Strona 1 z 2
Nie odpala na ciepłym-spostrzeżenia. VN750
: czw wrz 05, 2013
autor: Fursiak
Witam
Wiem , wiem temat przerabiany.
Walczę z tym już dwa lata. Wczoraj odkryłem pewną rzecz a mianowicie:
Jak zwykle po kilku minutach od zgaszenia próbowałem odpalić i jak zwykle nic z tego nie wyszło.
Wykręciłem świecę (lewa, tylna) w celu oględzin i ewentualnego wyczyszczenia . Świeca była ok przerwa 0,8 sucha. Wkręciłem. Sprzęt odpalił bez zająknięcia. Sytuacje tą testowałem kilkukrotnie i skutkuje. Gorzej jak zgaśnie na skrzyżowaniu czy rondzie.
Dodam że podczas odpalania czasem strzeli w rurę. Zapłon chyba ok, synchro też.
Co Wy na to
Pozdrawiam
: czw wrz 05, 2013
autor: Stevie69
Właśnie miałem zakładać podobny temat, objawy identyczne. Na gorącym silniku mogę rozładować akumulator,a vulcan i tak nie odpali. Czasem pierdzielnie w rurę. Od siebie dodam, że mam nowy akumulator i moto jest tydzien po czyszczeniu i synchronizacji gaźników. Normalnie problem z zapaleniem na ciepłym podczas gdy zimny pali "na dotyk" leży w luzach zaworowych ale przecież w VN 750 mamy ich hydrauliczne kasowanie...
Co zamierzam:
- układ zapłonowy - kable , świece
- sprawdzenie poziomu paliwa w komorach pływakowych
- tyle razy wałkowany już alternator :/
Powiedz mi, rozrusznik na zimnym kręci Ci normalnie, a jak jest gorący silnik to zakręci parę razy szybko a potem coraz wolniej ?
Przy odpalaniu na ciepłym nie mogę obyć się bez wrażenia, że moto jest zalewane... Jak odpalam rano na zimnym to na ssaniu sporo kopci - jak myślicie ?
: czw wrz 05, 2013
autor: SAJMON84
Panowie problem macie w gaźnikach na 100%
Przerabiałem ten sam problem razem z kolegą w jego vn 750. Objawy dokładnie takie same jak opisujecie (zapłon, świece, filtry, odpowietrzenie itp sprawy były ok bo to na początku sprawdzaliśmy).
Czyszczenie gaźników robiliśmy 3 razy w różnych serwisach (jeśli tak to można nazwać).
Za każdym razem miało być dobrze i "fachowcy" twierdzili dostojnie że ten typ tak ma.
Ale ten typ chyba tak nie ma, bo skoro moj pali od strzała na zimno i ciepło to znaczy że ten typ tak nie ma.
4 czyszczenie i synchro = sukces u pana mechaniora który w wolnych chwilach po swojeje pracy naprawia motocykle.
Synchronizacje przeprowadzał przy nas z godzine czasu. Tak regulował, kręcił aż ustawił - jest super.
: pt wrz 06, 2013
autor: Fursiak
Stevie69 pisze:Właśnie miałem zakładać podobny temat, objawy identyczne. Na gorącym silniku mogę rozładować akumulator,a vulcan i tak nie odpali. Czasem pierdzielnie w rurę. Od siebie dodam, że mam nowy akumulator i moto jest tydzien po czyszczeniu i synchronizacji gaźników. Normalnie problem z zapaleniem na ciepłym podczas gdy zimny pali "na dotyk" leży w luzach zaworowych ale przecież w VN 750 mamy ich hydrauliczne kasowanie...
Co zamierzam:
- układ zapłonowy - kable , świece
- sprawdzenie poziomu paliwa w komorach pływakowych
- tyle razy wałkowany już alternator :/
Powiedz mi, rozrusznik na zimnym kręci Ci normalnie, a jak jest gorący silnik to zakręci parę razy szybko a potem coraz wolniej ?
Przy odpalaniu na ciepłym nie mogę obyć się bez wrażenia, że moto jest zalewane... Jak odpalam rano na zimnym to na ssaniu sporo kopci - jak myślicie ?
Stevie69 mam dokładnie tak jak opisujesz oprócz kopcenia.
Wczoraj widziałem sie z kolesiem który stwierdził ze przez temperatur cos tam sie kurczy. Zaproponował mi zdemontować rozrusznik i obejrzeć. Zrobie tak bo robiłem juz wszystko co możliwe i nic.
Bardzo się wkurzam gdy podjezdzam do sklepu czy znajomych na chwilke i nie gasze motocykla bo wiem ze nie odpalę, czyba że poczekam 15-30 minut. Najgorzej jest na CPN-ie bo kluczyk jest ten sam od zbiornika i stacyjki. Po tankowaniu idę sobie na papieroska i kawkę. Później dopiero odpalam. Katastrofa.
: pt wrz 06, 2013
autor: Wojtek34
Miałem to samo, u mnie przyczyną był głównie rozrusznik. Kręcił tak samo na zimnym i na ciepłym więc myślałem, że jest ok. Dopiero po wymianie szczotek i wyczyszczeniu wszystkiego przekonałem się jak powinien kręcić. Teraz kręci dużo, dużo szybciej i problemy znikły. Mnie też najbardziej wkurzało koczowanie na stacji benzynowej
: pt wrz 06, 2013
autor: Stevie69
Rozkrecilem rozrusznik i faktycznie w środku było porysowane i szorowal o obudowe przez co ciężko chodził. Te końcówki obudowy rozrusznika maja w środku łożyska. Potem jak skladalem to zauważyłem ze wczesniej był źle złożony... sprawdź bez wykrecania go czy koncowki obudowy sa dokrecone do srodka obudowy na kreskach pomocniczych. Dokrecilem tak jak byc powinno, chodzil lekko i nie mial luzow. Zalozylem i póki co pali czy ciepły czy zimny
A szybkość kręcenia jest o niebo lepsza
: pt wrz 06, 2013
autor: Kecik1993
Uszczelniać w głowicy od zaworu uszczelka bądź firt powietrza jest zapchany
: pt wrz 06, 2013
autor: Kecik1993
A i przewody sprawdzić. Popryskać jak chodzi wodą tak jak do kwiatków jest coś tam i jak zgaśnie to przewody. Bo rozróżnik na ciepłym przeszkadzać może ale nie zawsze. A jeżeli rozrusznik ciężko chodzi to często jest tak że jak się puszcza to odpala. Ale zawsze też trzeba brać pod uwagę stan zużycia.
: pn wrz 09, 2013
autor: endrju
Jak jeszcze się woziłem vn750 to była to jedyna rzecz, która mnie irytowała - palenie na gorącym serduchu. Zawsze jadąc w grupie zastanawiałem się czy na postoju gasić moto czy nie, bo jak komuś za chwile wpadnie do głowy żeby jednak jechać dalej to będę miał "trudne" chwile. Nasłuchałem się opowieści, że prąd "ucieka", paliwko odparowywuje (!??) i tym podobne
Ale tak - na podstawie własnych doświadczeń, kolegi z garażu obok z tym samym sprzętem oraz paru innych użytkowników:
- akumulator, musi być w pełni naładowany i zdolny wytworzyć potrzebny prąd rozruchowy, ja wymieniłem na nowy i przez rok żadnych problemów
- świece, przewody i fajki zapłonowe działające
- aku nawet nowe nie da nam czego potrzeba jeśli jeździmy często na krótkich trasach i to z dodatkowym oświetleniem, po prostu altek nie zdąży doładować baterii
- jeśli altek działa jak trzeba (oby!) to koniecznie trzeba sprawdzić regulator napięcia: typowa dla VN750 usterka jak zaczyna padać to tłumi ładowanie potem kaput i ładowania nie ma, warto tez sprawdzic/poprawić mocowanie masy to też może mieć wpływ na ładowanie.
- rozrusznik oraz gaźniki, już omawiane
- na koniec: kasatory luzów. Koledze rozrusznik kręcił ładnie na ciepłym ale palenia ni huhu. Kasatory wymienione i jak ręką odjął.
Co vn750 to przypadek - i to też jest piękne w tym moto
: ndz wrz 15, 2013
autor: Fursiak
Kurcze co nic nie mówicie że przed wyciągnięciem rozrusznika trzeba olej spuścić ?
Cały garaż sobie zasyfiłem. Rozrusznik pójdzie na oględziny w poniedziałek, olej (cholera) zamówiony.
Ehhhh... człowiek całe życie się uczy
: śr wrz 25, 2013
autor: Fursiak
Witajcie.
Po przeprowadzonych w/w operacjach, poprawy nie zauważyłem. Jednak szukając dalej winowajcy sprawdziłem akumulator i ładowanie.
Akumulator po tygodniowym postoju posiadał 12,80 V, po odpaleniu, rozgrzaniu na wolnych obrotach miał 12,4 lecz po dodaniu gazu do około 4 tyś napięcie/ładowanie spadło poniżej 12 V. Czy to mogą być objawy regulatora napięcia ? Jeśli tak to gdzie go szukać, jak go naprawić itp ?
Pozdrawiam
: śr wrz 25, 2013
autor: wojtas30vn
Regulator jest pod koszem akumulatora i sie go nie naprawia tylko nowy koszt ok 250-300zl ale również musisz sprawdzić dokładnie alternator i przewody które idą od niego ja dla pewności zmieniłem regulator i alternator ; )
: śr wrz 25, 2013
autor: Pustelnik
Napięcie na odpalonym silniku powinno oscylować w okolicach 14V niezależnie od obrotów silnika.
: śr wrz 25, 2013
autor: Fursiak
Widzę że VN 750 to niezła skarbonka. Ehhh...
Regulator 300 i alternator 500 robocizna
? .............kurczę za tyle to MZ-tkę sprzedałem.
: śr wrz 25, 2013
autor: Stevie69
Przewiniecie alternatora to koszt koło 150-200zl
Robiłeś pomiar alternatora ?
: wt paź 01, 2013
autor: Fursiak
Przewiniecie alternatora to koszt koło 150-200zl
Robiłeś pomiar alternatora ?
Tak, przewinięcie może tanie ale wyciągnięcie to jest problem.
Nie bardzo wiem jak sprawdzić alternator i regulator aby określić co jest powodem moich stresowych sytuacji za każdym razem jak mam go odpalać.
Może wytłumaczycie mi jak to zrobić ?
Dziś rano sprawdzałem akumulator odłączając prostownik i miał 13,6 V zobaczę ile będzie miał po pracy. Chce jeszcze wykluczyć ewentualne uszkodzenie akumulatora.
: czw paź 03, 2013
autor: Stevie69
Wyslij mi maila na pw to prześlę instrukcję
: czw paź 03, 2013
autor: Fursiak
Hej
Sparwdzajc baterię stwierdziłem że posiada on 83 A prądu rozruchowego
Ile powinnia miec bateria do VN 750 może ktoś mi powie ?
: ndz mar 09, 2014
autor: Levy
Mam te same objawy - na zimno pali od strzała, na ciepło - trzeba odczekać. Fajki i kable nowe, aku zeszłoroczny, żelowy, świece nowe, ładowanie w normie. Pozostaje chyba rozrusznik i gaźnik, mimo że mój mechanik mówi, że gaźnik rozebrał i złożył i jest ok, kasatory luzów też zrobione, bo silnik był rozkładany i składany (uszkodzona skrzynia) i po drodze wymienione wszystko co można. W poniedziałek idzie znowu do mechaniora, będziemy kombinować dalej - jak się uda to napiszę co było:) LWG
: ndz mar 09, 2014
autor: Brein
Levy
Sugeruję jeszcze wymienić przewody - masę (aku-rama) i rozruchowy (ten co idzie do rozrusznika).