układ chłodzenia vn 800

towper
Posty: 17
Rejestracja: pt paź 29, 2010
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Motocykl: kawasaki vn 800 vulcan classic
VROC: 0

układ chłodzenia vn 800

Post autor: towper » pt paź 29, 2010

Witam pare dni temu nabyłem kawe vulcan classic 800 rocznik 2003 i mam pytanie.Chciałbym wymienić płyn chłodzący wiem że wchodzi 2,4L , wiem(prawdopodobnie) że spuszcza się go u dołu chłodnicy ale nie wiem do końca jak go później uzupełnić( wyczytałem że aby dolać to trzeba się dostać do zbiorniczka który znajduje się pod bakiem(w baku).Jak się do niego dostać, jak odpowietrzyć układ i czy jest jakaś widoczna miarka aby go kontrolować w dalszej eksploatacji.Wiem że to pytanie może się wydawać smieszne ale jestem początkujący i dopiero się uczę tego motoru. Zgóry dziękuje za odp.

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » pt paź 29, 2010

Korek do zbiorniczka masz po prawej stronie motocykla słabo go widać ale jak już go znajdziesz nie bedzie problemu jest pod koniec zbiornika pod nim ale widoczny, jak już znajdziesz korek to jest tam przezroczysta rurka w która jest wskaźnikiem poziomu płynu chłodzącego jak płyn jest mniej wiecej w połowie jest ok.
Podaj adres e-mail to wyślę Ci serwisówkę.
Pozdrawiam i zapraszam do powitalni taki u nas zwyczaj.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

towper
Posty: 17
Rejestracja: pt paź 29, 2010
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Motocykl: kawasaki vn 800 vulcan classic
VROC: 0

układ chłodzenia

Post autor: towper » sob paź 30, 2010

Dzięki za odp na pewno sprawdze ale dopiero po niedzieli(choroba-uroki jesieni) mój @ to towper5@wp.pl Serwisówke kupiłem na allegro:( niestety po angielsku ale innych chyba nie ma ale na kompie też sie przyda. A jak jest z tym odpowietrzaniem? I gdzie jest ta powitalnia bo nie moge znaleść:) :wink:

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » sob paź 30, 2010

Powitalnia jest tu http://vulcaneria.pl/viewforum.php?f=5 z odpowietrzeniem Ci nie pomogę poprostu nie wiem a serwisówkę zarac wyślę.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

towper
Posty: 17
Rejestracja: pt paź 29, 2010
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Motocykl: kawasaki vn 800 vulcan classic
VROC: 0

układ chłodzenia vn

Post autor: towper » sob paź 30, 2010

Dzięki PIOTR będe czekał

[ Dodano: Sob Paź 30, 2010 ]
PIOTR dzięki serwisówke już otrzymałem na pewno będzie pomocna. Szkoda że nie ma nigdzie po polsku no ale cóż trzeba było się języków uczyć :wink:

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » sob paź 30, 2010

Jak Piotr napisał zbiorniczek masz przed kołem i rurkę poziomu a do odpowietrzenia jeszcze górny wlew jak zalewasz chłodnicę jak zdemontujesz zegary będziesz go widział.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

towper
Posty: 17
Rejestracja: pt paź 29, 2010
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Motocykl: kawasaki vn 800 vulcan classic
VROC: 0

Post autor: towper » ndz paź 31, 2010

Dzięki Abrams. Myślałem że chłodnice się zalewa tym korkiem obok tej przezroczystej rurki a mówisz że tym wlewem pod zegeram tak też widziałem w serwisówce. A co do ściągania zegarów to jakaś filozofia czy bez problemu?

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz paź 31, 2010

Masz trzy śrubki na zegarach odkręcasz tylko dolną reszta trzyma małą aluminiową nakładkę.
Wysuwasz w stronę kiery i odkręcasz linkę prędkościomierza, potem kabelki każda wtyczka inna nie pomylisz przy zakładaniu
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

towper
Posty: 17
Rejestracja: pt paź 29, 2010
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
Motocykl: kawasaki vn 800 vulcan classic
VROC: 0

Post autor: towper » ndz paź 31, 2010

Dzięki jeszcze raz. Masz na mysli te 3 śrubki które są wokół kontrolek pod licznikiem?

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz paź 31, 2010

towper pisze:Dzięki jeszcze raz. Masz na mysli te 3 śrubki które są wokół kontrolek pod licznikiem?
Tak te trzy to odkręcasz tylko dolną
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » wt lis 02, 2010

to ja już się pogubiłem :P też jestem początkujący więc powiedzcie tak najprościej jak potraficie, chcąc uzupełnić płyn wlewamy go do tego zbiorniczka koło koła, czy pod licznik??

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt lis 02, 2010

Iron75 pisze:to ja już się pogubiłem :P też jestem początkujący więc powiedzcie tak najprościej jak potraficie, chcąc uzupełnić płyn wlewamy go do tego zbiorniczka koło koła, czy pod licznik??
Uzupełniając płyn to zbiorniczek przed kołem natomiast zalewając chłodnicę to od góry
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » wt lis 02, 2010

i wszystko jasne, dzięki :yeee:

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » wt maja 12, 2015

Podepnę się do tematu wymiany płynu. Mam wrażenie że za szybko załącza mi się wentylator. Rurka wskazująca przy zbiorniku wyrównawczym jest zarośnięta i nie idzie przez nią stwierdzić jaki jest poziom płynu więc na czuja muszę czegoś dolać. Druga opcja to wymienić płyn na nowy. Jeżeli dolewać to co? Dowolny płyn do chłodnic aluminiowych?
A jeżeli wymienić to czy ten sposób wymiany płynu chłodniczego jest właściwy?

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » śr maja 13, 2015

Ja tę rurkę też miałem zarośniętą, dlatego ją wymieniłem - trochę to trwa bo dostęp jest ograniczony.
Ja płyn bym wymienił na nowy bo nie wszystkie płyny są ze sobą mieszalne. W najgorszym przypadku po zmieszaniu mogą się pienić. Wlej taki płyn, żeby miał wysoką temperaturę wrzenia (taki żeby się nie gotował przy 105 stopni).
Sama wymiana to tak jak na filmie odkręcasz górny korek, potem dolny korek spustu, czekasz aż zleci, spuszczasz płyn ze zbiornika za silnikiem. Potem zalewasz układ od góry pod bakiem do pełna, powoli, żeby się stopniowo odpowietrzył, na końcu zalewasz zbiornik wyrównawczy.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr maja 13, 2015

...i zapalasz motka, ssaniem można podkręcić obroty i czekasz do uruchomienia się wentylatora :ok: najważniejsze żeby się nie zapaliła czerwona kontrolka temp zanim się wentylator włączy.
Ja teraz wlałem prestone, wcześniej miałem motula i trochę mi zostało więc zmieszałem jedno z drugim w moto i w kubku testowo - stoi na półce mam nadzieję że nic się z tym nie będzie działo.
Motul i prestone to praktycznie to samo kolor żółty i konsystencja identyczna, tak samo zlewało się po lejku to kto wie co jest magicznego w motulu poza ceną :D

Rikardo
Posty: 80
Rejestracja: czw kwie 12, 2012
Miejscowość: Jarosław
Motocykl: VN 900 classic
VROC: 0

Post autor: Rikardo » czw maja 14, 2015

Ja stosuję gotowy płyn do chłodnic z K2 Kuler z tym, że w kolorze zielonym. Taki płyn poleciła mi osoba, która sprowadziła mojego VN-a. W układzie miałem zalany płyn koloru zielonego i przypuszczalnie był to oryginał.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw maja 14, 2015

Broń boziu petrygo :D

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 144
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » czw maja 14, 2015

Kupiłem Prestone -37 dziś zabieram się za wymianę i przy okazji powalczę z tą rurką żeby nabrała prześwitu :D

Awatar użytkownika
RadekSłupsk
Posty: 302
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633

Post autor: RadekSłupsk » czw lip 09, 2015

ta rurka trzyma mnie przy zyciu.... na jaka rurke koledzy wymieniali? tzn. z czego wykonana. Nie chcialbym aby pozolkla czy przestala byc przezroczysta po roku ... i znowu wymieniac :)
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą