Pomoc w doborze kształtu szyby VN 800

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2588
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Pomoc w doborze kształtu szyby VN 800

Post autor: Skrobel » wt wrz 03, 2013

Czołem koledzy,

Wbrew pozorom nie jest to temat typu "jaką szybę wybrać". W dodatku pytanie jest trochę śmieszne, ale postanowiłem przy okazji przycinania swojej szyby zapytać jaki kształt preferują inni użytkownicy.

Otóż postanowiłem wysłać swoją szybkę do MGG do przycięcia. Po pierwsze jest dla mnie zbyt wysoka, a po drugie jej kształt mi się wybitnie nie podoba - przód zrobił się tępy i przysadzisty. Opisywałem moje odczucia już wcześniej.

Tak wygląda moto teraz:
https://www.dropbox.com/sc/q3efvkdqq4ogn51/nRuVNi0gjZ
https://www.dropbox.com/sc/k0iy45xn9yajokf/z79SL7stuV
https://www.dropbox.com/sc/n8d9w7h5rluwzjr/UZm8ESIn4s

Ale - jak to mówią - łatwiej kijek pocieniasić niż go potem pogrubasić. Więc zamówiłem szybę trochę na wyrost biorąc pod uwagę możliwość późniejszego zmniejszenia. Ale ponieważ nie byłbym sobą gdybym nie próbował przy okazji czegoś jeszcze zmienić, postanowiłem pobawić się także kształtem. W tym celu poświęciłem chyba z 2h pracy na wykonanie paru mniej lub bardziej udanych tekturowych szablonów, które po kolei przymierzałem do motocykla, żeby choćby z grubsza wyobrazić sobie jaki kształt byłby najlepszy dla VN 800. Efekty mojej pracy możecie podziwiać tu:

https://www.dropbox.com/sh/qyi0b9haiuasphx/428vHJq_Cq

A moja prośba brzmi: czy moglibyście powiedzieć, który wariant Wam odpowiada najbardziej? Wysokość wszystkich szablonów jest niemal identyczna, różnią się szerokością i zaokrągleniami narożników i boczków. Na każdej szybce umieściłem numer "projektu".
Z góry dzięki za Wasze opinie.

Planuję w niedalekiej przyszłości montaż lightbarów, więc możliwe, że dolne zewnętrzne narożniki odrobinę się za nimi "zgubią".
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
RadekSłupsk
Posty: 302
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633

Post autor: RadekSłupsk » śr wrz 04, 2013

Trojka :yeee:
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » śr wrz 04, 2013

Ja bym postawił na 1.
Jest najbardziej masywna i pasuje do grubasa (mam na myśli motocykl) :)
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr wrz 04, 2013

Jeżeli już miałbym brać ( swoja szybę sprzedałem ;) ) to 1, każdy co prawda ma swoje widzimisie ale 2 i 3 są cieńsze a wyższe więc troche optycznie moto rozciągną w pionie, ja znów staram się mojego Turka zrobić szerszego jak wyższego :antlers:

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » śr wrz 04, 2013

A moja prośba brzmi: czy moglibyście powiedzieć, który wariant Wam odpowiada najbardziej?
Skrobel, to Ty masz wybrać jaki wariant pasuje Ci najbardziej ponieważ to Twoje moto, nasze opinie będą raczej mało subiektywne ponieważ każdy ma inny gust, ale jeżeli już to 2 lub 3 :p :mrgreen:
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2588
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » śr wrz 04, 2013

Oczywiście i mam nawet swój typ, ale chciałem poznać kolegów zapatrywania, a w gruncie rzeczy nigdzie nie spotkałem się z czymś, co można byłoby nazwać fabryczną szybą do VN 800 Classic (tzn. taką którą projektanci Kawasaki przeznaczyli do tego modelu).
Z drugiej strony ta szyba MGG, którą miałem była bardzo szeroka, gruba i masywna i na zdjęciach nawet wyglądało to fajnie, ale na motocyklu sami przyznacie, że nie prezentuje się najlepiej. Dlatego zacząłem się zastanawiać nad zmianą.

A jako ciekawostkę dodam, że 1 i 3 są identycznej szerokości (w najszerszym miejscu) i wysokości od lampy. Różnią się tylko stopniem zaokrąglenia boczków. A jedynie 2 jest nieco mniejsza (ok. 2 cm na wysokość i tyle samo na szerokość).

Tak czy inaczej dzięki wszystkim za opinie. To jest mój pierwszy motor i jeszcze niestety nie mam takiej ściśle wykrystalizowanej wizji jak chciałbym go upiększyć. Szybę zamówiłem trochę po omacku na wzór motocykla Wesley'a, ale na nim są lightbary, lampa bardziej wysunięta do przodu i piórnik. To sprawia, że sama szyba u niego wydaje się mniejsza niż jest w rzeczywistości. Poza tym Wesley jest wyższy ode mnie i ja zamówiłem o kilka cm mniejszą, co jeszcze bardziej pogorszyło proporcje między wysokością i szerokością.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Bastex
Posty: 161
Rejestracja: sob maja 26, 2012
Miejscowość: Leśnica
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 36260

Post autor: Bastex » śr wrz 04, 2013


Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » czw wrz 05, 2013

Skrobel pisze: To jest mój pierwszy motor i jeszcze niestety nie mam takiej ściśle wykrystalizowanej wizji jak chciałbym go upiększyć.
Ja mam to szczęście ze nie przejmuję się za mocno wyglądem motocykla :)
A jak masz z wysokością? Widzisz drogę ponad szybą? to chyba najważniejsze!
Dodatki zawsze trochę zmieniają proporcje motocykla.
Na moje oko 3 wygląda ok.

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2588
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » czw wrz 05, 2013

Jak siedzę idealnie prosto to widzę drogę ponad szybą, ale w miarę upływu czasu zaczynam się garbić i wtedy mam górną krawędź szyby dokładnie na linii wzroku. Dlatego postanowiłem ją przy okazji skrócić o ok. 2 cm.

Ja właśnie trochę się przejmuję także wyglądem. W końcu nasze motocykle należą do takiej "odmiany", która ma też wyglądać a nie tylko jeździć :)

I z tymi dodatkami też masz rację. A właśnie szyba jest takim największym elementem motocykla. Teraz jak ją zdjąłem i przygotowałem do wysyłki do MGG, to VN wydał mi się taki... dość mały. Generalnie 800 nie jest największym motocyklem i uważam że ma bardzo proporcjonalny i zgrabny (jak na chopper/cruiser) kształt. Nie chcę go popsuć nieodpowiednią szybą. Ale jednak komfort jazdy z szybą jest zupełnie inny niż bez. I właśnie jej wielkość i kształt mają być kompromisem pomiędzy wyglądem (nadal uważam, że bez szyby wygląda najlepiej) a komfortem.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw wrz 05, 2013

Tylko żeby Ci potem nie brakowało tych 2 cm tak jak mnie :ok:

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2588
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » czw wrz 05, 2013

Wiesz, kiedy się uniosę na siedzeniu o parę cm do góry, to nie czuję poważnej różnicy w czasie jazdy, więc chyba te 2 cm nie będą mi spędzać snu z powiek. :)
LwG
Łukasz czyli Skrobel

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 29 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 29 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą