Pomoc w doborze kształtu szyby VN 800
- Skrobel
- Posty: 2588
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Pomoc w doborze kształtu szyby VN 800
Czołem koledzy,
Wbrew pozorom nie jest to temat typu "jaką szybę wybrać". W dodatku pytanie jest trochę śmieszne, ale postanowiłem przy okazji przycinania swojej szyby zapytać jaki kształt preferują inni użytkownicy.
Otóż postanowiłem wysłać swoją szybkę do MGG do przycięcia. Po pierwsze jest dla mnie zbyt wysoka, a po drugie jej kształt mi się wybitnie nie podoba - przód zrobił się tępy i przysadzisty. Opisywałem moje odczucia już wcześniej.
Tak wygląda moto teraz:
https://www.dropbox.com/sc/q3efvkdqq4ogn51/nRuVNi0gjZ
https://www.dropbox.com/sc/k0iy45xn9yajokf/z79SL7stuV
https://www.dropbox.com/sc/n8d9w7h5rluwzjr/UZm8ESIn4s
Ale - jak to mówią - łatwiej kijek pocieniasić niż go potem pogrubasić. Więc zamówiłem szybę trochę na wyrost biorąc pod uwagę możliwość późniejszego zmniejszenia. Ale ponieważ nie byłbym sobą gdybym nie próbował przy okazji czegoś jeszcze zmienić, postanowiłem pobawić się także kształtem. W tym celu poświęciłem chyba z 2h pracy na wykonanie paru mniej lub bardziej udanych tekturowych szablonów, które po kolei przymierzałem do motocykla, żeby choćby z grubsza wyobrazić sobie jaki kształt byłby najlepszy dla VN 800. Efekty mojej pracy możecie podziwiać tu:
https://www.dropbox.com/sh/qyi0b9haiuasphx/428vHJq_Cq
A moja prośba brzmi: czy moglibyście powiedzieć, który wariant Wam odpowiada najbardziej? Wysokość wszystkich szablonów jest niemal identyczna, różnią się szerokością i zaokrągleniami narożników i boczków. Na każdej szybce umieściłem numer "projektu".
Z góry dzięki za Wasze opinie.
Planuję w niedalekiej przyszłości montaż lightbarów, więc możliwe, że dolne zewnętrzne narożniki odrobinę się za nimi "zgubią".
Wbrew pozorom nie jest to temat typu "jaką szybę wybrać". W dodatku pytanie jest trochę śmieszne, ale postanowiłem przy okazji przycinania swojej szyby zapytać jaki kształt preferują inni użytkownicy.
Otóż postanowiłem wysłać swoją szybkę do MGG do przycięcia. Po pierwsze jest dla mnie zbyt wysoka, a po drugie jej kształt mi się wybitnie nie podoba - przód zrobił się tępy i przysadzisty. Opisywałem moje odczucia już wcześniej.
Tak wygląda moto teraz:
https://www.dropbox.com/sc/q3efvkdqq4ogn51/nRuVNi0gjZ
https://www.dropbox.com/sc/k0iy45xn9yajokf/z79SL7stuV
https://www.dropbox.com/sc/n8d9w7h5rluwzjr/UZm8ESIn4s
Ale - jak to mówią - łatwiej kijek pocieniasić niż go potem pogrubasić. Więc zamówiłem szybę trochę na wyrost biorąc pod uwagę możliwość późniejszego zmniejszenia. Ale ponieważ nie byłbym sobą gdybym nie próbował przy okazji czegoś jeszcze zmienić, postanowiłem pobawić się także kształtem. W tym celu poświęciłem chyba z 2h pracy na wykonanie paru mniej lub bardziej udanych tekturowych szablonów, które po kolei przymierzałem do motocykla, żeby choćby z grubsza wyobrazić sobie jaki kształt byłby najlepszy dla VN 800. Efekty mojej pracy możecie podziwiać tu:
https://www.dropbox.com/sh/qyi0b9haiuasphx/428vHJq_Cq
A moja prośba brzmi: czy moglibyście powiedzieć, który wariant Wam odpowiada najbardziej? Wysokość wszystkich szablonów jest niemal identyczna, różnią się szerokością i zaokrągleniami narożników i boczków. Na każdej szybce umieściłem numer "projektu".
Z góry dzięki za Wasze opinie.
Planuję w niedalekiej przyszłości montaż lightbarów, więc możliwe, że dolne zewnętrzne narożniki odrobinę się za nimi "zgubią".
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- RadekSłupsk
- Posty: 302
- Rejestracja: pn lis 19, 2012
- Miejscowość: Słupsk
- Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
- VROC: 35633
Trojka
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed
VROC #35633
VROC #35633
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Skrobel, to Ty masz wybrać jaki wariant pasuje Ci najbardziej ponieważ to Twoje moto, nasze opinie będą raczej mało subiektywne ponieważ każdy ma inny gust, ale jeżeli już to 2 lub 3A moja prośba brzmi: czy moglibyście powiedzieć, który wariant Wam odpowiada najbardziej?
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
- Skrobel
- Posty: 2588
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Oczywiście i mam nawet swój typ, ale chciałem poznać kolegów zapatrywania, a w gruncie rzeczy nigdzie nie spotkałem się z czymś, co można byłoby nazwać fabryczną szybą do VN 800 Classic (tzn. taką którą projektanci Kawasaki przeznaczyli do tego modelu).
Z drugiej strony ta szyba MGG, którą miałem była bardzo szeroka, gruba i masywna i na zdjęciach nawet wyglądało to fajnie, ale na motocyklu sami przyznacie, że nie prezentuje się najlepiej. Dlatego zacząłem się zastanawiać nad zmianą.
A jako ciekawostkę dodam, że 1 i 3 są identycznej szerokości (w najszerszym miejscu) i wysokości od lampy. Różnią się tylko stopniem zaokrąglenia boczków. A jedynie 2 jest nieco mniejsza (ok. 2 cm na wysokość i tyle samo na szerokość).
Tak czy inaczej dzięki wszystkim za opinie. To jest mój pierwszy motor i jeszcze niestety nie mam takiej ściśle wykrystalizowanej wizji jak chciałbym go upiększyć. Szybę zamówiłem trochę po omacku na wzór motocykla Wesley'a, ale na nim są lightbary, lampa bardziej wysunięta do przodu i piórnik. To sprawia, że sama szyba u niego wydaje się mniejsza niż jest w rzeczywistości. Poza tym Wesley jest wyższy ode mnie i ja zamówiłem o kilka cm mniejszą, co jeszcze bardziej pogorszyło proporcje między wysokością i szerokością.
Z drugiej strony ta szyba MGG, którą miałem była bardzo szeroka, gruba i masywna i na zdjęciach nawet wyglądało to fajnie, ale na motocyklu sami przyznacie, że nie prezentuje się najlepiej. Dlatego zacząłem się zastanawiać nad zmianą.
A jako ciekawostkę dodam, że 1 i 3 są identycznej szerokości (w najszerszym miejscu) i wysokości od lampy. Różnią się tylko stopniem zaokrąglenia boczków. A jedynie 2 jest nieco mniejsza (ok. 2 cm na wysokość i tyle samo na szerokość).
Tak czy inaczej dzięki wszystkim za opinie. To jest mój pierwszy motor i jeszcze niestety nie mam takiej ściśle wykrystalizowanej wizji jak chciałbym go upiększyć. Szybę zamówiłem trochę po omacku na wzór motocykla Wesley'a, ale na nim są lightbary, lampa bardziej wysunięta do przodu i piórnik. To sprawia, że sama szyba u niego wydaje się mniejsza niż jest w rzeczywistości. Poza tym Wesley jest wyższy ode mnie i ja zamówiłem o kilka cm mniejszą, co jeszcze bardziej pogorszyło proporcje między wysokością i szerokością.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
-
- Posty: 161
- Rejestracja: sob maja 26, 2012
- Miejscowość: Leśnica
- Motocykl: VN800 Classic
- VROC: 36260
A coś takiego???
http://www.ebay.pl/itm/Windschutz-Schei ... e4a&_uhb=1
http://www.ebay.pl/itm/Windschutz-Schei ... e4a&_uhb=1
- Pantani
- Posty: 263
- Rejestracja: pt mar 25, 2011
- Miejscowość: Ożarów Maz
- Motocykl: f650gs twin
- VROC: 0
Ja mam to szczęście ze nie przejmuję się za mocno wyglądem motocyklaSkrobel pisze: To jest mój pierwszy motor i jeszcze niestety nie mam takiej ściśle wykrystalizowanej wizji jak chciałbym go upiększyć.
A jak masz z wysokością? Widzisz drogę ponad szybą? to chyba najważniejsze!
Dodatki zawsze trochę zmieniają proporcje motocykla.
Na moje oko 3 wygląda ok.
- Skrobel
- Posty: 2588
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Jak siedzę idealnie prosto to widzę drogę ponad szybą, ale w miarę upływu czasu zaczynam się garbić i wtedy mam górną krawędź szyby dokładnie na linii wzroku. Dlatego postanowiłem ją przy okazji skrócić o ok. 2 cm.
Ja właśnie trochę się przejmuję także wyglądem. W końcu nasze motocykle należą do takiej "odmiany", która ma też wyglądać a nie tylko jeździć
I z tymi dodatkami też masz rację. A właśnie szyba jest takim największym elementem motocykla. Teraz jak ją zdjąłem i przygotowałem do wysyłki do MGG, to VN wydał mi się taki... dość mały. Generalnie 800 nie jest największym motocyklem i uważam że ma bardzo proporcjonalny i zgrabny (jak na chopper/cruiser) kształt. Nie chcę go popsuć nieodpowiednią szybą. Ale jednak komfort jazdy z szybą jest zupełnie inny niż bez. I właśnie jej wielkość i kształt mają być kompromisem pomiędzy wyglądem (nadal uważam, że bez szyby wygląda najlepiej) a komfortem.
Ja właśnie trochę się przejmuję także wyglądem. W końcu nasze motocykle należą do takiej "odmiany", która ma też wyglądać a nie tylko jeździć
I z tymi dodatkami też masz rację. A właśnie szyba jest takim największym elementem motocykla. Teraz jak ją zdjąłem i przygotowałem do wysyłki do MGG, to VN wydał mi się taki... dość mały. Generalnie 800 nie jest największym motocyklem i uważam że ma bardzo proporcjonalny i zgrabny (jak na chopper/cruiser) kształt. Nie chcę go popsuć nieodpowiednią szybą. Ale jednak komfort jazdy z szybą jest zupełnie inny niż bez. I właśnie jej wielkość i kształt mają być kompromisem pomiędzy wyglądem (nadal uważam, że bez szyby wygląda najlepiej) a komfortem.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Kto jest online
Jest 29 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 29 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości