Szarpanie na 2 biegu przy niskoch prędkościach

Wojtek_VN_800
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2012
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Szarpanie na 2 biegu przy niskoch prędkościach

Post autor: Wojtek_VN_800 » wt maja 22, 2012

Witam kolegów forumowiczów.

Mam pytanie w temacie vulcana VN 800. Mam pewne obserwacje dotczyące szarpania na 2 biegu przy odkręcaniu manetki gazu jadąc z niską prędkością. Np. dojeżdzając do skrzyżowania i redukując do 2 biegu, to przy niskiej prędkości (motocykl się toczy) gdy odkręcam ponownie gaz w celu przyspieszenie czuć szarpanie - gdy osiągnie odpowiednie (wyższe obroty) problem mija.
Wygląda to tak jakby nie miał wystarczająco mocy - przy jeździe z pasażerem można to jeszcze bardziej poczuć. (pomaga lekkie wciśnięcie sprzęgła, w tym samym czasie odkręcie gazu w celu zwiększenia obrotów i wtedy odchodzi łagodniej)

Filtr powietrza wymieniony, może jeszcze świece ??

Co myślicie?

Dzięki z góry za odpowiedź.
Pozdrawiam
Wojtek

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » wt maja 22, 2012

On po prostu nie ma wystarczajacej mocy i momentu. Sposoby są co najmniej dwa ,odrobine wysprzęglić czego na dłuższą metę nie stosuj,bo padnie sprzęgło .Można też problem rozwiazać przez powolne przyśpieszanie które ma być tym powolniejsze im bardziej zimny silnik.,ewentualnie przystań i zmień bieg na niższy.

Pozdrawiam. :ok:

Wojtek_VN_800
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2012
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Post autor: Wojtek_VN_800 » wt maja 22, 2012

Dzięki za info.

Pytam o to ponieważ wcześniej miałem Kawkę EN 500 i tego tematu nie było, choć moc i moment miał dużo niższe (moment prawie dwukrotnie) - oczywiście en 500 to rzędówka i może ma inną charakterystykę pracy niż układ V.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » wt maja 22, 2012

Zakres obrotów silnika EN jest inny wyższy oczywiście ja też miałem EN .Wiesz może to też być kwestia zestrojenia gaźnika ,ewentualnie początek końca tłumika drgań umiejscowionego w sprzęgle .Ja mam nadzieję że to tylko kwestia techniki jazdy i będzie ok .Życzę udanych wyjazdów i wielkiej frajdy z dosiadania tak udanego moto.

:ok:

Wojtek_VN_800
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2012
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Post autor: Wojtek_VN_800 » wt maja 22, 2012

CZyli w twoim sprzęcie też wystepuję takie zjawisko??

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt maja 22, 2012

to samo zaobserwowałem a póki co 220 km za mną na VN`ie, ale trzeba to wyczuć, bo na początku też ciężko to było opanować, szarpało czasem tak że mało kask mi nie spadł :D, teraz jak wiem że takie coś występuje to wcześniej myślę jak sprytnie przejechać na tej 2-ce, bez szarpania, bo tak to każdy w puszce powie " ty, patrz co za cienias, moto kupił a jechać nie umie" :hah:
a czy np może to być wina zbyt niskich wolnych obrotów?

Awatar użytkownika
Dzidzia
Posty: 2580
Rejestracja: pn lip 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: Dzidzia » pt maja 25, 2012

kurcze.... :scrach: :scrach: :scrach: :scrach: moja Felka nie szarpie, na dwójeczce zawsze robię wszelkie rondka (te małe) i płynie sobie jak prawdziwa dama...
Może to jest kwestia zimnego silnika, bo wtedy moto szarpie. Ja zawsze odpalam ją na ssaniu, pochodzi chwilkę i jak jest gotowa to można jechać. Jeśli nie jest rozgrzana, to lipa... może się zdarzyć szarpanko.
I'm Member Queens of Roads !!!!!! http://www.queensofroads.pl/

Wojtek_VN_800
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2012
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Post autor: Wojtek_VN_800 » pt maja 25, 2012

Witam,

Byłem wczoraj u mechanika i jak mu powiedziałem z czym mam od razu wiedział o co chodzi twierdząc, żu Vn-ów to się zdarza - widocznie nie jestem pierwszy z tym tematem. Zrobił jazdę testową i namierzył problem. Oprócz samego szarpania słychać taki mechaniczny dźwięk z lewej strony silnika z obszaru przeniesienia napędu (chrobocze). Najprawdopodobniej jest to kwestia wymiany wybieraka, jakichś gumek, sprzęgiełka (może nie profesjonalnie się wyrażam ale tego obszaru jeszcze dobrze nie znam). Dziś zostawiam maszynę i w przyszłym tygodniu dokładnie napiszę co było przyczyną szarpania i dziwnego "chrobotania".

Pozdrawiam

kalfas
Posty: 83
Rejestracja: śr sty 04, 2012
Miejscowość: Mikołów
Motocykl: VN 900 Custom 2010,
VROC: 0

Post autor: kalfas » pt maja 25, 2012

jak V2 zbyt obciazysz przy niskich obrotach albo zejdziesz za nisko to szarpie i wpada w wibracje, podobnie jak z dieslem.
Do tego silniki z duzym skokiem tloka i niskoobrotowe zachowuja sie inaczej niz wysokoobrotowe z ktotkim skokiem tloka.jezdzilem troche na wysokoobrotowych rzedowkach i tam nie ma problemu wibracji i szarpania przy niskich obrotach, no chyba za juz zupelnie za nisko zejdziesz, no ale wtedy jest efekt taki ze chwile go szarpnie a potem sie stlumi i zgasnie,

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt maja 25, 2012

w serwisówce pisze że wolne obroty powinny być między 900 kilka a 1000 kilka,da sie to jakoś sprawdzić nie wiem może "podłączyc jakiś zegar pod silnik" ?, ewentualnie czy możecie ruszyć bez gazu, oczywiście delikatnie na na jednym kole :D na prostej ?

Awatar użytkownika
BubRb
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 06, 2012
Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
Motocykl: VN 800
VROC: 35149

Post autor: BubRb » pn maja 28, 2012

Witajcie po wekhendzie...
To się dołożę do tematu...

- u mnie szarpnięcie występuje przy jedynce... czytałem tu i uwdzie... podono wystarczy rozkleić sprzęgło - popróbuję :)
- szarpane przy dwójce... po lekturze forumowej... stawiam na czyszczenie gaźnia, wymianę świec... i poprawę techniki jazdy... i tak jak ktoś już tu napisał, im zimniejszy silnik, tym wolniej odkręcamy manetke :) te typy tak mają... a czy przy tym szarpaniu nie strzeli czasem w gaźnik...strzelanie czuć wyraźnie na pokrywie fitra powietrza... mnie się to podoba :)

- a ja teraz z innej beczki... jak głośna powinna być zmiana biegów ?! jedynke i dwójke słychać mocno i wyraźnie... sądzę, że pozostałe biegi również...tyle że przy 3-ce to już szumi wiatr i nie słychac... olej wymieniony i żadnej poprawy... czy te typy tak mają, czy to są objawy postępującej choroby VN-a ?! (vn800) - jakiej choroby są to objawy ?

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » pn maja 28, 2012

BubRb pisze: jedynke i dwójke słychać mocno i wyraźnie... sądzę, że pozostałe biegi również...tyle że przy 3-ce to już szumi wiatr i nie słychac
Dobrze nauczyć się zmieniać biegi na 2 razy czyli naciskasz dźwignie a następnie odpuszczasz gaz i sprzęgło wciskasz, sam wskoczy (nawet bez sprzęgła wskoczy - zresztą w przypadku awarii linki sprzęgła można zmieniać biegi w dwie strony bez sprzęgła przy wyczuciu i łagodnym traktowaniu skrzyni) - wtedy nie szarpie, biegi wskakują cicho i płynnie.
Grunt to wprawa, można naprawdę płynnie jechać bez szarpnięć, zgrane dłonie z nogą i prawie jak w automacie ;)

Awatar użytkownika
BubRb
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 06, 2012
Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
Motocykl: VN 800
VROC: 35149

Post autor: BubRb » pn maja 28, 2012

crazytomi:

nie wiem, czy dobrze zrozumiałe:
1. naciskasz gałkę zmiany biegów (oczywiście ona nie wskakuje do załączenia sprzęgła).
2. zwalniasz manetke gazu
3. naciskasz sprzęgło.
gałka zmiany biegów od początku jest naciskana... i w momencie jak naciśniesz sprzęgło pod naciskiem nogi sama wpada...

To taka reguła ?!

qrcze - do tej pory wciskałem sprzęgło, oczywiście zwalniałem manetkę gazu, bo przy wysokich obrotach potrafi nawet chrobotać po trybach aż zęby bolą...i dopiero potem wciskałem gałkę zmiany biegów - obecnie dość szybko starałem się wbić ten bieg....


A jeśli chodzi o głośność zmiany biegów...... tak ma być ???
Czy powyższa technika wyciszy tę sprawę... !?

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » pn maja 28, 2012

Dobrze rozumiesz, sprawdź :)
Czy wyciszy, na pewno zmienia się łagodniej, będzie bez tego stuknięcia bo o to Ci zapewne chodzi.

Awatar użytkownika
BubRb
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 06, 2012
Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
Motocykl: VN 800
VROC: 35149

Post autor: BubRb » pn maja 28, 2012

dokładnie..... dokładnie o to stuknięcie chodziło.... no widzę, że te typy tak mają....

Super... wypróbuję technikę...

Dzięki....


ps. myślałem, że może linkę sprzęgła poluzować albo naciągnąć, mam luz na manetce jakieś 2-3mm.

Awatar użytkownika
BubRb
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 06, 2012
Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
Motocykl: VN 800
VROC: 35149

Post autor: BubRb » pn maja 28, 2012

szkoda, że tam mocno musi to stukać.... myślałem, że jak zmienię olej to się uspokoi....

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn maja 28, 2012

ja zwiększyłem wolne obroty co nieco także na 1-2 przy małych prędkościach jest lepiej, obroty miałem zdecydowanie za niskie, choć i tak planuje rozebrać gaźnik do czyszczenia w deszczowe popołudnie
PS będę pisał o pomoc jak nie będę mógł poskładać :D

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » pn maja 28, 2012

BubRb pisze:szkoda, że tam mocno musi to stukać....
Poza zimnym na jedynce (na to też jest metoda opisywana na forum) nie musi stukać, jak się nauczysz to będziesz płynnie cicho zmieniał biegi w 2 strony.

Awatar użytkownika
BubRb
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 06, 2012
Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
Motocykl: VN 800
VROC: 35149

Post autor: BubRb » pn maja 28, 2012

crazytomi.... oczywiście, naukę przyjałem... dzis nie mam okazji wypróbować...ale wierze na słowo....

A przy okazji zapytam...wciskając bieg, bez załączonego sprzęgła... nie wskoczy przypadkiem ?! (tak tylko pytam)

Qrde, jutro zabieram się za odkręcanie zbiornika... mam świetne diodki... zamontuje pod zbiornikiem... mało tego, mrygają w rytm hałasu... mam tylko obawy, czy tam pod zbiornikiem nie jest za gorąco :))) żeby się nie stopiły :))
Przy okazji obacze jak wygląda gaźnik....
Wymienię świece... mam CR7E....

No gdzieś tam powoli czeka mnie jeszcze płyn chłodnicy....a potem nowy filtr powietrza... i naprzód... :))))
...........a jeszcze płyn hamulcowy... ale moto hamuje... no to po co ?! :)

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pn maja 28, 2012

BubRb pisze: A przy okazji zapytam...wciskając bieg, bez załączonego sprzęgła... nie wskoczy przypadkiem ?! (tak tylko pytam)
Jak już ruszysz, to zasadniczo bez sprzęgła da się obyć. kwestia wyczucia silnika i operowania gazem.

BubRb pisze:...........a jeszcze płyn hamulcowy... ale moto hamuje... no to po co ?! :)
No weź.... :razz:
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą