Spalanie - wzrosło? VN800

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2587
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pt maja 09, 2014

Ja nie mogę zejść poniżej 5. Wprawdzie tras prawie nie jeżdżę ale to co koledzy drifterowcy piszą jest oburzające :D
Ostatni bak wyszedł mi mniej więcej 5,3/100

Ale w sumie jest jeszcze jedna kwestia. Jeśli mój prędkościomierz przekłamuje (zmierzone GPSem) ok. 10-15 km/h to czy licznik km też o te 10-15% szybciej się kręci?
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt maja 09, 2014

Przebieg pewnie też, ale 10-15 km to spora różnica u mnie przy 100 km/h jest mniej więcej 5 km/h, przy niższych prędkościach podobnie, teoretycznie przy moim rozmiarze opony obwód mam mniejszy o niecałe 2%, czyli przebieg licznikowy mam zawyżony :scrach: czyli że na każdy 1000 km przebiegu faktycznie zrobiłem 981,40 km :D chyba dobrze liczę :)
jak będę sprzedawał kiedyś tam Turka to będę może pierwszym który przekręca licznik do góry :D

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2587
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pt maja 09, 2014

Nie mierzyłem wprawdzie profesjonalnym odbiornikiem GPS, tylko dwoma różnymi telefonami. Wynik był podobny... Też mi się wydaje, że sporo przekłamuje. Opony mam w rozmiarze fabrycznym.
Tak więc jeśli wierzyć prędkościomierzowi to tak naprawdę spalam 5,3 na ok. 110 km, a więc możliwe, że na rzeczywiste 100 km spalam poniżej 5l. Tak czy inaczej to tylko spekulacje i aż tak nie zwracam na to uwagi. Zeruję licznik żeby mniej więcej wiedzieć kiedy mam zacząć szukać stacji, a poza tym spalanie to jeden z mierników poprawnej pracy silnika i w tym znaczeniu zwracam uwagę po prostu na to, czy nie pali pali więcej niż powinien.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » pt maja 09, 2014

Ech mientczaki ... ja zaczynam się martwić, jak mi spala powyżej 11 na setkę bo zejść do 4,5 też potrafię tylko jak tak jechać cały czas Panie no jak ? :D

Awatar użytkownika
RadekSłupsk
Posty: 302
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633

Post autor: RadekSłupsk » pt maja 09, 2014

crazytomi pisze:Ech mientczaki ... ja zaczynam się martwić, jak mi spala powyżej 11 na setkę bo zejść do 4,5 też potrafię tylko jak tak jechać cały czas Panie no jak ? :D
Ograniczyc sie do 100km/h? :D
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pt maja 09, 2014

RadekSłupsk pisze:
crazytomi pisze:Ech mientczaki ... ja zaczynam się martwić, jak mi spala powyżej 11 na setkę bo zejść do 4,5 też potrafię tylko jak tak jechać cały czas Panie no jak ? :D
Ograniczyc sie do 100km/h? :D
Z Tokarem się nie da ;) ;) ;)
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 1304
Rejestracja: ndz maja 20, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
VROC: 0

Post autor: Smoku » pt maja 09, 2014

Taka ciekawostka , co do wskazań liczników.. Ze Skroblem wybraliśmy się w zeszłym sezonie na Mazury. Na każde 100km mieliśmy różnicę 2km na licznikach. Więc jest to zauważalne.
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2587
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pt maja 09, 2014

Racja. I mamy takie same motocykle (choć niektórzy twierdzą, że czerwony ładniejszy) i z tego co wiem identyczne wymiary opon.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » wt sie 12, 2014

A ja ostatnio zdjąłem przednią szybę i spalanie mi spadło z 7 na 5,8 :shoking:
Też tak macie ?
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2587
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » wt sie 12, 2014

No niby to jest żagiel, ale mój z szybą czy bez pali mniej więcej tyle samo. Może po prostu bez szyby wolniej jeździsz, bo bardziej wiatr świszcze? :D
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Rikardo
Posty: 80
Rejestracja: czw kwie 12, 2012
Miejscowość: Jarosław
Motocykl: VN 900 classic
VROC: 0

Post autor: Rikardo » wt sie 12, 2014

Szyba nie ma chyba większego wpływu gdyż bez niej opór stawia kierujący. Nie mam w ogóle szyby ale wydaje mi się, że z szybą ma lepszą aerodynamikę niż bez.

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » śr sie 13, 2014

Hmmm..... :scrach:
Zrobi się chłodniej to szyba wróci i wtedy zobaczymy czy to zbieg okoliczności :scrach:
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Kubrick
Posty: 189
Rejestracja: wt maja 15, 2012
Miejscowość: Krk
Motocykl: Kawasaki VN 800 CL
VROC: 0

Post autor: Kubrick » śr wrz 17, 2014

Dzisiaj stan przedzawałowy - moto nie odpaliło rano. Pomyślałam, że może wilgoć albo nie wiem. Przesiadłam się do auta, z myślą, że "porozmawiamy jak wrócę!". Potem coś mnie tknęło i przekręciłam na rezerwę. Motor odpalił od ręki. Natomiast przejechane było 157 km... :/ I to mnie trochę martwi. Wyjeżdżone po mieście raczej, więc nigdzie nie pocisnęłam. Natomiast pojechałam na cpn, zatankowałam ok. 7 litrów. Niech mi to ktoś ogarnie, proszę... Mogło się coś "przyblokować" czy zapowietrzyć, czy cokolwiek innego???

Legion
Posty: 57
Rejestracja: pn kwie 15, 2013
Miejscowość: Oleśnica
Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
VROC: 0

Post autor: Legion » czw wrz 18, 2014

U mnie jazda solo, wyłącznie poza miastem. Spalanie na poziomie 4,2 do ok. 5 na 100 km. Spalanie uzależnione od stylu jazdy. Powyżej 5 zdarzało mu się spalić w zeszłym sezonie gdy jeździłem z szybą także potwierdzam, że szyba winduje spalanie. Ogólnie jeżdżąc z szybą czułem większy opór powietrza w czasie jazdy, także jest to w pełni uzasadnione.

Awatar użytkownika
Kubrick
Posty: 189
Rejestracja: wt maja 15, 2012
Miejscowość: Krk
Motocykl: Kawasaki VN 800 CL
VROC: 0

Post autor: Kubrick » czw wrz 18, 2014

Tylko, że mi spalanie "wzrasta" w okresie jesiennym, w lecie robię 200 km. No i co z tym, że pod korek zatankowałam 7 litrów? Normalnie ok 10 mam. To jest ta rozciągliwość i kurczliwość zależna od ciepła/zimna? :D

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw wrz 18, 2014

Ja w 800-ce miałem podobną przypadłość przy szybkiej jeździe (szybkim zużyciu paliwa).
Na rezerwę czasem musiałem przełączać 130-150 km od tankowania, i nie dlatego że paliwa brakowało (bo w zbiorniku było dużo powyżej normalnej rezerwy) wystarczyło krótkie przełączenie na rezerwę i powrót do pozycji normalnej i można było kolejne kilkadziesiąt km robić.
Ja to tłumaczyłem, że przy dużym zapotrzebowaniu w paliwo (długotrwała jazda powyżej 120km/h) rurka była zbyt blisko powierzchni benzyny w zbiorniku i się zapowietrzała (wiadomo wir ;) ), ale nigdy tak nie miałem przy odpalaniu.
Druga sprawa to 800-ka nie lubi zimna. Jesienią też mi zużycie gwałtownie wzrastało.
:ok:

Awatar użytkownika
RadekSłupsk
Posty: 302
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633

Post autor: RadekSłupsk » sob paź 11, 2014

Chyba mam jakies cudowne kolka. Spalanie jesienia i zima mi wzrasta ale nigdy nie zjaral mi wiecej niz 5.5 L.
Druga rzecz, raczej nie przekraczam 60, 70 mil/h.
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633

misiek735
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 04, 2013
Motocykl: vn800 Drifter
VROC: 0

Post autor: misiek735 » pn sie 03, 2015

Skoro wszyscy piszą o spalaniu-

Trasa 320 km, w tym 60% na autostradzie, wydechy stock- 3,88 litra na 100

Nigdy nie przekroczyłem 5 litrów, a jeżdżę dynamicznie (ustawienie śruby od biegu jałowego mialem na 1 i 3/4 obrotu). Rezerwę przestawiałem przy 260 km... Tankowanie zawsze pod korek przy nachylonym motocyklu.

Niedawno wyrzuciłem jeden tłumik z wydechu, i odkręciłem śrubę w gaźniku- w sumie na 2 i 1/4 obrotu. Dzisiaj trasa, i będę musiał sprawdzić ile zje...

Czytając posty że wasze motocykle palą 6 litrów jestem w szoku... toż to mojego Taty royal star tour de luxe 1300ccm (4 gary) pali nie więcej niż 6 litrów, a tu 800ccm zżera aż 6?

Polecam sprawdzić gaźnik. Na poczatku mierząc gumową rurką poziom paliwa w pływaku (opis w manualu) i sprawdzić ile jest wykręcona ta śrubka pod spodem gaźnika (bieg jałowy).

Zwróćcie również uwagę czy nie ubywa wam paliwa przez dziurawą membranę od igliczki (ta mała mbrana pod spodem gaźnika, która daje dodatkową dawkę paliwa przy puszczeniu manetki co by motor nie zgasł- mialem problem z tą membraną, bo moja już zkruszała i ciekło spod gaźnika po cylindrach. Ciężko ją kupić, ale od harleya pasuje - jak coś to dam namiary na pw)

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pn sie 03, 2015

może drifter jest bardziej areodynamiczny :hihi:

ta dynamiczna jazda na autostradzie to przy jakiej prędkości?
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

misiek735
Posty: 27
Rejestracja: pn lis 04, 2013
Motocykl: vn800 Drifter
VROC: 0

Post autor: misiek735 » pn sie 03, 2015

Możliwe... stałym tempem 100-110 km/h, przy wyprzedzaniu sporadycznie więcej, ale nigdy nie przekroczyłem 130 km/h.

Pod pojęciem dynamicznej jazdy mam na myśli przyśpieszanie poniżej 8 sekund do 100 km/h :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą