VN 800 Classic - wymiana klocków i płynu chłodniczego

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

VN 800 Classic - wymiana klocków i płynu chłodniczego

Post autor: biggus » śr kwie 18, 2012

Witam serdecznie użytkowników forum.
Jestem nowy, mam VN 800 Classic i mam kilka pytań z nim związanych.

1. Jak wymienić klocki hamulcowe, na co zwrócić uwagę przy wymianie, czy trzeba wyciągać koło? Jakie klucze będą potrzebne? Jak wygląda zwiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie
układu?

2.W jaki sposób wymienić płyn chłodniczy? Jaki płyn zastosować i ile wchodzi do układu?
Czy motocykl trzeba rozgrzać i gdzie się go spuszcza (z którego miejsca)? Jak później nalać i odpowietrzyć układ?

Proszę o pomoc w w/w tematach.

Pozdrawiam,
Paweł

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » śr kwie 18, 2012

Paweł będę grzeczny - przywitaj się ze wszystkimi a później wybierz opcję SZUKAJ
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » czw kwie 19, 2012

Ok! Gdzie mam się przywitać? Na jakimś konkretnym forum?

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » czw kwie 19, 2012

biggus pisze:Ok! Gdzie mam się przywitać? Na jakimś konkretnym forum?
Strona główna\forum\vulcaneiros - zakładasz nowy temat i dziwisz się jak cię inni lubią chociaż nie znają :hug:
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw kwie 19, 2012

Witaj kolego na początek odpowiedz na pytanie nr 1 ,wiec do zdjęcia zacisku potrzebny jest klucz najlepiej nasadowy lub oczkowy 12, ka .Nie zdejmujesz koła .Po wyjęciu zacisku myjesz zmywaczem do układów hamulcowych na przykład BERNEREM .Kolejny etap to nasmarowanie elementów na których ''pływa''sam zacisk najlepiej dobrym smarem który szybko nie gęstnieje a przed założeniem nowych klocków należy cofnąć tłoczek w samym zacisku.Co do wymiany ,nie spuszcza się całości płynu w związku z kłopotami z odpowietrzeniem .Po poluzowaniu odpowietrznika klamka pompujesz pewną część płynu tak mniej więcej znacznie po niżej stanu w okienku ,następnie uzupełniasz stan do maksa płyn DOT 4 i kolejny cykl pompowania .Po czterech no powiedzmy pięciu powtórkach tej czynności płyn masz prawie w stu procentach wymieniony.

Rikardo
Posty: 80
Rejestracja: czw kwie 12, 2012
Miejscowość: Jarosław
Motocykl: VN 900 classic
VROC: 0

Re: VN 800 Classic - wymiana klocków i płynu chłodniczego

Post autor: Rikardo » czw kwie 19, 2012

biggus pisze:Witam serdecznie użytkowników forum.

2.W jaki sposób wymienić płyn chłodniczy? Jaki płyn zastosować i ile wchodzi do układu?
Czy motocykl trzeba rozgrzać i gdzie się go spuszcza (z którego miejsca)? Jak później nalać i odpowietrzyć układ?

Proszę o pomoc w w/w tematach.

Pozdrawiam,
Paweł
Płyn chłodniczy spuszczasz śrubką znajdującą się pod silnikiem z jego prawej strony w okolicach wydechów. Korek do napełniania układu znajduje się pod konsolą z licznikiem. Aby ją zdemontować musisz odkręcić dolną śrubkę znajdującą się pod kontrolkami następnie przesuwasz delikatnie w kierunku kierownicy i podnosisz do góry. Po odkręceniu linki prędkościomierza i wypięciu kontrolek masz dostęp do korka wlewu płynu chłodzącego. Wlewaj powoli płyn a układ będzie się sam odpowietrzał. Po zalaniu układu uruchom silnik i zagrzej go do włączenia się wentylatora. Następnie jak ostygnie sprawdź stan płynu i ewentualnie uzupełnij. Co do rodzaju płynu wybór należny do ciebie ja zastosowałem u siebie K2 KULER.

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: biggus » czw kwie 19, 2012

A czy można wlać płyn do chłodnicy taki jak do samochodu na bazie glikolu?

I gdzie jest dokładnie ten spust płynu chłodniczego, bliżej którego wydechu?

Rikardo
Posty: 80
Rejestracja: czw kwie 12, 2012
Miejscowość: Jarosław
Motocykl: VN 900 classic
VROC: 0

Post autor: Rikardo » czw kwie 19, 2012

W dolnej części karteru masz dwa korki większy od oleju który z tego co sobie przypominam znajduje się po środku oraz drugi mniejszy do spuszczania płynu chłodzącego. Jest on przy prawej krawędzi silnika w pobliżu układu wydechowego.

nuti
Posty: 38
Rejestracja: sob mar 19, 2011
Miejscowość: Śląsk
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: nuti » sob kwie 21, 2012

I ja podpytam ile plynu wchodzi, bo nie wiedzę "miarki" a tez czeka mnie wymiana

Morawiec
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 12, 2012
Miejscowość: pruszcz gdański
Motocykl: vn 2000
VROC: 0

Post autor: Morawiec » ndz kwie 22, 2012

Co do wymiany płynu chamulcowego,jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś,to do porad Jurekawasaki obejrzyj sobie filmik.Wejdź na stronę "Ścigacz.pl",następnie wybierz "porady",a potem "mechanika".Tam znajdziesz film,który z opisem Jurekawasaki będzie stanowił całość zadania.Bezpośredniego linku nie wstawiam,gdyż mój komputer tego nie potrafi,a może ja mam za małą wiedzę.Ha ha.Pozdrawiam.
morawiec

Morawiec
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 12, 2012
Miejscowość: pruszcz gdański
Motocykl: vn 2000
VROC: 0

Post autor: Morawiec » ndz kwie 22, 2012

A tak na przyszłość.Dobrze jest oddać motocykl do DOBREGO warsztatu i tam popatrzeć jak oni to robią.Następnym razem sam dasz radę!Nie wszystkie warsztaty preferują taką opcję.Oni dobrze wiedzą,że jak się od nich nauczysz,to na drugi raz kasiory nie zarobią.Ale warto spróbować.Pozdrawiam.
morawiec

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz kwie 22, 2012

nuti pisze:I ja podpytam ile plynu wchodzi, bo nie wiedzę "miarki" a tez czeka mnie wymiana
Układ chłodniczu ma pojemność 2,4 l. należy go napełniać płynem do chłodnic aluminiowych.

biggus
Posty: 56
Rejestracja: sob kwie 14, 2012
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego

Post autor: biggus » ndz kwie 22, 2012

Witam,

A jak dotrzeć do zbiorniczka wyrównawczego? Jak go przeczyścić? Bo nie widać wcale stanu płynu chłodniczego? Jak sprawdzić stan płynu?

Wiewiur
Posty: 52
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Śmigiel k.Leszna
Motocykl: VN800 Classic ;)
VROC: 0

Post autor: Wiewiur » ndz kwie 22, 2012

sam wczoraj to tego szukalem, takze zrobilem Ci prosty obrazek ze screenami z manuala, tutaj masz wszystko, a jak nie widac to poswiec latarka, moze pomoze, a jak nie to bedzie pewnie trzeba go wyjac i przeczyscic.

FOTO
born to be wild !

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » pn kwie 23, 2012

Jak już kiedyś pisałem, moto mi sie mocno grzeje, zapala czerwona kontrolka i na skrzyzowaniach czasem wyrzuca parę z różowej rurki odprowadzającej pod motongiem. Wentylator szybko go schładza, ale tak być nie może, pewnie jest zapowietrzony układ. Mamy z Daromax'em wymienić płyn chłodzący i już nawet moto przygotowałem do tego i... Dziś odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego, płynu prawie pod korek, a po mierzeniu głębokości zbiorniczka na miarce po wyjęciu zauważyłem śladowe ilości brunatnej/szarej mazi, pewnie, gdzies na dnie osadzającej się :razz: Co to może być? Kolor płynu chłodzącego jest ok zielonkawy, taki jak wlewałem kiedyś. Trzeba zbiorniczek czyścić, czy coś więcej?? Poza tym motong chodzi jak ta lala :twisted:
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
adamli
Posty: 1562
Rejestracja: pn sie 08, 2011
Miejscowość: zielonka k/w-wy
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 34189

Post autor: adamli » czw kwie 26, 2012

Oj co by Ci się olej do układu nie dostał :(
Kiedy humor ci się zjebie, wsiądź na motor będziesz w niebie ;) ~~~~

VROC: 34189 tel. 511616633

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » pt kwie 27, 2012

Spuściłem 0,7l starego płynu chłodzącego z układu. W wyrównawczym zbiorniku nie ruszałem. Następnie powoli wlewałem od góry nowy płyn chłodzący i... Weszło 1,75l... Czyli był niedobór i to ponad 1l. Po odpaleniu i nagrzania moto oczywiście uzupełniłem jeszcze 0,15l, aby w końcowym efekcie zanotować aktualnie po całym wlaniu ok. 1,9l.
Dokręciłem zacisk na jednym z cybantów bo tam mi kapał płyn i zobaczymy jak teraz będzie działać sprzęt...
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt lut 05, 2013

Rikardo pisze:W dolnej części karteru masz dwa korki większy od oleju który z tego co sobie przypominam znajduje się po środku oraz drugi mniejszy do spuszczania płynu chłodzącego. Jest on przy prawej krawędzi silnika w pobliżu układu wydechowego.
Czyli jest to śruba na klucz "10" przy prawej krawędzi ? bo innych tam nie ma poza tą olejową na "17" , odkręciłem tą śrubkę i nic pusto nic nie poleciało :scrach: jakieś sugestie ?

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » wt lut 05, 2013

Mayones, odkrec ktorys z wlewow( glowny pod licznikeim lub do naczynka wyrownawczego) wtedy poleci. Mozna ktorys z wezy gumowych. wazne zeby system dostal skads powietrza.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt lut 05, 2013

No więc po odkręceniu śrubki i "pogrzebaniu" śrubokrętem tzn przebicu się przez zaschniętą część płynu poleciało, jeszcze mam dwa pytania:
czy tę papkę z płynu można jakoś wypłukać ?
czy po odkręceniu dolnego korka całość ze zbiorniczka wyrównawczego również powinna spłynąć ?
tak licząc na oko niecałe 2 litry płynu wypłynęło z układu, jakaś niewielka część została w wyrównawczym.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą