Strona 1 z 1

voltomierz

: czw wrz 18, 2014
autor: Marek1986
witam serdecznei mam pytanie wie ktoś jak podłączyć voltomierz do vulkana ? zeby pokazywał ładowanie akumulatora. Czy zrobić to bezpośrednio do akumulatora + do + a - do - czy jakoś inaczej bym był wdzięczny za pomoc :D

: czw wrz 18, 2014
autor: Peblo
podłącz na akumulatorze i będzie pokazywał jak dodasz gazu ładowanie powinno wzrosnąć jeżeli wzrośnie nie znacznie to znaczyć będzie że ładowanie kiepskie albo regulator do wymiany :yeee:

: czw wrz 18, 2014
autor: Marek1986
ok dzieki wielkie

: pt wrz 19, 2014
autor: Robson
Mnie pokazuje 13,75V podczas ładowania (włączony silnik, bez dodawania gazu) - to dobry wynik. Więc sprawdź, czy tez masz podobnie. Dobrze podłącz do klem i multimetr ustaw najlepiej na 20V ;)

: pt wrz 19, 2014
autor: Peblo
To bardzo dobry wynik! jeżeli będzie pokazywał 12.5 też będzie dobrze :yeee:

: pt wrz 19, 2014
autor: Leo
Wydaje mi się, że 12,5V to brak ładowania.

: sob wrz 20, 2014
autor: Robson
Leo pisze:Wydaje mi się, że 12,5V to brak ładowania.
Dokładnie, coś nie halo...

: śr mar 25, 2015
autor: TomkaT
Nawiązując do tematu, też chcę podłączyć woltomierz i tu moje pytanie. Czy po podłączenieniu bezpośrednim do aku przez dłuższą przerwę w jeżdzie (np. dwa tygodnie ) nie rozładuje on częściowo baterii? :scrach:

: czw mar 26, 2015
autor: Kristof_if
Nie rozładuje Napewno

: czw mar 26, 2015
autor: TomkaT
Ok, dzięki. :yeee:

: czw mar 26, 2015
autor: Rudy
TomkaT,
Woltomierz na pewno nie rozładuje ci akumulatora. Miernika ma swoje zasilanie choćby do obsługi wyświetlacza, no chyba że masz jeszcze wskazówkowy ale on tez nie rozładuje :)
Podpinasz normalnie kabel masowy miernika (zwykle czarny) do "-" aku, a kabel "+" (zwykle czerwony) do "+" i mierzysz.

Na zgaszonym silniku sam akumulator powinien mieć 12,5-13V, na wolnych obrotach powinieneś mieć ok 13,5-14V, przy 4000 obrotów ok 14-15V i przy dalszym odkręcaniu nie powinno rosnąć a po dłuższej chwili gazowania powyżej 4000obr powinno nawet lekko spaść w okolice 14V lub nieznacznie mniej.

: pt mar 27, 2015
autor: Kristof_if
Ale wg.mnie powinien być po zapłonie bo po co mierzyć stan akumulatora na postoju .
Podczas jazdy(pracy) to tak żeby obserwować ładowanie.
A stałe zasilanie to tylko z aku do stacyjki a po niej to za kluczem.
Ale to tylko moje zdanie

: pt mar 27, 2015
autor: TomkaT
Dzięki za podpowiedzi, ale teraz muszę dojść do siebie po wczorajszym dzwonie a potem zająć naprawą motocykla, woltomierz zostawię na później :rant:

: pt mar 27, 2015
autor: Rudy
Kristof_if,
Wiem ze to może wydawać się głupie ale czasem się przydaje. Na zgaszonym można zmierzyć na ile sam akumulator jest naładowany. Jeżeli po dłuższym ładowaniu na "sucho" ma np. poniżej 12V to znaczy że jest zwalony bo się nie ładuje. Jeżeli zmierzysz go na sucho w odstępie np kilku godzin i zauważysz znaczny spadek napięcia to tez jest zwalony.

: czw kwie 02, 2015
autor: fred94
Witam koledzy.mam takie pytanko,czy żółte przewody od altka można pomylyć na złączkach czy nie ma znaczenia który gdzie.

: pt kwie 03, 2015
autor: Karamba
Nie ma znaczenia , byle nie do masy ;) :ok: