Strona 1 z 1
Maksymalna szerokość opon VN750
: sob mar 08, 2014
autor: kerdmann
Witam wszystkich.
Wszędzie rozpisują się jakiej firmy opony wybrać, Ja natomiast mam inne pytanie do was!
Mam przed sezonem do wymiany komplet opon, mój wybór padł na Dunlopy D404 gdyż takie były wcześniej i dobrze się na nich jeździło.
W moim Vulcanie są w standardowym rozmiarze tj.P-100/90/19 T-150,90,15
Ostatnio zacząłem myśleć nad tym aby włożyć tam szersze opony, na P i T!
I teraz pytanie do was! Czy jeździcie na fabrycznych rozmiarach czy zmienialiście coś w swoich maszynach.
Chciałbym założyć trochę szersze do tyłu i przodu, nie wiem jednak czy nie pogorszy się komfort jazdy lub trakcja, itp.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i opinie!
Pozdrowienia z nad Bałtyku!
: ndz mar 09, 2014
autor: Rav
Przód - 110/90/19, a tył podobno wchodzi 170/80/15, ale musiał byś to zmierzyć.
: ndz mar 09, 2014
autor: Sztandar
Rav pisze:Przód - 110/90/19, a tył podobno wchodzi 170/80/15, ale musiał byś to zmierzyć.
Rav ja myślę o 120 na przód tylko nie wiem czy wejdzie
: ndz mar 09, 2014
autor: Lacik
160 na tył napewno, ale czy 170 wejdzie. Może być ciężko. Z tego co pamiętam, jak patrzyłem na 160 to za wiele miejsca nie było...
: sob mar 15, 2014
autor: Karamba
ja mam z tyłu 170/80-15 i się mieści a z przodu ,,wąska,, 90/90-19 .Mi się podoba
: śr mar 19, 2014
autor: Milan
ja niedawno załozyłem na tył 170/80/15 jest super większa już nie wejdzie a na przód daj 110 pozdro
: śr mar 19, 2014
autor: smieechu
własnie kupiłem na przód 110/90/19 a na tył 160/80/15/. Za nowy kpl. MAXXIS dałem 504zł. OPonki wygladaja super, fajowy bieżnik. DOT 2013. Myśle ze nie będzie problemów. Bardziej sie martwie czy nie będzie mnie bujało na koleinach hehe
co daje zmiana rozmiaru ?
: czw kwie 10, 2014
autor: Salvi
Witam,
Co daje zmiana rozmiaru opon - zwłaszcza przedniej ?
Czy poprawia trakcję moto ? Czy jest to tylko zabieg czysto kosmetyczny ?
Mam podobny dylemat ponieważ moje "kapcie" mają świetny bieżnik ale ze starości są sparciałe - więc też będę wymieniał.
PS. Na przodzie mam 110/90R19 nie mam uwag co do prowadzenia, ale dużo nie jeździłem i nie mam porównania jak by było w oryginale 100/90R19 lub w innym rozmiarze.
Może któryś z kolegów coś kombinował w tym temacie ?
: czw kwie 10, 2014
autor: smieechu
Jezdzilem wczesniej na oryg.rozmiarach i nie widze róznicy w prowadzeniu moto. Wg mnie zabieg ten to kosmetyka. Lepiej moto wygląda na szerszych kapciach.
: czw kwie 10, 2014
autor: kerdmann
Siemka
Kolego mógłbyś wrzucić fotkę jak to wygląda z dalszej odległości??? ile zostało z tyłu miejsca, czy wejdzie 170????
Wiem że to kosmetyka, ale o to mi chodzi!!
Jak spisują się te oponki? Wyglądają solidnie i cena zachęca!!! Z Maxxisami miałem do czynienia jedynie na rowerze. heehe
Pozdrawiam
: pt kwie 11, 2014
autor: Tiszo
160 to moim zdaniem graniczna opona, 170 nawet jak wejdzie to zostanie żyletka z lewej strony przy wahaczu, nie proponuje takiej opony, pamiętajcie że zmiana kapcia zawsze zmienia trakcję w jednym przypadku na lepszą w drugim na gorszą.
Na 120 z przodu nie jeździłem ale jak zmieniłem z 100 na 110 pełne to od razu poczułem różnicę i nie na lepsze. Zmienił się kąt nachylenia moto, przód uniósł się lekko do góry, czuć to od razu było bo bez szyby jeździłem, zaznaczam że na tyle miałem 150, co do konfiguracji to powinno wyglądać to tak
tył 150/90/16 przód 110/80/19
tył 160/90/16 przód 110/90/19
tył 160/80/16 przód 110/80/19
Zmiana wysokości robi różnicę w nachyleniu motocykla, przykład
tył 150/90/16 przód 110/90/19 przód się unosi
tył 150/90/16 przód 100/80/19 tył się unosi
tył 150/60/16 przód 110/80/19 przód się unosi
tył 160/80/16 przód 100/90/19 powinno być równo, trzeba wziąć z tabeli rozmiarów, zwiększasz oponę na tyle to zmieniasz jej wysokość i na odwrót. Są takie mądre tabele gdzie można to sprawdzić
jakoś tak
: pt kwie 11, 2014
autor: Salvi
Witam,
Smiechu masz fajne "kapciuchy" :-) , podoba mi się bieżnik.
Jaka to firma i model opon ?
: sob kwie 12, 2014
autor: kerdmann
To maxxis m6011. Też się zastanawiam nad zakupem tych opon. Wyglądają nieźle no i cena atrakcyjna!
Z moimi przebiegami to wystarczą na kilka sezonów
: sob kwie 12, 2014
autor: Salvi
Dzisiaj rozmawiałem ze znajomymi z warsztatu + wulkanizacji (tylko sam. nie naprawiają motocykli), obaj właściciele jeżdżą motocyklami i obaj przekonywali mnie żebym pod żadnym pozorem nie kupował tych opon - ich zdaniem zbyt rzadko wymienia się opony i zbyt wiele od nich zależy (czytaj bezpieczeństwo) żeby jeździć na "chińczykach" .
Więc teraz pytanie do użytkowników którzy używali przez długi czas opon Maxxis, jak one się sprawują ? Jak się zachowują na mokrej nawierzchni itd. itp. ?
PS. Są przeciwnikami zmiany rozmiaru i rodzaju opon na inne niż przewiduje specyfikacja producenta - może poważnie zmienić się "trakcja" nawet do zagrożenia bezpieczeństwa jazdy.
: ndz kwie 13, 2014
autor: kerdmann
Kolego JA bym nie panikował tak bardzo!
W moim moto opony nie były zmieniane baaaaardzo długo! Mają ponad 10 lat są popękane i łyse jak kolano! Wciąż na nich jeżdżę i nie sądzę że nowiutkie maxxisy będą gorsze od opony wyprodukowanej w 2000 roku hehehe
Poza tym zmiana wielkości opony o 1 rozmiar nie zmieni jakości prowadzenia moto, no chyba że ktoś zapiernicza tego typu motocyklem 150 km/h ale w tedy gdzie jest frajda z jazdy takim motocyklem.
Tak z innej bajki, jeżdżę wyczynowo na rowerze górskim, staruję w zawodach w ciężkim terenie i miałem do czynienia z tą firmą. Powiem tak byłem z nich zadowolony bardziej niż z michellinów.
Okej to nie to samo co moto, ale właśnie dlatego zainteresowałem się tą firmą!!!
Czytając opinie w internecie to lepiej wypadają niż rzekomo niemieckie Heidenau.
Dla każdego coś dobrego, Ja tam rzadko przekraczam 100 km/h i dla mnie wystarczą takie opony jak te. Poza tym nie ukrywam tutaj kwestii ekonomicznej, komplet maxxisów kosztuje tyle co 1 Dunlop.
Pozdrawiam serdecznie
: ndz kwie 13, 2014
autor: Lacik
kerdmann rozumiem ze to co napisałes na poczatku to tylko żart?
Sorry ale nie komentuje...
: pn kwie 14, 2014
autor: kerdmann
ohhh nie pisałem tego dosłownie!
Chodzi mi bardziej o porównanie opon sprzed kilku-kilkunastu lat, a produkowanych w dzisiejszych czasach!
Faktycznie, opony mam baaaardzo stare, moto kupiłem na koniec zeszłego sezonu i teraz będę je wymieniał na nowe.
Może to niezbyt mądre, ale zrobiłem na nich parę kilometrów wokół komina, ale cóż zrobić jak się chce pojeździć
Pozdro
: pn paź 06, 2014
autor: kerdmann
witam ponownie
Oponki kupione i przejeżdżony sezon. Maxxiss przód110/90/19 a na tył 160/80/15 i muszę przyznać że moto o wiele lepiej się prowadzi i tłumi nierówności, podejrzewam że jest to bardziej zasługo tego że opony są nowe, jak tego że w innym rozmiarze.
W lato i gorące dni są super, można na prawdę kłaść się w zakrętach hehehe jednak przy jesiennych temperaturach czuć że są twardsze i nie można sobie pozwolić na szaleństwa (o ile w ogóle można w takim motocyklu :-)
W deszczu też nie było problemu z ich trakcją, oczywiście jazda w granicach rozsądku.
Myślę że to dobra alternatywa dla drogich opon, i dobra jakość w dobrej cenie.
Mój motocykl to dziadek z'86 roku i rzadko przekraczam 100 km/h
Co do mocniejszego żyłowania tych opon to nie mam rozeznania jednak do spokojnej, dostojnej jazdy nawet z plecaczkiem dają radę!!!!
Po jednym sezonie mogę je spokojnie polecić!!!
Pozdrawiam wszystkich