Skręcanie kierownicą ILE SIŁY...
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Skręcanie kierownicą ILE SIŁY...
jako, że podejrzewam że coś za ciężko mi ta kiera skręca to pytanie czy:
1. jedną ręką skręcicie spokojnie
2. obiema rękami spokojnie
3. obiema rękami ale pot wychodzi na czole
oczywiście na postoju twarde podłoże.
PS jak jest taki temat to sorki nie potrafię się doszukać.
1. jedną ręką skręcicie spokojnie
2. obiema rękami spokojnie
3. obiema rękami ale pot wychodzi na czole
oczywiście na postoju twarde podłoże.
PS jak jest taki temat to sorki nie potrafię się doszukać.
Jedną ręką bez problemu
Proponuję żebyś wykombinował sposób uniesienia całego lub tylko przodu motonga - fajne są podnośniki do motocykli, ale kto to ma Wtedy powinieneś obrócić kierę paluszkiem. Jeśli nie no to trza by zobaczyć co tam słychać w główce ramy.
Proponuję żebyś wykombinował sposób uniesienia całego lub tylko przodu motonga - fajne są podnośniki do motocykli, ale kto to ma Wtedy powinieneś obrócić kierę paluszkiem. Jeśli nie no to trza by zobaczyć co tam słychać w główce ramy.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
tak zrobię, cos mi też stuka nieco przy wpadnięciu w niewielka dziurę i przy mocniejszym heblu jak lagi odbijają to też jest ten stuk, a jak ogólnie wygląda wymiana łożysk bardzo kłopotliwe, czy trzeba odpinać wszelkie kable itp i całkowicie "rozpołowic" motonga, czy np odsunąć na tyle żeby można było wyjąć i wsadzić nowe łożyska ?
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Jak masz odpowiednie ciśnienie w opinie ,i nasmarowane łożyska główki ramy oczywiście z odpowiednią siłą skręcone ,to skręcasz spokojnie jedną ręka .Jako ciekawostkę dodam że w czasie jazdy stosuje przeciwskręt ,dosłownie dotykając manetkę.
A co do wymiany łożysk to jest potrzebne pojęcie i klucz dynamometryczny .Przednie zawieszenie to Twoje bezpieczeństwo więc do tematu podejdź z rozsądkiem.
A co do wymiany łożysk to jest potrzebne pojęcie i klucz dynamometryczny .Przednie zawieszenie to Twoje bezpieczeństwo więc do tematu podejdź z rozsądkiem.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
czyli z moimi coś nie tak, możliwe też że za mocno skręcone jest ?, choc martwi mnie ten stuk choć luzów nie wyczuwam, co do wymiany to raczej sam nie będę się za to brał,
klucz dynamometryczny tzn chodzi o siłę skręcenia tych dwóch ząbkowanych nakrętek ? a z jaką siłą(wartością) mają być dokręcone ?
klucz dynamometryczny tzn chodzi o siłę skręcenia tych dwóch ząbkowanych nakrętek ? a z jaką siłą(wartością) mają być dokręcone ?
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Że bym nie był gołosłowny wartości które podam wyrażamy w Nm.
1.Koło przednie oś główna - 110
2.Zacisk osi (prawa goleń )- 34 klucz imbus
3.Mocowanie zacisku hamulcowego - 35
4.Nakrętka główki ramy dolna (ta pod tą kontrującą )- 4,9 (4 przecinek 9) nie pomyłka.
5.Śruba (ta chromowana ) mocująca górną półkę- 44
6.Śruba ściskająca goleń w dolnej półce - 34 klucz imbus
7.Śruba ściskająca goleń w górnej półce - 20 klucz imbus
8.Dodam oś tylnego koła - 95
9.Nakrętka zębatki małej -127
Bardzo proszę i miłej pracy życzę .
1.Koło przednie oś główna - 110
2.Zacisk osi (prawa goleń )- 34 klucz imbus
3.Mocowanie zacisku hamulcowego - 35
4.Nakrętka główki ramy dolna (ta pod tą kontrującą )- 4,9 (4 przecinek 9) nie pomyłka.
5.Śruba (ta chromowana ) mocująca górną półkę- 44
6.Śruba ściskająca goleń w dolnej półce - 34 klucz imbus
7.Śruba ściskająca goleń w górnej półce - 20 klucz imbus
8.Dodam oś tylnego koła - 95
9.Nakrętka zębatki małej -127
Bardzo proszę i miłej pracy życzę .
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Na pewno jak ze spokojem podejdziesz do naprawy to dasz radę a przy okazji wyjmowania goleni wymień olej w lagach .Fork oil MOTUL o charakterystyce SAE 10 po 265 ml na goleń przy całkowitej wymianie .Wymiana jest łatwa polega na zdjęciu chromowanej zaślepki w górnej części lagi pod którą się kryje korek w kształcie walca zabezpieczony pierścieniem segera .Uwaga pod nim jest już sprężyna więc ostrożnie .Po wyjęciu tego ''korka ''tą właśnie drogą wylewasz olej,i wlewasz świeży.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
moto w serwisie garażowym u kolegi z forum, stwierdziłem że nie będę się bawił sam w takie grube tematy póki co, a za robociznę mi zapodali 150 zł (200 zł jak będzie ciężko) łożyska główki + olej i uszczelniacze lag( w innym serwisie 350 zł ) także na sobotę powinno być gotowe, zobaczymy
PS czy ktoś z Was ma jakieś kobyłki tudzież podnośnik do VN800 bo ten standardowy nie wchodzi, także planuję zrobić takie kobyłki tudzież kupić na alledrogo kpl za 50 zł, coby nie przepychać moto po garażu przy choćby smarowaniu łańcucha
wartości Nm od kolegi oczywiście wydrukowałem i przekazałem serwisantowi.
PS czy ktoś z Was ma jakieś kobyłki tudzież podnośnik do VN800 bo ten standardowy nie wchodzi, także planuję zrobić takie kobyłki tudzież kupić na alledrogo kpl za 50 zł, coby nie przepychać moto po garażu przy choćby smarowaniu łańcucha
wartości Nm od kolegi oczywiście wydrukowałem i przekazałem serwisantowi.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
no sprawa wygląda poważniej bo sztyca jest krzywa, dlatego ciężko dość to chodziło łożyska nie najgorzej choć były prawie suche, półki co z 2 dni serwisu zrobi się 6, ale jak już robić to kompletnie także:
- sztyca nowa,
- łożyska główki ramy,
- prostowanie lag z wymianą uszczelniaczy i oleju,
- wymiana łożysk przedniego koła profilaktycznie
jakiś dzwonek był i basta, na szczęście rama z rurą jest OK, wspomaganie kto wie tempomaty robią do moto to może i wspomaganie ktoś wymyśli
- sztyca nowa,
- łożyska główki ramy,
- prostowanie lag z wymianą uszczelniaczy i oleju,
- wymiana łożysk przedniego koła profilaktycznie
jakiś dzwonek był i basta, na szczęście rama z rurą jest OK, wspomaganie kto wie tempomaty robią do moto to może i wspomaganie ktoś wymyśli
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
no więc tak, wstępnie miało być tylko wymiana łozysk główki i olej w lagach+uszczelniacze - robocizna 150 zł(320 zł w innym "serwisie" w Bielsku), za samo prostowanie lag i sztyca z ustawieniem 400 zł, ale tutaj nieco przepłacimy z kolegą serwisantem bo znalazłem za późno firmę tecrol z Bielska która za prostowanie lagi ok 50 zł/szt, sztyca = półki ok 200 zł, ale koledzy którym to daliśmy sobie jak widać doliczą pare groszy(90-100 zł) za dowóz i przywóz z tym że nie wiem czy oni to dają do skoczowa tam też ponoć sie tym zajmują, czy do tecrolu w bielsku, ogólnie firma tecrol ma niezłą opinię zakresie prostowania lagów półek ram itp, same części też w miarę sensownie mnie wyjdą, ale liczę że z 1000 zł za wszystko pójdzie. dam znać jak już odbiorę moto i wyskoczę z gotówki.
Kto jest online
Jest 30 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 30 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości