Czyszczenie starych szprych

nuti
Posty: 38
Rejestracja: sob mar 19, 2011
Miejscowość: Śląsk
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Czyszczenie starych szprych

Post autor: nuti » pn lut 13, 2012

W moim moto szprychy wyglądały masakrycznie ( poprzedni właściciel o nie nie zadbał)
postanowiłem je wymienić ale zanim to uczyniłem postanowiłem jakoś je wyczyścić zawsze
parę groszy zostanie w kieszeni. Metodą prób i błędów opanowałem tani i prosty zestaw.

Co potrzebujemy :)

- papier wodny 2000 lub 2500 - 2 zł arkusz wystarczy jeden maks dwa
- wełna stalowa 000 lub 0000 - opakowanie 14 zł jedno
- pasta polerska lekko ścierna - 9.00 zł duża tubka

W/w artykuły made in Castorama

No i zaniedbane szprychy
Obrazek

Czas na jedną stronę koła - mi wyszło ok 4 godz. dokładnej pracy

1. Zaczynamy czyścić szprychy papierem wodnym ( z wodą ) ruchami posuwistymi
lub jak kto woli paskiem na okrętkę do momentu uzyskania matowej powierzchni
bez brudu i zanieczyszczeń

2. Wełna stalowa - jedziemy posuwisto zwrotnie tak długo aż będą się świecić

3. Pasta polerska i szmatka jak w pkt.1 tylko do uzyskania gładkiej powierzchni

Efekt:

Obrazek

Sądzę że tanim kosztem i dwie dniówki można odnowić szprychy :)
Sprawa konserwacji - jeszcze nie wybrałem czym :)

Zaznaczam że oryginalna powłoka sie nie ściera - nie przy tych materiałach
chyba że ktoś będzie czyścił jedną szprychę 1 godzinę

:yeee:

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » pn lut 13, 2012

Moje szprychy byly w znacznie lepszym stanie, niemniej jednak wymagaly oczyszczenia, slidnego oczyszczenia. Uzylem wymienionego przez Ciebie "zestawu narzedzi" plus delikatna, prawie jak zebowa, szczoteczka miedziana, efekt b. dobry. Do zabezpieczenia uzylem czegos takiego: http://www.ebay.co.uk/itm/ACF50-ANTI-CO ... 3358wt_967
nie wiem tylko, czy dostepnego w Polsce.
nareczka
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » wt lut 14, 2012

:) Krasnal-ciekawi mnie czy ten preparat się sprawdza i jaka jest wydajnośc jednej puszki ??

Awatar użytkownika
Krasnal
Posty: 2148
Rejestracja: sob kwie 24, 2010
Miejscowość: UK & Piotrków T.
Motocykl: Kawasaki VN2000 "lalunia"
VROC: 32105

Post autor: Krasnal » wt lut 14, 2012

Ten preparat jest w aerozolu, czy sie sprawdza? jeszcze nie wiem... :D wyglada na to, ze tak...
...spróbujmy byc szczesliwi, chocby po to, by swiecic innym przykladem...

+44 7540233074

Raknet
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 05, 2011
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 900
VROC: 0

Post autor: Raknet » pt lut 24, 2012

Polecam ACF50 nie tylko na szprych ale tez na pozostałe świecące elementy. Bardzo dobry środek konserwujący. Jedyna wada to, że jest oleisty i przyciąga kurz - trzeba czyścić częściej moto - ale przecież dla nas to przyjemność prawda:-)

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » pt lut 24, 2012

:) A gdzie go dostałes i za ile chyba nie ściągałeś z Angli ??

Raknet
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 05, 2011
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 900
VROC: 0

Post autor: Raknet » sob lut 25, 2012


Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pn lut 18, 2013

Nie chodzi mi o czyszczenie szprych, ale nie chce zakładać nowego tematu bo to coś podobnego, Dobra do rzeczy!

Robię siedzenie do Bobber'ka i muszę założyć sprężyny, Mam sprężyny od starego siedzenia ale nie wyglądają za cudownie, wiec czyszczę tak jak opisane w pierwszym poście, mam problem ze środkiem sprężyny, brak dostepu. Ma ktoś jakiś patent? Może sporządzić jakiś roztwór i to moczyć?

Wszystkie sugestie mile widziane :ok:
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » pn lut 18, 2013

Shepherd pisze:Ma ktoś jakiś patent?
myjka ultradzwiękowa :ok:
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » śr lut 20, 2013

Shepherd pisze:Ma ktoś jakiś patent? Może sporządzić jakiś roztwór i to moczyć?
Nie wiem, jak to ma się do części moto, bo nie stosowałem, ale w pracy często pomaga mi w czyszczeniu metali ( elementy kotłów, palników gaz, olej, brudne, naprawdę czarne... stal, aluminium ), roztworu sody kaustycznej. Nazwa handlowa - Kret w granulkach. Zalewam ciepłą wodą ( uwaga na oczy i skórę !!!!! NIE wdychać ), wkładam element. Zostawiam w spokoju do ustania wrzenia preparatu. Doczyszczam szmatką.

:ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

BABEK
Posty: 57
Rejestracja: pt lut 03, 2012
Miejscowość: warszawa- wilanów
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: BABEK » ndz lut 24, 2013

Ja bym spróbował piaskowania jeżeli szprychy są ciasno powinno podzalac

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz lut 24, 2013

Ja się zastanawiałem nad wyjmowaniem po 1 szt do czyszczenia, ale to kurcze tylko przy zdjętych gumiakach, wtedy wkrętarką ( o ile od góry jest nacięcie na śrubokręt ) tylko czy wykręcenie i wkręcenie z powrotem po 1 szt nie zniekształci felgi hmmm... jakoś by mi się potem nie uśmiechało centrować całego koła :scrach:

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » ndz lut 24, 2013

A w jaki sposób każdą po kolei naciągniesz tak samo jak była? Zmierzysz moment obrotowy odkręcania ?? Lepiej nie kombinuj, chyba że masz fachowca, który Ci wycentruje koło :D
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » ndz lut 24, 2013

Mayones, przecież w pierwszym wpisie masz wszystko opisane, cały patent. Lepiej ty za dużo nie kombinuj bo przekombinujesz, :ok:
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz lut 24, 2013

Góral pisze:A w jaki sposób każdą po kolei naciągniesz tak samo jak była? Zmierzysz moment obrotowy odkręcania ?? Lepiej nie kombinuj, chyba że masz fachowca, który Ci wycentruje koło :D
no właśnie dlatego od pomysłu nie przeszedłem co czynu :D

Awatar użytkownika
Gumis
Posty: 219
Rejestracja: czw lut 07, 2013
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Kawasaki Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gumis » pn lut 25, 2013

Nuti temacik przeczytałem wczoraj gdzieś około dziewiątej rano, po jedenastu godzinach
nieprzerwanej pracy wygląd kółek poprawił się znacząco.
Pozdrawiam Robert.
Plecaczek mniej zadowolony bo znowu cały dzień przesiedziałem w garażu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 43 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 43 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą