Strona 1 z 1

Problem z odpaleniem VN 750 po naprawach

: wt sty 28, 2014
autor: Stevie69
Witajcie Panowie,

Mam problem z odpaleniem mojego Vulcana 750tego :(

Na początku zimy zacząłem prace nad doprowadzeniem go do stanu używalności. Wtedy palił, jeździł i strzelał w tłumiory - nie miał jednak ładowania. Po zdiagnozowaniu spalonego alternatora rozebrałem motonga, wyciągnałem silnik i oddałem go do szkiełkowania. Okazało się jednak, że silnik nie był dobrze zabezpieczony i granulat dostał się do środka. Oddałem silnik do czyszczenia, odebrałem, założyłem alternator, skręciłem wszystko do kupy , wsadziłem w ramę, pozakładałem filtry i chłodnicę, zalałem płynami i ... dupa.

Akumulator kupiłem przed naprawami (myślałem, że to jego wina a nie alternatora).
Na dobrze naładowanym aku z tylnego kolektora strzela ogniem, z przedniego nie strzela, po dłuższym kręceniu rozrusznikiem z kolektora przedniego i węża przy gaźnikach leje się benzyna.

Sprawdziłem wszystkie świece, iskra jest na każdej z czterech.
Czy konieczna jest regulacja gaziorów ? Robiłem to w serwisie przed pracami.
Motonga próbuje odpalić bez wydechów.
Czy któreś powyższe + niesprzyjająca temperatura są winne, czy szukać błędów gdzie indziej ?

Mogłem źle podpiąć filtr powietrza, nakreśli ktoś jak to powinno wyglądać? Byłbym niezmiernie wdzięczny za jakieś fotki :pada:

: czw lut 06, 2014
autor: Wojtek34
Nie jestem mocny w mechanice, ale stawiałbym chyba na prąd. Skoro paliwo leci to powinien odpalić. Być może świece dają iskrę w niewłaściwym momencie. Ja użytkując kiedyś maluchy i poloneza kierowałem się starą indiańską zasadą, że jak jest paliwo i iskra tu musi działać :) - tam wystarczyło pokręcić aparatem zapłonowym i było ok :) Sprawdź elektrykę - kable, połączenia, moduły odpowiedzialne za zapłon, cewki itd. Jeszcze pytanie może głupie, ale masz odpowiednio naładowany akumulator? Sprawdź jeszcze czy rozrusznik dobrze kręci.

: czw lut 06, 2014
autor: Stevie69
Rozrusznik kręci dobrze, akumulator doładowywuje po każdej nieudanej próbie odpalenia.
Dzisiaj spróbuję zapalić przy bardziej ludzkiej temperaturze niż ostatnio (ostatnio jak odpalałem to było w okolicach -15 stopni) :)

: czw lut 06, 2014
autor: Stevie69
Filmik z dzisiejszej próby:
http://www.youtube.com/watch?v=W7bsX5ihMC0

Pod koniec filmiku widać jak z wężyka, który idzie od góry gaźników wręcz tryska paliwo. To jest wężyk przelewowy ? Za dużo paliwa w gaziorach, pływak czy coś innego :/ ?

: czw lut 06, 2014
autor: Pawelek450
powiem ci tyle - źle założone przewody na gaźniku - jeden założyłeś prawdopodobnie na otwór odpowietrzający - u mnie w en500 tak założyłem- na środku jest rurka pomiędzy gaźnikami i tam założyłem przewód. odpalił objechałem na próbę wokoło plac i ok 2-3 litrów paliwa poszło po silniku. Dobrze że się nie zapalił - nie wiadomo czy stawać czy lecieć jak pochodnia;)

: czw lut 06, 2014
autor: Pawelek450
mój en500 źle palił w mrozy - jak podłączyłem pod samochód na klemy od razu zapalał - jak z aku niestety kręcił, kręcił, aż aku padał - przyniesiony z domu i naładowany, jak było na plusie było ok jak na minusie niestety padaka

: pn lut 10, 2014
autor: Milan
sprawdz czy dobrze założyłes przewody paliwowe, sprawdz kranik czy leci paliwo z dwóch stron, pomiędzy gaziorami powinien być trójnik połączony z dwoma gaziorami szlałfikami to jest odpowietrzenie gaziorów, podstaw duzy aku od samochodu połącz przewodami daj ssanie i manetka do oporu i kręć powinien zaskoczyć, uwazaj żebyś nie spalił rozrusznika dawaj mu odpocząć, jak podpali regulacja gaziorów, moze się pływak zawiesił? jak cos to dzwoń 607307318

: śr lut 12, 2014
autor: Anazar
Na próbę odpaliłem dziś moje 700 i jakby za wolno tobie rozrusznik kręci :-).
(ja używam bezobsługowych, bo żwawiej wałem obracają). Jak wyżej napisano przy próbach odpalania "wspomóż dodatkowym aku", kranik na rezerwę na wszelki wypadek (aby awarię zaworku kranika wyeliminować) i jak wyżej, sprawdź czy właściwie wszelkie przewody na układzie paliwowym i dolotowym pozakładałeś. Posprawdzaj szczelność tych przewodów.

: śr lut 12, 2014
autor: Stevie69
Oddaje dzisiaj moto do Wilczej, podejrzewam że mechanik który czyścił silnik z granulatu źle złożył rozrząd : /

Co do kręcenia rozrusznikiem, raz pierdnął z wydechów i kręci teraz dużo żwawiej :scrach:

Zobaczymy co powiedzą eksperci :)

: ndz maja 06, 2018
autor: Spike
Siemano,Stevie69,Może powiesz co okazało się być przyczyną w Twoim moto,bo właśnie mam identyczny problem.