Strona 1 z 1
Malowanie szkiełkowanego silnika.
: czw lis 07, 2013
autor: Stevie69
Witajcie
Właśnie odebrałem silnik do vn 750 po szkiełkowaniu i zastanawiam się czym go pokryć.
Co polecacie?
Może jakieś żaroodporne spraye ?
: czw lis 07, 2013
autor: Mayones
Poszukaj było jakiś czas temu na forum o malowaniu silnika.
Ja z żaroodpornych sprajów mogę polecić firmę HQS, ale nie wiem jak się sprawdzi na silniku, na deklu wydechu bez problemu-czarny mat
http://www.bienias-shop.redcart.pl/p/10 ... praye.html
: czw lis 07, 2013
autor: Rav
Po pomalowaniu tradycyjnymi żaroodpornymi, silnik może wyglądać jak stary kaloryfer, poszukaj spray-u do malowania silników, podobno dobry efekt jest po farbie firmy Motip, są tanie i dają radę, tak twierdzi mój znajomy, który bawi się w kolorowanki silników.
: czw lis 07, 2013
autor: Sztandar
Ja również przymierzam się do szkiełkowania, jak możesz to napisz gdzie i za ile szkiełkowałeś, i podrzuć jakieś zdjęcia.
: czw lis 07, 2013
autor: Stevie69
Szkiełkowałem u siebie w Bochni - 180 zł za cały silnik mnie skasował.
Zdjęcia jutro wgram jak będę grzebał przy Vulcanie
Dokładnie o taki spray mi chodziło, motip robi spraye odporne do 800 stopni. Zastanawiam się nad kolorem, jest w ofercie coś takiego jak aluminium.
Mam dostęp do kompresora, malować też w miarę umiem - jeśli istnieją takie lakiery to chętnie skorzystam
Po szkiełkowaniu przygotować w jakiś specjalny sposób (oczywiście oprócz odtłuszczenia) powierzchnię? Papier wodny i głaskanie dekli ? Czy może dekle wypolerować na połysk
: pt lis 08, 2013
autor: Rudy
Napisz koniecznie o tym szkiełkowaniu co i jak bo ja tez się przymierzam (i tak będę wszystko rozkładał do robienia wału i panewek to przy okazji i to oblecę). Szkiełkowanie robiłes wybłyszczające czy mat?
Ja zastanawiam się wstępnie nad anodowaniem albo jakąś metaliczną powłoka galwaniczną. Stopy aluminium z których robi sie silniki zawierają co prawda dość dużo krzemu który utrudnia galwanizację ale może dałoby radę?
: pt lis 08, 2013
autor: Sztandar
180zł to jak za darmo, jak możesz to podaj numer tel. do nich na pw.
: sob lis 09, 2013
autor: Stevie69
Przepraszam że nie odpisywalem ale mam cały czas ugiete kolana...
Po malowaniu silnika ściągnąłem zabezpieczenia założone przez pana który szkielkowal i zobaczylem kupe granulatu w silniku...
Dosłownie wszędzie, swiecilem latarka po dziurach na gaźniki- warstwa szkielek na uchylonych zaworach - tragedia.
Ściągnąłem przekładnie, obrocilem wałem - chrobot
Gość obiecał pod cisnieniem wyropowac silnik ale nie wiem
Ratujcie Panowie, co robić?
: sob lis 09, 2013
autor: Pustelnik
Nie kręć więcej wałem!!! Potrzebny będzie dobry odkurzacz plus rurka igielitowa trochę mniejsza od średnicy otworu na świecę. Do rury odkurzacza włóż rurkę i dobrze uszczelnij. Rurkę poprzez otwór świecy wsadzaj do cylindrów i kręcąc na boki staraj się jak najwięcej wyciągnąć tego co wleciało. To samo zrób przez otwór dolotowy z gaźnika. Następnie trzeba by było przedmuchać wszystko bardzo dokładnie sprężonym powietrzem i ewentualnie jeszcze raz odkurzacz. Dopiero wtedy przemyć ropą pod ciśnieniem. Ja bym jeszcze po tych wszystkich zabiegach odpalił silnik i dał mu pochodzić kilka, kilkanaście minut tak by się zagrzał. Gorący olej powinien wyłapać pozostałe drobinki i pozostawić je w filtrze oleju. Oczywiście po tym obowiązkowo wymiana oleju i filtra. W 100% wszystkiego nie usuniesz ale trzeba ratować co się da. Jeśli drobinki materiału ściernego pozostaną w oleju to pierwsze polecą panewki wału, korbowodów, łożyska, gładzie cylindrów itp.
: sob lis 09, 2013
autor: Sztandar
No to ładnie
a mialo być tak pięknie, wydaje mi się że głowice do zdjęcia, szklo będzie ciężko wybrać. Jak możesz to zrób kilka fotek silnika i tych zabezpieczeń otworów gażników.
: ndz lis 10, 2013
autor: Grześ
Kolego ja u siebie mam kabine i szkielkuje oraz piaskuje korundem na swoje potrzeby . Z mojego doswiadczenia powiem Ci trzeba wszystko rozebrać inaczej za tydzień remont. Zawsze jak komuś robie to tylko rozebrane graty.
Próbowałem kiedyś odessac ale zawsze coś zostaje a robilem to zawodowymi urządzeniami i nic nie dało. Rozbierz koniecznie.
: czw gru 12, 2013
autor: Stevie69
Silnik wrócił dzisiaj do mnie po rozebraniu i czyszczeniu, dziękuję za pomoc
Sztanderar, jak pisałeś to większość zabezpieczeń była ściągnięta. Na fotkach widać co nieco. W sumie to nie wiem czy jest jakiś sposób żeby być pewnym na 100% że nic nie wleci. Ja miałem w każdym otworze upchane twarde gąbki,które wypełniały go wydawało mi się nie zostawiając nic luzu. A jednak ...
Obiecane fotki, pomalowany wygląda dużo lepiej niż na zdjęciu
Dodam jakąś fotkę jak zamaluje detale na czarno.
Po szkiełkowaniu:
Zaraz po malowaniu (jeszcze mokre):
: czw gru 12, 2013
autor: Sztandar
Czym malowałeś?
: pt gru 13, 2013
autor: Stevie69
Motip - lakier żaroodporny w aerozolu