Stukot z lewej strony silnika przy ruszaniu

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » pt lip 19, 2013

no to jest najgorsza część ;D trzeba się tam pomęczyć...
teraz nie mam czasu sie rozpisywać więc tak po krótce.
Będe pisał z pamięci, jak to robiliśmy, więc może wystąpić mała niedokładność. ;)

Najlepiej jest to robić w 2 osoby. Jedna kluczem musi zablokować zębatke po lewej(najlepiej oczkowym) oczywiście na tej nakrętce co tam jest. Nasadka na śrube i magiczny zacisk na rotor. zablokować rotor, zębatke i wykręcić. następnie wkręcić dokupioną śrubę i uderzać w nią młotkiem by wypchać rotor. Dalej to już powinno pyknąć.
Wiem że na pewno była potrzebna ta dodatkowa śruba żeby w nią walnąć by rotor wyleciał. Też się męczyliśmy trochę, żeby to ogarnąć ale w końcu dało radę ;)

Zalecam zajrzeć do angielskiego manuala i tej niemieckiej instrukcji, troche porozkminiać i powinieneś to zrobić ;)
MadDog.

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » śr sie 07, 2013

Udało mi się szczęśliwie zakończyć wymianę, chociaż trwało to tydzień.
Wszystko przez śrubę zębatki, którą zerwałem.
Okazało się, że nie mam w rękach pomiaru siły dokręcania :)
Do momentu ukręcenia śruby miałem za sobą 10 godzin w pocie i znoju.

Kilka informacji dla tych, którzy zdecydują się na samodzielną wymianę stabilizatorów, zwanych również balancerami.
Klucz dynamometryczny i śruba do ściągnięcia rotora alternatora to absolutne minimum, jeżeli chodzi o narzędzia.
Chwytak rotora dał się zastąpić.
Skorzystałem z porady z niemieckiej instrukcji, tj. włączony bieg i hamulec tylny, chociaż piszą też w instrukcji, że można w ten sposób uszkodzić korbowód, hmmmm.

Reasumując, nie polecam samodzielnej wymiany.
A jeżeli już ktoś się zdecyduje, to warto przeczytać kilka razy manuale (angielski i niemiecki).
No i oczywiście nie zapominajcie o specjalnych narzędziach.
Nieoceniona będzie również pomoc kolegi, bo samodzielne odkręcenie śrub jest praktycznie niemożliwe.

Co do efektu moich prac, to jest zaje....ście :yeee:
Naprawdę efekt końcowy powalił mnie na kolana.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Arek
Posty: 60
Rejestracja: czw wrz 30, 2010
Miejscowość: Jelenia Góra
Motocykl: ZR550 , VN800A
VROC: 0

Post autor: Arek » sob sie 10, 2013

W ASO Kawasaki są obniżki cen . Za 4 "dumpery" plus 2 "dumpery" i śrubę zapłaciłem 3 dni temu 225zł . Za wymianę krzyknęli 100 - 150 zł . Czekam teraz na części i umawiam VN-a na wymianę .
Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » pn sie 12, 2013

100-150zł? to chyba bez zmiany oleju. Ja tam bym już wlał nowy, nie wlewał tego co zleją...
Uszczelkę też bym wolał wymienić ;P ale ja trochę przewrażliwiony jestem ;P
MadDog.

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » czw kwie 10, 2014

Witam. Po 2 sezonach jazdy "klekoczącym" motocyklem uznałem, że już czas się za to zabrać.
Dlatego postanowiłem odświeżyć wyjaśniony już co prawda dogłębnie temat, ponieważ mam jeszcze jedną wątpliwość . Mianowicie chodzi o śrubę od zębatki balancera - logika podpowiada mi że powinien być tam lewy gwint ale wolę się upewnić żeby jej nie urwać. Byłbym wdzięczny za podpowiedź kogoś kto już to robił. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 485
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » ndz kwie 13, 2014

Ja tą właśnie śrubę zerwałem, ponieważ myślałem tak jak Ty :wall:
Gwint jest prawy
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » ndz kwie 13, 2014

Dzięki za podpowiedź, czyli logika czasem bywa myląca :)
W takim układzie myślę, że temat jest całkowicie wyczerpany i każdy powinien sobie poradzić z wymianą.

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » pn kwie 14, 2014

z tego co pamiętam to tam jest prawy bo jakoś układ blokowaliśmy żeby to odkręcić ;D

poza tym jeśli gwint byłby lewy na śrubach i nakrętkach powinny być oznaczenia, jeśli nie ma nic to na bank jest prawy ;)
MadDog.

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » pn kwie 14, 2014

No mam nadzieję, że macie rację. Części mam zamówione, czekam aż dostanę i zabieram się za wymianę. Dorobiłem już sobie ściągacz oraz jak to określa serwisówka"flywheel holder" - czyli trzymacz magneta;) Mam nadzieję, że gładko pójdzie.

Awatar użytkownika
MadDog
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 20, 2012
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VN800A
VROC: 0

Post autor: MadDog » wt kwie 15, 2014

gładko nie pójdzie, zapierdać się trzeba przy odkręcaniu jak nie wiem, nie rób tego samemu bo nie ogarniesz ;P
MadDog.

Awatar użytkownika
Lukanio
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Łowicz
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: Lukanio » sob kwie 19, 2014

Gumowe tulejki wymienione, efekt jazdy nieporównywalny, aż dziwnie się przyzwyczaić jak nic nie puka :mrgreen:
Co do samej wymiany, nie miałem żadnych problemów z odkręceniem śrub, trzeba użyć trochę siły zwłaszcza do śruby od zębatki balancera, ponieważ ona jest fabrycznie smarowana środkiem zabezpieczającym gwint przed odkręceniem, trzeba kilka razy puknąć młotkiem w wajchę od nasadki i po sprawie, to samo dotyczy śruby od magneta tyle że ta poszła łatwiej bo nie jest zabezpieczana. Do ściągnięcia magneta użyłem dokupionej w zwykłym sklepie z art. metalowymi śrubę M18x1,5, nawierciłem jej koniec i włożyłem stalową kulkę średnicy 15 mm., poszło dość łatwo. Wymiana tulejek jest dziecinnie prosta, przy składaniu trzeba pamiętać o znakach na zębatce i magnecie. Jedyny problem był z dokręceniem śruby od magneta z należytą siłą, tutaj dobrze jest zapewnić sobie pomoc kolegi żeby przytrzymał narzędzie do chwytania Magneta, ponieważ siła dokręcania jest bardzo duża.
Reasumując każdy kto ma trochę pojęcia na temat automobilizmu powinien sobie poradzić z wymianą.

Awatar użytkownika
Wowo
Posty: 30
Rejestracja: sob lis 28, 2015
Miejscowość: Stalowa Wola
Motocykl: VN800 Drifter
VROC: 0

Post autor: Wowo » sob gru 16, 2017

Mam taki zestaw do sprzedania. Szczegóły w dziale Sprzedam
BROTHERHOOD - Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego

Volta
Posty: 62
Rejestracja: wt gru 11, 2018
Miejscowość: Warszawa,Wesoła
Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
VROC: 0

Re: Stukot z lewej strony silnika przy ruszaniu

Post autor: Volta » sob sie 22, 2020

Ma Ktoś może na zbyciu komplet gum balansera ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 35 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 34 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 34 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą