Gaśnie w trakcie ruszania
Gaśnie w trakcie ruszania
Koledzy może ktoś miał podobne objawy.
Po odpaleniu motocykla i wbiciu pierwszego biegu zwalniam sprzęgło celem ruszenia z miejsca, w tym samym momencie silnik gaśnie, muszę dać mu sporo gazu by ruszyć. Jak przejadę parę metrów problem przestaje istnieć, po zatrzymaniu 1 bieg i kawa sama jedzie aż miło.
Po odpaleniu motocykla i wbiciu pierwszego biegu zwalniam sprzęgło celem ruszenia z miejsca, w tym samym momencie silnik gaśnie, muszę dać mu sporo gazu by ruszyć. Jak przejadę parę metrów problem przestaje istnieć, po zatrzymaniu 1 bieg i kawa sama jedzie aż miło.
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Sprawdź czujnik stopki, może trzeba oczyścić styki.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Jak motocykl będzie stał na stopce trzeba się schylić i zajrzeć pod spód, koło stopki w górnej jej części jest czujnik który uniemożliwia ruszenie z rozłożoną stopką, trzeba wziąć WD 40 lub podobny preparat i popsikać na styki, odczekać chwilę rozłożyć i złożyć stopkę kilka razy i zrobić próbę, jak nie pomoże szukać dalej.
Ale ja obstawiam ten czujnik.
Ale ja obstawiam ten czujnik.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- MaciekSz
- Posty: 3700
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Pruszków
- Motocykl: BMW K1200LT
- VROC: 32197
Stopka rozłożona - motocykle nie ruszysz. Przy wrzuceniu biegu silnik zgaśnie.Madkaz pisze:Jako że mam go od nie dawna i jest to mój pierwszy motor prosiłbym o bardziej wyczerpujące wyjaśnieniePiotr pisze:Sprawdź czujnik stopki, może trzeba oczyścić styki.
jeżeli to Twój pierwszy motocykl, upewnij się, że wykonujesz czynności w następującej kolejności:
1. Postaw motocykl do pionu
2. Złóż stopkę
3. Upewnij się, że jest na luzie - jeżeli jest, na konsoli pali się zielona lampka z literką N
4. Włącz silnik (dobrze jest włączać z wciśniętym sprzęgłem)
5. Wciśnij sprzęgło
4. Wrzuć bieg
Jeżeli nie zgaśnie - możesz jechać. Jeżeli zgaśnie - to jak napisał Piotr prawdopodobnie padł czujnik w stopce - ten odpowiedzialny za zapalenie zielonej lampki N.
Można go próbować wyczyścić, ale pewnie lepiej wymienić.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
jakby nie to to bym też jak Koledzy obstawiał czujnik w stopce lub przy klamce sprzęgła, ale jak ledwo co możesz ruszyć to sprawdź czy Ci oba cylindry pracują jak należy.Madkaz pisze:muszę dać mu sporo gazu by ruszyć.
W 8setce chyba czujnik stopki nie na nic wspólnego z kontrolką N, ona gaśnie podczas wbicia biegu i zapala się podczas wajchowania 1-N-2.
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Mayo, byłeś szybszy.
Swoją drogą rzeczywiście dziwna sprawa jeśli moto rusza po dodaniu więcej gazu... Może ten czujnik po prostu powoli się wysuwa po naciśnięciu... A może jednak to coś zupełnie innego.
@Madkaz - dobrze go nagrzewasz przed ruszeniem? Mój jak jest niedogrzany to dławi się faktycznie i często gaśnie przy ruszaniu.
Swoją drogą rzeczywiście dziwna sprawa jeśli moto rusza po dodaniu więcej gazu... Może ten czujnik po prostu powoli się wysuwa po naciśnięciu... A może jednak to coś zupełnie innego.
@Madkaz - dobrze go nagrzewasz przed ruszeniem? Mój jak jest niedogrzany to dławi się faktycznie i często gaśnie przy ruszaniu.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
@Madkaz - dobrze go nagrzewasz przed ruszeniem? Mój jak jest niedogrzany to dławi się faktycznie i często gaśnie przy ruszaniu.
Wyprowadzam go na zewnątrz, trochę wyciągam ssanie, po 3 minutach wyłączam je i zanim ruszę to z 5-minut chodzi na wolnych obrotach zanim nie wbiję się w kask, rękawice itp. Chodzi pięknie i równo pali od pierwszego kopa
Panowie dzięki za ten trop dziś wieczorem przejrzę czujnik,
do smarowania czegokolwiek nie polecam WD-40 dziadostwo jakich mało,
jest bardzo dobry smar Multi z firmy Wurth, nie odparowuje jak WD i zostawia nasmarowane elementy na długi czas zabezpieczając przed wodą. Piasek i inne się nie przyklejają.
Odpiszę czy pomogło z czujnikiem
-
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 15, 2013
- Miejscowość: Oleśnica
- Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
- VROC: 0
Mnie to bardziej wygląda na problem zbyt małej mocy silnika na niskich obrotach przy ruszaniu. Sprawdź czy przypadkiem nie pali tylko jeden gar. Poznasz to po innej ("odsłuchowo") pracy silnika, nie nagrzewaniu się jednego cylindra i komina. Może być też znacząca różnica w temperaturze cylindrów / wydechów, jeżeli praca jednego z cylindrów będzie nierównomierna.
Objawem takiego stanu rzeczy jest właśnie taki jak mówisz, czyli ruszasz na wysokich obrotach, jedziesz kawałek i łapie drugi gar (przeważnie potrzebuje kilkudziesięciu metrów), co objawiać się będzie chwilowym, lekkim szarpaniem i odsłuchową zmianą pracy silnika (szarpanie może być jednak niewyczuwalne). Jak złapie drugi cylinder to wtedy po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika, ruszać będziesz spokojnie na niskich obrotach (na ciepłym silniku przy ponownym rozruchu od razu powinny łapać oba cylindry).
Objawem takiego stanu rzeczy jest właśnie taki jak mówisz, czyli ruszasz na wysokich obrotach, jedziesz kawałek i łapie drugi gar (przeważnie potrzebuje kilkudziesięciu metrów), co objawiać się będzie chwilowym, lekkim szarpaniem i odsłuchową zmianą pracy silnika (szarpanie może być jednak niewyczuwalne). Jak złapie drugi cylinder to wtedy po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika, ruszać będziesz spokojnie na niskich obrotach (na ciepłym silniku przy ponownym rozruchu od razu powinny łapać oba cylindry).
Dzięki Panowie za porady, na szczęście okazało się że to wina czujnika stopki.
Dość sporo brudu się na nim zebrało, gumy ochronnej jak na zdjęciu, które załączył VoN dawno chyba nie było.
Jest to element nie rozbieralny, urządziłem mu kąpiel w preparacie do czyszczenia tarcz hamulcowych jest nie inwazyjny i pięknie odparowuje. Przesmarowany porządnie i działa jak nowy.
A moto hmmmm rusza z werwą
Dość sporo brudu się na nim zebrało, gumy ochronnej jak na zdjęciu, które załączył VoN dawno chyba nie było.
Jest to element nie rozbieralny, urządziłem mu kąpiel w preparacie do czyszczenia tarcz hamulcowych jest nie inwazyjny i pięknie odparowuje. Przesmarowany porządnie i działa jak nowy.
A moto hmmmm rusza z werwą
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
A nie mówiłem.Piotr pisze:Ale ja obstawiam ten czujnik.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- Lacik
- Posty: 2139
- Rejestracja: wt sie 10, 2010
- Miejscowość: Sosnowiec
- Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
- VROC: 33363
zawsze jeszcze mozna zrobić zworę na kablasch jak coś
Nie wiem tylko jak środek do czyszczenia tarcz hamuclowych wpływa na elementy po których biega sobie prądzik.
Najlepiej to zrobić tak... kupić spirytus. przeczyścić styki mała ilością, a resztę na ... http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=9443
Albo izopropylen w najczystrzej postacji, ale wtedy juz nici z cytrynówki
WD 40 nigdy!
Nie wiem tylko jak środek do czyszczenia tarcz hamuclowych wpływa na elementy po których biega sobie prądzik.
Najlepiej to zrobić tak... kupić spirytus. przeczyścić styki mała ilością, a resztę na ... http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=9443
Albo izopropylen w najczystrzej postacji, ale wtedy juz nici z cytrynówki
WD 40 nigdy!
Ihaaaa VN750 -> VN1600 Mean Streak -> VN2000 Limited, FJR1300, Hayabusa
Sprawdziłem u siebie :P
U mnie czujnik dostał z krawężnika albo czegoś podobnego i został w pozycji jak na zdjęciu...(nie trafia w stopkę)
Pytanie do was jak to chodzi? Ten tłoczek nr 1 ma się wysuwać/ wsuwać w trakcie rozkładania i składania stopki zawadzając o nr 2? Czy wystarczy że ta metalowa część 1 dotknie stopki w miejscu 2?
Może to głupie, ale wolałbym wiedzieć zanim to zepsuje do końca
U mnie czujnik dostał z krawężnika albo czegoś podobnego i został w pozycji jak na zdjęciu...(nie trafia w stopkę)
Pytanie do was jak to chodzi? Ten tłoczek nr 1 ma się wysuwać/ wsuwać w trakcie rozkładania i składania stopki zawadzając o nr 2? Czy wystarczy że ta metalowa część 1 dotknie stopki w miejscu 2?
Może to głupie, ale wolałbym wiedzieć zanim to zepsuje do końca
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
To działa jak krańcówka przy bramie. Jak rozkładasz stopkę to ten metalowy element (2) musi nacisnąć na dźwigienkę (1) wciskając ją (u mnie ruch tej dźwigienki to ok. 4-5 mm).
A swoją drogą wygląda na to, że u Ciebie 2 jest identycznie wygięta jak u mnie. Trzeba było wyprostować żeby trafiała w krańcóweczkę. I zresztą podejrzewam, że sam sobie to popsułem nieumiejętnie podnosząc moto podnośnikiem...
A swoją drogą wygląda na to, że u Ciebie 2 jest identycznie wygięta jak u mnie. Trzeba było wyprostować żeby trafiała w krańcóweczkę. I zresztą podejrzewam, że sam sobie to popsułem nieumiejętnie podnosząc moto podnośnikiem...
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości