Witaj,
nie do końca zgodzę się z vulcan08.
Sprawdź ładowanie "+" na klemę a "-" na ramę.
Miałem podobne problemy z altkiem. Jak kupiłem swojego VN'a to na wolnych obrotach pokazał 11,5-12,1V - padaka. Wymieniłem altek i co dalej nie było "różowo". na wolnych pokazywał 12,5V a na obrotach zgodnych z serwisówką powinien pokazywać do 14,5 V przy 4000obr/min a pokazywał 13,7V max. Problem okazał się banalny - uziemienie regulatora napięcia.
Reasumując :
- trzy złącza od alternatora do wiązki muszą być sprawne na 100%
- złącza wychodzące od regulatora napięcia (pięć lub sześć, ew. kostka) muszą być sprawne też na 100%
- uziemienie regulatora napięcia - złącze sprawne na 100%
Sprawne na 100% znaczy się nowe styki i zaizolowane.
Sprawdź najpierw te złącza, zanim zajmiesz się wymianą altka bo to trochę pracy i czasu zajmuje. Regulator napięcia, jak koledzy wspomnieli znajduje się pod akumulatorem. Niestety upierdliwe miejsce i jezeli nie masz wystarczająco długich przewodów od regulatora to sugeruję wyjęcie całej "puszki" od akumulatora - zgodnie z serwisówką.
Zerknij na ten wątek :
http://vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=686
Moje parametry (VN750 '89 wersja A5 US) to :
- wolne obroty 1000 - 1200, ładowanie napięciem 12,5 - 12,7V
- obroty 4000, ładowanie napięciem 14 - 14,5V
- obroty powyżej 4000, ładowanie napięciem 14,7V i natychmiast jest regulowane do poziomu 14,5V (znaczy się regulator napięcia działa a mam nieoryginalny)
Uffff mam nadzieje że nie wymądrzałem się za bardzo ale była to dla mnie "szkoła" i po co ma ktoś inny przez nią przechodzić
Najlepszym specem od 750-tek jest kolega Tiszo jak sam się zdążyłem przekonać. Jeżeli coś to sugeruję napisać do niego.
Trzymaj się i powodzenia