Spalanie - wzrosło? VN800
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Ja nie mogę zejść poniżej 5. Wprawdzie tras prawie nie jeżdżę ale to co koledzy drifterowcy piszą jest oburzające
Ostatni bak wyszedł mi mniej więcej 5,3/100
Ale w sumie jest jeszcze jedna kwestia. Jeśli mój prędkościomierz przekłamuje (zmierzone GPSem) ok. 10-15 km/h to czy licznik km też o te 10-15% szybciej się kręci?
Ostatni bak wyszedł mi mniej więcej 5,3/100
Ale w sumie jest jeszcze jedna kwestia. Jeśli mój prędkościomierz przekłamuje (zmierzone GPSem) ok. 10-15 km/h to czy licznik km też o te 10-15% szybciej się kręci?
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Przebieg pewnie też, ale 10-15 km to spora różnica u mnie przy 100 km/h jest mniej więcej 5 km/h, przy niższych prędkościach podobnie, teoretycznie przy moim rozmiarze opony obwód mam mniejszy o niecałe 2%, czyli przebieg licznikowy mam zawyżony czyli że na każdy 1000 km przebiegu faktycznie zrobiłem 981,40 km chyba dobrze liczę
jak będę sprzedawał kiedyś tam Turka to będę może pierwszym który przekręca licznik do góry
jak będę sprzedawał kiedyś tam Turka to będę może pierwszym który przekręca licznik do góry
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Nie mierzyłem wprawdzie profesjonalnym odbiornikiem GPS, tylko dwoma różnymi telefonami. Wynik był podobny... Też mi się wydaje, że sporo przekłamuje. Opony mam w rozmiarze fabrycznym.
Tak więc jeśli wierzyć prędkościomierzowi to tak naprawdę spalam 5,3 na ok. 110 km, a więc możliwe, że na rzeczywiste 100 km spalam poniżej 5l. Tak czy inaczej to tylko spekulacje i aż tak nie zwracam na to uwagi. Zeruję licznik żeby mniej więcej wiedzieć kiedy mam zacząć szukać stacji, a poza tym spalanie to jeden z mierników poprawnej pracy silnika i w tym znaczeniu zwracam uwagę po prostu na to, czy nie pali pali więcej niż powinien.
Tak więc jeśli wierzyć prędkościomierzowi to tak naprawdę spalam 5,3 na ok. 110 km, a więc możliwe, że na rzeczywiste 100 km spalam poniżej 5l. Tak czy inaczej to tylko spekulacje i aż tak nie zwracam na to uwagi. Zeruję licznik żeby mniej więcej wiedzieć kiedy mam zacząć szukać stacji, a poza tym spalanie to jeden z mierników poprawnej pracy silnika i w tym znaczeniu zwracam uwagę po prostu na to, czy nie pali pali więcej niż powinien.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
- RadekSłupsk
- Posty: 302
- Rejestracja: pn lis 19, 2012
- Miejscowość: Słupsk
- Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
- VROC: 35633
Ograniczyc sie do 100km/h?crazytomi pisze:Ech mientczaki ... ja zaczynam się martwić, jak mi spala powyżej 11 na setkę bo zejść do 4,5 też potrafię tylko jak tak jechać cały czas Panie no jak ?
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed
VROC #35633
VROC #35633
- Smoku
- Posty: 1304
- Rejestracja: ndz maja 20, 2012
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
- VROC: 0
Taka ciekawostka , co do wskazań liczników.. Ze Skroblem wybraliśmy się w zeszłym sezonie na Mazury. Na każde 100km mieliśmy różnicę 2km na licznikach. Więc jest to zauważalne.
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur
- Kubrick
- Posty: 189
- Rejestracja: wt maja 15, 2012
- Miejscowość: Krk
- Motocykl: Kawasaki VN 800 CL
- VROC: 0
Dzisiaj stan przedzawałowy - moto nie odpaliło rano. Pomyślałam, że może wilgoć albo nie wiem. Przesiadłam się do auta, z myślą, że "porozmawiamy jak wrócę!". Potem coś mnie tknęło i przekręciłam na rezerwę. Motor odpalił od ręki. Natomiast przejechane było 157 km... :/ I to mnie trochę martwi. Wyjeżdżone po mieście raczej, więc nigdzie nie pocisnęłam. Natomiast pojechałam na cpn, zatankowałam ok. 7 litrów. Niech mi to ktoś ogarnie, proszę... Mogło się coś "przyblokować" czy zapowietrzyć, czy cokolwiek innego???
-
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 15, 2013
- Miejscowość: Oleśnica
- Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
- VROC: 0
U mnie jazda solo, wyłącznie poza miastem. Spalanie na poziomie 4,2 do ok. 5 na 100 km. Spalanie uzależnione od stylu jazdy. Powyżej 5 zdarzało mu się spalić w zeszłym sezonie gdy jeździłem z szybą także potwierdzam, że szyba winduje spalanie. Ogólnie jeżdżąc z szybą czułem większy opór powietrza w czasie jazdy, także jest to w pełni uzasadnione.
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Ja w 800-ce miałem podobną przypadłość przy szybkiej jeździe (szybkim zużyciu paliwa).
Na rezerwę czasem musiałem przełączać 130-150 km od tankowania, i nie dlatego że paliwa brakowało (bo w zbiorniku było dużo powyżej normalnej rezerwy) wystarczyło krótkie przełączenie na rezerwę i powrót do pozycji normalnej i można było kolejne kilkadziesiąt km robić.
Ja to tłumaczyłem, że przy dużym zapotrzebowaniu w paliwo (długotrwała jazda powyżej 120km/h) rurka była zbyt blisko powierzchni benzyny w zbiorniku i się zapowietrzała (wiadomo wir ), ale nigdy tak nie miałem przy odpalaniu.
Druga sprawa to 800-ka nie lubi zimna. Jesienią też mi zużycie gwałtownie wzrastało.
Na rezerwę czasem musiałem przełączać 130-150 km od tankowania, i nie dlatego że paliwa brakowało (bo w zbiorniku było dużo powyżej normalnej rezerwy) wystarczyło krótkie przełączenie na rezerwę i powrót do pozycji normalnej i można było kolejne kilkadziesiąt km robić.
Ja to tłumaczyłem, że przy dużym zapotrzebowaniu w paliwo (długotrwała jazda powyżej 120km/h) rurka była zbyt blisko powierzchni benzyny w zbiorniku i się zapowietrzała (wiadomo wir ), ale nigdy tak nie miałem przy odpalaniu.
Druga sprawa to 800-ka nie lubi zimna. Jesienią też mi zużycie gwałtownie wzrastało.
- RadekSłupsk
- Posty: 302
- Rejestracja: pn lis 19, 2012
- Miejscowość: Słupsk
- Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
- VROC: 35633
Chyba mam jakies cudowne kolka. Spalanie jesienia i zima mi wzrasta ale nigdy nie zjaral mi wiecej niz 5.5 L.
Druga rzecz, raczej nie przekraczam 60, 70 mil/h.
Druga rzecz, raczej nie przekraczam 60, 70 mil/h.
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed
VROC #35633
VROC #35633
Skoro wszyscy piszą o spalaniu-
Trasa 320 km, w tym 60% na autostradzie, wydechy stock- 3,88 litra na 100
Nigdy nie przekroczyłem 5 litrów, a jeżdżę dynamicznie (ustawienie śruby od biegu jałowego mialem na 1 i 3/4 obrotu). Rezerwę przestawiałem przy 260 km... Tankowanie zawsze pod korek przy nachylonym motocyklu.
Niedawno wyrzuciłem jeden tłumik z wydechu, i odkręciłem śrubę w gaźniku- w sumie na 2 i 1/4 obrotu. Dzisiaj trasa, i będę musiał sprawdzić ile zje...
Czytając posty że wasze motocykle palą 6 litrów jestem w szoku... toż to mojego Taty royal star tour de luxe 1300ccm (4 gary) pali nie więcej niż 6 litrów, a tu 800ccm zżera aż 6?
Polecam sprawdzić gaźnik. Na poczatku mierząc gumową rurką poziom paliwa w pływaku (opis w manualu) i sprawdzić ile jest wykręcona ta śrubka pod spodem gaźnika (bieg jałowy).
Zwróćcie również uwagę czy nie ubywa wam paliwa przez dziurawą membranę od igliczki (ta mała mbrana pod spodem gaźnika, która daje dodatkową dawkę paliwa przy puszczeniu manetki co by motor nie zgasł- mialem problem z tą membraną, bo moja już zkruszała i ciekło spod gaźnika po cylindrach. Ciężko ją kupić, ale od harleya pasuje - jak coś to dam namiary na pw)
Trasa 320 km, w tym 60% na autostradzie, wydechy stock- 3,88 litra na 100
Nigdy nie przekroczyłem 5 litrów, a jeżdżę dynamicznie (ustawienie śruby od biegu jałowego mialem na 1 i 3/4 obrotu). Rezerwę przestawiałem przy 260 km... Tankowanie zawsze pod korek przy nachylonym motocyklu.
Niedawno wyrzuciłem jeden tłumik z wydechu, i odkręciłem śrubę w gaźniku- w sumie na 2 i 1/4 obrotu. Dzisiaj trasa, i będę musiał sprawdzić ile zje...
Czytając posty że wasze motocykle palą 6 litrów jestem w szoku... toż to mojego Taty royal star tour de luxe 1300ccm (4 gary) pali nie więcej niż 6 litrów, a tu 800ccm zżera aż 6?
Polecam sprawdzić gaźnik. Na poczatku mierząc gumową rurką poziom paliwa w pływaku (opis w manualu) i sprawdzić ile jest wykręcona ta śrubka pod spodem gaźnika (bieg jałowy).
Zwróćcie również uwagę czy nie ubywa wam paliwa przez dziurawą membranę od igliczki (ta mała mbrana pod spodem gaźnika, która daje dodatkową dawkę paliwa przy puszczeniu manetki co by motor nie zgasł- mialem problem z tą membraną, bo moja już zkruszała i ciekło spod gaźnika po cylindrach. Ciężko ją kupić, ale od harleya pasuje - jak coś to dam namiary na pw)
Kto jest online
Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości