Spalanie VN 800 Classic
-
- Posty: 25
- Rejestracja: wt paź 26, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Vulcan 800 Classic
- VROC: 33024
Spalanie VN 800 Classic
Witam,
mam takie pytanie do bardziej doświadczonych.
Od sierpnia jestem dumnym partnerem mojego VN 800 Classic i... trochę zaskakuje mnie spalanie, stąd pytam. Po zatankowaniu zbiornika pod korek przełączam się na rezerwę równo przy 200 km. Sprawdziłem to kilkakrotnie i zawsze gdy nabije 200 km mam rezerwę
Przy 18 l zbiornika (nie wiem ile mam rezerwy) wychodzi mi, że spala około 8/100 czy to nie za dużo? A jeżeli tak to co powinienem zrobić - regulacja gaźników?
mam takie pytanie do bardziej doświadczonych.
Od sierpnia jestem dumnym partnerem mojego VN 800 Classic i... trochę zaskakuje mnie spalanie, stąd pytam. Po zatankowaniu zbiornika pod korek przełączam się na rezerwę równo przy 200 km. Sprawdziłem to kilkakrotnie i zawsze gdy nabije 200 km mam rezerwę
Przy 18 l zbiornika (nie wiem ile mam rezerwy) wychodzi mi, że spala około 8/100 czy to nie za dużo? A jeżeli tak to co powinienem zrobić - regulacja gaźników?
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
A to spalanie to w cyklu miejskim czy na trasie? Jeżeli jeździsz po mieście i lubisz odkręcić to spalanie znacznie wzrasta. Moja rada jest taka po przejechaniu tych 200 km podjedź na stację i zatankuj pod korek i zobaczysz ile wejdzie paliwa wtedy będziesz mógł ocenić spalanie ale to już w następnym sezonie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
ostatnie dane ze spalanie vulcana 800 classic
245 km przejechane do rezerwy, trasa mieszana w tym 1/3 ekspresówka z prędkościami do 130 km/h,
weszło 11,68 litra co daje 4,75 l/100 km,
co do tej rezerwy przy 200 km to potwierdzam w jeździe miejskiej 190-200 km i rezerwa i zawsze wchodzi ok 11,5 litra czyli po mieście u mnie dość górzyście ok 5,5 litra/100 km
jeszcze nie jechałem do wykończenia rezerwy i dalej nie wiem czy mam 15 litrów + 3 rezerwy czy 18 litrów w tym 3 rezerwy , tak czy inaczej po załączeniu rezerwy + kilka km na stacje wchodzi ok 11,5 litra
245 km przejechane do rezerwy, trasa mieszana w tym 1/3 ekspresówka z prędkościami do 130 km/h,
weszło 11,68 litra co daje 4,75 l/100 km,
co do tej rezerwy przy 200 km to potwierdzam w jeździe miejskiej 190-200 km i rezerwa i zawsze wchodzi ok 11,5 litra czyli po mieście u mnie dość górzyście ok 5,5 litra/100 km
jeszcze nie jechałem do wykończenia rezerwy i dalej nie wiem czy mam 15 litrów + 3 rezerwy czy 18 litrów w tym 3 rezerwy , tak czy inaczej po załączeniu rezerwy + kilka km na stacje wchodzi ok 11,5 litra
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
zgadza się, choć w sumie na to samo wyjdzie ile przejedziesz ile wlejesz podzielić i już wiemy,
choć przy 200 km lepiej wyliczyć bo masz średnią z dwóch setek ,
jak narazie wyliczyłem że miasto to 190-200 km do rezerwy, co daje mi ok 5,5-6 l na 100 km miasta nie jest za dużo nie za mało więc uważam że w normie, i nie ma się co martwić
PS mój skuterczak 50 ccm rok temu brał 3l/100km, więc skoro 800 ccm bierze 5,5 to jest jak najbardziej akceptowalne
choć przy 200 km lepiej wyliczyć bo masz średnią z dwóch setek ,
jak narazie wyliczyłem że miasto to 190-200 km do rezerwy, co daje mi ok 5,5-6 l na 100 km miasta nie jest za dużo nie za mało więc uważam że w normie, i nie ma się co martwić
PS mój skuterczak 50 ccm rok temu brał 3l/100km, więc skoro 800 ccm bierze 5,5 to jest jak najbardziej akceptowalne
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Masz 15 litrów brutto. Już dwa razy udało mi się dotoczyć pod dystrybutor na nieżywym silniku i wchodzi 15,12, 15,09 litra.mayones4 pisze:jeszcze nie jechałem do wykończenia rezerwy i dalej nie wiem czy mam 15 litrów + 3 rezerwy czy 18 litrów w tym 3 rezerwy
Co do spalania to wciąż zastanawiałem się jak to jest, że moja 800tka nie schodzi poniżej 5,5, a standardem jest powyżej 6,0??
Do Rzeszowa (430km) jechałem sam bez bagażu trzymałem 120 na budziku i średnia z trasy 6,20. Po Rumunii z plecaczkiem i załadowani jak cygański tabor, jazda po górach w dużej mierze na czwórce i nagle zszedł rekordowo do 4,75 jak się jedzie poniżej 80km/h to tyle pali.
Widzisz Lechu coś w tym jest, jeżdżę sam do pracy, 45 km w obie strony więc tankowanie w poniedziałek i piątek na weekend ponownie, spala 5l, pojadę gdzieś sam w weekend - spalanie 5,5 albo wyżej, byłem z Małą, obładowani jak muły w Fijałkowie, spalanie 4,5. Co te kobiety w sobie mają
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Skąd przypuszczenie, że inżynierowie z Kawasaki mający za sobą jako taką historię i doświadczenie w projektowaniu motocykli dali przy projektowaniu napędumayones4 pisze:wyższy bieg + mniejsze obroty silnika = mniejsze spalanie
dlatego zamierzam zmienić tylną zębatkę na 40 zębów ciekawe co mi to da ,
Przecież to wszystko się zestraja - moc, moment, ciężar motocykla, średnica koła, obroty silnika i jego żywotność.
800-tka jest jak na v-kę silnikiem wysokoobrotowym i lubi się kręcić. Tak została zaprojektowana.
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Witam dobrze kalkulujesz tyle że ograniczajac obroty tracisz na momęcie obrotowym a to ma zły wpływ na trwałośc układu tłumiącego drgania w silniku ,a jak się to posypie to ''parę ''złotych wydasz na naprawe .mayones4 pisze:wyższy bieg + mniejsze obroty silnika = mniejsze spalanie
dlatego zamierzam zmienić tylną zębatkę na 40 zębów ciekawe co mi to da ,
Kto jest online
Jest 37 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 37 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości