Czytajcie uważnie i weryfikujcie co przeczytacie na „grupkach”, bo szkoda pieniędzy i o nieszczęście łatwo.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Czytajcie uważnie i weryfikujcie co przeczytacie na „grupkach”, bo szkoda pieniędzy i o nieszczęście łatwo.

Post autor: Tex66 » pt wrz 16, 2022

Kolega Tomasz zdecydował się na wyminę sprzęgła w swoim VN 800, jak sam przyznał jest kompletnie „zielony” w sprawach związanych z mechanika motocyklową i zaskoczony był ceną którą najprawdopodobniej przedstawiono Mu w jakimś serwisie motocyklowym. Do dyskusji więcej się nie włączył.

Do udzielania merytorycznych porad przystępuje Kolega Jakub (ten sam który lubi grzebać w czyichś VN 800) o Koledze będzie szerzej poniżej.
Następnie do dyskusji dołącza Kolega Krzysztof zadając pytanie Koledze Jakubowi (ten sam który …… ) związane z wrzuceniem pierwszego biegu i próbą ruszenia która kończy się zgaśnięciem silnika.
Uzyskuje wykład na temat klejącego się sprzęgła jako powracającego i powszechnego zjawiska oraz typów oleju jakie to stosował w swoim VN 800 Kolega Jakub (ten sam który …… ) aby problem wyeliminować. Zaleca również jedynie wymianę samych tarcz ciernych i sprężyn. Nic nie wspomina o przekładkach stalowych a to właśnie ich wypaczenie bardziej od tarcz ciernych odpowiadają za ciągnięcie sprzęgła i jego ślizganie się, ale skąd ma o tym wiedzieć.
Kolega Krzysztof dalej dopytuje Kolegę Jakuba (ten sam który …… ) gdzie można kupić tarcze, dostaje link do nich.

I teraz najlepsze, Kolega Jakub (ten sam który …… ) podaje również link do sprężyn sprzęgła które zaleca Koledze Krzysztofowi.
Wśród dwudziestu (20-stu) modeli motocykli wyszczególnionych pod linkiem nie ma tam VN 800.
Link do zalecanych sprężyn:
https://gmoto.pl/komplet-sprezyn-sprzeg ... 19439.html

Ale jak ma tym być wyszczególniony VN 800 skoro te sprężyny są o długości 41,6 mm a limit serwisowy jest dla nich 40,1 mm.
Sprężyny sprzęgła od modelu B1 do B6 miały długość 34,2 cm a limit serwisowy był dla nich 33,1 mm.
Od modelu B7 sprężyny miały długość 35,3 mm a limit serwisowy był dla nich 34, 1 mm.

I teraz szczęśliwy Kolega Krzysztof dziękując Koledze Jakubowi (ten sam który lubi grzebać w czyichś VN 800) zamówi sobie sprężyny bo są sprawdzone i polecane.
Kto chce, może sprawdzić na „grupce” VN 800 a komu się nie chce to poniżej zrzut całej dyskusji.

P.S.
Powtarzam po raz kolejny, nikt niczego nie weryfikuje na tych całych „grupkach”, nie wycina żadnych bredni w myśl, i tu się powtórzę „piszta co chceta” aby Facebook (grupka) żył (a).
Przecież chodzi tu o bezpieczeństwo podczas jazdy i stracone pieniądze na coś co nie będzie pasowało i nie powinno być zamontowane.
Oprócz Kolegi Krzysztofa ktoś inny przeczyta ten post na „grupce” i zadowolony również zamówi nieodpowiednie sprężyny bo ktoś nie mający wiedzy je polecił.
A zadowolony z siebie Kolega Jakub za nie długo będzie już udzielał jedynie merytorycznych porad na temat VN 1500 bo akurat jest na jego kupnie (przynajmniej taki ma zamiar).



Obrazek
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 20 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 20 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą