Problem z brakiem iskry vn800
-
- Posty: 6
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Vn 800
Problem z brakiem iskry vn800
Witam mam problem z brakiem iskry na obu cewkach w moim świeżo nabytym vn 800 z 97r
Co do tej pory sprawdziłem / wymieniłem
- cewki na krótko dają iskrę
-napięcie na cewki dochodzi
-impulsator prawidłowa wartość omów
-stator nie ma przebicia do masy
-czujnik luzu działa
- guzik przy prawej rączce działa ,odcina albo podaje prąd na cewki
- czujnik stopki zmostkowane kable dla pewności
-moduł zapłonowy z sprawnego motocykla
- kable przy stacyjce spięte wg service manual
-wszystkie bezpieczniki dobre
Niema tak jakby sterowania cewkami (impulsu masy) które wywołuje iskrę . Czekam na wasze podpowiedzi co sprawdzić i jak wzbudzić tą maszynę do życia
Co do tej pory sprawdziłem / wymieniłem
- cewki na krótko dają iskrę
-napięcie na cewki dochodzi
-impulsator prawidłowa wartość omów
-stator nie ma przebicia do masy
-czujnik luzu działa
- guzik przy prawej rączce działa ,odcina albo podaje prąd na cewki
- czujnik stopki zmostkowane kable dla pewności
-moduł zapłonowy z sprawnego motocykla
- kable przy stacyjce spięte wg service manual
-wszystkie bezpieczniki dobre
Niema tak jakby sterowania cewkami (impulsu masy) które wywołuje iskrę . Czekam na wasze podpowiedzi co sprawdzić i jak wzbudzić tą maszynę do życia
Re: Problem z brakiem iskry vn800
Napisz w jakich okolicznościach umarła iskra. Przy klamce sprzęgła jest też czujnik. Uniemożliwia zakręcenie rozrusznikiem na biegu, ale też zabija moto jak chcesz ruszyć z otwartą kosą.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
-
- Posty: 6
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Vn 800
Re: Problem z brakiem iskry vn800
Motocykl nabyłem po okazyjnej cenie już z brakiem iskry
Czujnik sprzęgła raczej bym wykluczał bo kręcę na luzie i z zmostkowanymi kablami od stopki
Czy w cewce po podpięciu napięcia na jeden pin w drugim tez powinno ono być ?
Są dwa piny jeden napięcie stałe drugi sterowanie cewka i masa poprzez przykręcenie cewki śrubami
Napięcie idzie na cewkę przechodzi przez nią i kablem sterującym idzie do modułu czy tak powinno być ? Jaki sygnał moduł wysyła do cewki żeby wywołać iskrę chwilowy (minus ) ?
Czujnik sprzęgła raczej bym wykluczał bo kręcę na luzie i z zmostkowanymi kablami od stopki
Czy w cewce po podpięciu napięcia na jeden pin w drugim tez powinno ono być ?
Są dwa piny jeden napięcie stałe drugi sterowanie cewka i masa poprzez przykręcenie cewki śrubami
Napięcie idzie na cewkę przechodzi przez nią i kablem sterującym idzie do modułu czy tak powinno być ? Jaki sygnał moduł wysyła do cewki żeby wywołać iskrę chwilowy (minus ) ?
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Problem z brakiem iskry vn800
Ze stacyjki, szary (GY) przewód na zapłonnik (IC Igniter) ....... jakie masz napięcie?
Jeżeli masz 12V nie będzie iskry!
Stacyjka (ignition switch) oryginalna czy zamiennik?
Już o tym pisałem, ale zwyczajowo rzadko kto pochwali się po usunięciu usterki z Kolegów właścicieli VN800.
Powodzenia
Jeżeli masz 12V nie będzie iskry!
Stacyjka (ignition switch) oryginalna czy zamiennik?
Już o tym pisałem, ale zwyczajowo rzadko kto pochwali się po usunięciu usterki z Kolegów właścicieli VN800.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 6
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Vn 800
Re: Problem z brakiem iskry vn800
Stacyjki niema wg usunąłem ja ponieważ była przyrdzewiała i zaśniedziała
Kable połączyłem tak biały, szary, brązowy razem i niebieski z czerwonym oddzielnie
Biały bezpośrednio z akumulatora czyli jest tam 12v
Kable połączyłem tak biały, szary, brązowy razem i niebieski z czerwonym oddzielnie
Biały bezpośrednio z akumulatora czyli jest tam 12v
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Problem z brakiem iskry vn800
No to iskry nie będzie!
Jeżeli biały połączyłeś do akumulatora a następnie z szarym to na szarym masz 12V.
To jak napisałem wyżej iskry nie będzie i nie ma prawa być!
Na szarym który biegnie bezpośrednio do IC Igniter-a nie może być 12V.
Mało tego biały nie powinien być podłączony do akumulatora a do regulatora/prostownika a z niego wychodzi na przekaźnik rozrusznika i dopiero na akumulator.
Proponuję zajrzeć do Instrukcji Serwisowej (str. 309-328). Są tam schematy elektryczne (w tym i stacyjek) wszystkich modeli i na wszystkie rynki.
Z żadnej (ŻADNEJ) ze stacyjek nie wychodzi żaden niebieski kolor.
Ja latam VN2k, myślę, że Koledzy posiadacze VN 800 napiszą Ci ile powinno być na szarym przewodzie ale na pewno nie 12V i gdzie jest oryginalnie i jakiej wielkości w stacyjce rezystor i miedzy jaki przewodami którego nie znajdziesz na żadnym schemacie ale jest.
Powodzenia
Jeżeli biały połączyłeś do akumulatora a następnie z szarym to na szarym masz 12V.
To jak napisałem wyżej iskry nie będzie i nie ma prawa być!
Na szarym który biegnie bezpośrednio do IC Igniter-a nie może być 12V.
Mało tego biały nie powinien być podłączony do akumulatora a do regulatora/prostownika a z niego wychodzi na przekaźnik rozrusznika i dopiero na akumulator.
Proponuję zajrzeć do Instrukcji Serwisowej (str. 309-328). Są tam schematy elektryczne (w tym i stacyjek) wszystkich modeli i na wszystkie rynki.
Z żadnej (ŻADNEJ) ze stacyjek nie wychodzi żaden niebieski kolor.
Ja latam VN2k, myślę, że Koledzy posiadacze VN 800 napiszą Ci ile powinno być na szarym przewodzie ale na pewno nie 12V i gdzie jest oryginalnie i jakiej wielkości w stacyjce rezystor i miedzy jaki przewodami którego nie znajdziesz na żadnym schemacie ale jest.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 6
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Vn 800
Re: Problem z brakiem iskry vn800
Stacyjka założona oryginalna na szarym przewodzie teraz 6v dalej brak iskry Czy mogłem załatwić sobie moduł wcześniejsza operacja z łączeniem kabli i napięciem 12v ?
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Problem z brakiem iskry vn800
Teraz napięcia na szarym przewodzie (GY) właściwe, właśnie 6V powinno być na tym przewodzie biegnącym bezpośrednio od stacyjki do zapłonnika (IC Igniter).
12V nie powinno zaszkodzić modułowi zapłonowemu (IC Igniter), 12V na szarym przewodzie skutkuje jedynie tym, że cewki od modułu zapłonowego nie dostaną impulsu do rozładowania się i tym samym spowodowania iskry.
Zastanawia mnie jeszcze jedno co napisałeś: „czujnik stopki zmostkowane kable dla pewności”.
Z czujnika stopki bocznej wychodzą dwa przewody, najistotniejszy jest G/W (zielono-biały).
Przewód w tym kolorze biegnie do skrzynki przyłączeniowej/bezpieczników a dokładnie najpierw na trzy (3) diody prostownicze przed przekaźnikiem obwodu rozrusznika (Starter Circuit Relay). Więc jeżeli tu namieszałeś to mogłeś załatwić sobie diody i sam przekaźnik rozrusznika.
Przekaźnik rozrusznika z kolei jest połączony z przełącznikiem blokady rozrusznika (starter lockout switch), prostownikiem (rectifier) - to jedna dioda prostownicza oraz czujnikiem biegu neutralnego (neutral switch).
Więc jeżeli załatwiłeś tym mostkowaniem przekaźnik obwodu rozrusznika to też iskry nie będzie.
Więc schemat instalacji elektrycznej VN 800 do ręki i wszystko powoli i po kolei do sprawdzenia.
Kombinujesz tak jak pewien RudyWodnik.
RudyWodnik w jedynym (1) poście jaki założył w dniu 18.02.2021r.: „Projekt bobber hardtail”
Link:
viewtopic.php?f=49&t=14958
Poszedł jeszcze dalej, jak napisał: „samodzielnie przerobił instalację elektryczną usunął wszystko co było możliwe do usunięcia w instalacji elektrycznej w tym skrzynkę przyłączeniową i wszystkie bezpieczniki”.
Po czym RudyWodnik też stracił iskrę i był bardzo zdziwiony .
Nie wiadomo jak zakończył się hardkorowy projekt RudegoWodnika bo nigdy więcej od dnia założenia postu nie pojawił się na Forum.
12V nie powinno zaszkodzić modułowi zapłonowemu (IC Igniter), 12V na szarym przewodzie skutkuje jedynie tym, że cewki od modułu zapłonowego nie dostaną impulsu do rozładowania się i tym samym spowodowania iskry.
Zastanawia mnie jeszcze jedno co napisałeś: „czujnik stopki zmostkowane kable dla pewności”.
Z czujnika stopki bocznej wychodzą dwa przewody, najistotniejszy jest G/W (zielono-biały).
Przewód w tym kolorze biegnie do skrzynki przyłączeniowej/bezpieczników a dokładnie najpierw na trzy (3) diody prostownicze przed przekaźnikiem obwodu rozrusznika (Starter Circuit Relay). Więc jeżeli tu namieszałeś to mogłeś załatwić sobie diody i sam przekaźnik rozrusznika.
Przekaźnik rozrusznika z kolei jest połączony z przełącznikiem blokady rozrusznika (starter lockout switch), prostownikiem (rectifier) - to jedna dioda prostownicza oraz czujnikiem biegu neutralnego (neutral switch).
Więc jeżeli załatwiłeś tym mostkowaniem przekaźnik obwodu rozrusznika to też iskry nie będzie.
Więc schemat instalacji elektrycznej VN 800 do ręki i wszystko powoli i po kolei do sprawdzenia.
Kombinujesz tak jak pewien RudyWodnik.
RudyWodnik w jedynym (1) poście jaki założył w dniu 18.02.2021r.: „Projekt bobber hardtail”
Link:
viewtopic.php?f=49&t=14958
Poszedł jeszcze dalej, jak napisał: „samodzielnie przerobił instalację elektryczną usunął wszystko co było możliwe do usunięcia w instalacji elektrycznej w tym skrzynkę przyłączeniową i wszystkie bezpieczniki”.
Po czym RudyWodnik też stracił iskrę i był bardzo zdziwiony .
Nie wiadomo jak zakończył się hardkorowy projekt RudegoWodnika bo nigdy więcej od dnia założenia postu nie pojawił się na Forum.
Tex66
-
- Posty: 6
- Rejestracja: pn wrz 27, 2021
- Motocykl: Vn 800
Re: Problem z brakiem iskry vn800
Tex66 dzięki twoim radą iskra wróciła dzięki wielkie za pomoc . Teraz czyszczenie gaźnika i próba odpalenia , biorę się za robotę pozdrawiam
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Problem z brakiem iskry vn800
Na przyszłość, nigdy nie „poprawiaj fabryki”.
Są rzeczy których nie dowiesz się z Instrukcji Serwisowej, tak jest między innymi ze stacyjką. Ma ona wewnętrzne zabezpieczenie by po jej zniszczeniu miłośnik cudzej własności nie mógł odpalić motocykla „na krótko”.
Tak jest w VN 800 i VN 900.
VN-y o większej pojemności mają też inne zabezpieczenia.
Powodzenia w uruchomieniu motocykla jeszcze w tym sezonie.
Są rzeczy których nie dowiesz się z Instrukcji Serwisowej, tak jest między innymi ze stacyjką. Ma ona wewnętrzne zabezpieczenie by po jej zniszczeniu miłośnik cudzej własności nie mógł odpalić motocykla „na krótko”.
Tak jest w VN 800 i VN 900.
VN-y o większej pojemności mają też inne zabezpieczenia.
Powodzenia w uruchomieniu motocykla jeszcze w tym sezonie.
Tex66
Kto jest online
Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości