Jaką tarczę hamulcową założyć?
- SzyldziarzCom
- Posty: 39
- Rejestracja: sob sie 29, 2020
- Miejscowość: Warszawa Wawer
- Motocykl: 800 Custom
Jaką tarczę hamulcową założyć?
Witam!!!
Niebawem muszę zmienić tarczę (zbliża się do minimum grubości).
Co mieliście założone, jak się sprawdzało?
TRW, NG, M.Line, Nistal czy coś innego?
Z jakimi klockami?
Różnica w cenie kolosalna (Oryginał ~1200pln / zamienniki 200-500) czy w skuteczności hamowania też?
Co polecacie?
Niebawem muszę zmienić tarczę (zbliża się do minimum grubości).
Co mieliście założone, jak się sprawdzało?
TRW, NG, M.Line, Nistal czy coś innego?
Z jakimi klockami?
Różnica w cenie kolosalna (Oryginał ~1200pln / zamienniki 200-500) czy w skuteczności hamowania też?
Co polecacie?
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Jaką tarczę hamulcową założyć?
Wiadomo, oryginalna to cena + PODATEK OD LUKSUSU. Tex założył taki temat w Ogólnych.
Oczywiście zamiennik ale renomowanej firmy. Logo firmy musi być gwarantem jakości materiału. Te tańsze to "ze szmat, gruzu i gałęzi".
A czy to będzie TRW, NG czy inna DOBRA firma to, Szyldziasz, nie odczujesz różnicy. Przecież ty tą swoją 800 nie będziesz się ścigał na torze.
Tak samo dotyczy klocków.
Opowieści jak to inaczej ktoś hamował na tych czy innych klockach czy tarczach na naszych maszynach to naprawdę są to "opowieści ze mchu i paproci".
Takie porównania to możemy robić na hamowni a nie na drodze gdzie warunki drogowe i psychomotoryczne są nie powtórzenia.
Oczywiście zamiennik ale renomowanej firmy. Logo firmy musi być gwarantem jakości materiału. Te tańsze to "ze szmat, gruzu i gałęzi".
A czy to będzie TRW, NG czy inna DOBRA firma to, Szyldziasz, nie odczujesz różnicy. Przecież ty tą swoją 800 nie będziesz się ścigał na torze.
Tak samo dotyczy klocków.
Opowieści jak to inaczej ktoś hamował na tych czy innych klockach czy tarczach na naszych maszynach to naprawdę są to "opowieści ze mchu i paproci".
Takie porównania to możemy robić na hamowni a nie na drodze gdzie warunki drogowe i psychomotoryczne są nie powtórzenia.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Jaką tarczę hamulcową założyć?
Szyldziarz
Masz jedną tarczę i na dodatek zacisk jednotłoczkowy, jest to Twój główny hamulec w motocyklu, tylnym hamulcem bębnowym to jedynie możesz się wspomagać.
Sprawność hamulca tarczowego do bębnowego to jak dzień do nocy. Przyjmuje się, że rozkład siły hamowania (sprawność) wynosi 70-80 % - tarcza do 30-20% - bęben.
Więc jak napisał Ci Wielebny Bolo, jeżeli zamiennik to tylko z najwyższej półki. Dotyczy to tarczy i klocków.
Więc właściwa tarcza, klocki i sprawny układ hamulcowy mogą Ci tyłek uratować jak będziesz po Gocławku latał.
Masz jedną tarczę i na dodatek zacisk jednotłoczkowy, jest to Twój główny hamulec w motocyklu, tylnym hamulcem bębnowym to jedynie możesz się wspomagać.
Sprawność hamulca tarczowego do bębnowego to jak dzień do nocy. Przyjmuje się, że rozkład siły hamowania (sprawność) wynosi 70-80 % - tarcza do 30-20% - bęben.
Więc jak napisał Ci Wielebny Bolo, jeżeli zamiennik to tylko z najwyższej półki. Dotyczy to tarczy i klocków.
Więc właściwa tarcza, klocki i sprawny układ hamulcowy mogą Ci tyłek uratować jak będziesz po Gocławku latał.
Tex66
Re: Jaką tarczę hamulcową założyć?
Tak jak piszą Koledzy wyżej, tarcza najlepsza na jaką Ciebie stać. A klocki, to nawet jak nie stać, to się zapożyczyć
Zważ, że klocki są tańsze od tarczy, a za twarde zajadą szybko tarczę. Na fabryczny montaż (Classic) zakładano klocki Toyo Tokico. Klocki bardzo fajne. Robiąc przegląd hamulców wymieniłem je na niebieskie NISSIN. Bardziej niż dobór samych klocków, uważam że na polepszenie hamowanie i jego dozowania ma założenie przewodu w stalowym oplocie. Zwłaszcza w "wiekowym" motocyklu. Kilkunastoletni gumowy przewód potrafi skutecznie puchnąć, nawet doprowadzając dociśnięcie klamki do manetki.
Tex, w VN800 Classic jest pływający zacisk dwu tłoczkowy. Nawet nie zwróciłem uwagi że w Custom jest jeden tłoczek.
Zważ, że klocki są tańsze od tarczy, a za twarde zajadą szybko tarczę. Na fabryczny montaż (Classic) zakładano klocki Toyo Tokico. Klocki bardzo fajne. Robiąc przegląd hamulców wymieniłem je na niebieskie NISSIN. Bardziej niż dobór samych klocków, uważam że na polepszenie hamowanie i jego dozowania ma założenie przewodu w stalowym oplocie. Zwłaszcza w "wiekowym" motocyklu. Kilkunastoletni gumowy przewód potrafi skutecznie puchnąć, nawet doprowadzając dociśnięcie klamki do manetki.
Tex, w VN800 Classic jest pływający zacisk dwu tłoczkowy. Nawet nie zwróciłem uwagi że w Custom jest jeden tłoczek.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Jaką tarczę hamulcową założyć?
W VN 800 Classic czyli w wersji B jest zacisk dwutłoczkowy, w wersji VN 800 A jest jednotłoczkowy.
Pisałem o VN 800 A - (Custom) bo taki motocykl ma Szyldziarz i to go powinno interesować.
Pisałem o VN 800 A - (Custom) bo taki motocykl ma Szyldziarz i to go powinno interesować.
Tex66
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
Re: Jaką tarczę hamulcową założyć?
Po pierwsze, klocki trzeba podzielić na organiczne, semisinterowe, sinterowe. Do naszych maszyn zalecane sa klocki sinterowe. osobiście kiedyś posłuchałem kogoś na temat zjadania przez te klocki tarczy. echh.... Wole miec dobre hamulce, niże z plasteliny.
W kazdym rodzaju klocków jest inna siła tarcia, a co za tym idzie hamowania.
Klocki organiczne w moim przypadku nie wytrzymują jednego sezonu, semi.. lub sinterowe 2 do 3 sezonów.
"Opowieści jak to inaczej ktoś hamował na tych czy innych klockach czy tarczach na naszych maszynach to naprawdę są to "opowieści ze mchu i paproci"." to nie sa opowieści z paproci, to prawda.
Zainwestuj tez w oploty, jak pisał Vlad,
Osobiście tu zawsze kupuję
https://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe- ... ,6982.html
W kazdym rodzaju klocków jest inna siła tarcia, a co za tym idzie hamowania.
Klocki organiczne w moim przypadku nie wytrzymują jednego sezonu, semi.. lub sinterowe 2 do 3 sezonów.
"Opowieści jak to inaczej ktoś hamował na tych czy innych klockach czy tarczach na naszych maszynach to naprawdę są to "opowieści ze mchu i paproci"." to nie sa opowieści z paproci, to prawda.
Zainwestuj tez w oploty, jak pisał Vlad,
Osobiście tu zawsze kupuję
https://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe- ... ,6982.html
Nigdy nie jest za późno.
- SzyldziarzCom
- Posty: 39
- Rejestracja: sob sie 29, 2020
- Miejscowość: Warszawa Wawer
- Motocykl: 800 Custom
Re: Jaką tarczę hamulcową założyć?
O wyższości przodu (tarczy) nad bębnami nie ma co dyskutować, to jasne.
Przewody w oplocie Hel'a założyłem zanim zrobiłem pierwsze 2km.
Obecnie mam oryginalną tarczę i klocki Nissina, zadowolenie z hamowania, znikome.
Stąd moje pytanie. Myślałem że może nie trzeba wyważać otwartych drzwi (wyszukajka nic konkretnego mi nie znalazła) i wiadomo że klocki marki "A" z tarczą marki "B" hamują lepiej albo gorzej.
A może trzeba wymienić zaciski i pompę na taką z Classica? Skąd mam wiedzieć?
Świat poszedł do przodu, pojawiły się samoloty, amfetamina.....
Znajomi motocykliści (nie Choperowi) chwalą tarcze NG, nie polecają klocków EBC albo TRW itp.
Dlatego pytam, kilka powtarzających się opinii coś wnosi.
Cena - jakość nie zawsze są adekwatne!
Siedzę w mechanice co prawda 4kołowej od lat i mam swoje opinie odnośnie różnych marek.
Motocyklowych niestety nie ogarniam dlatego pytam. A kto pyta nie błądzi.
Pozdrawiam Szyldziarz
Przewody w oplocie Hel'a założyłem zanim zrobiłem pierwsze 2km.
Obecnie mam oryginalną tarczę i klocki Nissina, zadowolenie z hamowania, znikome.
Stąd moje pytanie. Myślałem że może nie trzeba wyważać otwartych drzwi (wyszukajka nic konkretnego mi nie znalazła) i wiadomo że klocki marki "A" z tarczą marki "B" hamują lepiej albo gorzej.
A może trzeba wymienić zaciski i pompę na taką z Classica? Skąd mam wiedzieć?
Świat poszedł do przodu, pojawiły się samoloty, amfetamina.....
Znajomi motocykliści (nie Choperowi) chwalą tarcze NG, nie polecają klocków EBC albo TRW itp.
Dlatego pytam, kilka powtarzających się opinii coś wnosi.
Cena - jakość nie zawsze są adekwatne!
Siedzę w mechanice co prawda 4kołowej od lat i mam swoje opinie odnośnie różnych marek.
Motocyklowych niestety nie ogarniam dlatego pytam. A kto pyta nie błądzi.
Pozdrawiam Szyldziarz
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Re: Jaką tarczę hamulcową założyć?
W swoim VN 900 założyłem z przodu tarczę NG
Śmigam z nią 3 lata i w porównaniu z oryginałem nie widzę różnicy.
Przez rok używałem organicznych klocków Makland, ale nie byłem zadowolony.
Zmieniłem klocki na TRW i jest OK.
Śmigam z nią 3 lata i w porównaniu z oryginałem nie widzę różnicy.
Przez rok używałem organicznych klocków Makland, ale nie byłem zadowolony.
Zmieniłem klocki na TRW i jest OK.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
- SzyldziarzCom
- Posty: 39
- Rejestracja: sob sie 29, 2020
- Miejscowość: Warszawa Wawer
- Motocykl: 800 Custom
Re: Jaką tarczę hamulcową założyć?
Dzięki Ciecio, kolejna opinia dodana do + i -.
Mam jeszcze pytanie, zapewne bezpośrednio do Tex66.
Mam nadzieję że nie nadużywam Twojej uwagi
Czy jest szansa na przekładkę hamulca przedniego z innego Vulcana na 2 tłoczkowy zacisk z mocniejszą pompą?
Tłumaczyłeś wiele instrukcji na PL (chwała Ci za to) więc może kojarzysz.
Co prawda w zeszłym tygodniu, na drodze, zostałem zmuszony do ostrego hamowania i udało się zblokować przód.
Ale jednak wolałbym zwiększyć skuteczność hamowania zanim koło się zblokuje
Jak zwykle wdzięczny za pomoc, Szyldziarz
Mam jeszcze pytanie, zapewne bezpośrednio do Tex66.
Mam nadzieję że nie nadużywam Twojej uwagi
Czy jest szansa na przekładkę hamulca przedniego z innego Vulcana na 2 tłoczkowy zacisk z mocniejszą pompą?
Tłumaczyłeś wiele instrukcji na PL (chwała Ci za to) więc może kojarzysz.
Co prawda w zeszłym tygodniu, na drodze, zostałem zmuszony do ostrego hamowania i udało się zblokować przód.
Ale jednak wolałbym zwiększyć skuteczność hamowania zanim koło się zblokuje
Jak zwykle wdzięczny za pomoc, Szyldziarz
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Jaką tarczę hamulcową założyć?
Szyldziarz
Ja latam VN2k, tu bardziej powinni wypowiedzieć się posiadacze VN 800.
W tym wypadku bardziej pomocne są katalogi części i pełna specyfikacja podzespołów niż Instrukcje Serwisowe.
Ale skoro ładnie zapytałeś to masz odpowiedź.
1. Kompletne widelce przedniego zawieszenia VN 800 A (zwanego Custom-em) i VN 800 Classic – to dwa różne widelce. Porównaj części otoczone czerwoną linią przerywaną i zacieniowane na czerwono;
2. Przednie golenie w modelu VN 800 A i VN 800 B gdzie są mocowane są zaciski – to dwa różne golenie;
3. Mocowania zacisków - to dwa różne mocowania;
4. Zaciski hamulcowe – to dwa różne zaciski.
5. Pompa hamulcowa w VN 800 A i w modelu VN 800 B – jest taka sama
Reasumując, nie przełożysz zacisków hamulcowych dwutłoczkowych z modelu VN 800 Classic (ani z żadnego innego) do modelu VN 800 Custom. Zmiana pomy nie wiele pomoże przy braku możliwości zmiany zacisku hamulcowego na dwutłoczkowy.
Szczegóły na zdjęciu jako załącznik.
Ja latam VN2k, tu bardziej powinni wypowiedzieć się posiadacze VN 800.
W tym wypadku bardziej pomocne są katalogi części i pełna specyfikacja podzespołów niż Instrukcje Serwisowe.
Ale skoro ładnie zapytałeś to masz odpowiedź.
1. Kompletne widelce przedniego zawieszenia VN 800 A (zwanego Custom-em) i VN 800 Classic – to dwa różne widelce. Porównaj części otoczone czerwoną linią przerywaną i zacieniowane na czerwono;
2. Przednie golenie w modelu VN 800 A i VN 800 B gdzie są mocowane są zaciski – to dwa różne golenie;
3. Mocowania zacisków - to dwa różne mocowania;
4. Zaciski hamulcowe – to dwa różne zaciski.
5. Pompa hamulcowa w VN 800 A i w modelu VN 800 B – jest taka sama
Reasumując, nie przełożysz zacisków hamulcowych dwutłoczkowych z modelu VN 800 Classic (ani z żadnego innego) do modelu VN 800 Custom. Zmiana pomy nie wiele pomoże przy braku możliwości zmiany zacisku hamulcowego na dwutłoczkowy.
Szczegóły na zdjęciu jako załącznik.
Tex66
- SzyldziarzCom
- Posty: 39
- Rejestracja: sob sie 29, 2020
- Miejscowość: Warszawa Wawer
- Motocykl: 800 Custom
Re: Jaką tarczę hamulcową założyć?
Bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Pokombinuję jeszcze, może operację wymiany całego zawiasu z zaciskami da się przeprowadzić.
Pokombinuję jeszcze, może operację wymiany całego zawiasu z zaciskami da się przeprowadzić.
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Re: Jaką tarczę hamulcową założyć?
Pomyłka, założyłem klocki EBC i jestem zadowolony
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Kto jest online
Jest 33 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 33 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości