Lampa i kierunki z wersji US na EU
- Ruda
- Posty: 168
- Rejestracja: śr paź 05, 2011
- Miejscowość: Maidenhead UK
- Motocykl: BMW F800GT
- VROC: 0
Lampa i kierunki z wersji US na EU
Jak w temacie czy ktos z was juz cos takiego robil? Proste to czy bede musiala sie uczyc o co chodzi w schematach elektrycsnych?
Moja wersja to US, czyli po przkreceniu kluczyka ale na wylaczonym silniku swieca tylko kierunki jako pozycja.
Powinna sie swiecic lampa a kierunki tylko migac jak trzeba.
Musze to zrobic do przegladu w UK...
Moja wersja to US, czyli po przkreceniu kluczyka ale na wylaczonym silniku swieca tylko kierunki jako pozycja.
Powinna sie swiecic lampa a kierunki tylko migac jak trzeba.
Musze to zrobic do przegladu w UK...
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Łatwiej wyłączyć kierunki niż włączyć lampę. Od kierunków wystarczy odpiąć, albo odciąć kabelki.
Ja akurat ostatnio zrobiłem odwrotnie bo świecące kierunki mi się strasznie podobają...
Pytanie czy Twoja lampa ma w ogóle żarówkę światła pozycyjnego? U mnie (wersja EU) w odbłyśniku jest żarówką żarówka z małą, plastikową oprawką, z której wystaje ok. 5 cm kabla, a potem jest zwykła okrągła złączka i od niej dopiero jest kabel łączący się z główną wiązką.
Z kolei kable z oryginalnych kierunkowskazów u mnie też były wprowadzone do lampy i tam na zwykłe okrągłe złączki podłączone do głównej wiązki. Przypuszczam, że w wersji US Japończycy zrobili podobnie. Nie mam na tym komputerze serwisówki, to powiedziałbym nawet jakich kolorów szukać (jeśli dobrze pamiętam pozycyjny był niebieski).
Jeśli okazałoby się, że w odbłyśniku lampy masz tą małą żaróweczkę dla pozycyjnych to cała przeróbka ograniczałaby się do odpięcia odpowiedniego kabla z kierunkowskazów i podpięcia do tej żarówki. Przypuszczam, że u Ciebie jest albo otwór na tą żarówkę albo siedzi tam jakaś zaślepka, a zatem być może czeka Cię podróż do sklepu motoryzacyjnego i niewielki wydatek. Taka oprawka i żarówka 5W to pewnie kilka... centów? pensów czy czegoś tam innego
Ja akurat ostatnio zrobiłem odwrotnie bo świecące kierunki mi się strasznie podobają...
Pytanie czy Twoja lampa ma w ogóle żarówkę światła pozycyjnego? U mnie (wersja EU) w odbłyśniku jest żarówką żarówka z małą, plastikową oprawką, z której wystaje ok. 5 cm kabla, a potem jest zwykła okrągła złączka i od niej dopiero jest kabel łączący się z główną wiązką.
Z kolei kable z oryginalnych kierunkowskazów u mnie też były wprowadzone do lampy i tam na zwykłe okrągłe złączki podłączone do głównej wiązki. Przypuszczam, że w wersji US Japończycy zrobili podobnie. Nie mam na tym komputerze serwisówki, to powiedziałbym nawet jakich kolorów szukać (jeśli dobrze pamiętam pozycyjny był niebieski).
Jeśli okazałoby się, że w odbłyśniku lampy masz tą małą żaróweczkę dla pozycyjnych to cała przeróbka ograniczałaby się do odpięcia odpowiedniego kabla z kierunkowskazów i podpięcia do tej żarówki. Przypuszczam, że u Ciebie jest albo otwór na tą żarówkę albo siedzi tam jakaś zaślepka, a zatem być może czeka Cię podróż do sklepu motoryzacyjnego i niewielki wydatek. Taka oprawka i żarówka 5W to pewnie kilka... centów? pensów czy czegoś tam innego
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Ruda
- Posty: 168
- Rejestracja: śr paź 05, 2011
- Miejscowość: Maidenhead UK
- Motocykl: BMW F800GT
- VROC: 0
Skrobel, Dzieki za odpowiedz, rozbieralam juz lampe jak wymienialam zarowke na mocniejsza, moja lampa nie ma dodatkowej zarowki do pozycji, miejsca na nia, ani zaslepki tez sobie nie przypominam.
Bede dzis/jutro montowac nowa tylna lampe to zerkne jeszcze raz do przedniej lampy
Bede dzis/jutro montowac nowa tylna lampe to zerkne jeszcze raz do przedniej lampy
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/
http://on2wheelswithlove.com/
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Tak to mniej więcej powinno wyglądać:
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 0_0648.gif
Zerknij na części 23066, 92069, 23008
Nie wiem czy nie pokusiłbym się o zrobienie otworu w odbłyśniku i próbę znalezienia oprawki... Oryginalne szkło z odbłyśnikiem to wydatek ok. 450 PLN
A w sumie we wnętrzu lampy wystarczyłaby mała dioda świecąca na biało.
EDIT: Po krótkich poszukiwaniach okazało się, że są gotowe patenty! Niesamowite - wszystko już kiedyś ktoś wymyślił...
http://www.bigrigchromeshop.com/Merchan ... TA/UP37001
http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 0_0648.gif
Zerknij na części 23066, 92069, 23008
Nie wiem czy nie pokusiłbym się o zrobienie otworu w odbłyśniku i próbę znalezienia oprawki... Oryginalne szkło z odbłyśnikiem to wydatek ok. 450 PLN
A w sumie we wnętrzu lampy wystarczyłaby mała dioda świecąca na biało.
EDIT: Po krótkich poszukiwaniach okazało się, że są gotowe patenty! Niesamowite - wszystko już kiedyś ktoś wymyślił...
http://www.bigrigchromeshop.com/Merchan ... TA/UP37001
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Ruda
- Posty: 168
- Rejestracja: śr paź 05, 2011
- Miejscowość: Maidenhead UK
- Motocykl: BMW F800GT
- VROC: 0
Skrobel, ten ostatni paten wyglada dobrze, poszukam czegos takiego w UK.
Nie zdecyduje sie wiercic w odblysniku bo obawiam sie ze to go moze uszkodzic.
Nie wiem czemu wydawalo mi sie ze to bedzie prostsze, znalezc kabelek od pozycji i podlaczyc pod glowna zarowke
Nie zdecyduje sie wiercic w odblysniku bo obawiam sie ze to go moze uszkodzic.
Nie wiem czemu wydawalo mi sie ze to bedzie prostsze, znalezc kabelek od pozycji i podlaczyc pod glowna zarowke
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/
http://on2wheelswithlove.com/
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Dlatego właśnie ja chyba zacząłbym od umieszczenia gdzieś na odbłyśniku małego LEDa świecącego na biało. 2 cienkie kabelki powinno się dać wprowadzić pod gumową osłoną żarówki.
Poza tym jeśli o mnie chodzi to... taką modyfikację zrobiłbym tylko tymczasowo. Po badaniu technicznym z powrotem włączyłbym oryginalne pozycyjne w kierunkach
Poza tym jeśli o mnie chodzi to... taką modyfikację zrobiłbym tylko tymczasowo. Po badaniu technicznym z powrotem włączyłbym oryginalne pozycyjne w kierunkach
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- kerdmann
- Posty: 89
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013
- Miejscowość: Reda-pomorskie
- Motocykl: vulcan vn750
- VROC: 0
Ja ostatnio też walczyłem z tym tematem!
W kierunkach po prostu odłączyłem kabelek odpowiadający za świecenie.
Jeśli chodzi o lampę, to po prostu nawierciłem wiertłem otwór w odbłyśniku lampy, znalazłem najdogodniejsze miejsce, i wcisnąłem tam oprawkę do żarówki postojowej kupioną w motoryzacyjnym! Najlepiej pasowała od VW bo jest wykonana z gumy i ładnie wszystko uszczelniła. Potem tylko podłączyłem do niej kabelek wcześniej rozłączony od kierunkowskazów i gotowe.
Teraz po przekręceniu kluczyka świeci lampa a nie kierunki.
Też podobają mi się bardziej pozycje w kierunkach, niestety moje w wersji US były zmasakrowane i kupiłem wersję EU dlatego przerobiłem też przednią lampę
Pozdrawiam
W kierunkach po prostu odłączyłem kabelek odpowiadający za świecenie.
Jeśli chodzi o lampę, to po prostu nawierciłem wiertłem otwór w odbłyśniku lampy, znalazłem najdogodniejsze miejsce, i wcisnąłem tam oprawkę do żarówki postojowej kupioną w motoryzacyjnym! Najlepiej pasowała od VW bo jest wykonana z gumy i ładnie wszystko uszczelniła. Potem tylko podłączyłem do niej kabelek wcześniej rozłączony od kierunkowskazów i gotowe.
Teraz po przekręceniu kluczyka świeci lampa a nie kierunki.
Też podobają mi się bardziej pozycje w kierunkach, niestety moje w wersji US były zmasakrowane i kupiłem wersję EU dlatego przerobiłem też przednią lampę
Pozdrawiam
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.
- Ruda
- Posty: 168
- Rejestracja: śr paź 05, 2011
- Miejscowość: Maidenhead UK
- Motocykl: BMW F800GT
- VROC: 0
Rozlaczylam kierunki co bylo dosc prosta rzecza, tak do testu podlaczylam prad pozycji od kierunkow do plusa w lampie i zarowka sie zaswiecila, wiec chyba tak to podlacze, bo nie chce wiercic w kloszu, zamiast pozycji w kierunkach ma sie swiecic lampa, a z ktorej zarowki to juz chyba bez roznicy
Tylko musze sie jakos sprytnie dobrac do tej kostki od lampy, ona ma zaslepke, ale zlaczki siedza dosc mocno...
Tylko musze sie jakos sprytnie dobrac do tej kostki od lampy, ona ma zaslepke, ale zlaczki siedza dosc mocno...
- Ruda
- Posty: 168
- Rejestracja: śr paź 05, 2011
- Miejscowość: Maidenhead UK
- Motocykl: BMW F800GT
- VROC: 0
kerdmann, mozesz napisac jak wierciles? Zdjales klosz lampy i wierciles od srodka, czy tez wierciles od zewnatrz odblasku?
Rozwazam tez tego leda jako alternatywe do wiercenia.
Rozwazam tez tego leda jako alternatywe do wiercenia.
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/
http://on2wheelswithlove.com/
- kerdmann
- Posty: 89
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013
- Miejscowość: Reda-pomorskie
- Motocykl: vulcan vn750
- VROC: 0
Witam
Zrobiłem następująco: odkręciłem klosz od korpusu lampy (dwie śrubki), wyjąłem żarówkę z klosza na wszelki wypadek żeby jej nie uszkodzić. Nie bawiłem się w rozbieranie samego klosza na części, a dokładniej oddzielania go od szkła reflektora. Znając siebie pewnie bym coś zepsuł.
Wymierzyłem suwmiarką średnicę oprawki którą kupiłem w sklepie i dobrałem wiertło o podobnej średnicy.
Najważniejsze to wiercić 2 lub 3 wiertłami od najmniejszej do największej średnicy. Zrobiłem tak żeby nie doszło do jakiegoś odprysku na odbłyśniku klosza! Tak dla pewności.
Wierciłem od zewnątrz odbłyśnika, a opiłki bez problemu wyleciały przez gniazdo żarówki mijania!
Roboty z tym nie jest zbyt wiele, najważniejsze żeby niczego nie uszkodzić więc powoli! hehehe
Trzeba tak dobrać miejsce na żarówkę, żeby można było potem bez problemu złożyć wszystko do kupy. Poprawka nie jest wskazana bo będzie dodatkowa dziura w kloszu!
Jeśli chodzi o LED to faktycznie dobre rozwiązanie, malutki otwór, a diodę można wkleić i nie rzuca się zbytnio w oczy. Sam o tym nie pomyślałem hehehe ale i tak jest OK
Pozdrawiam
Zrobiłem następująco: odkręciłem klosz od korpusu lampy (dwie śrubki), wyjąłem żarówkę z klosza na wszelki wypadek żeby jej nie uszkodzić. Nie bawiłem się w rozbieranie samego klosza na części, a dokładniej oddzielania go od szkła reflektora. Znając siebie pewnie bym coś zepsuł.
Wymierzyłem suwmiarką średnicę oprawki którą kupiłem w sklepie i dobrałem wiertło o podobnej średnicy.
Najważniejsze to wiercić 2 lub 3 wiertłami od najmniejszej do największej średnicy. Zrobiłem tak żeby nie doszło do jakiegoś odprysku na odbłyśniku klosza! Tak dla pewności.
Wierciłem od zewnątrz odbłyśnika, a opiłki bez problemu wyleciały przez gniazdo żarówki mijania!
Roboty z tym nie jest zbyt wiele, najważniejsze żeby niczego nie uszkodzić więc powoli! hehehe
Trzeba tak dobrać miejsce na żarówkę, żeby można było potem bez problemu złożyć wszystko do kupy. Poprawka nie jest wskazana bo będzie dodatkowa dziura w kloszu!
Jeśli chodzi o LED to faktycznie dobre rozwiązanie, malutki otwór, a diodę można wkleić i nie rzuca się zbytnio w oczy. Sam o tym nie pomyślałem hehehe ale i tak jest OK
Pozdrawiam
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.
- Ruda
- Posty: 168
- Rejestracja: śr paź 05, 2011
- Miejscowość: Maidenhead UK
- Motocykl: BMW F800GT
- VROC: 0
kerdmann, dzieki za opis. Wykonczylam wczoraj leda... albo one mnie nie lubia albo one tak maja, ze szybko koncza zywot,:)
albo kupilam zlego nie do 12v co jest bardzo prawdopodobne
wiec chyba przestane szukac i kupie zarowke zwykla z oprawka, ostatecznie moge zamowic tez oryginalne jak tutaj.
Pozostaje kwestia umiejscowienia, nie znalazlam na tym rysunku gdzie powinna byc umiejscowiona ta zarowka. Z tego co widze na zdjeciach w google to patrzac od przodu na lampe:
1. mniej wiecej w polowie wysokosci pod zarowka mijania, a pomiedzy koncem odblysnika.
2. pomiedzy zarowka mijania a koncem odblysnika, ale przesunieta w prawo ok 30-45 stopni.
albo kupilam zlego nie do 12v co jest bardzo prawdopodobne
wiec chyba przestane szukac i kupie zarowke zwykla z oprawka, ostatecznie moge zamowic tez oryginalne jak tutaj.
Pozostaje kwestia umiejscowienia, nie znalazlam na tym rysunku gdzie powinna byc umiejscowiona ta zarowka. Z tego co widze na zdjeciach w google to patrzac od przodu na lampe:
1. mniej wiecej w polowie wysokosci pod zarowka mijania, a pomiedzy koncem odblysnika.
2. pomiedzy zarowka mijania a koncem odblysnika, ale przesunieta w prawo ok 30-45 stopni.
- kerdmann
- Posty: 89
- Rejestracja: śr kwie 17, 2013
- Miejscowość: Reda-pomorskie
- Motocykl: vulcan vn750
- VROC: 0
JA zamontowałem ją tak jak opisałaś, poniżej żarówki mijania i lekko z boku, ale to z tego względu że tam pasowało najlepiej. Nie zastanawiałem się nad tym czy jest to uwarunkowane jakimikolwiek przepisami! Pewnie nie jest! Najważniejsze że wszystko działa a diagnosta już nie marudzi na przeglądzie. hehe
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.
- Pantani
- Posty: 263
- Rejestracja: pt mar 25, 2011
- Miejscowość: Ożarów Maz
- Motocykl: f650gs twin
- VROC: 0
do leda trzeba dac szeregowo rezystor, jezeli podłączysz bezpośrednio to spali sią nawet ten 12V. Daj szeregowo 200 Ohm i bedzie działałoRuda pisze:kerdmann, dzieki za opis. Wykonczylam wczoraj leda... albo one mnie nie lubia albo one tak maja, ze szybko koncza zywot,:)
albo kupilam zlego nie do 12v co jest bardzo prawdopodobne
- Ruda
- Posty: 168
- Rejestracja: śr paź 05, 2011
- Miejscowość: Maidenhead UK
- Motocykl: BMW F800GT
- VROC: 0
Pantani, no teraz to juz wszystko wiem musialam sie szybko doszkolic, zamowilam sobie ledy juz z rezystorami i kabelkami
Skrobel, Najczesciej te maja juz wbudowany.
Skrobel, Najczesciej te maja juz wbudowany.
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/
http://on2wheelswithlove.com/
- Ruda
- Posty: 168
- Rejestracja: śr paź 05, 2011
- Miejscowość: Maidenhead UK
- Motocykl: BMW F800GT
- VROC: 0
W oprawce sa dwa otworki w ktore wchodza kable od leda, ale ten ledzik cos cieniutko swieci nie wiem czy to wystarczy...Skrobel pisze:Dlatego właśnie ja chyba zacząłbym od umieszczenia gdzieś na odbłyśniku małego LEDa świecącego na biało. 2 cienkie kabelki powinno się dać wprowadzić pod gumową osłoną żarówki.
- Ruda
- Posty: 168
- Rejestracja: śr paź 05, 2011
- Miejscowość: Maidenhead UK
- Motocykl: BMW F800GT
- VROC: 0
Góral, wlasnie nie jest zamocowany jeszcze, przelozylam tylko kabelki zeby sprawdzic, wiec dynda sobie ze tak powiem...
Skoro to ma byc tymczasowe rozwiazanie to nie chce tego podklejac zeby klosza nie packac klejem...
Jutro w dzien zrobie zdjecie
Skoro to ma byc tymczasowe rozwiazanie to nie chce tego podklejac zeby klosza nie packac klejem...
Jutro w dzien zrobie zdjecie
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/
http://on2wheelswithlove.com/
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości