Strona 1 z 2

Sprzęgło VN750 '86

: ndz gru 08, 2013
autor: kerdmann
Witam wszystkich
Jestem początkującym motocyklistą i szczęśliwym posiadaczem Vulcana VN750
Dziś rano postanowiłem przepalić motocykl po 2 tyg. postoju. Odpalił normalnie, silnik się zagrzał i postanowiłem wrzucić jedynkę aby popracowała trochę przekładnia i skrzynia biegów.
I tutaj mały problem.
Bieg wskoczył dosyć głośno i z szarpnięciem, koło zaczęło się kręcić ale gdy wcisnąłem ponownie sprzęgło koło się nie zatrzymuje. Podobnie jest z kolejnymi biegami.

Dźwignia sprzęgła jest twarda, linka naciągnięta jak zawsze, tyle że tak jakby w ogóle nie było sprzęgła. Biegi wchodzą wszystkie ale ze zgrzytem. Nie próbowałem nic więcej aby nie uszkodzić przekładni.

Moje podejrzenia padają na samo sprzęgło, tj. tarcze, przekładki itp.

Czy ktoś z kolegów miał podobną przypadłość???

Olej jest do wymiany na 100% po sezonie. Motocykl ma przebieg ok 25000 mil

Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną i jakie konkretnie elementy kupić i wymienić

Pozdrawiam gorąco :yeee:

: ndz gru 08, 2013
autor: dodeks
Witam! Z tego co wnioskuję to próbę przeprowadziłeś na podniesionym tylnym kole..? mogło skleić tarcze z przekładkami ale to się zdarza. Spróbuj po wrzuceniu biegu i na wciśniętym sprzęgle opuścić delikatnie moto tak żeby koło dotknęło ziemi i tarcze z przekładkami się trochę poślizgały... oczywiście musisz to zrobić ostrożnie bo jak będzie coś poważniejszego ze sprzęgłem to ci moto z rąk ucieknie...najlepiej zrobić to przy ścianie w razie czego po prostu zdławisz silnik...Pozdro!

: ndz gru 08, 2013
autor: kerdmann
Dzięki za info
Niestety dopiero w kolejny weekend będę w domku żeby wypróbować twój sposób!
Oczywiście jak tylko sprawdzę w działaniu to napiszę o tym!
Oby było to czym mówisz bo nie uśmiecha mi się wygrzebywać całego sprzęgła! heheh
Pozdrawiam :yeee:

: ndz gru 08, 2013
autor: Sztandar
100% sklejone tarczki, nic poważnego, napisz na jakim oleju jezdzisz? :ok:

: ndz gru 08, 2013
autor: kerdmann
Szczerze to nie mam pojęcia jaki jest tam olej. Odkupiłem motocykl od kolegi, wiem tylko tyle że był wymieniany! Olej i tak mam zamiar wymienić na nowy sezon na Motul więc spoko!
Wrócę do domu to sprawdzę czy da radę je rozkleić!
Dzięki za poradę :yeee:

: pn gru 09, 2013
autor: Andrew
Sklejone tarcze. To norma po postoju. To żaden problem. ;)

: pn gru 09, 2013
autor: kerdmann
OK
Wydaje mi się że temat jest już zamknięty. W weekend spróbuje go uruchomić i rozkleić tarcze sprzęgła.
W razie problemów dam znać!
Pozdrawiam wszystkich.

: ndz lip 27, 2014
autor: Skrab
Witam i jak wszystko w porządku z tym sprzęgłem? Bo u mnie jak włączę 1bieg moto delikatnie rusza do przodu ,(wcześniej na wyłączonym silniku rozkleiłem tarczę ) Może już czas na wymianę tarcz :(

: ndz lip 27, 2014
autor: kerdmann
Tak, wszystko w porządku! Tak mi się przynajmniej wydaje. heheeh
Po postoju jak wrzucam jedynkę to lekko szarpnie do przodu i tyle. Potem jest już wszystko ok. Nad wymianą sprzęgła będę myślał jak nie będę mógł ruszyć, jak na razie jeździ!!!
Pozdrawiam

: ndz lip 27, 2014
autor: Skrab
To dobrze jak problem rozwiązany, ale mi akurat ciężko wchodzą biegi , i co to może być,,, tarcze? :wall:

: pn lip 28, 2014
autor: kerdmann
Może to wina oleju w silniku! Jaki masz zalany???
Ja jeżdżę na MOTUL 5100 i jestem zadowolony???
Jeśli nic innego nie przychodzi ci d głowy, to byle do końce sezonu i zimą rozkręć wszystko i zobacz w jakim stanie są tarcze.
Wymień olej na śweży, koszt niewielki a zobaczysz czy coś się poprawiło, na pewno nie zaszkodzi. hehehe
Pozdro

: pn lip 28, 2014
autor: Skrab
Ja też jeździe na takim samym oleju , wymieniłem wiosną
,a wiec dekiel wykręciłem i zamówiłem tarczę dam znać po wymianie czy pomogło ,myślę że będzie dobrze bo nowe maja 3mm a te stare co wyciągnąłem to mają jakieś 2,03mm :)
Ja miałem coś takiego że ciężko było mi biegi przełączać i na wciśniętym sprzęgle motor trochę jechał do przodu,zobaczymy co będzie po wymijanie :yeee:

: śr lip 30, 2014
autor: Skrab
A więc tarcze wymienione , i powiem że motor całkiem inaczej chodzi ,biegi wskakują ja w masełko także polecam tym co mają takie problemy tarcze kupiłem takie
http://allegro.pl/tarcze-sprzegla-kawas ... 06512.html
:antlers: :yeee:
Piętnaście minut roboty :)

: czw sie 21, 2014
autor: TomkaT
Witam Wszystkich.
Sory ale połącze się pod temat spzęgła ??
Czytając tematy sprzęgła w vn 750, mam takie pytanie. Mianowicie mam vn 750 87 rok i czy to normalne, że skok dżwigni (klamki) sprzęgła jest bardzo krótki (muszę bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło), dodam jeszcze, że wysprzęgla mi dobrze, biegi wchodzą bez problemów.
Proszę Szanowne grono o jakieś odpowiedzi, sugestie, dodam że posiadam Kawę dopiero od połowy maja i jeszcze jej do końca nie rozgryzłem.
Pozdrawiam.
TomkaT :yeee:

: czw sie 21, 2014
autor: Skrab
U mnie też bierze sprzęgło przy końcu tak że tak ma być :yeee:

: ndz sie 24, 2014
autor: TomkaT
Dzięki za odpowiedź Skarb. :yeee:

: czw lut 05, 2015
autor: Skrab
Nie ma sprawy dobrze ze mpomoglem :oki:

: sob lut 07, 2015
autor: Rudy
Panowie,
Linka sprzęgła biegnie od klamki po lewej wzdłuż ramy aż do silnika. Z lewej obok chłodnicy na lince jest taki sześciokątny "walec" z gwintem i nakrętką. Służy do regulacji naciągu linki. Spróbujcie wyregulować tym + śruba przy samej klamce. Im bardziej wykręcicie gwint tym bardziej napięta wstępnie będzie linka i tym wcześniej będzie wysprzęglać licząc od puszczonej klamki.

: ndz lut 08, 2015
autor: Skrab
U mnie to nie pomogło,tak jak piszesz ;)

: ndz lut 08, 2015
autor: Rudy
No to linka raczej do wymiany bo rozciągnięta za bardzo. Jeżeli przy maksymalnym rozkręceniu śruby regulującej sprzęgło nie rozłącza już na samym początku ruchu klamki (licząc od puszczonej klamki kiedy zaczynamy ją naciskać) to linka jest wyciągnięta. Od bidy można jeszcze jeździć póki łapie gdzieś w połowie wciśnięcia ale jeżeli przy maksymalnym rozkręceniu śruby regulującej sprzęgło rozłącza dopiero przy końcu wciśnięcia klamki (przy samej manetce) to już jest źle.