VN800A drganie kierownicy

czajka67
Posty: 62
Rejestracja: czw kwie 21, 2011
Miejscowość: Lubin-Dolnyslask
Motocykl: Kawasaki Vulkan 800
VROC: 33822

VN800A drganie kierownicy

Post autor: czajka67 » ndz sie 05, 2012

Witam cieplutko,wyskoczyl mi maly problem po wymianie przedniej opony,przy minimalnej predkosci odczuwalne drgania kierownicy ,na starej oponie nie bylo tego problemu,kolo bylo wywazane zaraz po wymianie i maszyna pokazala wynik 00i nie trzeba bylo dokladac zadnych odwaznikow ,zrobilem okolo 100km i kolo do ponownego kontrolnego wywazania ,wynik 00 ,jadac czuje sie drgania w dloniach ,puszczajac kierownice widac delikatne wibracje kierownicy prawo-lewo ,czy ktos mial juz cos takiego u siebie ?Pozdrawiam czajka67
czajka67

Awatar użytkownika
Domel
Posty: 695
Rejestracja: sob lis 20, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: XX ;)
VROC: 0

Post autor: Domel » ndz sie 05, 2012

Albo źle wyważone koło, ale skoro piszesz że jest prawidłowo to pozostają parę opcji, pierwsza łożyska w kole, druga łożyska główki ramy, albo najzwyczajniej w świecie skrzywiona felga.

czajka67
Posty: 62
Rejestracja: czw kwie 21, 2011
Miejscowość: Lubin-Dolnyslask
Motocykl: Kawasaki Vulkan 800
VROC: 33822

Post autor: czajka67 » ndz sie 05, 2012

ale czy gdyby byla skrzywiona felga ,to wywazarka nie pokazalaby tego ?jak sprawdzic te lozyska.czy to aby nie one sa przyczyna ,i tak sie zastanawiam po tym co napisales ze moze to lozyska kola,skoro kolo bylo sciagane ,moze bylo zle zalozone kolo?łozyska glówki ramy ,tam nic nie bylo robione ale kto to wie
czajka67

Awatar użytkownika
Domel
Posty: 695
Rejestracja: sob lis 20, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: XX ;)
VROC: 0

Post autor: Domel » ndz sie 05, 2012

czajka67 pisze:ale czy gdyby byla skrzywiona felga ,to wywazarka nie pokazalaby tego ?jak sprawdzic te lozyska.czy to aby nie one sa przyczyna ,i tak sie zastanawiam po tym co napisales ze moze to lozyska kola,skoro kolo bylo sciagane ,moze bylo zle zalozone kolo?łozyska glówki ramy ,tam nic nie bylo robione ale kto to wie
Prosta metoda trzeba podnieść przednie koło aby było w powietrzu i pokręć :) będziesz widział, czy felge masz prostą czy krzywą. Tak samo sprawdzisz łożyska jak koło będziesz miał w górze poruszaj nim i zobacz czy nie "chodzi" na lewo prawo itd. łożyska główki ramy to już trochę inna bajka, jak nigdy nie miałeś robionych to też może być przyczyna zobacz czy nie masz luzów w sensie czy Ci cały "widelec" nie chodzi przód tył itd. nie chodzi Ci ciężko kierownica? powodów może być miliony, najlepiej podjedź do jakiegoś warsztatu i niech Ci sprawdzą co może być tego przyczyną, nie skasują cie za wiele a wyeliminujesz prawdopodobieństwo głupich wydatków.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz sie 05, 2012

a opona nówka czy używka ? przy używkach różne rzeczy się dzieją, raz skusiłem się (co prawda w aucie) na używki z FULL bieżnikiem ale co z tego, jak były schodkowane czy ząbkowane SZUM I DRGANIA kierownicy nie do zaakceptowania!

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pn sie 06, 2012

mayones4 pisze:a opona nówka czy używka ? przy używkach różne rzeczy się dzieją, raz skusiłem się (co prawda w aucie) na używki z FULL bieżnikiem ale co z tego, jak były schodkowane czy ząbkowane SZUM I DRGANIA kierownicy nie do zaakceptowania![/quot

Dobre pytanie ta informacja jest w zasadzie kluczowa dla całego tematu . ??

czajka67
Posty: 62
Rejestracja: czw kwie 21, 2011
Miejscowość: Lubin-Dolnyslask
Motocykl: Kawasaki Vulkan 800
VROC: 33822

Post autor: czajka67 » pn sie 06, 2012

Opona jest nowa prosto ze sklepu ,i w dniu dostarczenia przesylki z opona od razu w tym samym dniu byla zalozona :(
czajka67

Awatar użytkownika
Domel
Posty: 695
Rejestracja: sob lis 20, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: XX ;)
VROC: 0

Post autor: Domel » pn sie 06, 2012

Mówie Ci sprawdz łożyska!! i felge mam to samo u siebie więc wiem co mówie!!

Awatar użytkownika
Spart
Posty: 153
Rejestracja: czw lis 03, 2011
Miejscowość: Pabianice
Motocykl: vulkan 800 A
VROC: 0

Post autor: Spart » pn sie 06, 2012

Kurcze to jakaś plaga :razz: , mam ten sam problem , też wymiana przedniej opony i drgania przy prędkości 30 - 50 km/h - trzeba sprawdzić
Spart

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn sie 06, 2012

to ja chyba przedniej nie będę wymieniał wcale :D, łożyska mam wymienione niedawno to zobaczymy bo jednak jak znajdzie się sałata to zamierzam zmienić gumy jeszcze w tym sezonie :scrach:

czajka67
Posty: 62
Rejestracja: czw kwie 21, 2011
Miejscowość: Lubin-Dolnyslask
Motocykl: Kawasaki Vulkan 800
VROC: 33822

Post autor: czajka67 » pn sie 06, 2012

Jak miło :twisted: ,nie jestem sam z tym kłopotem :D
czajka67

czajka67
Posty: 62
Rejestracja: czw kwie 21, 2011
Miejscowość: Lubin-Dolnyslask
Motocykl: Kawasaki Vulkan 800
VROC: 33822

Post autor: czajka67 » śr wrz 05, 2012

witam ponowie,chcialem tylko jeszcze podzielic sie informacja zwiazana z usunieciem drgania mojej kierownicy ,skonczylo sie na wymianie (dzieki Domel)łozysk kola przedniego ,koszt nie wielki ,z tym ze po wymianie i przejechaniu kilku km drgania powrocily,troche sie wkurzylem poluzowalem oske kola przedniego ,dokrecilem jeszcze raz i poki co jest dobrze ,i miejmy nadzieje ze juz tak bedzie
czajka67

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą