Dzień dobry,
Od dwóch dni szukam opon do mojego driftera, i wychodzi na to że jak to mawiał Ferdek: w tym kraju nie ma opon do mojego motocykla...
Wymiary, wiadomo: przód 130/90-16 67H, tył 140/90-16 71H. Nie chcę kombinować z zakładaniem szerszej opony na tył.
Na przód chciałbym mieć biały pas, na tył cała czarna bo jest łańcuch więc nigdy tego nie doczyszczę, no i tu zaczyna się zabawa.
Niby opony które wymagają dętki mają być tańsze- wszystko fajnie tylko że takich opon NIE MA, bądź są błędnie reklamowane jako opony TL/TT gdzie producent na swojej oficjalnej stronie twierdzi że opony są wyłącznie TL. Po to producenci stosują oznaczenia TL oraz TT aby się do tych informacji stosować. Znalazłem wiele postów na forach gdzie ludzie pakują dętki do opon bezdętkowych- wszystko fajnie, ale dlaczego w całym internecie nie ma oficjalnych testów takiego połączenia i dlaczego nigdzie się o tym oficjalnie nie wspomina? Chciałbym przeczytać wypowiedź Bridgestone, Dunlop czy Shinko gdzie twierdzą "pakuj dętki do bezdętkowej, będzie spoko". Chyba że jest tu jakiś raider który od 10 lat korzysta z takiego połączenia i mi potwierdzi że w ciągu 10 lat swojej jazdy nie zauważył problemów.
Odnośnie samego wyboru firmy:
Metzelery - mam uprzedzenie. Tata w swoim xvz1300rstdl 4 dni temu zauważył że opona ME880 rozwarstwia się sama z siebie, odchodzą płaty gumy z bieżnika w 3 różnych miejscach, gdzie wiadomo że takim moto to się jeździ dla przyjemności a nie driftuje więc nigdy coś takiego nie powinno mieć miejsca. Ciśnienie było sprawdzane na bieżąco w ciągu całego roku. Więc metzelera (mimo tego że obecnie nowy model ME888 jest chętnie kupowany) raczej wolał bym uniknąć. Dodam tylko, że na oficjalnej stronie metzelera wszystkie opony są oznaczone jako TL- więc dętki do takiej nie włożę.
Więc pytanie do was- jak wy jeździcie i z czego korzystacie?
Na koniec dodam tylko, że u mnie w moto w chwili obecnej na przodzie jest Continental milestone cm1, i na tej oponie jest napisane TL/TT i jest z 2011 roku.
A na tyle- wstyd się przyznać - mam Dunlop d404 z 2004 roku z napisem TubeType.
Czy znajdę gdzieś komplet opon TT od jednego producenta z identycznym bieżnikiem, które są nie starsze niż 2017 rok, przód ww a tył cała czarna za mniej niż 900 zł?
vn800 drifter opony TL + dętki?
Re: vn800 drifter opony TL + dętki?
Mała aktualizacja.
Miałem przyjemność rozmawiać poprzez czat z pracownicą firmy hurtopony.pl, i z naszej rozmowy wynikło że:
- "wewnętrzna powierzchnia opony TL nie jest gładka, a co za tym idzie w szczególnych warunkach może sprzyjać to przecieraniu się dętki."
Na pytanie czy odnotowali taki przypadek, otrzymałem odpowiedź:
- "rzadko ale były może 2 przypadki z racji tez że mało kto sie decyduje"
Na pytanie czy warto zaryzykować, otrzymałem odpowiedź:
-"jest to zawsze jakieś wyjście biorąc pod uwagę że dobre/ markowe znane opony w większości występują w bezdętkowym montażu, natomiast trzeba brać pod uwagę możliwość nie uznania gwarancji. Nie ukrywam że wiekszą ilość i ofertę lepszą mamy TL"
Na pytanie czy mogę łączyć w ten sposób opony, gdzie przód byłby dunlop a tył metzeler, otrzymałem odpowiedź:
- "nie stanowi to przeszkody, zazwyczaj wybiera sie podobny bieżnik, producent może być różny"
Otrzymałem również propozycję z jakiej mógłbym skorzystać, jednak cenowo wydaje mi się dość drogo:
Przód: Dunlop D404F 67H TT WWW za 678 zł
Tył: Metzeler ME888 MAR ULTRA R 77H RF WW za 899 zł - jest to opcja z białym pasem której na tył nie chcę, no i sama opona jest bezdętkowa...
I jeszcze zaproponowano mi Maxxis 140/90-16 CLASSIC M-6011 77H R TL WW, również biały pas i bezdętkowa.
Więc jak widać, nawet sam sklep z oponami nie jest w stanie zaproponować opony jakiej poszukuję zgodnej z założeniem producenta...
Miałem przyjemność rozmawiać poprzez czat z pracownicą firmy hurtopony.pl, i z naszej rozmowy wynikło że:
- "wewnętrzna powierzchnia opony TL nie jest gładka, a co za tym idzie w szczególnych warunkach może sprzyjać to przecieraniu się dętki."
Na pytanie czy odnotowali taki przypadek, otrzymałem odpowiedź:
- "rzadko ale były może 2 przypadki z racji tez że mało kto sie decyduje"
Na pytanie czy warto zaryzykować, otrzymałem odpowiedź:
-"jest to zawsze jakieś wyjście biorąc pod uwagę że dobre/ markowe znane opony w większości występują w bezdętkowym montażu, natomiast trzeba brać pod uwagę możliwość nie uznania gwarancji. Nie ukrywam że wiekszą ilość i ofertę lepszą mamy TL"
Na pytanie czy mogę łączyć w ten sposób opony, gdzie przód byłby dunlop a tył metzeler, otrzymałem odpowiedź:
- "nie stanowi to przeszkody, zazwyczaj wybiera sie podobny bieżnik, producent może być różny"
Otrzymałem również propozycję z jakiej mógłbym skorzystać, jednak cenowo wydaje mi się dość drogo:
Przód: Dunlop D404F 67H TT WWW za 678 zł
Tył: Metzeler ME888 MAR ULTRA R 77H RF WW za 899 zł - jest to opcja z białym pasem której na tył nie chcę, no i sama opona jest bezdętkowa...
I jeszcze zaproponowano mi Maxxis 140/90-16 CLASSIC M-6011 77H R TL WW, również biały pas i bezdętkowa.
Więc jak widać, nawet sam sklep z oponami nie jest w stanie zaproponować opony jakiej poszukuję zgodnej z założeniem producenta...
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: vn800 drifter opony TL + dętki?
Mam w 800 z przodu Metzeler ME 888 WW MH90-21 54 H TL WW M/C + dętka. Opona kupiona 5 lat temu za 550zł. Nigdy nie było z nią problemów.
w 900 kupowałem i byłem zadowolony przez kilkadziesiąt tys km
- przód Bridgestone G 721 za 460zł
- tył Bridgestone G 722 za 590
w 2000 mam Avon AV72 Cobra po 700zł i też kilkanaście tys km przejechane i bardzo je sobie chwale.
Wszytko zależy ile robisz km w roku. Jak kilka - kilkanaście tys w sezonie to celowałbym w opony z wyższej półki cenowej. Jak mało jeździsz, to markowe np. 2 letnie albo nowe z tańszej półki.
Z Dunlopów wiele osób jest zadowolonych. Ceny podane są w miarę spoko. Taniej są tylko leżaki z poprzednich lat.
w 900 kupowałem i byłem zadowolony przez kilkadziesiąt tys km
- przód Bridgestone G 721 za 460zł
- tył Bridgestone G 722 za 590
w 2000 mam Avon AV72 Cobra po 700zł i też kilkanaście tys km przejechane i bardzo je sobie chwale.
Wszytko zależy ile robisz km w roku. Jak kilka - kilkanaście tys w sezonie to celowałbym w opony z wyższej półki cenowej. Jak mało jeździsz, to markowe np. 2 letnie albo nowe z tańszej półki.
Z Dunlopów wiele osób jest zadowolonych. Ceny podane są w miarę spoko. Taniej są tylko leżaki z poprzednich lat.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
Re: vn800 drifter opony TL + dętki?
Moja 8setka od 2010 roku jeździ na dunlopach d404 i przod i tyl i jak do tej pory nic złego sie nie wydarzyło.
https://www.oponeo.pl/dane-opony-motocy ... #324480309
Oczywiście nie na tych samych od tych 10 lat
Aaaa.... tylko ja mam założona z tylu 150tke... ale to raczej bez znaczenia
https://www.oponeo.pl/dane-opony-motocy ... #324480309
Oczywiście nie na tych samych od tych 10 lat
Aaaa.... tylko ja mam założona z tylu 150tke... ale to raczej bez znaczenia
Re: vn800 drifter opony TL + dętki?
Ja mam w swojej 900-ce z przodu METZELERA ME888F MARTHON67H 130/90-16 a z tyłu ME888MARTHON ULTRA 76H TL M/C 180/70B15. Przed kosztował 510pln a tył 595pln. Korzystam z nich od początku 2018 roku i jest ok.
Jacek_VN
Kto jest online
Jest 18 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 18 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości