Zamiana zębatek VN 800
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Zamiana zębatek VN 800
Panowie czy ktoś coś wie na temat + i - zmiany zębatek tzn
przód z 17 na 18
tył z 42 na 40,
(ewentualnie tył z 42 na 40 przód zostaje 17)
a może ktoś tak ma w swoim moto
moim zdaniem zwiększy się prędkość przy mniejszych obrotach silnika na poszczególnych biegach i pewnie też nieco mniejsze spalanie, o to właśnie mi chodzi zwłaszcza mam tu na myśli piaty bieg+ czteropasmówkę z optymalną prędkością typu 120-130 km/h,
ale nie wiem jak to byłoby przy mniejszych obrotach na niskich biegach, choć to chyba jest do przejścia zawsze można zredukować bieg i dostosować obroty do prędkości.
I co Wy na to czekam na opinię
przód z 17 na 18
tył z 42 na 40,
(ewentualnie tył z 42 na 40 przód zostaje 17)
a może ktoś tak ma w swoim moto
moim zdaniem zwiększy się prędkość przy mniejszych obrotach silnika na poszczególnych biegach i pewnie też nieco mniejsze spalanie, o to właśnie mi chodzi zwłaszcza mam tu na myśli piaty bieg+ czteropasmówkę z optymalną prędkością typu 120-130 km/h,
ale nie wiem jak to byłoby przy mniejszych obrotach na niskich biegach, choć to chyba jest do przejścia zawsze można zredukować bieg i dostosować obroty do prędkości.
I co Wy na to czekam na opinię
-
- Posty: 250
- Rejestracja: czw maja 17, 2012
- Miejscowość: Brodnica
- Motocykl: HD FLHTCUI
- VROC: 34836
ja u siebie po zakupie motonga mialem do wymiany lancuch plus zebatki wiec zdecydowalem sie na na cos takiego http://www.shopscootworks.com/VN800-Mon ... logId=-799
cenowo moze nie jest tanio ale i atk musialem wymienic naped wiec dolozylem i w sumie jestem zadowolony, ciszej chodzi(nie slychac grzechotu lancucha) , tylne kolo czyste, no i przlozenie jest niezle- przy 3500 obrotach ( mam obrotomierz) jedzie 130km /h.
mozna sie bawic w zakup tylko przedniej zebatki a reszte osobno-tylna mozna dorobic , a pas to standardowy gates carbon GT2, w rozmiarze 14mm/20mm dlugosc 1890mm.
cenowo moze nie jest tanio ale i atk musialem wymienic naped wiec dolozylem i w sumie jestem zadowolony, ciszej chodzi(nie slychac grzechotu lancucha) , tylne kolo czyste, no i przlozenie jest niezle- przy 3500 obrotach ( mam obrotomierz) jedzie 130km /h.
mozna sie bawic w zakup tylko przedniej zebatki a reszte osobno-tylna mozna dorobic , a pas to standardowy gates carbon GT2, w rozmiarze 14mm/20mm dlugosc 1890mm.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
-
- Posty: 250
- Rejestracja: czw maja 17, 2012
- Miejscowość: Brodnica
- Motocykl: HD FLHTCUI
- VROC: 34836
koszt jak w linku, kupujac osobno wychodzi drozej , sama przednia kosztowala 250$, dorobienie tylnej okolo 300-400PLN plus pasek , ja kupilem od nich , cenowo wychodz podobnie i u nas ale sa sklepiki w stanach gdzie maja duzo taniej , ja dawalem 180$ , ale potem znalazlem sklepik i mieli za 140$. Z tym ze ja to kupowalem jakies 2 lata temu jak dolar byl po 2,80PLN. jak kupisz u nich wiecej towaru to sie bardziej oplaca( koszta przesylki plus vat).
jesli chodzi o przyspieszenia i moc - mocy spoko wystarcza , nie trzeba tak czesto wachlowac lewa noga jak przyspieszasz, jak do tej pory jezdzi mi maszyna ok ,mialem problemy z moca jak jechalem na Vulcanerie ostatnio, ale przyczyna byla w gazniku- 130 i el doupa- za niski poziom paliwka plus za duza dysza
ale jesli chodzi o pasek -nie narzekam-wszystko wchodzi tak jak powinno i miesci sie , tylna zebatka(pulley) wchodzi na styk (zostaje jakies 5mm luzu do wachacza).
niestety trzeba zdjac wachacz do zamontowania paska-ale to logiczne.
jesli chodzi o przyspieszenia i moc - mocy spoko wystarcza , nie trzeba tak czesto wachlowac lewa noga jak przyspieszasz, jak do tej pory jezdzi mi maszyna ok ,mialem problemy z moca jak jechalem na Vulcanerie ostatnio, ale przyczyna byla w gazniku- 130 i el doupa- za niski poziom paliwka plus za duza dysza
ale jesli chodzi o pasek -nie narzekam-wszystko wchodzi tak jak powinno i miesci sie , tylna zebatka(pulley) wchodzi na styk (zostaje jakies 5mm luzu do wachacza).
niestety trzeba zdjac wachacz do zamontowania paska-ale to logiczne.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Szukam szukam i nie znalazłem jeżdżę VN800 custom nadszedł czas zmiany napędu mam z przodu zębatkę 16 zębów, a z tyłu 46. Według manuala występowało przełożenia jeszcze 17/42 i w związku z tym mam pytanie czy ktoś zmieniał przełożenie z 16/46 na 17/42 i z jakim efektem(jak zmieniła się jazda po mieście start z pod świateł itp.), czy warto zmienić na szybszy. Czekam na opinie.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
http://www.gearingcommander.com/
oryginalnie powinno być 17/42...przynajmniej w classicu
ja zmieniałem nie tyle, żeby być szybszym ale żeby silnik się nie chciał wyskoczyć z ramy przy wyższych prędkościach
oryginalnie powinno być 17/42...przynajmniej w classicu
ja zmieniałem nie tyle, żeby być szybszym ale żeby silnik się nie chciał wyskoczyć z ramy przy wyższych prędkościach
w classicu tak 17/42 w customach A1, A2 16/46, a A3, A4, A5 17/42 przynajmniej wg manuala, z tego co zauważyłem A1 i A2 miały inne przełożenia na 1 i 2 biegu. Wracając do tego co mnie interesuje czy zauważyłeś po zmianie tylnej zębatki jakąś "słabość" rumaka, jak z elastycznością, czy zaczął odczuwać pasażera?
-
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013
- Miejscowość: kujawy i pomorze - 9 wzgórz
- Motocykl: Była Menda EN500 jest VN800 Menda 2
- VROC: 35927
Robi się ciekawie .. Rok produkcji mojego VN800 custom to 1997 , czyli teoretycznie powinien mieć dłuższe przełożenia 1 i 2 biegu i napęd 17/42 . W necie znalazłem wzmianki że od 1997r zmieniono przełożenia 1 i 2 i wielkość zębatek , tylko teraz zastanawiam się czy od początku 97r czy od np maja 1997r .
Wczoraj zmieniłem napęd na 17/42 czyli taki jak powinien mieć VN z tego rocznika . Po zmianie policzyłem zęby małej zębatki i naliczyłem ich 16 . Zdziwiłem się ale pomyślałem że chyba się pomyliłem . Czas gonił do pracy na nocke więc założyłem łańcuch i przygotowałem go do zakucia a zębatki odłożyłem do kosza . Rano jak wróce sprawdze raz jeszcze ilość zębów na przedzie i tyle . Jeśli będzie to 16 i 46 to pewnie poczuje różnice .
Pzdr
Wczoraj zmieniłem napęd na 17/42 czyli taki jak powinien mieć VN z tego rocznika . Po zmianie policzyłem zęby małej zębatki i naliczyłem ich 16 . Zdziwiłem się ale pomyślałem że chyba się pomyliłem . Czas gonił do pracy na nocke więc założyłem łańcuch i przygotowałem go do zakucia a zębatki odłożyłem do kosza . Rano jak wróce sprawdze raz jeszcze ilość zębów na przedzie i tyle . Jeśli będzie to 16 i 46 to pewnie poczuje różnice .
Pzdr
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Przy laczku 150/80/16 i 17/39 jest o tyle dobrze, że:Wotecki pisze:...czy zauważyłeś po zmianie tylnej zębatki jakąś "słabość" rumaka, jak z elastycznością, czy zaczął odczuwać pasażera?
- po mieście nie trzeba tyle wajchować biegami, dajmy na to na 3 biegu spokojnie latasz po mieście
- 5 bieg wrzucam zazwyczaj w okolicach 120 km/h, poniżej 120 jest "za słaby" nadaje się do jazdy z górki
- zasięg do rezerwy - wcześniej 190-200 km, po zmianie 220-240 oczywiście bez pałowania, ale też nie na emeryta, no i mieszkam w górzystych terenach
- jazda z pasażerem i bagażem bez zarzutu, na zestawie 18/39 (miałem taki przez kilka miesięcy) to już z plecakiem gorzej, samemu całkiem dobrze
Zastanawiam się teraz nad powrotem do laczka 140/90/16, bo tylnią już zajechałem to zobaczę czy się coś zmieni, aktualna 150/80 jest o niecałe 2% "mniejsza"
Każdy i tak musi to pod siebie zrobić bo na jednmym kole spod świateł nie ma szans ale ja do zestawu oryginalnego bym nie wrócił
-
- Posty: 28
- Rejestracja: ndz kwie 21, 2013
- Miejscowość: kujawy i pomorze - 9 wzgórz
- Motocykl: Była Menda EN500 jest VN800 Menda 2
- VROC: 35927
Sprawdziłem co miałem .
Miałem fabryczny zestaw 16/46 . Dzisiaj po złożeniu wszystkiego do kupy przejechałem z 30 km na 17/42 . Pierwsze dwa biegi - różnica ogromna. Wyższe biegi też "szybsze" . Dynamika na płaskim terenie bardzo dobra . Ogólnie wrażenia na plus .
Poprzednio gdy łańcuch był napięty koło stało na drugiej kresce , teraz na czwartej . Zostało niewiele rezerwy do napinania łańcucha
Miałem fabryczny zestaw 16/46 . Dzisiaj po złożeniu wszystkiego do kupy przejechałem z 30 km na 17/42 . Pierwsze dwa biegi - różnica ogromna. Wyższe biegi też "szybsze" . Dynamika na płaskim terenie bardzo dobra . Ogólnie wrażenia na plus .
Poprzednio gdy łańcuch był napięty koło stało na drugiej kresce , teraz na czwartej . Zostało niewiele rezerwy do napinania łańcucha
Ja mam taki zestaw. Fajnie zapier..lalalalalala na 4 biegu 145km/h łapię. Jakiś specjalista z Inter Motors z LBN twierdził że nie będzie miała siły ruszyć, gówno prawda. Z miejsca lepiej idzie niż na oryginale (a i gumę ładnie pali bo nie trzeba redukować) Authilius, zakładaj spokojnie, będziesz zadowolony.Authilius pisze:wrzucę 17/39 zobaczę co się będzie działo
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości