Lightbary

Awatar użytkownika
Monters
Posty: 49
Rejestracja: pt kwie 20, 2012
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
VROC: 34919

Lightbary

Post autor: Monters » sob lip 28, 2012

Witajcie.Ponieważ nie znalazłem w szukajce mam pytanie związane z podłączeniem lightbarów.Czy montując światła lightbara o mocy żarówek 2 x 55 W H 3 wytrzyma mi alternator i da radę.Jak Macie to rozwiązane w VN 800 Classic
Wspólnota nie jest sumą interesów lecz sumą ofiar.
- Antoine de Saint-Exupery

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » sob lip 28, 2012

Oj temat był już przerabiany, źle szukałeś, chyba ostatnio Mayones się nad nim "pastwił". Generalnie, nie pamiętam dokładnie mocy alternatora, ale 2x55W plus światła "normalne" plus np. wentylator chłodnicy, plus... i dojdziesz do maxa jego wydajności. Raczej daj do lightbarów żarówki 35W, a nawet możesz pokombinować z ledami. Ja mam 2 x35W, włączają się ze światłami (czyli palą się ciągle) i nigdy nie było problemów z ładowaniem. Jeśli masz w okolicy upierdliwą Policję to zastanów się nad możliwością wyłączenia ich jakimś dodatkowym przyciskiem.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » sob lip 28, 2012

Dobrze mówi kolega Góral, u mnie 2x55 W nie uciągneło, alternator ma 330W zdaje się, kiklka razy pchałem vulcana zanim doszedłem po kabelkach do lightbarów :D spróbój dać te 35 W.
na ledach to jestem nieco bardziej widoczny za to drogi wcale nie oświetlają.

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » śr sie 01, 2012

Ja znowu lightbar podłączyłem pod/zamiast długich i jest ok.
Może długie nie mają zasięgu takiego jak przed ale ładnie boki doświetla, zresztą rzadko śmigam po nocach poza miastem.
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr sie 01, 2012

ja też raczej lighbary stosuje dla lepszej widoczności mojego moto dla innych, i zamierzam je wrzucić na gmole, z daleka dla samochodziarza 3 lampy koło siebie to i tak wyglądaja jak jedna lampa, a tak 1 górą i 2 szt na gmoalch to tak w trójkącie prawie jak lokomotywa :D,
przy okazji zapytam czy stosując przełącznik hebelkowy 3 pozycyjny, chyba nie dam rady podłączyc lightbarów tak że np środek OFF, wajcha w lewo -lewy lajtbar, wajcha w prawo - oba lajtbary :scrach:
jakbyście to panowie rozwiązali na jednym hebelkowym włączniku ?

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » śr sie 01, 2012

Obrazek

Zasilanie poprzez przekaźniki by nie wypaliło styków przełącznika i by nie trzeba stosować diody o dużej mocy. Przekaźniki samochodowe na 12v, dioda dowolna prostownicza może być wymontowana z jakiegoś zasilacza. Przełącznik hebelkowy zwierający styki w skrajnych położeniach.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr sie 01, 2012

:scrach: mhmmm no to będzie trochę zabawy, dziekuje, czas wybrać się znowu do Nowego Elektronika :ok:

Awatar użytkownika
Bonzo
Posty: 56
Rejestracja: pn cze 11, 2012
Miejscowość: Opole
Motocykl: Mean Strek VN 1600, Honda CX500
VROC: 35220

Post autor: Bonzo » śr sie 01, 2012

Nie zapomni i bezpieczniku jeśli 2x55W wg wyliczeń 9,1A czyli 10A jeśli 2x35W wg. wyliczeń 5,8A czyli 7,5A. Montuj jak najbliżej akumulatora.

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » śr sie 01, 2012

Jeśli zastosujesz żarówki diodowe o mocy pobieranej np 5W to można zrezygnować z przekaźników i zastosować diodę prostowniczą o wytrzymałości prądowej przynajmniej 2A by się nie grzała (prąd pobierany przy 13V to około 0,8A). Na schemacie przewody idące do przekaźników podpinasz wtedy bezpośrednio pod żarówki.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » czw sie 02, 2012

Pustelnik - a dlaczego dwa przekaźniki jak można na jednym. Ja zrobiłem u siebie to tak
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw sie 02, 2012

fitter pisze:Pustelnik - a dlaczego dwa przekaźniki jak można na jednym. Ja zrobiłem u siebie to tak
chcę to zrobić tak że świeci tylko lewy lightbar, albo oba

Awatar użytkownika
fitter
Posty: 3035
Rejestracja: pn lut 14, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN900LT '10
VROC: 33352

Post autor: fitter » czw sie 02, 2012

Fakt - nie doczytałem Twojego pytania :)
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt sie 03, 2012

a jakbym wziął zasilanie lightbarów z tych dodatkowych "pustych" kabli w reflektorze to chyba będzie ok?
dioda prostownicza to tylko przy żarówkach ledowych zgadza się ?

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » pt sie 03, 2012

a jakbym wziął zasilanie lightbarów z tych dodatkowych "pustych" kabli w reflektorze to chyba będzie ok?
Najlepiej sprawdzić czy nie będzie zbytnich spadków napięcia (grubość kabli) przy zastosowaniu zwykłych żarówek i czy bezpiecznik wytrzyma. W przypadku żarówek ledowych nie będzie tego problemu (mały pobór prądu).
dioda prostownicza to tylko przy żarówkach ledowych zgadza się ?
Jak zastosujesz żarówki ledowe to wystarczy sama dioda o stosownej mocy bez przekaźników.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt sie 03, 2012

dzięki, póki co wrzuciłem te 55 W bo 35 nie mogłem dostać (kryzys czy co)ale wajche mam tak że świeci albo lewa albo prawa także chyba da radę póki co dałem zasilanie z wolnego kabla z reflektora, co do tej grubości kabli to chyba nie musi być jakiś grubas, od żarówek H3 ten kawałek kable to tak czy tak ma ok 1-1,5mm
pojeździmy zobaczymy jak to będzie działać :ok:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz sie 05, 2012

na 1x55 W lightbar aletrnator spokojnie daje radę SPRAWDZONE ! jednak zostawie żarówki H3 55W ale lightbary są włączane albo lewy albo prawy, jedna taka 55W świeci dalej niż 2 x 35 W. z reguły śmigam z włączonym lewym l`barem, jestem lepiej widoczny dla puszek z naprzeciwka, no i zgodnie z przepisami bo ponoć w moto to max 2 światła przednie mogą świecić :D,a po jakichś zadoo..iach to włączę prawy i mam dobrze oświetlone pobocze. :ok:

Awatar użytkownika
Valar
Posty: 47
Rejestracja: sob paź 05, 2013
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 800 Classic
VROC: 0

Post autor: Valar » pt sie 22, 2014

Jestem na etapie wyboru lightbarów i pytam się Was, czy jest sens myśleć nad tymi w linku?


http://www.motonautilus.pl/index.php?20 ... can-800-vn
Pozdrawiam Motocyklową Brać

takijedenkuba

Post autor: takijedenkuba » pt sie 22, 2014

Chińczyki, miałem takie. Bez półeczki można je kupić za 80-90zł z przesyłką.

Awatar użytkownika
michaekk
Posty: 105
Rejestracja: czw sie 28, 2014
Miejscowość: Kraków
Motocykl: KAWASAKI VULCAN 900
VROC: 0

Post autor: michaekk » wt mar 03, 2015

a czy można zamiast konektorów zastosować takie coś

https://www.google.pl/search?q=konektor ... B800%3B800

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » wt mar 03, 2015

michaekk pisze:a czy można zamiast konektorów zastosować takie coś

https://www.google.pl/search?q=konektor ... B800%3B800
Oczywiście, że można ale zdecydowanie lepiej stosować konektory z uwagi na lepszą i łatwiejszą możliwość izolacji.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 30 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 30 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą