Ładowanie VN 800 Classic
-
- Posty: 56
- Rejestracja: sob kwie 14, 2012
- Miejscowość: Koszalin
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
Ładowanie VN 800 Classic
Hej,
Wczorajszego dnia wymieniłem sobie aku bo mi się skończył.
Sprawdzam sobie ładowanie na nowym aku a tu niespodzianka-na wolnych 12,5V po dodaniu gazu maksymalny voltarz to ok. 13,9V.
To o półtora volta za mało według mnie.
Sprawdziłem jeszcze kostkę od regulatora napięcia tą z 6 pinami - biały na + i czarno/zółty na minusie - i pomiary wyszły podobne jak na aku.
Jeden i drugi pomiar dokonany na światłach mijania, które się same włączają po odpaleniu motocykla.
Posprawdzałem wszystkie kostki pod dekielkiem oraz je spryskałem preparatem do łączeń elektrycznych.
Podobno jeszcze można sprawdzić napięcie na wyjściu alternatora ( chyba na tej drugiej kostce 5 pinowej) Jak tak proszę o podpowiedz jak to zrobic?
P.S. Do czego służy okienko w lewym deklu od strony alternatora? Czy można je odkręcić bez spuszczania oleju?
Proszę o pomoc, może ktoś z forum miał podobny problem, że mu uciekło ok.1,5V.
Pozdrawiam,
Paweł
Wczorajszego dnia wymieniłem sobie aku bo mi się skończył.
Sprawdzam sobie ładowanie na nowym aku a tu niespodzianka-na wolnych 12,5V po dodaniu gazu maksymalny voltarz to ok. 13,9V.
To o półtora volta za mało według mnie.
Sprawdziłem jeszcze kostkę od regulatora napięcia tą z 6 pinami - biały na + i czarno/zółty na minusie - i pomiary wyszły podobne jak na aku.
Jeden i drugi pomiar dokonany na światłach mijania, które się same włączają po odpaleniu motocykla.
Posprawdzałem wszystkie kostki pod dekielkiem oraz je spryskałem preparatem do łączeń elektrycznych.
Podobno jeszcze można sprawdzić napięcie na wyjściu alternatora ( chyba na tej drugiej kostce 5 pinowej) Jak tak proszę o podpowiedz jak to zrobic?
P.S. Do czego służy okienko w lewym deklu od strony alternatora? Czy można je odkręcić bez spuszczania oleju?
Proszę o pomoc, może ktoś z forum miał podobny problem, że mu uciekło ok.1,5V.
Pozdrawiam,
Paweł
- Lukanio
- Posty: 55
- Rejestracja: czw maja 03, 2012
- Miejscowość: Łowicz
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
- VROC: 0
Jeśli chodzi o okienko można odkręcić bez spuszczania oleju, tylko że ono służy do tego aby obracać wałem korbowym np podczas sprawdzania luzu zaworowego, poprawnego ustawiania rozrządu według nabitych znaków itp itd. Jak znajdę dziś chwilę to sprawdzę ładowanie w swoim i napiszę. Teoretycznie ładowanie powinno być 14,4, niezależnie od obrotów, od tego jest alternator, no i czasem trudno stwierdzić czemu tak nie jest...
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Nie zgadzam się. Alternator jest urządzeniem generującym prąd stały lecz zależnie od obrotów silnika napiecie powinno być od ok. 12,5V (wolne obroty) do ok. 14,5V (przy około 4000 tys. obr/min).Lukanio pisze:Teoretycznie ładowanie powinno być 14,4, niezależnie od obrotów, od tego jest alternator...
Przy czym 4000 jest wartością graniczną. Po przekroczeniu tej wartości napięcie ładowania nie powinno wzrastać ani "falować". Jeżeli tak się dzieje to stawiałbym na podnięty regulator napięcia.
- wooocash1
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz cze 03, 2012
- Miejscowość: Andrychów
- Motocykl: Drifter 800
- VROC: 0
[quote="Piotr_Classic"
Nie zgadzam się. Alternator jest urządzeniem generującym prąd stały lecz zależnie od obrotów silnika napiecie powinno być od ok. 12,5V (wolne obroty) do ok. 14,5V (przy około 4000 tys. obr/min).
[/quote]
To zależy od motocykla... Nowsze sztuki podczas pracy powinny mieć ładowanie min 13,5V pod obciążeniem nawet na wolnych obrotach(tak jak w puszkach gdzie ma być min. 14v bez względu na obroty). Starsze konstrukcje z regulatorami które tak naprawdę są tylko ogranicznikami max. napięcia ładowania niestety falują z napięciem wraz z obrotami silnika(oczywiście do ustawionej górnej granicy obrotów) Ogólnie VN800 na fabrycznym regulatorze może mieć podane przez Ciebie wartości...
Czepiając się szczegółów sam alternator generuje prąd zmienny...
Nie zgadzam się. Alternator jest urządzeniem generującym prąd stały lecz zależnie od obrotów silnika napiecie powinno być od ok. 12,5V (wolne obroty) do ok. 14,5V (przy około 4000 tys. obr/min).
[/quote]
To zależy od motocykla... Nowsze sztuki podczas pracy powinny mieć ładowanie min 13,5V pod obciążeniem nawet na wolnych obrotach(tak jak w puszkach gdzie ma być min. 14v bez względu na obroty). Starsze konstrukcje z regulatorami które tak naprawdę są tylko ogranicznikami max. napięcia ładowania niestety falują z napięciem wraz z obrotami silnika(oczywiście do ustawionej górnej granicy obrotów) Ogólnie VN800 na fabrycznym regulatorze może mieć podane przez Ciebie wartości...
Czepiając się szczegółów sam alternator generuje prąd zmienny...
pozdrawiam
uk
uk
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
-
- Posty: 56
- Rejestracja: sob kwie 14, 2012
- Miejscowość: Koszalin
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
Dzisiaj podmieniłem regulator napięcia od kumpla i dalej to samo - ładowanie max. 13,2V na akumulatorze. Mój regulator działał u niego idealnie.
W jego motocyklu po dodaniu trochę gazu ładowanie rzędu 14V na klemach aku oraz na wyjściu bezpośrednio z regulatora napięcia (+ przewód biały i - przewód żółto/czarny)
Natomiast u mnie ładowanie na klemach aku ok. 13V a na wyjściu z regulatora ok.14V.
O co chodzi, gdzie zanikają te wolty.
Z tego wynika, że alternator i regulator są sprawne, ponieważ na regulatorze na białym i żółto/czarnym przewodach nie byłoby 14V.
Napięcie 14V nie dochodzi do aku, gdzieś zanika - ale gdzie?
Może w tej skrzynce na bezpieczniki?
Może macie jakieś pomysły i spostrzeżenia.
Z góry dzięki,
Pozdrawiam Paweł
W jego motocyklu po dodaniu trochę gazu ładowanie rzędu 14V na klemach aku oraz na wyjściu bezpośrednio z regulatora napięcia (+ przewód biały i - przewód żółto/czarny)
Natomiast u mnie ładowanie na klemach aku ok. 13V a na wyjściu z regulatora ok.14V.
O co chodzi, gdzie zanikają te wolty.
Z tego wynika, że alternator i regulator są sprawne, ponieważ na regulatorze na białym i żółto/czarnym przewodach nie byłoby 14V.
Napięcie 14V nie dochodzi do aku, gdzieś zanika - ale gdzie?
Może w tej skrzynce na bezpieczniki?
Może macie jakieś pomysły i spostrzeżenia.
Z góry dzięki,
Pozdrawiam Paweł
Kto jest online
Jest 16 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 16 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości