Strona 1 z 1
VN750 POMOCY
: śr mar 05, 2014
autor: JAREKFR
Kupiłem go w październiku i trochę jeździłem i było O.K. między czasie go odpalałem bez problemów po wymianie aku. dziś odpaliłem bez problemów pojechałem trochę żeby go rozjeździć i po rozgrzaniu gdy go zgasiłem nie mogłem odpalić i kręcił b.ciężko aż strzelił w rurę i odpalił więc jadę do domu lecz po przejechaniu ok.2km ja mu w gaz a on zgasł i nie mogę już od palić,kręci tak jak by nie miał prądu.Czy to może być wina alter.na zgaszonym jak mierzyłem to było 11,35.Poprzedni właściciel zarzekał się że wymieniał altka tylko nie mówił kiedy.A tak z ciekawości to poziom oleju się sprawdza w tym oczku po lewej stronie?
Z góry dzięki za wszelkie porady
A cha jakby ktoś miał jakąś instrukcję jak się zabrać do altka to będę zobowiązany
: śr mar 05, 2014
autor: Rav
Na moje oko, to trochę mało, rozrusznik przy rozruchu pobiera dość sporo prądu, podładuj aku i spróbuj odpalić, na wolnych obrotach mój ma trochę ponad 14V.
A olej sprawdza się właśnie w tym okienku, moto oczywiście musi stać na "centalce" albo po prostu równo.
: śr mar 05, 2014
autor: Rudy
Jarek,
Tak - olej sprawdzza się w oczku po lewej na dole przy wyprostowanym motocyklu stojącym na kołach (nie na centralnej stopce)
Przyczyn może być parę - słabe aku, alternator, rozrusznik, gaźniki. Zacznij od najprostszych rzeczy.
Napisz dokładnie co zmierzyłeś i jak. Mierzyłeś napięcie na akumulatorze i pokazał 11,35V? Jesli tak to zdecydowanie za mało. Naładowane aku ma ok 14V. Wyjmij aku, naładuj, odpal i zmierz na wolnych obrotach oraz przy 4000obr. Wtedy będziesz wiedział jakie masz ładowanie.
Poszukaj na forum - parę razy pisałem jak się mierzy alternator (opór na parach przewodów) żeby zobaczyć czy nie ma przerwania albo zwarcia na którymś obwodzie. To że poprzedni właściciel wymienił to nie znaczy że teraz jest dobry. W 750ce dość łatwo jest usmażyć altek jak przegrzeje się olej.
Pozdrawiam,
Rudy
: czw mar 06, 2014
autor: Rav
sorry, napisałem na " centralce" dlatego, że jej nie mam w moim sprzęcie.
: czw mar 13, 2014
autor: smieechu
Pochwale sie moim problemem...rano przed każdym odpaleniem muszę podładować aku bo inaczej nie odpalę. Po naładowaniu mam 13.5V na aku. Po odpaleniu vulcana na wolnych mam 13.7V jak przegazuje nic sie nie zmienia nawet moze spadnie do 13.5V. Dziwne co. Mam nowy alternator, nowy regulator napięcia. Moto po przeglądzie, synchro itd.
Ostatnio zauwazylem cos dziwnego...kiedy odpalilem maszyne i chodził na wolnych obrotach , po naciśnięciu hamulca zauwazylem delikatny spadek prądu, światło mijania przymrużyło. Rozgrzałem maszynę do momentu kiedy załączył sie wentylator chłodnicy i wtedy....nastąpił gwałtowny pobór prądu, spadły obroty i moto zgasł. Odpalilem ponownie ale nie miał juz siły odpalic....musiałem podładować aku...cholera co jest grane?????
: pt mar 14, 2014
autor: Góral
Masz za mało prądu. Alternator nowy to jedno a sprawny to drugie, to samo z regulatorem, no i oczywiście bateria może żreć prąd, niestety elektryk i każdy element do sprawdzenia
: sob mar 15, 2014
autor: smieechu
Góral pisze:Masz za mało prądu. Alternator nowy to jedno a sprawny to drugie, to samo z regulatorem, no i oczywiście bateria może żreć prąd, niestety elektryk i każdy element do sprawdzenia
ok...naprawione, 14.4V przy odpalonym. Przegazówka do 4000obr. spada do 13.7V i znowu rosnie do ponad 14V. Sprawdzane na 1 biegu na stopce podniesiony. Bezpieczniki byly wadliwe w puszce 30A drugi od dolu. Nie trzymał, byl podtopiony az w koncu padl. Brakowalo bezpiecznika na samym dole 10A. Reszta bez zarzutów.
: sob mar 15, 2014
autor: Brein
: ndz mar 16, 2014
autor: Karamba
JAREKFR
Prądy prądami
,a sprawdź czy kranik ok. U mnie miałem podobny problem , jeździł cały czas ok ale czasami po ostrzejszym podkręceniu gazu przestawał palić na jeden gar a w końcu gasł , okazało się że membrana w kraniku miała minimalne uszkodzenie i paliwa za mało dostawał . A co do wymiany altka to instrukcja nie jest potrzebna , to proste ale silnik musisz niestety wydłubać z ramy
przerabiałem to