Zawór podciśnienia, odma
- Lukanio
- Posty: 55
- Rejestracja: czw maja 03, 2012
- Miejscowość: Łowicz
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
- VROC: 0
Zawór podciśnienia, odma
Witam. Mam małe pytanie. Pod koniec sezonu robiłem regulację zaworów. Nurtuje mnie jednak element odmy - zawór podciśnieniowy który montowany jest pod pokrywą zaworów(taki mały prostokąt). Chodzi o to, że nie pamiętam już którą stroną go założyłem - a ma to na pewno znaczenie. Wiem, że jak składałem to się nad tym zastanawiałem, ale mam teraz małe wątpliwości, czy da się go w ogóle założyć odwrotnie? Jeśli byłby założony odwrotnie, to czy silnik pracowałby normalnie? W książce serwisowej jest wzmianka o montażu tego zaworka - tyle tylko, że napisali, żeby złożyć jak na zdjęciu - ale jakość zdjęcia pozostawia wiele do życzenia. Wydaje się jednak, że musi być tym języczkiem w dół. Dodam, że silnik pracuje normalnie - nic niepokojącego się nie dzieje - jednak wolę zapytać, czy miał ktoś jakieś doświadczenia z tym elementem.
- Lukanio
- Posty: 55
- Rejestracja: czw maja 03, 2012
- Miejscowość: Łowicz
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
- VROC: 0
A więc, wiele sam już doczytałem na ten temat. Generalnie nie jest to element odmy jak pierwotnie myślałem tylko "clean air system", a chodzi chyba o to, przez te zaworki zwrotne podawane jest powietrze z filtra w celu dopalenia spalin.
Jeżeli zaś chodzi o same zaworki to muszą się otwierać w dół - aby umożliwić przepływ powietrza, a zatrzymać spaliny z kolektora. Pozostaje mi jeszcze sprawdzić poprawność montażu u siebie - jednak nie trzeba zdejmować pokryw zaworów - wystarczy zdjąć te gumowe węże dolotowe powietrza. Jeśli zaworki są sprawne i poprawnie zamontowane to przy uruchomionym silniku nie powinno być przedmuchu spalin przez pokrywę zaworów.
Jeżeli zaś chodzi o same zaworki to muszą się otwierać w dół - aby umożliwić przepływ powietrza, a zatrzymać spaliny z kolektora. Pozostaje mi jeszcze sprawdzić poprawność montażu u siebie - jednak nie trzeba zdejmować pokryw zaworów - wystarczy zdjąć te gumowe węże dolotowe powietrza. Jeśli zaworki są sprawne i poprawnie zamontowane to przy uruchomionym silniku nie powinno być przedmuchu spalin przez pokrywę zaworów.
Siemanko. Zawór montuje się uchylną blaszką w dół, czyli w stronę głowicy. Jest to zawór doprowadzający świeże powietrze do zaworu wydechowego w głowicy w celu "dopalenia spalin". Ekologia. Drugie zadanie tego zaworu, to zmniejszenie efektu strzelania w wydech przy hamowaniu silnikiem. Pozdro.
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)
- Lukanio
- Posty: 55
- Rejestracja: czw maja 03, 2012
- Miejscowość: Łowicz
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
- VROC: 0
Ok. Dzięki, właśnie już do tego doszedłem. Zastanawia mnie jednak czy w ogóle fizycznie da się założyć odwrotnie ten zaworek. Nie chcę ściągać pokryw zaworów, więc spróbuję ściągnąć przewód doprowadzający powietrze. Jeśli zaworki są poprawnie założone to nie powinno być przedmuchu spalin przez otwór w pokrywie zaworów.
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości