Kranik i gaźnik na raz ! vn800

godekx8
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 03, 2014
Miejscowość: Podkarpackie
Motocykl: VN800
VROC: 0

Kranik i gaźnik na raz ! vn800

Post autor: godekx8 » pt lut 21, 2014

Witam. Wczoraj przejechałem kilka km moim VN800. Około 1 km od domu zaczął się dławic na wolnych obr. Dojeżdżając pod garaż motocykl zgasł po kilku minutach zauważyłem ze paliwo ucieka z obudowy filtra powietrza po silniku na posadzkę, szybko otworzyłem puszkę, wyjołem filtr i odłączyłem przewód wychodzący z kranika w dół (pełny paliwa) oraz spuściłem całą benzynę z baku. Prześwietlając temat napotkałem na informacje o tym że, po pierwsze: kranik wymaga zestawu naprawczego gdyż nie powinien wypuszczać paliwa jeśli motocykl nie jest uruchomiony w pozycji res oraz on (podciśnieniowiec) oraz ze paliwo nie powinno płyną wężykiem wychodzącym prosto w dół z kranika ?? Po drugie: jeżeli kranik nie trzyma paliwa, gaźnik nie powinien go wypuścić ?? Czy to jest objaw zabrudzonego lub nadającego się do wymiany zaworka iglicowego ? Czy ktoś wie gdzie można kupić zestaw naprawczy gaźnika ewentualnie wspomniany wyżej zaworek iglicowy? Zestaw naprawczy kranika jest ogólnie dostępny, więc o niego nie pytam. PS: wcześniej motocykl stał bez obudowy filtra powietrza przez miesiąc, wiec miałem codziennie wgląd do gaźnika i nie zauważyłem ani kropli benzyny, czy jest możliwe, że w tak krótkim czasie gdy pojawiły się objawy zalewania, benzyna mogła dostać się do oleju w silniku?
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2014 przez godekx8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » sob lut 22, 2014

Paliwo uciekało także po zgaszeniu silnika przez dłuższy czas, czy tylko jak kręciłeś rozrusznikiem?

godekx8
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 03, 2014
Miejscowość: Podkarpackie
Motocykl: VN800
VROC: 0

Post autor: godekx8 » sob lut 22, 2014

po zgaszeniu tez ale w ciągu około 5 min odłaczyłem przewód paliwowy i spuściłem wszystko z baku. kranik 100% do regeneracji, gaźnik zdjąłem odwracając go do góry nogami i dmuchając w przewód paliwowy zamyka (podejrzewam ze poprostu zbiegiem okoliczności i może przez brud w gaźniku {jeszcze nie zdiagnozowane} zablokował się pływak) zaworek iglicowy trzyma. Myśle że czyszczenie gaźnika i regeneracja kranika załatwi sprawę. Spuściłem olej nie pali się i śmierdzi jak to olej w motorze może trochę benzyną ciężko mi to ocenić, po zbadaniu oleju magnesem neodymowym nie stwierdziłem ani jednego pyłku metalu.

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » sob lut 22, 2014

Gaźnika rozbierać chyba nie ma sensu. Wyczyść go, zrób mu ogólny przegląd i sądzę że będzie ok.

Tak jak wspomniałeś, winny całej sytuacji musiał być kranik paliwa. Naprawisz go, poskładasz wszystko do kupy i powinno być ok, tak jak postanowiłeś zrobić. Olej dla świętego spokoju możesz zmienić, choć nie sądzę żeby znacząca ilość paliwa do niego się dostała, skoro szybko zareagowałeś na wyciek paliwa i zlałeś je z baku. Pozostaje podsuszenie filtra powietrza, bo odrobinę paliwa pewnie się przez niego przelała.

godekx8
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 03, 2014
Miejscowość: Podkarpackie
Motocykl: VN800
VROC: 0

Post autor: godekx8 » ndz lut 23, 2014

czy jeżeli benzyna była w oleju powinna w prawie 100% odparować z oleju ? bo jak go spuściłem tak stoi i nic się nie redukuje Odkąd kupiłem motocykl zrobiłem 50km nie wymieniając oleju od początku było oliwy ponad stan.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » ndz lut 23, 2014

Ja poradziłem sobie z kranikiem obracając uszczelkę tę w kształcie "gęby".

Wotecki
Posty: 13
Rejestracja: czw sty 10, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Wotecki » ndz lut 23, 2014

Ja miałem podobny problem chociaż u mnie tak mocno nie lało się paliwo i trzymał kranik. Po powrocie następnego dnia plama benzyny pod silnikiem. Po rozebraniu gaźnika okazało się, że jest do wymiany membrana zamontowana w komorze pływakowej gaźnika. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Membranę kupiłem w serwisie.

godekx8
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 03, 2014
Miejscowość: Podkarpackie
Motocykl: VN800
VROC: 0

Post autor: godekx8 » pn lut 24, 2014

Podczas wymiany oleju zauważyłem (chyba) jakąś nieprawidłowość , a mianowicie po odkręceniu filtra oleju na deklu który znajduje się za nim (na 3 śruby) odlany jest napis VN750A. Czy ktoś wie o co tu chodzi ? Mój motocykl to oczywiście 100% VN800A.

godekx8
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 03, 2014
Miejscowość: Podkarpackie
Motocykl: VN800
VROC: 0

Post autor: godekx8 » czw mar 06, 2014

Skoro nikt nic nie wie na temat części zza filtra oleju, to mam jeszcze inne problemy po rozebraniu gaźnika (którego nie da się wyregulować) okazuje się że był grzebany. Pierwsza sprawa iglica jest z przestawialną blaszką (spinką) która do złudzenia przypomina tą z zestawu Dyno Jet (czy oryginał jest jednoczęściowy bez regulacji taki jak na schemacie gaźnika vn800? ) Jak ewentualnie rozpoznać Dyno Jet? (jakieś średnice itd). Kolejna sprawa: czy są jakieś różnice pomiędzy elementami gaźnika wersji europejskiej i wersji amerykańskiej (podczas telefonu do serwisu dostałem pytanie o kraj pochodzenia) moto sprowadzone z Holandii VIN POSIADA 14 ZNAKÓW? Jeżeli okaże się że posiadam zestaw Dyno Jet to na który ząbek macie ustawioną iglice? Co do regulacji motocykl cały czas ma za bogatą mieszankę dostaje za dużo paliwa czarny dym nierówna praca pali super.

godekx8
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 03, 2014
Miejscowość: Podkarpackie
Motocykl: VN800
VROC: 0

Post autor: godekx8 » śr mar 12, 2014

Są na forum osoby które posiadają zainstalowany zestaw dyno jet. Proszę i chociaż powiedzieć co się instaluje podczas montażu zestawu, iglica i ... ???? Chciałbym powrócić do oryginału i nie wiem które części oprócz iglicy zamówić będę bardzo wdzięczy jeśli Ktoś zaznaczy mi które elementy są zmieniane podczas przeróbki gaźnika.

godekx8
Posty: 15
Rejestracja: pt sty 03, 2014
Miejscowość: Podkarpackie
Motocykl: VN800
VROC: 0

Post autor: godekx8 » pn mar 31, 2014

Problem rozwiązałem sam, nikt pomóc nie potrafił ?? Zaryzykowałem 301 zł kupując w ciemno oryginalną iglice, dysze główną, dysze w którą wchodzi iglica i dysze wolnych obrotów po wymianie motocykl pracuje prawidłowo praktycznie na ustawieniach fabrycznych.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą