Starszy pisze:
wisniowy1 pisze:
Starszy pisze:...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !
Czy we własny zakresie można to sprawdzić? :?:
Tak ! - przy każdym cylindrze jest dwie sprężyny napinające ślizgi które należy sprawdzić - jedna w napinaczu nawinięta na popychacz (ten wystający - u mnie się zawiesił) można określiś ile jeszcze może pójść w pracę, druga sprężyna (większa) trochę wyżej pod dużą śrubą napinająca oba ślizgi - można troszkę rozciągnąć, jak stuki ustaną to znaczy że pomoże wymiana na nowe.
Rozrząd powinien wytrzymać co najmniej 50tyś , wobec tego masz inny przebieg.
A czy ta regulacja nie jest dostępna po 94 roku??
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » ndz sie 22, 2010

Abramsm1a1 pisze:
Starszy pisze:
wisniowy1 pisze:
Starszy pisze:...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !
Czy we własny zakresie można to sprawdzić? :?:
Tak ! - przy każdym cylindrze jest dwie sprężyny napinające ślizgi które należy sprawdzić - jedna w napinaczu nawinięta na popychacz (ten wystający - u mnie się zawiesił) można określiś ile jeszcze może pójść w pracę, druga sprężyna (większa) trochę wyżej pod dużą śrubą napinająca oba ślizgi - można troszkę rozciągnąć, jak stuki ustaną to znaczy że pomoże wymiana na nowe.
Rozrząd powinien wytrzymać co najmniej 50tyś , wobec tego masz inny przebieg.
A czy ta regulacja nie jest dostępna po 94 roku??

...mój jest z 92r - opisuję co można zobaczyć przy moim !

- poza tym wkiedyś intensywnie przeglądając wszystko co dotyczy VN 750 - przed zakupem - wyczytałem, że zmiany rozrządu były wprowadzone w 90, lub po 90r - nie pamiętam. Wizualnych, poza deklami silnika i boczkami (mało istotne dla eksploatacji) różnic pomiędzy moim a tym z 94r nie zauważyłem

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn sie 23, 2010

Starszy pisze:
Abramsm1a1 pisze:
Starszy pisze:
wisniowy1 pisze:
Starszy pisze:...z pewnością rozrząd - trzeba przejrzeć napinacze !
Czy we własny zakresie można to sprawdzić? :?:
Tak ! - przy każdym cylindrze jest dwie sprężyny napinające ślizgi które należy sprawdzić - jedna w napinaczu nawinięta na popychacz (ten wystający - u mnie się zawiesił) można określiś ile jeszcze może pójść w pracę, druga sprężyna (większa) trochę wyżej pod dużą śrubą napinająca oba ślizgi - można troszkę rozciągnąć, jak stuki ustaną to znaczy że pomoże wymiana na nowe.
Rozrząd powinien wytrzymać co najmniej 50tyś , wobec tego masz inny przebieg.
A czy ta regulacja nie jest dostępna po 94 roku??

...mój jest z 92r - opisuję co można zobaczyć przy moim !

- poza tym wkiedyś intensywnie przeglądając wszystko co dotyczy VN 750 - przed zakupem - wyczytałem, że zmiany rozrządu były wprowadzone w 90, lub po 90r - nie pamiętam. Wizualnych, poza deklami silnika i boczkami (mało istotne dla eksploatacji) różnic pomiędzy moim a tym z 94r nie zauważyłem
Bo 90 r. czy 94 r. niczym wizualnym się nie różni, jak już kiedyś pisałem chodzi o to że od 94 r. dano lepsze napinacze oraz ślizgi rozrządu, poprawiono również wodzik w skrzyni biegów który w starszych modelach pękał i trza bylo rozbierać skrzynie.

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » pn sie 23, 2010

Tiszo pisze:poprawiono również wodzik w skrzyni biegów który w starszych modelach pękał i trza bylo rozbierać skrzynie.
...świeta prawda, coś wiem na ten tema t!

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » pn sie 23, 2010

Starszy pisze:
Tiszo pisze:poprawiono również wodzik w skrzyni biegów który w starszych modelach pękał i trza bylo rozbierać skrzynie.
...świeta prawda, coś wiem na ten tema t!
No fakt ty to robiłeś, no ale wreszcie jesteś cały poskładany więc Starszy nabij mu troszkę km.
Pozdro

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 29 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 29 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą