VN 800 Classic - wymiana klocków i płynu chłodniczego

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » wt lut 05, 2013

Ze zbiorniczka wyrownawczego nie splynie , trzeba odessac najlepiej przez wlew.
mozna demontowc caly zbiorniczek ale to sie wiaze ze zdjeciem kola.
Ja u siebie spuscilem przez dolem a ze zbiorniczka odessalem( zwykla pompka do odsysania oleju itp). gestego nie mialem- poprezdni wlasciciel podobno wymienial ale wolalem zrobic to sam , w sumie okazalo sie ze chyba wymienial.Chyba mozna jakos przeplukac system, nalewajac wody destylowanej i spuszczajac syf ale to chyba troche zabawy bedzie.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 1637
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Tłuszcz
Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
VROC: 0

Post autor: Banan » wt lut 05, 2013

Mayones możesz przepłukać układ chłodzenia takim specyfikiem tylko musisz uważać na proporcje żeby przy okazji jakiś uszczelek nie wypłukało :razz:
Ja go stosuje w samochodach i się sprawdza.
VN 900 Custom Black Mat - był

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt lut 05, 2013

Dzięki Panowie :ok: znajomy mechanior mówił żebym gorącą wodą przepłukał, bo te specyfiki czasem potrafią coś rozszczelnić, tak więc czajnik woda i dziś spróbuję, jak założę chłodnicę.

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » wt lut 05, 2013

To po prostu zalej wodą i niech popracuje i potem spuścisz i będzie ok.
Szkoda bawić się w typowe płukanie.
A jak raz za mało to dwa razy zalejesz i popłuczesz.
Pozdrawiam
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » wt lut 05, 2013

No dobra, już dzwonie do ciebie...
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr lut 06, 2013

Robson pisze:No dobra, już dzwonie do ciebie...
Dzięki za podpowiedzi, rano jadę po motula w planach mam na jutro(właściwie to już dziś)
- zalanie chłodziwa
- zalanie oleju
- zalanie zbiornika + montaż
i na czwartek pierwsze odpalenie po regulacji zaworów :)

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 1637
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Tłuszcz
Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
VROC: 0

Post autor: Banan » śr lut 06, 2013

Mayones pisze:- zalanie chłodziwa
- zalanie oleju
- zalanie zbiornika + montaż
Tak będziesz zalewał te płyny, to uważaj żebyś sam się przy okazji nie zalał :drink: :razz:

Miłej pracy Mayones :papa:
VN 900 Custom Black Mat - był

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » śr lut 06, 2013

Dzięki Banan :piwo: będę się pilnował głupio by było zalać paliwo do silnika i chłodziwo do baku ;)

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw lut 07, 2013

Ok płyn chłodniczy wymieniony wentylator się załącza, kontrolka przegrzania nie świeci czyli powinno być ok, weszło 2,4 litra, instalacja pod korek i nieco ponad średni poziom w zbiorniku wyrównawczym :ok:

Awatar użytkownika
Rallyfun44
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 26, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Rallyfun44 » pn lut 15, 2016

Nieszczęśliwie się stało, ale zalałem niechcący olejem silnikowym tarczę i klocki - efekt wiadomo jaki - prawie nie hamuje pomimo, ze tarcze odtłuściłem.

Mój mechanik twierdzi, że klocki wchłaniają olej i w takiej sytuacji są do wymiany - Czy faktycznie nie da się nic zrobić?

Twierdzi też, że jak wymienić to tylko na klocki spiekane - wyliczył mi min cenę 107 PLN.
Czy faktycznie spiekane klocki będą najlepsze?
Czy wiecie jakie zaleca do vn800 producent?
Co polecacie i w jakiej mniej więcej cenie?

Awatar użytkownika
Rallyfun44
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 26, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Rallyfun44 » pn lut 15, 2016

Nieszczęśliwie się stało, ale zalałem niechcący olejem silnikowym tarczę i klocki - efekt wiadomo jaki - prawie nie hamuje pomimo, ze tarcze odtłuściłem.

Mój mechanik twierdzi, że klocki wchłaniają olej i w takiej sytuacji są do wymiany - Czy faktycznie nie da się nic zrobić?

Twierdzi też, że jak wymienić to tylko na klocki spiekane - wyliczył mi min cenę 107 PLN.
Czy faktycznie spiekane klocki będą najlepsze?
Czy wiecie jakie zaleca do vn800 producent?
Co polecacie i w jakiej mniej więcej cenie?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn lut 15, 2016

Miałem takie za 100 kilka złotych chyba EBC kolor miedziany i takie za 60 parę też, różnicy żadnej nie zauważyłem w hamowaniu, przy jednej tarczy w miejscu się nie zatrzymasz, a za twarde klocki to tarcza szybciej do wymiany - koszt znaczny.
Oczywiście jak kto ufa swojemu mechanikowi ;) mój mnie nie obrabiał na częściach :D

Awatar użytkownika
Rallyfun44
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 26, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Rallyfun44 » pn lut 15, 2016

Mayones pisze:Miałem takie za 100 kilka złotych chyba EBC kolor miedziany i takie za 60 parę też, różnicy żadnej nie zauważyłem w hamowaniu, przy jednej tarczy w miejscu się nie zatrzymasz, a za twarde klocki to tarcza szybciej do wymiany - koszt znaczny.
Oczywiście jak kto ufa swojemu mechanikowi ;) mój mnie nie obrabiał na częściach :D
Nie mam jeszcze "swojego" mechanika. Obdzwoniłem 4 warsztaty we Wrocławiu i każdy mówi o klockach spiekanych. Mało tego twierdzą, że tarcza się nie zużywa bardziej - na necie można znaleźć informacje, że spiekane powodują nieznacznie większe zużycie tarczy niż tanie klocki mineralne.

Sam nie wiem co robić ale dzięki Mayones za swoje spostrzeżenia.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn lut 15, 2016

Rallyfun44 pisze:Sam nie wiem co robić
Bierz ze średniej półki :ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą