problem z kranikiem...

on1982
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 03, 2024
Motocykl: kawasaki vn 800

problem z kranikiem...

Post autor: on1982 » śr lip 03, 2024

Witam...
Mam problem z kranikiem w vn 800 mianowicie.
Miałem wyciek paliwa z kranika podczas postoju ,paliwo zalało olej, olej spuszczony wymieniony na nowy.
Wymieniłem również tzw. zestaw naprawczy kranika.
Paliwo nadal cieknie w pozycji on oraz rezerwy na postoju.
Macie jakieś pomysły ?
Dziękuję i pozdrawiam.
Marcin

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: problem z kranikiem...

Post autor: Tex66 » śr lip 03, 2024

Macie jakieś pomysły?” – pewnie, że mamy, ja na przykład mam takie pomysły:
- odwiedź Powitalnię;
- to nie musi być wina kranika;
- jakim typem gaźnika jest gaźnik CVK36?
- poczytaj jaką funkcje spełnia membrana – tzw. tłok podciśnieniowy.
Tex66

on1982
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 03, 2024
Motocykl: kawasaki vn 800

Re: problem z kranikiem...

Post autor: on1982 » czw lip 04, 2024

Witam
Kranik nie jest podłączony wężykami,jest wkręcony w zbiornik po nalaniu paliwa cieknie.

Awatar użytkownika
wladl
Posty: 235
Rejestracja: czw lip 25, 2019
Miejscowość: Legnica
Motocykl: vn 800

Re: problem z kranikiem...

Post autor: wladl » czw lip 04, 2024

Zaworek sterowany podciśnieniem działa dla pozycji ON i RES. Pozycja PRI, to taki bypass omijający zawór sterowany podciśnienieniem. Pod pokrętłem pozycji jest gumowa uszczelka. Jak będzie uszkodzona, albo będzie problem z dociskiem płytki, to paliwo będzie przesiąkać mimo braku podciśnienia.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: problem z kranikiem...

Post autor: Tex66 » czw lip 04, 2024

Powitalnie odwaliłeś tak od niechcenia na trzy z dwoma (3=).

Skoro wymieniłeś elementy kranika używając zespołu naprawczego i jesteś pewien, że kranik jest sprawny to jest sprawny [ktoś zrobił tak samo – zdjęcie poniżej (niestety pomniejszone 40-sto krotnie)].

Jeżeli nawet sam sprawny kranik dokręcisz do zbiornika paliwa i będzie w położeniu ON lub RES to paliwo ze zbiornika będzie ciekło przez kranik.
CVK36 jest kranikiem podciśnieniowym, więc podłącz wężyk paliwowy/podciśnieniowy od gaźnika do kranika, w takiej sytuacji paliwo nie ma prawa przepływać do gaźnika w pozycji kranika ON lub RES jeżeli silnik nie jest uruchomiony, zaworek podciśnieniowy kranika jest sterowany podciśnieniem z gaźnika. Jeżeli będzie jednak zalewało gaźnik to znaczy że uszkodzony jest system podciśnienia w gaźniku (zespół membrany) lub iglica pływaka z jej gniazdem lub też zespół pływaka.

Tu ktoś miał identycznie (Forum VN 800/USA), kranik sprawdził i usprawnił, a jednak dalej paliwo lało się do gaźnika gdy kranik był w pozycji ON i RES i gdy silnik nie był uruchomiony, a z gaźnika do cylindrów i spływało do oleju. Uszkodzona była membrana gaźnika i brak było podciśnienia.

Obrazek
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą