Słuchajcie, zaczynają mnie niepokoić dwie rzeczy w moim maluszku....
Słabo pali jak jest ciepły.... Bywa, że po tankowaniu muszę go przepchnąć i kilka minut poczekać. Potem już na dotyk.
I druga sprawa, o którą bardziej się obawiam.
Od pewnego czasu, przy pewnych obrotach, drży/wibruje. I jest to coraz bardziej odczuwalne...
Na wszystkich biegach tak się dzieje.
Na niższych ciężko mi dokładnie określić prędkość ale na 4 przy 85-90, na 5 ok. 105-110.
Wiem, że ciężko na podstawie tego lakonicznego opisu, ale może ktoś miał podobnie. Czy cuś....
Dziwne wibracje
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: Dziwne wibracje
Co do utrudnionego palenia na ciepłym- kiedy regulowałeś zawory?
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
Re: Dziwne wibracje
No właśnie nie regulowałem...a jeżdżę nim od zeszłego sezonu....Wydminianin pisze: ↑pt sie 12, 2022Co do utrudnionego palenia na ciepłym- kiedy regulowałeś zawory?
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Dziwne wibracje
- Takie pomocne rady z Facebook-a Kawasaki VN 800 jak ta poniżej to sobie odpuść:
„Jeździć można (moim zdaniem) ale raczej samemu mu się nie poprawi a będzie gorzej, cokolwiek powoduje te problemy. Pytanie kiedy sam stwierdzisz że to już dalej nie jest akceptowalne”.
Konkluzja z cytatu: „Jeździć można ……….. a będzie gorzej”.
Tu podobny przykład radosnej twórczości tego samego autora z Facebook-a:
„Z zaworami różnie może być, jeżeli dawno nie były sprawdzane i luzy wyszły poza normę, to są historie nt. VN800 o spotkaniach tłoka z zaworkiem co nie kończyło się pomyślnie dla silnika”.
Ten fachowiec z Facebook-a nie ma zielonego pojęcia o czym pisze.
Zbyt duże czy zbyt małe luzy zaworowe ogólnie skutkują:
- przepalaniem grzybka zaworu;
- pęknięciem zmęczeniowym w obszarze mocowania zacisku zaworu;
- przegrzaniem i nadpaleniem kanału zaworu;
- wygięciem zmęczeniowym trzonka zaworu;
- zniszczeniem prowadnicy zaworu i w końcu złamaniem końca trzonka zaworu;
- pęknięciem zmęczeniowym na przejściu grzybka w trzonek zaworu.
Konsekwencje uszkodzenia zaworów na pracę silnika to już inna kwestia.
Natomiast:
Powodem spotkania tłoka z zaworami to „bałagan” w rozrządzie a nie większe czy mniejsze luzy zaworowe.
„A grzebanie przy vulcanie to sama przyjemność”, niech sobie grzebie przy swoim, a to co napisał to to, że jedynie potrafi naprawić kranik i wyczyścić gaźnik i następnie go wyregulować oraz że jest po regulacji zaworów (niekoniecznie sam to zrobił).
Jeżeli wibracje są odczuwalne od samego silnika jak sam napisałeś: „niemal na pewno silnik. Przy określonych obrotach...”, to temat poważny i w dalszej konsekwencji może to grozić jego zatarciem (ostateczność).
Jeszcze jedno co napisałeś: „I jest to coraz bardziej odczuwalne...” – czyli co?
- zjawisko (wibracja) – nasila się od pewnego czasu!
Zastanów się tylko i sam sobie odpowiedz co powinieneś zrobić przy takich objawach:
- wibracje są, ale nasilają się w czasie płynnej jazdy przy większych prędkościach;
- wibracje są odczuwalne, ale zdecydowanie nasilają się bardziej podczas przyśpieszania bez względu na przełożenie.
Więc póki co, odpuść sobie jazdę do czasu zlokalizowania usterki i jej usunięcia.
Najgorsze co mogłoby być a skutkuje właśnie nasilającymi się wibracjami przy wzroście obrotów to:
- łożyska wału korbowego;
- panewki;
- przycinający się jeden z tłoków w cylindrze;
Jest to najczarniejszy scenariusz, ale możliwy.
Masz motocykl, który ma 25 lat, zajrzyj do tych elementów, bo później to już silnik do remontu kapitalnego lub wymiany.
Powodzenia
P.S.
„Słabo pali jak jest ciepły” – temat prosty - wielokrotnie opisywany na Forum (przyczyna - między innymi luzy zaworowe).
„Jeździć można (moim zdaniem) ale raczej samemu mu się nie poprawi a będzie gorzej, cokolwiek powoduje te problemy. Pytanie kiedy sam stwierdzisz że to już dalej nie jest akceptowalne”.
Konkluzja z cytatu: „Jeździć można ……….. a będzie gorzej”.
Tu podobny przykład radosnej twórczości tego samego autora z Facebook-a:
„Z zaworami różnie może być, jeżeli dawno nie były sprawdzane i luzy wyszły poza normę, to są historie nt. VN800 o spotkaniach tłoka z zaworkiem co nie kończyło się pomyślnie dla silnika”.
Ten fachowiec z Facebook-a nie ma zielonego pojęcia o czym pisze.
Zbyt duże czy zbyt małe luzy zaworowe ogólnie skutkują:
- przepalaniem grzybka zaworu;
- pęknięciem zmęczeniowym w obszarze mocowania zacisku zaworu;
- przegrzaniem i nadpaleniem kanału zaworu;
- wygięciem zmęczeniowym trzonka zaworu;
- zniszczeniem prowadnicy zaworu i w końcu złamaniem końca trzonka zaworu;
- pęknięciem zmęczeniowym na przejściu grzybka w trzonek zaworu.
Konsekwencje uszkodzenia zaworów na pracę silnika to już inna kwestia.
Natomiast:
Powodem spotkania tłoka z zaworami to „bałagan” w rozrządzie a nie większe czy mniejsze luzy zaworowe.
„A grzebanie przy vulcanie to sama przyjemność”, niech sobie grzebie przy swoim, a to co napisał to to, że jedynie potrafi naprawić kranik i wyczyścić gaźnik i następnie go wyregulować oraz że jest po regulacji zaworów (niekoniecznie sam to zrobił).
Jeżeli wibracje są odczuwalne od samego silnika jak sam napisałeś: „niemal na pewno silnik. Przy określonych obrotach...”, to temat poważny i w dalszej konsekwencji może to grozić jego zatarciem (ostateczność).
Jeszcze jedno co napisałeś: „I jest to coraz bardziej odczuwalne...” – czyli co?
- zjawisko (wibracja) – nasila się od pewnego czasu!
Zastanów się tylko i sam sobie odpowiedz co powinieneś zrobić przy takich objawach:
- wibracje są, ale nasilają się w czasie płynnej jazdy przy większych prędkościach;
- wibracje są odczuwalne, ale zdecydowanie nasilają się bardziej podczas przyśpieszania bez względu na przełożenie.
Więc póki co, odpuść sobie jazdę do czasu zlokalizowania usterki i jej usunięcia.
Najgorsze co mogłoby być a skutkuje właśnie nasilającymi się wibracjami przy wzroście obrotów to:
- łożyska wału korbowego;
- panewki;
- przycinający się jeden z tłoków w cylindrze;
Jest to najczarniejszy scenariusz, ale możliwy.
Masz motocykl, który ma 25 lat, zajrzyj do tych elementów, bo później to już silnik do remontu kapitalnego lub wymiany.
Powodzenia
P.S.
„Słabo pali jak jest ciepły” – temat prosty - wielokrotnie opisywany na Forum (przyczyna - między innymi luzy zaworowe).
Tex66
Re: Dziwne wibracje
Bardzo dziękuję za konkrety
Przykładem sprawdzonego warsztatu w centrum naszego kraju
Przykładem sprawdzonego warsztatu w centrum naszego kraju
Re: Dziwne wibracje
Tax66, czyli podstawa na chwilę obecną to rozłożenie silnika i sprawdzenie, co mu dolega??
Kto jest online
Jest 44 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 44 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości