Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
-
- Posty: 81
- Rejestracja: sob lis 03, 2018
- Miejscowość: Biłgoraj
- Motocykl: Vn800
- VROC: 0
Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
Witajcie.
Jakie uszczelniacze i olej polecacie do vn800?
Prawa laga zaczęła mi na jesieni przepuszczać więc czas się tym zająć.
Może macie też jakiś film instruktażowy co i jak się robi właśnie w vn800?
Jakie uszczelniacze i olej polecacie do vn800?
Prawa laga zaczęła mi na jesieni przepuszczać więc czas się tym zająć.
Może macie też jakiś film instruktażowy co i jak się robi właśnie w vn800?
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
Uwazam że firma nie istotna. Ma być markowa i tyle.Olej 10W. Na 5W będziesz się bujał jak na łabie, bedzie bardzo mięko a 15W lub wyższe jest dla sportów, zawieszenie jest twarde.
Jak podasz rocznik twojego VN to można wtenczas coś powiedzieć o uszczelniaczach. Prawdopodobnie przez cały okres produjcji były te same ale ...... należy być czujnym.
Jak podasz rocznik twojego VN to można wtenczas coś powiedzieć o uszczelniaczach. Prawdopodobnie przez cały okres produjcji były te same ale ...... należy być czujnym.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
Zwróć tylko uwagę do jakiej wersji kupujesz uszczelniacze... Wersja custom różni się od clasica między innymi lagami, ale czy uszczelniacze są takie same?? tego nie wiem.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
Uszczelki olejowe w VN800A (nazywany Custom), VN800B (Classic) i VN800C lub D (Drifter) są te same i mają identyczny numer katalogowy – 92049-1363.
Jednak sposób wymiany powyższego uszczelnienia różni się w modelu A od modelu B i C, tu sprawę załatwi Instrukcja Serwisowa (strony: 267-271).
Wymiana uszczelnień olejowych wymusza konieczność wymiany również uszczelnień przeciwpyłowych (są nad uszczelkami olejowymi) które również są identyczne we wszystkich modelach VN800 – nr katalogowy 92093-1268.
Instrukcja wskazuje również konieczność wymiany tulei prowadzącej rury wewnętrznej (zespołu cylindra) przy wymianie uszczelnienia olejowego.
A skoro już będziemy wymieniać uszczelnienia i tuleje prowadzące to dobrze wymienić olej i sprawdzić długość sprężyn amortyzatorów czy są równej długości i mieszczą się w limicie serwisowym.
Jak napisałem wyżej, cztery strony z instrukcji rozwieją wszelkie wątpliwości i nie zastąpi ich żaden filmik.
Powodzenia
Jednak sposób wymiany powyższego uszczelnienia różni się w modelu A od modelu B i C, tu sprawę załatwi Instrukcja Serwisowa (strony: 267-271).
Wymiana uszczelnień olejowych wymusza konieczność wymiany również uszczelnień przeciwpyłowych (są nad uszczelkami olejowymi) które również są identyczne we wszystkich modelach VN800 – nr katalogowy 92093-1268.
Instrukcja wskazuje również konieczność wymiany tulei prowadzącej rury wewnętrznej (zespołu cylindra) przy wymianie uszczelnienia olejowego.
A skoro już będziemy wymieniać uszczelnienia i tuleje prowadzące to dobrze wymienić olej i sprawdzić długość sprężyn amortyzatorów czy są równej długości i mieszczą się w limicie serwisowym.
Jak napisałem wyżej, cztery strony z instrukcji rozwieją wszelkie wątpliwości i nie zastąpi ich żaden filmik.
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 450
- Rejestracja: pt wrz 09, 2011
- Miejscowość: Szwecja
- Motocykl: Kawasaki VN 2000+EN 500
- VROC: 37045
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
https://www.vulcanriders-sweden.org/ima ... 6-2002.pdf
Tu masz na stronie od 196-205
Tu masz na stronie od 196-205
Franek
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
Texx, wiesz jak jest z instrukcjami fabrycznymi. Najlepiej wymieniać wszystko i tylko w ich warsztatach (ASO).
Praktycznie wystarczy wymienić wspominane uszczelniacze. Nie spotkałem się z tak zużytymi tulejami które by dawały luzu na zawieszeniu. Tak skatowane zawieszenie musiało by jeździć nie wiadomo ile BEZ OLEJU a taka sytuacja jest prawie nie możliwa. Nawet w 60 letniej Jawie 250 wystarczyło zamieć tulejki dolne które były wyraźnie podtarte z górnymi ( tak to jest tam rozwiązane). Sprężyn też nie spotkałem o różnych długością ale jak najbardziej należy to sprawdzić, bo może to być jakiś ulep.
Praktycznie wystarczy wymienić wspominane uszczelniacze. Nie spotkałem się z tak zużytymi tulejami które by dawały luzu na zawieszeniu. Tak skatowane zawieszenie musiało by jeździć nie wiadomo ile BEZ OLEJU a taka sytuacja jest prawie nie możliwa. Nawet w 60 letniej Jawie 250 wystarczyło zamieć tulejki dolne które były wyraźnie podtarte z górnymi ( tak to jest tam rozwiązane). Sprężyn też nie spotkałem o różnych długością ale jak najbardziej należy to sprawdzić, bo może to być jakiś ulep.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
Rozebranie lag to w sumie prosta sprawa, wisienką na torcie i najważniejszą sprawą w całej operacji jest właściwe osadzenie nowych uszczelniaczy. Już miałem okazję oglądać rzygające zawieszenie up side down niedługo po jego garażowym uszczelnianiu. Wciskanie uszczelniacza śrubokrętem, kawałkiem drewienka czy innym wynalazkiem, często kończy się jego uszkodzeniem, także można kupić taki przyrząd https://sklep.mieloch.pl/produkt/przyrz ... d43mm.html dobrany pod średnicę lagi lub... iść do sklepu z rurami kanalizacyjnymi, dobrać rurę PCV o odpowiedniej średnicy, jeżeli będzie większa przeciąć ją wzdłuż i zmniejszyć średnicę, tym ustrojstwem delikatnie wciskać uszczelniacz na swoje miejsce. Przetestowane, sprawdzone, działa i nie przecieka
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
Wielebny Marku
O robieniu tego w ASO nie wspominałem, chyba, że ktoś ma takie życzenie.
Napisałem jedynie co jest wyszczególnione w Instrukcji Serwisowej które są i dla ASO i takich jak my.
Co do sprężyn teleskopów, to podobnie jak spręży sprzęgła mają zalecany konstrukcyjnie limit serwisowy.
Jeżeli ktoś nie ma ochoty sprawdzić i ewentualnie wymienić sprężyn w lagach to może na takich jeździć, podobnie jak nie musi wymieniać sprężyn sprzęgła czy też nie wymieniać oleju w lagach a założyć jedynie samą uszczelkę olejową.
Niech się tylko wtedy nie dziwi, że mu się sprzęgło ślizga lub przednie lagi nie amortyzują gdyż wtedy żaden olej, czy to 10W, czy 5W i 15W nie pomoże.
Powtarzam, zaznaczyłem jedynie co zaleca instrukcja. Jeden wymianę uszczelnień lagi (lag) zleci w ASO, drugi zrobi to samodzielnie a wtedy i satysfakcja gwarantowana i portfel „grubszy”.
Tu „wersja demonstracyjna” wspomnianych stron, oczywiście w języku polskim.
Pozdrawiam
Tex przez jedno „x”
Artix,
Witaj, trochę Cię nie było.
Merytoryczne polemiki z Wielebnym są wielce pouczające i wciągające ale we trzech to już można w brydża zagrać.
Podobny przyrząd o którym wspomniałeś jest nawet wymieniony w Instrukcji i też ma swój numer wg specyfikacji Kawasaki.
O robieniu tego w ASO nie wspominałem, chyba, że ktoś ma takie życzenie.
Napisałem jedynie co jest wyszczególnione w Instrukcji Serwisowej które są i dla ASO i takich jak my.
Co do sprężyn teleskopów, to podobnie jak spręży sprzęgła mają zalecany konstrukcyjnie limit serwisowy.
Jeżeli ktoś nie ma ochoty sprawdzić i ewentualnie wymienić sprężyn w lagach to może na takich jeździć, podobnie jak nie musi wymieniać sprężyn sprzęgła czy też nie wymieniać oleju w lagach a założyć jedynie samą uszczelkę olejową.
Niech się tylko wtedy nie dziwi, że mu się sprzęgło ślizga lub przednie lagi nie amortyzują gdyż wtedy żaden olej, czy to 10W, czy 5W i 15W nie pomoże.
Powtarzam, zaznaczyłem jedynie co zaleca instrukcja. Jeden wymianę uszczelnień lagi (lag) zleci w ASO, drugi zrobi to samodzielnie a wtedy i satysfakcja gwarantowana i portfel „grubszy”.
Tu „wersja demonstracyjna” wspomnianych stron, oczywiście w języku polskim.
Pozdrawiam
Tex przez jedno „x”
Artix,
Witaj, trochę Cię nie było.
Merytoryczne polemiki z Wielebnym są wielce pouczające i wciągające ale we trzech to już można w brydża zagrać.
Podobny przyrząd o którym wspomniałeś jest nawet wymieniony w Instrukcji i też ma swój numer wg specyfikacji Kawasaki.
Tex66
- artix
- Posty: 1166
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
Kolejność demontażu oraz ilość oleju jest w serwisówce do danego modelu, ale biorąc pod uwagę to, że większość zawieszeń i ich serwis jest podobny, zobacz jak to się robi w VN900. Pomijam milczeniem wydłubywanie pierścienia osadczego uszczelniacza śrubokrętem jak i wciskanie nowego simmeringu jakimś badziewiem ( chwila nieuwagi i laga porysowana), ale kolejność powinna być identyczna. https://www.youtube.com/watch?v=gAEnldDArDA W drugim odcinku jest składanie lag. Siemanko Tex, odbywałem zimową hibernację, idzie ocieplenie, także opuściłem swoją gawrę
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
No bo właśnie MY to "Klub dyskusyjny" jako kopalnia wiedzy teoretycznej i praktycznej.
i jeszcze daje mi to dużo frajdy.
i jeszcze daje mi to dużo frajdy.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
I właśnie tenże „Klub dyskusyjny” jak to Wielebny napisałeś między innymi sprawia, że to Forum „Żyje”.
W zdecydowanej większości pomagamy, czasami odrobina szyderstwa (tu ja wiodę prym, Wielebny – niestety masz srebrny medal, na brązowy Artix nie zasłużyłeś jeszcze – jesteś zbyt poprawny), czasami wskażemy komuś właściwą drogę jak mi to się ostatnio udało (nie chwaląc się, jam to uczynił):
viewtopic.php?f=48&t=15425
viewtopic.php?f=48&t=15336
Kolega potrafi już „podziękować” za okazaną pomoc, musi jedynie dalej popracować nad formą, szykiem i budową zdania wielokrotnie złożonego oraz interpunkcją, ortografie odpuśćmy sobie – tu nie ma najlepszych rokowań. Formę zwracania się do Kolegów z Forum też na pewno poprawi, nikomu też źle nie życzy jak sam napisał a wtedy będziemy wiedzieli o co Koledze chodzi i będzie można pomóc.
A w tym wszystkim mamy poczucie humoru, dystans, frajdę i na pewno trochę satysfakcji.
P.S.
Odbiegliśmy trochę od tematu uszczelnień lagi w VN 800 ale jak widać Bogdan z Biłgoraja już wie wszystko czego chciał się dowiedzieć.
W zdecydowanej większości pomagamy, czasami odrobina szyderstwa (tu ja wiodę prym, Wielebny – niestety masz srebrny medal, na brązowy Artix nie zasłużyłeś jeszcze – jesteś zbyt poprawny), czasami wskażemy komuś właściwą drogę jak mi to się ostatnio udało (nie chwaląc się, jam to uczynił):
viewtopic.php?f=48&t=15425
viewtopic.php?f=48&t=15336
Kolega potrafi już „podziękować” za okazaną pomoc, musi jedynie dalej popracować nad formą, szykiem i budową zdania wielokrotnie złożonego oraz interpunkcją, ortografie odpuśćmy sobie – tu nie ma najlepszych rokowań. Formę zwracania się do Kolegów z Forum też na pewno poprawi, nikomu też źle nie życzy jak sam napisał a wtedy będziemy wiedzieli o co Koledze chodzi i będzie można pomóc.
A w tym wszystkim mamy poczucie humoru, dystans, frajdę i na pewno trochę satysfakcji.
P.S.
Odbiegliśmy trochę od tematu uszczelnień lagi w VN 800 ale jak widać Bogdan z Biłgoraja już wie wszystko czego chciał się dowiedzieć.
Tex66
-
- Posty: 81
- Rejestracja: sob lis 03, 2018
- Miejscowość: Biłgoraj
- Motocykl: Vn800
- VROC: 0
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
Sorry, przypominam sobie o tych lagach wtedy gdy zajrzę do garażu :-)
Dziś znów zajrzałem i przypomniało mi się że założyłem temat :-D
To mówicie że simmeringi obojętne jakiej firmy aby dobre?
Olej tak samo?
Dziś znów zajrzałem i przypomniało mi się że założyłem temat :-D
To mówicie że simmeringi obojętne jakiej firmy aby dobre?
Olej tak samo?
-
- Posty: 81
- Rejestracja: sob lis 03, 2018
- Miejscowość: Biłgoraj
- Motocykl: Vn800
- VROC: 0
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
Tex66 czy mógłbyś mi ta serwisowke po polsku wysłać na maila?
bkrukl@o2.pl
Bo mam po angielsku, ale technicznego języka tak średnio rozumiem...
bkrukl@o2.pl
Bo mam po angielsku, ale technicznego języka tak średnio rozumiem...
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
Bogdan,
Na temat rozpowszechniania Instrukcji Serwisowych, pisałem już wielokrotnie, głównie tu:
viewtopic.php?f=1&t=14675&p=293763&hili ... wa#p293763
Ale i tu:
viewtopic.php?f=1&t=15165
Podobnie jak i tutaj:
viewtopic.php?f=1&t=15405
Opisałem jak w prosty sposób pozyskać Instrukcje Serwisowa swojego VN-a w języku polskim, wiem doskonale, że niestety wymaga to niezbędnych programów oraz trochę chęci.
Rozpowszechnianie nie jest legalne ze względu na „PRAWA AUTORSKIE” Kawasaki które to sobie zastrzegli i każdy robi to na swoją odpowiedzialność, tym bardziej jej tłumaczenie.
W każdej Instrukcji Serwisowej naszych VN-ów na trzeciej stronie jest taki zapis o zastrzeżeniu praw, wiem, bo przetłumaczyłem wszystkie instrukcje.
O ewentualnej cenie tłumaczenia takiej instrukcji w biurze tłumaczeń możesz poczytać pod trzecim linkiem, który podałem i licząc skromnie to około 16 000 – 18 000 zł NETTO.
Więc lepiej zrobić to samemu w 30-40 minut.
Definitywnie, żadnej całej Instrukcji Serwisowej żadnego VN-a nie rozpowszechniam, ale ewentualnie mogę wkleić na Forum kilka stron w języku polskim w formie JPG co często robię.
Tu masz coś co na pewno Ci pomoże w wymianie uszczelnień (5 stron z Instrukcji Serwisowej VN 800 na temat wymiany uszczelnień amortyzatorów przednich).
Powodzenia
Na temat rozpowszechniania Instrukcji Serwisowych, pisałem już wielokrotnie, głównie tu:
viewtopic.php?f=1&t=14675&p=293763&hili ... wa#p293763
Ale i tu:
viewtopic.php?f=1&t=15165
Podobnie jak i tutaj:
viewtopic.php?f=1&t=15405
Opisałem jak w prosty sposób pozyskać Instrukcje Serwisowa swojego VN-a w języku polskim, wiem doskonale, że niestety wymaga to niezbędnych programów oraz trochę chęci.
Rozpowszechnianie nie jest legalne ze względu na „PRAWA AUTORSKIE” Kawasaki które to sobie zastrzegli i każdy robi to na swoją odpowiedzialność, tym bardziej jej tłumaczenie.
W każdej Instrukcji Serwisowej naszych VN-ów na trzeciej stronie jest taki zapis o zastrzeżeniu praw, wiem, bo przetłumaczyłem wszystkie instrukcje.
O ewentualnej cenie tłumaczenia takiej instrukcji w biurze tłumaczeń możesz poczytać pod trzecim linkiem, który podałem i licząc skromnie to około 16 000 – 18 000 zł NETTO.
Więc lepiej zrobić to samemu w 30-40 minut.
Definitywnie, żadnej całej Instrukcji Serwisowej żadnego VN-a nie rozpowszechniam, ale ewentualnie mogę wkleić na Forum kilka stron w języku polskim w formie JPG co często robię.
Tu masz coś co na pewno Ci pomoże w wymianie uszczelnień (5 stron z Instrukcji Serwisowej VN 800 na temat wymiany uszczelnień amortyzatorów przednich).
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 81
- Rejestracja: sob lis 03, 2018
- Miejscowość: Biłgoraj
- Motocykl: Vn800
- VROC: 0
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości