Strona 1 z 1
Zawór recyrkulacji spalin VN750
: ndz sty 12, 2014
autor: kerdmann
Witam kolegów.
Ostatnio robiłem zimowe porządki w moim Vulcanie i zauważyłem że od gaźnika do zaworu recyrkulacji spalin idzie wężyk ok 6mm średnicy. Jednak nie jest on połączony z tym zaworem a zaślepiony jest śrubką, tak samo w zaworze króciec do którego miał być podłączony ten wężyk jest zaklejony szczelnie taśmą.
Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć do czego on służy i z jakiego powodu ktoś go odłączył i zaślepił???
Zaznaczam że moto chodzi bezproblemowo, odpala dobrze i nie zauważyłem żadnych niedomagań.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam
: ndz sty 12, 2014
autor: Rav
Prawdopodobnie masz uszkodzony zaworek, ten pod zbiornikiem, zaślepiony przewód z gaźnika jest po to , by gaźnik nie zasysał "lewego" powietrza. Gdy wszystko działa jak powinno, to podciśnienie z gaźnika otwiera ten zawór.
Mogę Cię pocieszyć, ja w swoim sprzęcie również mam zaślepiony króciec w gaźniku i silnik pracuje dobrze i nic się nie dzieje.
: wt mar 10, 2015
autor: kerdmann
Jak tak, to spoko!
Czyli nie mam się o co martwić. Dzięki za podpowiedź!
Pozdrawiam
: śr mar 11, 2015
autor: Rudy
Jezuuu, kolejna 750ka "naprawiona" przez jakiegoś speca od snopowiązałek. Jeżeli macie w swoich modelach układ recyrkulacji spalin to on powinien działać. Ten wężyk idący od zaworu recyrkulacji po prawej do króćca gaźnika nie może być zaślepiony. Zaślepienie to najgłupsza metoda "naprawy" niestety często stosowana przez mechaników którzy gówno wiedzą o tych motocyklach. Jeżeli wężyki s zaślepione to resztki spalin które przez zawory przedostają się do głowicy nie są odprowadzane z powrotem do układu spalania tylko skraplają się i dostają do oleju.
Jeżeli coś źle chodzi przy odblokowanym wężyku to należy zazwyczaj po prostu wyregulować gaźniki. Sam zawór recyrkulacji jest mało awaryjny.
: śr mar 11, 2015
autor: Sztandar
Rudy pisze:Jezuuu, kolejna 750ka "naprawiona" przez jakiegoś speca od snopowiązałek. Jeżeli macie w swoich modelach układ recyrkulacji spalin to on powinien działać. Ten wężyk idący od zaworu recyrkulacji po prawej do króćca gaźnika nie może być zaślepiony. Zaślepienie to najgłupsza metoda "naprawy" niestety często stosowana przez mechaników którzy gówno wiedzą o tych motocyklach. Jeżeli wężyki s zaślepione to resztki spalin które przez zawory przedostają się do głowicy nie są odprowadzane z powrotem do układu spalania tylko skraplają się i dostają do oleju.
Jeżeli coś źle chodzi przy odblokowanym wężyku to należy zazwyczaj po prostu wyregulować gaźniki. Sam zawór recyrkulacji jest mało awaryjny.
Rafałowi zapewne chodziło oto że ma zaślepiony cały zawór egr, a jeśli ktoś wie do czego on służy to nie muszę tłumaczyć że najlepiej jest go całkowicie wypier... bo na pewno on nie poprawia samopoczucia silnika, wymysł zielonych.
: śr mar 11, 2015
autor: Rav
Amen
: sob maja 09, 2015
autor: smieechu
Ja tez mam zaślepiony ten wężyk 6mm średnicy oraz mam korek na prawym gaźniki...to jest miejsce gdzie ten wężyk powinien być podpięty. Maszyna odpala super. Jezeli ten wężyk odblokuje tzn podepne do gaźnika to ciężko odpala...dlugo kreci i problemy z odpaleniem na cieplym i zimnym.