Tylne zawieszenie

Awatar użytkownika
Daromuz
Posty: 43
Rejestracja: ndz mar 12, 2017
Miejscowość: Płock
Motocykl: Kawasaki VN1700 Voyager
VROC: 0

Tylne zawieszenie

Post autor: Daromuz » pn kwie 24, 2017

Czy ktoś z państwa ogarniał temat tylnego zawieszenia w swooim motongu? Jak się tam dostać i wogóle jak sprawdzić czy spręzyna się "skończyła" ? Moje zawieszenie dobija na nierównościach, wczoraj opona uszkodziła instalację :-(
Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie.... będę wdzięczny?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn kwie 24, 2017

Poszukaj na forum, chyba to gdzieś opisywałem i zdaje się Lecho również, ja zmieniłem na amor chyba z CBRy albo z Bandita :scrach: regeneracja amora to koszt ok 400-500 zeta plus wysyłki http://www.nagengast.pl/regeneracja-amortyzatorow.html, a używany amor kupisz za 100-200 zeta i jeszcze będziesz miał regulację odbicia ;)
Amor wyjmujesz po podniesieniu motka na ramie - starczy tył cobyś odciążył sprężynę od dołu dojdziesz z kluczem bez problemu, a pod chyba lewym schowkiem trzeba wykręcić plastikową kieszeń, jak się "sprężysz" :) to wymiana amora zajmie Ci pół godziny :ok:

Awatar użytkownika
RadekSłupsk
Posty: 302
Rejestracja: pn lis 19, 2012
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: Kawasaki VN 800 A (1997)
VROC: 35633

Post autor: RadekSłupsk » pn kwie 24, 2017

Amor pasuje od bandita.
Jesli Twoj ma jeszcze sprawnosc to go skrec na maxa. bedzie sztywniej ale i stabilniej :)
It's not the Wild West anymore, you can't just clean up the streets with a gun, even though sometimes, that's exactly what's needed

VROC #35633

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » pn kwie 24, 2017

najprościej jest chyba zdemontować tyle koło, wtedy amor już jest prawie na wierzchu.
Co do instalacji, musisz mieć ją chyba źle poprowadzoną. Oryginalnie idzie z boku błotnika w takich zaczepach i nie ma szans żeby opona ją uszkodziła. Oponę całą zedrzesz o błotnik a kabelki powinny zostać nie naruszone

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn kwie 24, 2017

RadekSłupsk pisze:...skrec na maxa. bedzie sztywniej...
Obrazek
:mrgreen:
Iron75 pisze:najprościej jest chyba zdemontować tyle koło
Nie potrzebna robota chyba, odpinanie ślimaka, hebla, potem ustawianie do znacznika...
ale oczywiście "pozdrawiam Cię Iron" :pije:

Awatar użytkownika
Daromuz
Posty: 43
Rejestracja: ndz mar 12, 2017
Miejscowość: Płock
Motocykl: Kawasaki VN1700 Voyager
VROC: 0

Post autor: Daromuz » pn kwie 24, 2017

Dziękuję za odzew Panowie...
Tylko czy to amor? Twardość zawieszenia to sprężyna a sztywność(brak huśtania) to amor... no chyba coś jak w aucie?

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » pn kwie 24, 2017

Witaj.
Twardość regulujesz napięciem sprężyny(taki stopniowany pierścień na amortyzatorze ) ,a jak buja to koniec amora lub tulei gumowych .
Pozdro
lewa w górę i do przodu

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn kwie 24, 2017

Jak załadowałem motka i posadziłem plecaczka to mi też dobijało, ale kabli nie rwało ogólnie uważam że tylny amor, sposób, miejsce i dojście do jego regulacji to pomyłka :rant: na szczęście jedna z niewielu w tym sprzęcie :ok: zobacz na którym poziomie masz pierścień ja śmigałem chyba na 5 lub 6 a wszystkich jest 7 ??, pół biedy jak lecisz nowiutkim asfaltem...
Ostatni amor który zamontowałem w moim sprzęcie miał pierścień z otworami na dole - regulacja napięcia sprężynki na kolanach w kilka minut bez zdejmowania plastików, pokrywek itp
Ostatecznie możesz też podmienić samą sprężynę ;)

Awatar użytkownika
Daromuz
Posty: 43
Rejestracja: ndz mar 12, 2017
Miejscowość: Płock
Motocykl: Kawasaki VN1700 Voyager
VROC: 0

Post autor: Daromuz » pn kwie 24, 2017

Mayones pisze:Jak załadowałem motka i posadziłem plecaczka to mi też dobijało, ale kabli nie rwało ogólnie uważam że tylny amor, sposób, miejsce i dojście do jego regulacji to pomyłka :rant: na szczęście jedna z niewielu w tym sprzęcie :ok: zobacz na którym poziomie masz pierścień ja śmigałem chyba na 5 lub 6 a wszystkich jest 7 ??, pół biedy jak lecisz nowiutkim asfaltem...
Ostatni amor który zamontowałem w moim sprzęcie miał pierścień z otworami na dole - regulacja napięcia sprężynki na kolanach w kilka minut bez zdejmowania plastików, pokrywek itp
Ostatecznie możesz też podmienić samą sprężynę ;)
Kolego a podmiana sprężyny to prosty temat?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn kwie 24, 2017

Dla kogoś kto robi z zawieszeniami pewnie tak, trza mieć czym tą sprężynę scisnąć co by głowy nie urwała żeby rozkręcać amora, ale skąd wiedzieć jakiej miała by być twardości...
ja kupiłem użwany amor z dodatkową regulacją i zadowolonym był :oki:

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1290
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » wt kwie 25, 2017

na razie nie panikuj, zobacz na którym "ząbku" jest ustawione w tej chwili.

Awatar użytkownika
Daromuz
Posty: 43
Rejestracja: ndz mar 12, 2017
Miejscowość: Płock
Motocykl: Kawasaki VN1700 Voyager
VROC: 0

Post autor: Daromuz » pt kwie 28, 2017

Koledzy mogę się już podzielić wiedzą... W moim Vulcanie sprężyna była na najmniejszym naprężeniu więc pewnie dlatego czasem dobijało..
Co do regulacji temat prosty... zdejmujemy niby schowek z prawej strony(lewej nie ma sensu zero dojścia) lewarujemy moto żeby odciążyć wahacz-pod ramę, naturalnie ktoś musi przytrzymać sprzęt, następnie jakieś tępe narzędzie typu stary przecinak i młoteczkiem puk puk... idzie pięknie i delikatnie...
Cały temat :-)
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 22 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 22 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą