Szarpanie na 2 biegu przy niskoch prędkościach
-
- Posty: 5
- Rejestracja: wt maja 22, 2012
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: Kawasaki VN 800
- VROC: 0
Szarpanie na 2 biegu przy niskoch prędkościach
Witam kolegów forumowiczów.
Mam pytanie w temacie vulcana VN 800. Mam pewne obserwacje dotczyące szarpania na 2 biegu przy odkręcaniu manetki gazu jadąc z niską prędkością. Np. dojeżdzając do skrzyżowania i redukując do 2 biegu, to przy niskiej prędkości (motocykl się toczy) gdy odkręcam ponownie gaz w celu przyspieszenie czuć szarpanie - gdy osiągnie odpowiednie (wyższe obroty) problem mija.
Wygląda to tak jakby nie miał wystarczająco mocy - przy jeździe z pasażerem można to jeszcze bardziej poczuć. (pomaga lekkie wciśnięcie sprzęgła, w tym samym czasie odkręcie gazu w celu zwiększenia obrotów i wtedy odchodzi łagodniej)
Filtr powietrza wymieniony, może jeszcze świece
Co myślicie?
Dzięki z góry za odpowiedź.
Pozdrawiam
Wojtek
Mam pytanie w temacie vulcana VN 800. Mam pewne obserwacje dotczyące szarpania na 2 biegu przy odkręcaniu manetki gazu jadąc z niską prędkością. Np. dojeżdzając do skrzyżowania i redukując do 2 biegu, to przy niskiej prędkości (motocykl się toczy) gdy odkręcam ponownie gaz w celu przyspieszenie czuć szarpanie - gdy osiągnie odpowiednie (wyższe obroty) problem mija.
Wygląda to tak jakby nie miał wystarczająco mocy - przy jeździe z pasażerem można to jeszcze bardziej poczuć. (pomaga lekkie wciśnięcie sprzęgła, w tym samym czasie odkręcie gazu w celu zwiększenia obrotów i wtedy odchodzi łagodniej)
Filtr powietrza wymieniony, może jeszcze świece
Co myślicie?
Dzięki z góry za odpowiedź.
Pozdrawiam
Wojtek
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
On po prostu nie ma wystarczajacej mocy i momentu. Sposoby są co najmniej dwa ,odrobine wysprzęglić czego na dłuższą metę nie stosuj,bo padnie sprzęgło .Można też problem rozwiazać przez powolne przyśpieszanie które ma być tym powolniejsze im bardziej zimny silnik.,ewentualnie przystań i zmień bieg na niższy.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: wt maja 22, 2012
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: Kawasaki VN 800
- VROC: 0
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Zakres obrotów silnika EN jest inny wyższy oczywiście ja też miałem EN .Wiesz może to też być kwestia zestrojenia gaźnika ,ewentualnie początek końca tłumika drgań umiejscowionego w sprzęgle .Ja mam nadzieję że to tylko kwestia techniki jazdy i będzie ok .Życzę udanych wyjazdów i wielkiej frajdy z dosiadania tak udanego moto.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: wt maja 22, 2012
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: Kawasaki VN 800
- VROC: 0
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
to samo zaobserwowałem a póki co 220 km za mną na VN`ie, ale trzeba to wyczuć, bo na początku też ciężko to było opanować, szarpało czasem tak że mało kask mi nie spadł , teraz jak wiem że takie coś występuje to wcześniej myślę jak sprytnie przejechać na tej 2-ce, bez szarpania, bo tak to każdy w puszce powie " ty, patrz co za cienias, moto kupił a jechać nie umie"
a czy np może to być wina zbyt niskich wolnych obrotów?
a czy np może to być wina zbyt niskich wolnych obrotów?
kurcze.... moja Felka nie szarpie, na dwójeczce zawsze robię wszelkie rondka (te małe) i płynie sobie jak prawdziwa dama...
Może to jest kwestia zimnego silnika, bo wtedy moto szarpie. Ja zawsze odpalam ją na ssaniu, pochodzi chwilkę i jak jest gotowa to można jechać. Jeśli nie jest rozgrzana, to lipa... może się zdarzyć szarpanko.
Może to jest kwestia zimnego silnika, bo wtedy moto szarpie. Ja zawsze odpalam ją na ssaniu, pochodzi chwilkę i jak jest gotowa to można jechać. Jeśli nie jest rozgrzana, to lipa... może się zdarzyć szarpanko.
I'm Member Queens of Roads !!!! http://www.queensofroads.pl/
-
- Posty: 5
- Rejestracja: wt maja 22, 2012
- Miejscowość: Bydgoszcz
- Motocykl: Kawasaki VN 800
- VROC: 0
Witam,
Byłem wczoraj u mechanika i jak mu powiedziałem z czym mam od razu wiedział o co chodzi twierdząc, żu Vn-ów to się zdarza - widocznie nie jestem pierwszy z tym tematem. Zrobił jazdę testową i namierzył problem. Oprócz samego szarpania słychać taki mechaniczny dźwięk z lewej strony silnika z obszaru przeniesienia napędu (chrobocze). Najprawdopodobniej jest to kwestia wymiany wybieraka, jakichś gumek, sprzęgiełka (może nie profesjonalnie się wyrażam ale tego obszaru jeszcze dobrze nie znam). Dziś zostawiam maszynę i w przyszłym tygodniu dokładnie napiszę co było przyczyną szarpania i dziwnego "chrobotania".
Pozdrawiam
Byłem wczoraj u mechanika i jak mu powiedziałem z czym mam od razu wiedział o co chodzi twierdząc, żu Vn-ów to się zdarza - widocznie nie jestem pierwszy z tym tematem. Zrobił jazdę testową i namierzył problem. Oprócz samego szarpania słychać taki mechaniczny dźwięk z lewej strony silnika z obszaru przeniesienia napędu (chrobocze). Najprawdopodobniej jest to kwestia wymiany wybieraka, jakichś gumek, sprzęgiełka (może nie profesjonalnie się wyrażam ale tego obszaru jeszcze dobrze nie znam). Dziś zostawiam maszynę i w przyszłym tygodniu dokładnie napiszę co było przyczyną szarpania i dziwnego "chrobotania".
Pozdrawiam
-
- Posty: 83
- Rejestracja: śr sty 04, 2012
- Miejscowość: Mikołów
- Motocykl: VN 900 Custom 2010,
- VROC: 0
jak V2 zbyt obciazysz przy niskich obrotach albo zejdziesz za nisko to szarpie i wpada w wibracje, podobnie jak z dieslem.
Do tego silniki z duzym skokiem tloka i niskoobrotowe zachowuja sie inaczej niz wysokoobrotowe z ktotkim skokiem tloka.jezdzilem troche na wysokoobrotowych rzedowkach i tam nie ma problemu wibracji i szarpania przy niskich obrotach, no chyba za juz zupelnie za nisko zejdziesz, no ale wtedy jest efekt taki ze chwile go szarpnie a potem sie stlumi i zgasnie,
Do tego silniki z duzym skokiem tloka i niskoobrotowe zachowuja sie inaczej niz wysokoobrotowe z ktotkim skokiem tloka.jezdzilem troche na wysokoobrotowych rzedowkach i tam nie ma problemu wibracji i szarpania przy niskich obrotach, no chyba za juz zupelnie za nisko zejdziesz, no ale wtedy jest efekt taki ze chwile go szarpnie a potem sie stlumi i zgasnie,
- BubRb
- Posty: 154
- Rejestracja: pt kwie 06, 2012
- Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
- Motocykl: VN 800
- VROC: 35149
Witajcie po wekhendzie...
To się dołożę do tematu...
- u mnie szarpnięcie występuje przy jedynce... czytałem tu i uwdzie... podono wystarczy rozkleić sprzęgło - popróbuję
- szarpane przy dwójce... po lekturze forumowej... stawiam na czyszczenie gaźnia, wymianę świec... i poprawę techniki jazdy... i tak jak ktoś już tu napisał, im zimniejszy silnik, tym wolniej odkręcamy manetke te typy tak mają... a czy przy tym szarpaniu nie strzeli czasem w gaźnik...strzelanie czuć wyraźnie na pokrywie fitra powietrza... mnie się to podoba
- a ja teraz z innej beczki... jak głośna powinna być zmiana biegów ?! jedynke i dwójke słychać mocno i wyraźnie... sądzę, że pozostałe biegi również...tyle że przy 3-ce to już szumi wiatr i nie słychac... olej wymieniony i żadnej poprawy... czy te typy tak mają, czy to są objawy postępującej choroby VN-a ?! (vn800) - jakiej choroby są to objawy ?
To się dołożę do tematu...
- u mnie szarpnięcie występuje przy jedynce... czytałem tu i uwdzie... podono wystarczy rozkleić sprzęgło - popróbuję
- szarpane przy dwójce... po lekturze forumowej... stawiam na czyszczenie gaźnia, wymianę świec... i poprawę techniki jazdy... i tak jak ktoś już tu napisał, im zimniejszy silnik, tym wolniej odkręcamy manetke te typy tak mają... a czy przy tym szarpaniu nie strzeli czasem w gaźnik...strzelanie czuć wyraźnie na pokrywie fitra powietrza... mnie się to podoba
- a ja teraz z innej beczki... jak głośna powinna być zmiana biegów ?! jedynke i dwójke słychać mocno i wyraźnie... sądzę, że pozostałe biegi również...tyle że przy 3-ce to już szumi wiatr i nie słychac... olej wymieniony i żadnej poprawy... czy te typy tak mają, czy to są objawy postępującej choroby VN-a ?! (vn800) - jakiej choroby są to objawy ?
-
- Posty: 688
- Rejestracja: śr wrz 15, 2010
- Miejscowość: Świdnik
- Motocykl: VN 1700 VOYAGER
- VROC: 32896
Dobrze nauczyć się zmieniać biegi na 2 razy czyli naciskasz dźwignie a następnie odpuszczasz gaz i sprzęgło wciskasz, sam wskoczy (nawet bez sprzęgła wskoczy - zresztą w przypadku awarii linki sprzęgła można zmieniać biegi w dwie strony bez sprzęgła przy wyczuciu i łagodnym traktowaniu skrzyni) - wtedy nie szarpie, biegi wskakują cicho i płynnie.BubRb pisze: jedynke i dwójke słychać mocno i wyraźnie... sądzę, że pozostałe biegi również...tyle że przy 3-ce to już szumi wiatr i nie słychac
Grunt to wprawa, można naprawdę płynnie jechać bez szarpnięć, zgrane dłonie z nogą i prawie jak w automacie
- BubRb
- Posty: 154
- Rejestracja: pt kwie 06, 2012
- Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
- Motocykl: VN 800
- VROC: 35149
crazytomi:
nie wiem, czy dobrze zrozumiałe:
1. naciskasz gałkę zmiany biegów (oczywiście ona nie wskakuje do załączenia sprzęgła).
2. zwalniasz manetke gazu
3. naciskasz sprzęgło.
gałka zmiany biegów od początku jest naciskana... i w momencie jak naciśniesz sprzęgło pod naciskiem nogi sama wpada...
To taka reguła ?!
qrcze - do tej pory wciskałem sprzęgło, oczywiście zwalniałem manetkę gazu, bo przy wysokich obrotach potrafi nawet chrobotać po trybach aż zęby bolą...i dopiero potem wciskałem gałkę zmiany biegów - obecnie dość szybko starałem się wbić ten bieg....
A jeśli chodzi o głośność zmiany biegów...... tak ma być ?
Czy powyższa technika wyciszy tę sprawę... !?
nie wiem, czy dobrze zrozumiałe:
1. naciskasz gałkę zmiany biegów (oczywiście ona nie wskakuje do załączenia sprzęgła).
2. zwalniasz manetke gazu
3. naciskasz sprzęgło.
gałka zmiany biegów od początku jest naciskana... i w momencie jak naciśniesz sprzęgło pod naciskiem nogi sama wpada...
To taka reguła ?!
qrcze - do tej pory wciskałem sprzęgło, oczywiście zwalniałem manetkę gazu, bo przy wysokich obrotach potrafi nawet chrobotać po trybach aż zęby bolą...i dopiero potem wciskałem gałkę zmiany biegów - obecnie dość szybko starałem się wbić ten bieg....
A jeśli chodzi o głośność zmiany biegów...... tak ma być ?
Czy powyższa technika wyciszy tę sprawę... !?
- BubRb
- Posty: 154
- Rejestracja: pt kwie 06, 2012
- Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
- Motocykl: VN 800
- VROC: 35149
crazytomi.... oczywiście, naukę przyjałem... dzis nie mam okazji wypróbować...ale wierze na słowo....
A przy okazji zapytam...wciskając bieg, bez załączonego sprzęgła... nie wskoczy przypadkiem ?! (tak tylko pytam)
Qrde, jutro zabieram się za odkręcanie zbiornika... mam świetne diodki... zamontuje pod zbiornikiem... mało tego, mrygają w rytm hałasu... mam tylko obawy, czy tam pod zbiornikiem nie jest za gorąco )) żeby się nie stopiły )
Przy okazji obacze jak wygląda gaźnik....
Wymienię świece... mam CR7E....
No gdzieś tam powoli czeka mnie jeszcze płyn chłodnicy....a potem nowy filtr powietrza... i naprzód... )))
...........a jeszcze płyn hamulcowy... ale moto hamuje... no to po co ?!
A przy okazji zapytam...wciskając bieg, bez załączonego sprzęgła... nie wskoczy przypadkiem ?! (tak tylko pytam)
Qrde, jutro zabieram się za odkręcanie zbiornika... mam świetne diodki... zamontuje pod zbiornikiem... mało tego, mrygają w rytm hałasu... mam tylko obawy, czy tam pod zbiornikiem nie jest za gorąco )) żeby się nie stopiły )
Przy okazji obacze jak wygląda gaźnik....
Wymienię świece... mam CR7E....
No gdzieś tam powoli czeka mnie jeszcze płyn chłodnicy....a potem nowy filtr powietrza... i naprzód... )))
...........a jeszcze płyn hamulcowy... ale moto hamuje... no to po co ?!
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Jak już ruszysz, to zasadniczo bez sprzęgła da się obyć. kwestia wyczucia silnika i operowania gazem.BubRb pisze: A przy okazji zapytam...wciskając bieg, bez załączonego sprzęgła... nie wskoczy przypadkiem ?! (tak tylko pytam)
No weź....BubRb pisze:...........a jeszcze płyn hamulcowy... ale moto hamuje... no to po co ?!
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Kto jest online
Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości