Strona 1 z 1
Napinacze rozrządu w vn 750
: pt sie 09, 2013
autor: Rav
Czy ktoś może korzystał z usług tej firmy
www.tocmanufacturing.com/ACCT.htm‎ i sprowadzał ich sprężynki do 750-tki ?
Z góry dzięki za wszelkie info.
: pt sie 09, 2013
autor: Brein
Tak, ja
Zamawiał mój znajomy do mojej byłej siedemsetki jakieś dwa lata temu. Szybko przyszły.
: wt sie 13, 2013
autor: Rudy
Ja zamawiałem od nich zestaw sprężyn. Przyszły w 5 dni. Chodzą bez zarzutu.
: czw sie 22, 2013
autor: Grzehu
Po raz pierwszy zabieram głos wiec witam wszystkich.
Od 2 sezonów jestem szczęśliwym posiadaczem VN750 '86r wersja amerykańska. Od jakiegoś czasu pojawiło się tępe metaliczne stukanie z lewej strony na przednim cylindrze i czasami metaliczny jęk przy ruszaniu. Stukanie słychać w pełnym zakresie obrotów, przy zejściu z obrotów stukania słabnie. Początkowo działo się to na zimnym silniku, po przejechaniu kilkuset kilometrów słychać je również na rozgrzanym silniku. Poprzedni właściciel reanimował sprężynę bo pękła, skracając ją. Właśnie otrzymałem paczkę ze sprężynami dolnego napinacza z TOC Manufacturing. Na mechanice znam się średnio, bardziej od strony teoretycznej, praktykować nie miałem okazji. W pracach wspomaga mnie kolega. Zabrałem się do wymiany. Z opisów wynikało, ze wystarczy odkręcić 2 nakrętki, okazało się, ze jest jeszcze przewód olejowy, który skutecznie blokuje możliwość zdjęcia napinacza ze szpilki od strony silnika, jakoś sobie z tym poradziłem luzując pozostałe śruby mocujące przewód i odginając go delikatnie. Po rozebraniu napinacza okazało się, ze brakuje podkładki, którą zakłada się na trzpień pomiędzy sprężynę a pierścień (rurkę) Na zdjęciu to ta podkładka najbliżej rurki:
http://www.tocmanufacturing.com/ACCT_re ... ctions.htm
Nie wiem jak ważna jest to podkładka czy spełnia ona znaczącą rolę, napinacz działał bez niej. Zakładam jednak że jest potrzebna wiec chciałbym dopasować jakiś zamiennik. Czy może któryś z kolegów posiada luzem napinacz i może podać wymiary tej podkładki?
Z góry dziękuję za pomoc.
: czw sie 22, 2013
autor: Żabol
dzisiaj zalukam
do garażu to dam znac
: czw sie 22, 2013
autor: Grzehu
Dzięki. Mam kilka dni urlopu i chciałbym je efektywnie wykorzystać a brak tej podkładki wstrzymuje moje działanie. Rozkręcił bym drugi napinacz i sobie wszystko pomierzył ale na razie chcę sprawdzić czy wymiana tej jednej da zamierzony efekt.
Gdyby ktoś chciał zamawiać części zza oceanu. Moja przesyłka z TOC Manufacturing od momentu zapłaty (PayPal) dotarła w 11 dni. Liczyłem, ze dotrze w 5 dni, jak to ktoś napisał na forum i po 10 dniach oczekiwania, zaniepokojony wysłałem maila z zapytaniem czy z moim zamówieniem jest wszystko w porządku. Odpowiedź otrzymałem tego samego dnia z informację, ze paczka wyszła w dniu zamówienia a standardowo czas realizacji wysyłki do Polski wynosi 14 dni. Następnego dnia miałem już sprężynki w domu.
: pt sie 23, 2013
autor: Żabol
Srednica wewn;7 mm, zewn;13,5,grubość1mm
: pt sie 23, 2013
autor: Grzehu
Wielkie dzięki. Jutro zabieram się do roboty. Dam znać czy nowa sprężynka dała radę. Oby tylko nie okazało się, ze podkładka musi być z super mocnego stopu czegoś tam i że zwykła z żelaźniaka wystarczy.
: ndz sie 25, 2013
autor: Grzehu
Dzięki Żabol ale coś z tymi wymiarami jest nie tak. Czy zmierzyłeś dobrą podkładkę? Średnica gwintowanej części trzpienia na który ma ona wejść ma 8mm i siłą rzeczy wymiar 7mm ni jak nie pasuje. Musiałem pokombinować sam. Skorzystałem ze zdjęcia, które podlinkowałem wyżej. Wszystkie elementy napinacza leżą na płaskiej powierzchni, rzut jest w miarę prostopadły, wyciąłem ze zdjęcia część podkładki w najszerszym miejscu i naniosłem na pozostałe części
Na pewno podkładka ma wejść na gwint, i tak to wychodzi ze zdjęcia, więc otwór musi mieć więcej niż 8mm (jest to zresztą zobrazowane na filmie instruktarzowym na youtube). Ze zdjęcia wychodzi że podkładka powinna mieścić się w tulei, której średnica wewnętrzna wynosi 13mm, założyłem, że średnica zewnętrzna podkładki będzie miała 12mm oraz (tego nie jestem pewien) że podkładka nie powinna się przesunąć na część nie gwintowaną trzpienia, która ma 9mm więc otwór podkładki powinien zawierać się w średnicy 8mm<>9mm. Tak też rozwierciłem podkładkę. Złożyłem wszystko do kupy, zamontowałem i jak ręką odjął. Silnik przestał działać jak sieczkarnia. Mam nadzieję, ze zrobienie dłuższej trasy upewni mnie w przekonaniu ze wszystko jest ok.
: pn wrz 02, 2013
autor: Żabol
Mierzyłem na swoim napinaczu ,ale wcale się nie zdziwię jak mam coś podupczone
znowu
: śr wrz 04, 2013
autor: Grzehu
Niestety wymiana sprężynki na wiele się nie zdała. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zaczęło znowu stukać. Ale skoro moje działania pomogły na chwilę, zakładam że jestem na dobrym tropie. Złożyłem wszystko jak w instrukcji. Nie wiem, może coś spartoliłem… Nie jestem pewny czy podkładka powinna wchodzić w tuleję… Przed przykręceniem napinacza sprawdziłem ile jeszcze ma zapasu, Skręciłem sprężynę tak aby trzpień się schował, włożyłem napinacz w gniazdo, zwolniłem sprężynę, trzpień automatycznie wysunął się napinając łańcuch, zablokowałem sprężynę aby unieruchomić trzpień, wyjąłem napinacz i po zwolnieniu sprężyny trzpień wysunął się jakieś 5mm. Pukanie czy taki zapas gwarantuje jeszcze właściwą pracę napinacza czy może to już czas aby wymienić łańcszki.
: śr wrz 04, 2013
autor: wojtas30vn
Witam proponuje ci kupić nowe napinacze ja tez kombinowalem z podkladkami ale cały czas było to na chwile wkurzyłem się i zamówiłem 2 napinacze w kawasaki koszt 449 szt ale za to mam już spokuj 2 sezony