Dziwne wibracje

Cezar
Posty: 26
Rejestracja: czw kwie 29, 2021
Miejscowość: Kutno
Motocykl: VN 800 Classic

Dziwne wibracje

Post autor: Cezar » czw sie 11, 2022

Słuchajcie, zaczynają mnie niepokoić dwie rzeczy w moim maluszku....
Słabo pali jak jest ciepły.... Bywa, że po tankowaniu muszę go przepchnąć i kilka minut poczekać. Potem już na dotyk.
I druga sprawa, o którą bardziej się obawiam.
Od pewnego czasu, przy pewnych obrotach, drży/wibruje. I jest to coraz bardziej odczuwalne...
Na wszystkich biegach tak się dzieje.
Na niższych ciężko mi dokładnie określić prędkość ale na 4 przy 85-90, na 5 ok. 105-110.
Wiem, że ciężko na podstawie tego lakonicznego opisu, ale może ktoś miał podobnie. Czy cuś....

Awatar użytkownika
Wydminianin
Posty: 541
Rejestracja: ndz mar 06, 2016
Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
VROC: 0

Re: Dziwne wibracje

Post autor: Wydminianin » pt sie 12, 2022

Co do utrudnionego palenia na ciepłym- kiedy regulowałeś zawory?
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!

Cezar
Posty: 26
Rejestracja: czw kwie 29, 2021
Miejscowość: Kutno
Motocykl: VN 800 Classic

Re: Dziwne wibracje

Post autor: Cezar » pt sie 12, 2022

Wydminianin pisze:
pt sie 12, 2022
Co do utrudnionego palenia na ciepłym- kiedy regulowałeś zawory?
No właśnie nie regulowałem...a jeżdżę nim od zeszłego sezonu....

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Dziwne wibracje

Post autor: Tex66 » pt sie 12, 2022

- Takie pomocne rady z Facebook-a Kawasaki VN 800 jak ta poniżej to sobie odpuść:
Jeździć można (moim zdaniem) ale raczej samemu mu się nie poprawi a będzie gorzej, cokolwiek powoduje te problemy. Pytanie kiedy sam stwierdzisz że to już dalej nie jest akceptowalne”.
Konkluzja z cytatu: „Jeździć można ……….. a będzie gorzej”. :wall:

Tu podobny przykład radosnej twórczości tego samego autora z Facebook-a:
Z zaworami różnie może być, jeżeli dawno nie były sprawdzane i luzy wyszły poza normę, to są historie nt. VN800 o spotkaniach tłoka z zaworkiem co nie kończyło się pomyślnie dla silnika”.
Ten fachowiec z Facebook-a nie ma zielonego pojęcia o czym pisze.

Zbyt duże czy zbyt małe luzy zaworowe ogólnie skutkują:
- przepalaniem grzybka zaworu;
- pęknięciem zmęczeniowym w obszarze mocowania zacisku zaworu;
- przegrzaniem i nadpaleniem kanału zaworu;
- wygięciem zmęczeniowym trzonka zaworu;
- zniszczeniem prowadnicy zaworu i w końcu złamaniem końca trzonka zaworu;
- pęknięciem zmęczeniowym na przejściu grzybka w trzonek zaworu.
Konsekwencje uszkodzenia zaworów na pracę silnika to już inna kwestia.

Natomiast:
Powodem spotkania tłoka z zaworami to „bałagan” w rozrządzie a nie większe czy mniejsze luzy zaworowe.

A grzebanie przy vulcanie to sama przyjemność”, niech sobie grzebie przy swoim, a to co napisał to to, że jedynie potrafi naprawić kranik i wyczyścić gaźnik i następnie go wyregulować oraz że jest po regulacji zaworów (niekoniecznie sam to zrobił).

Jeżeli wibracje są odczuwalne od samego silnika jak sam napisałeś: „niemal na pewno silnik. Przy określonych obrotach...”, to temat poważny i w dalszej konsekwencji może to grozić jego zatarciem (ostateczność).
Jeszcze jedno co napisałeś: „I jest to coraz bardziej odczuwalne...” – czyli co?
- zjawisko (wibracja) – nasila się od pewnego czasu!

Zastanów się tylko i sam sobie odpowiedz co powinieneś zrobić przy takich objawach:
- wibracje są, ale nasilają się w czasie płynnej jazdy przy większych prędkościach;
- wibracje są odczuwalne, ale zdecydowanie nasilają się bardziej podczas przyśpieszania bez względu na przełożenie.
Więc póki co, odpuść sobie jazdę do czasu zlokalizowania usterki i jej usunięcia.

Najgorsze co mogłoby być a skutkuje właśnie nasilającymi się wibracjami przy wzroście obrotów to:
- łożyska wału korbowego;
- panewki;
- przycinający się jeden z tłoków w cylindrze;
Jest to najczarniejszy scenariusz, ale możliwy.

Masz motocykl, który ma 25 lat, zajrzyj do tych elementów, bo później to już silnik do remontu kapitalnego lub wymiany.
Powodzenia
P.S.
Słabo pali jak jest ciepły” – temat prosty - wielokrotnie opisywany na Forum (przyczyna - między innymi luzy zaworowe).
Tex66

Cezar
Posty: 26
Rejestracja: czw kwie 29, 2021
Miejscowość: Kutno
Motocykl: VN 800 Classic

Re: Dziwne wibracje

Post autor: Cezar » pt sie 12, 2022

Bardzo dziękuję za konkrety😊
Przykładem sprawdzonego warsztatu w centrum naszego kraju😊

Cezar
Posty: 26
Rejestracja: czw kwie 29, 2021
Miejscowość: Kutno
Motocykl: VN 800 Classic

Re: Dziwne wibracje

Post autor: Cezar » ndz sie 14, 2022

Tax66, czyli podstawa na chwilę obecną to rozłożenie silnika i sprawdzenie, co mu dolega??

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Dziwne wibracje

Post autor: Tex66 » pn sie 15, 2022

Wszystko na PW
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 44 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 44 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą