Witam. Prosiłbym Was o weryfikację kosztów wymiany rozrządu w vn800.
Jakiś czas temu okazało się,że coś stuka w okolicach rozrządu, może łańcuszek, może napinacz i tak skończyło się na kwocie 2500pln za całość (części), lecz nie wiadomo jeszcze dokładnie co jest do naprawy, bez rozbiórki.
Jak sobie zliczę wszystko po cenach Allegrowych i serwisach podobnych, to wychodzi mi ok 1500pln
Czy ktoś mógłby zrobić spis części do wymiany rozrządu,może ja coś pominąłem,może to serwis ma takie ceny,nie wiem.
W książce serwisowej w wpisie z zeszłego sezonu mam taki oto wpis:
"Do wymiany dwa łańcuszki rozrządu, oraz napinacz."
Druga sprawa może i połączona z rozrządem.
W zeszłym sezonie był czyszczony i regulowany gaźnik.
Przez zimę wiadomo motocykl stoi, ale przynajmniej dwa,.trzy razy w miesiącu Vulcan był odpalany na dość długie chwilę i nie było z nim problemu.
Ostatnio w końcu chciałem się wybrać na wycieczkę i okazało,że motocykl na ssaniu chodzi elegancko,ale normalnie bez ssania już nie.
Nie mogę dodać gazu,bo albo sie dusi, albo strzela w wydechu.
W serwisie powiedzieli,że to może być wina właśnie rozrządu
Świece oraz filtr powietrza wymieniane pod koniec zeszłego sezonu.
Vulcan jest z.1996r
Weryfikacja cennika
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Weryfikacja cennika
Z tą wyceną najlepiej zadzwonić/napisać do ASO (tak, wiem jak to brzmi), ale konkretnego - w warszawskim MonsterBike'u wyślą Ci mailem kompletną wycenę z listą wszystkich części jakie są potrzebne do wymiany. Oczywiście po cenach Kawasaki, ale tam i tak można się dogadać. Mając listę z cenami będziesz wiedział na czym się oprzeć.
Co do przydławiania, to jakoś nie wydaje mi się, żeby rzecz była w rozrządzie. Gdyby dawka paliwa nie trafiała w moment iskry, to moim zdaniem problem byłby i na ssaniu i bez. Fakt, że ciężko teraz znaleźć artystę, który by porządnie "wystroił" gaźnik w 800. Kiedyś był taki sympatyczny Sławek z Wojkowic, który o Vulcanach wiedział wszystko, ale poszedł na etat no i nie prowadzi już warsztatu...
Co do przydławiania, to jakoś nie wydaje mi się, żeby rzecz była w rozrządzie. Gdyby dawka paliwa nie trafiała w moment iskry, to moim zdaniem problem byłby i na ssaniu i bez. Fakt, że ciężko teraz znaleźć artystę, który by porządnie "wystroił" gaźnik w 800. Kiedyś był taki sympatyczny Sławek z Wojkowic, który o Vulcanach wiedział wszystko, ale poszedł na etat no i nie prowadzi już warsztatu...
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Re: Weryfikacja cennika
Ostatnio Zeus robił mi taką wycenę. Mam nadzieje ze sie nie obrazi jak to tu wkleję.
Łańcuch rozrządu OE 166 zł x 2 szt
Ślizg OE 199 zł x 2 szt.
Ślizg OE 377 zł x 2 szt
Zębatki wałków 182 zł x 2 szt
Uszczelka generator OE 65 zł
Uszczelka mała OE 39 zł
Uszczelka mała OE 51 zł
Uszczelka pokrywy zaworów OE 169 zł x 2 szt
Oczywiście najpierw trzeba rozebrać bo nie wiadomo czy wszystkie graty będą do wymiany
Łańcuch rozrządu OE 166 zł x 2 szt
Ślizg OE 199 zł x 2 szt.
Ślizg OE 377 zł x 2 szt
Zębatki wałków 182 zł x 2 szt
Uszczelka generator OE 65 zł
Uszczelka mała OE 39 zł
Uszczelka mała OE 51 zł
Uszczelka pokrywy zaworów OE 169 zł x 2 szt
Oczywiście najpierw trzeba rozebrać bo nie wiadomo czy wszystkie graty będą do wymiany
Re: Weryfikacja cennika
Ok,dzięki. Zeus już w zeszłym sezonie pisał mi o cenie łańcuchów, no ale tak jak piszesz, najpierw trzeba rozebrać.
Najgorsze jest,że nie ma kto mi tego sprawdzić, a okoliczne serwisy mają terminy na koniec czerwca, no ale nie ma się co dziwić sezon się w końcu zaczyna
Najgorsze jest,że nie ma kto mi tego sprawdzić, a okoliczne serwisy mają terminy na koniec czerwca, no ale nie ma się co dziwić sezon się w końcu zaczyna
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Weryfikacja cennika
"Albo się dusi, albo strzela z wydechu", serwis miałby rację co do rozrządu, ale tylko w przypadku jego przestawienia, a to już ekstremalny przypadek, musiałby się rozsypać napinacz czy któryś ślizg, a łańcuchy musiałyby być powyciągane do granic możliwości. Jeżeli normalnie pracuje na ssaniu, a bez niego już nie, to gary nie dostają odpowiedniej ilości paliwa. Trzeba jeszcze raz sprawdzić sam gaźnik, może jakiś paproch przytkał dysze lub membrana jest już w złym stanie. Gaźnik sam sprawdzisz, tylko nie kręć śrubami regulacyjnymi. Ma górze pod pokrywą jest membrana, zobacz czy nie jest przerwana czy "sparciała", od spodu komora pływakowa, sprawdź zaworek iglicowy, może się zaciął, zobacz czy są jakieś śmieci na spodzie komory, wykręć dyszę główną i ją przedmuchaj. Dla pewności kup komplet nowych świec zapłonowych, sprawdź też czy stare mają iskrę, wykręć jedną, wsadź w fajkę, zmasuj i zakręć rozrusznikiem, potem to samo na drugim garze. Nie kombinuj ze zdjętą fajką bez świecy, bo cewka może paść i już nie wstać . Świece potrafią zdechnąć same z siebie lub wytrzymać kilka sezonów bez problemu, takie są złośliwe
Kto jest online
Jest 14 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości