Elektryka od kierownicy
- Jurek
- Posty: 1263
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Re: Elektryka od kierownicy
Masz tu link do schematu:
Sprawdź w pozycji lzu (N) czy jest masa na zaznaczonym punkcie w schemacie. Jeśli nie ma to uszkodzony masz czujnik biegu neutralnego. Możesz podać masę w ten punkt na krótko. Sprawdzisz wtedy czy inne elementy i połączenia są sprawne. Jeśli zaświeci się kontrolka N to już masz diagnozę. Jeśli nie - to trzeba szukać dalej.
W punkcie 11 znajdziesz umiejscowienie elementów czujnika luzu N.
Sprawdź w pozycji lzu (N) czy jest masa na zaznaczonym punkcie w schemacie. Jeśli nie ma to uszkodzony masz czujnik biegu neutralnego. Możesz podać masę w ten punkt na krótko. Sprawdzisz wtedy czy inne elementy i połączenia są sprawne. Jeśli zaświeci się kontrolka N to już masz diagnozę. Jeśli nie - to trzeba szukać dalej.
W punkcie 11 znajdziesz umiejscowienie elementów czujnika luzu N.
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Panowie motocykl był w pełni sprawny przy zmianie kierownicy miał przecięte tylko dwie wiązki kabli od prawego przełącznika i od lewego od świateł kierunków itd po złączeniu kabli kolorami efekt jest taki że motocykl pali ma światła i wszystko jest ok tylko przy wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła gaśnie no i nie świeci na liczniku luz … zastanawiam się czy kable gdzieś pod izolacją nie były z miarkowane lub może jak podłączałem prostownik niechcący dotknąłem plusem do ramy i poszły iskry ale po sprawdzeniu bezpieczników i wymianie jednego od świateł mijania wszystkie są sprawne ale zastanawiam się może spaliło się coś innego pod siedzeniem mam różne kostki .. ale myślę że nie powinno się nic spalić … najwyżej jak nie pomożecie kupię nowe przełączniki z kablami i kostkami ale narazie wole po walczyć .. może ktoś ma zdjęcie kostek od zapłonu i od kierunków itd porównałbym kolory
- Jurek
- Posty: 1263
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Re: Elektryka od kierownicy
Kolego. Informacja dla układu elektrycznego podczas uruchamiania silnika o biegu neutralnym jest kluczowa (to nie tylko zapalenie się kontrolki). Dlatego rada jest taka aby eliminować przyczyny po kolei. Powyżej proponuję ci podjąć pierwszy krok i przekazać informację na forum, żeby można było coś ci doradzić w następnych krokach.
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
- Jurek
- Posty: 1263
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Re: Elektryka od kierownicy
Jeszcze jedna wskazówka. Jeśli puszczasz klamkę sprzęgła przy rozłożonej podpórce bocznej i ci gaśnie, to znaczy że układ elektryczny widzi załączony bieg (brak N) i wtedy wyłącza silnik dla bezpieczeństwa. Jeśli gaśnie również przy złożonej podpórce to masz dwa uszkodzenia. Czujnik podpórki i czujnik luzu lub w układzie elektrycznym coś nie jest podpięte.
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
Re: Elektryka od kierownicy
W instrukcji serwisowej jest schemat całej instalacji motocykla. Na odrębnym rysunku jest układ zapłonowy. Zawiera sekwencję sterowania rozrusznikiem i blokadą zapłonu przy rozłożonej podstawce bocznej.
https://zapodaj.net/plik-Aqp5sI7Tuh
Pozwoliłem sobie przerysować od nowa, tylko fragment uwzględniający sterowanie przekaźnikiem rozrusznika i blokadę, aby nie pojechać z rozłożoną kosą.
https://zapodaj.net/plik-BwDofZLy1S
Jak to działa ? Moduł zapłonowy na przewodzie oznaczonym kolorem G/BK ma zrobioną blokadę. Stan niski na tym wejściu, „prawie masa” to mamy zapłon. Piszę „prawie masa”, bo po drodze są diody, i miernik ustawiony na test ciągłości nie będzie piszczeć. Jak to jest zrobione. W module Junction Box są trzy diody.
- Sytuacja pierwsza. Motocykl na luzie, świeci kontrolka Neutral. Podstawka rozłożona, czy nie, nie ma to znaczenia. Przewód G/BK przez górną diodę w Junction Box i czujnik luzu jest do masy. Motocykl pali.
- Sytuacja druga. Mamy wbity jakiś bieg. Styki czujnika Neutral rozwarte, bo nie świeci nam kontrolka luzu. Wciskamy klamkę sprzęgła. Możemy zakręcić rozrusznikiem. Czujnik klamki sprzęgła po jej wciśnięciu zwiera styki. I teraz nasz przewód G/BK przez środkową diodę w Junction Box i zwarte styki klamki sprzęgła ma połączenie do masy. Motocykl pali.
- Sytuacja trzecia. Maszyna odpalona, jedziemy. Tylko zapominamy że kosa rozłożona. Wciskamy sprzęgło. Styki jego czujnika są zwarte do masy. Wbijamy bieg, styki czujnika Neutral rozwarte.
Przewód G/BK z modułu zapłonowego dostaję masę tak długo jak mamy wciśniętą klamkę sprzęgła. Puszczamy sprzęgło, masa znika. Jak czujnik stopki po jej złożeniu nie poda masy na Przewód G/BK przez diodę, maszyna gaśnie.
I teraz, jak działa czujnik stopki bocznej ? W pozycji otwartej jego styki są rozwarte. Zamknięta, styki zwarte do masy. A przewód G/BK modułu zapłonowego i masą łączy dolna dioda w Junction Box. Można jechać jak stopka zamknięta.
Na wiązce instalacji jest dodatkowa dioda, wygląda prawie jak bezpiecznik w podstawce. Ma za zadanie umożliwić zakręcenie rozrusznikiem bez pozycji neutral, a po wciśnięciu klamki sprzęgła.
https://zapodaj.net/plik-Aqp5sI7Tuh
Pozwoliłem sobie przerysować od nowa, tylko fragment uwzględniający sterowanie przekaźnikiem rozrusznika i blokadę, aby nie pojechać z rozłożoną kosą.
https://zapodaj.net/plik-BwDofZLy1S
Jak to działa ? Moduł zapłonowy na przewodzie oznaczonym kolorem G/BK ma zrobioną blokadę. Stan niski na tym wejściu, „prawie masa” to mamy zapłon. Piszę „prawie masa”, bo po drodze są diody, i miernik ustawiony na test ciągłości nie będzie piszczeć. Jak to jest zrobione. W module Junction Box są trzy diody.
- Sytuacja pierwsza. Motocykl na luzie, świeci kontrolka Neutral. Podstawka rozłożona, czy nie, nie ma to znaczenia. Przewód G/BK przez górną diodę w Junction Box i czujnik luzu jest do masy. Motocykl pali.
- Sytuacja druga. Mamy wbity jakiś bieg. Styki czujnika Neutral rozwarte, bo nie świeci nam kontrolka luzu. Wciskamy klamkę sprzęgła. Możemy zakręcić rozrusznikiem. Czujnik klamki sprzęgła po jej wciśnięciu zwiera styki. I teraz nasz przewód G/BK przez środkową diodę w Junction Box i zwarte styki klamki sprzęgła ma połączenie do masy. Motocykl pali.
- Sytuacja trzecia. Maszyna odpalona, jedziemy. Tylko zapominamy że kosa rozłożona. Wciskamy sprzęgło. Styki jego czujnika są zwarte do masy. Wbijamy bieg, styki czujnika Neutral rozwarte.
Przewód G/BK z modułu zapłonowego dostaję masę tak długo jak mamy wciśniętą klamkę sprzęgła. Puszczamy sprzęgło, masa znika. Jak czujnik stopki po jej złożeniu nie poda masy na Przewód G/BK przez diodę, maszyna gaśnie.
I teraz, jak działa czujnik stopki bocznej ? W pozycji otwartej jego styki są rozwarte. Zamknięta, styki zwarte do masy. A przewód G/BK modułu zapłonowego i masą łączy dolna dioda w Junction Box. Można jechać jak stopka zamknięta.
Na wiązce instalacji jest dodatkowa dioda, wygląda prawie jak bezpiecznik w podstawce. Ma za zadanie umożliwić zakręcenie rozrusznikiem bez pozycji neutral, a po wciśnięciu klamki sprzęgła.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Elektryka od kierownicy
Jak sam napisałeś, jest to Twój pierwszy motocykl, widzę że masz pasję i ogromną chęć samodzielnego przywrócenia go do pełnej sprawności chociaż brakuje wiedzy, ale każdy tak zaczyna. Dlatego po odpowiedzi na każde z trzech poniższych pytań tu w tym poście, dostaniesz gotowe rozwiązanie problemu. Będzie to nawet dużo lepsze i lepiej czytelne niż jak to sam napisałeś w prośbie: „może ktoś ma zdjęcie kostek od zapłonu i od kierunków itd porównałbym kolory”.
Będą to schematy włączników lewych i prawych oraz schemat elektryczny obwodu zapłonowego z rozkładem napięcia (+) oraz masy (-), wszystko w kolorach oplotu przewodów i z czym się każdy łączy w całej instalacji elektrycznej VN 800A1 i oczywiście w języku polskim i dużym formacie. Jak popatrzysz na włącznik po lewej stronie kierownicy można łatwo zauważyć które przewody mogłeś pomylić lub pominąć (bez wchodzenia w szczegóły) i masz efekt jaki masz z puszczaniem sprzęgła po wrzuceniu biegu.
1. Czy interesuje Cię działanie IC Zapłonnika/Modułu Zapłonowego i czy coś wniósł ten komentarz do Twojego problemu?
2. Czy do momentu przecięcia dwóch wiązek elektrycznych, do włączników po lewej stronie oraz do włączników po prawej stronie kierownicy, miałeś jakikolwiek problem z wbiciem biegu i ruszeniem a następnie zmianą biegów a kontrolka biegu neutralnego zapalała się po włączeniu zapłonu a następnie gasła po wrzuceniu biegu?
3. Czy któryś z komentarzy (moje się nie liczą) był dla Ciebie pomocny?
Trzy proste pytania, punktowana odpowiedź na każde z pytań tylko za odpowiedź „TAK”, „NIE”, żadnego rozpisywania się i komentarzy, odpowiadasz jednym słowem.
Czyli:
1. TAK
2. TAK
3. TAK
Oczywiście, jeżeli nie chcesz, nie musisz na nic odpowiadać.
Będą to schematy włączników lewych i prawych oraz schemat elektryczny obwodu zapłonowego z rozkładem napięcia (+) oraz masy (-), wszystko w kolorach oplotu przewodów i z czym się każdy łączy w całej instalacji elektrycznej VN 800A1 i oczywiście w języku polskim i dużym formacie. Jak popatrzysz na włącznik po lewej stronie kierownicy można łatwo zauważyć które przewody mogłeś pomylić lub pominąć (bez wchodzenia w szczegóły) i masz efekt jaki masz z puszczaniem sprzęgła po wrzuceniu biegu.
1. Czy interesuje Cię działanie IC Zapłonnika/Modułu Zapłonowego i czy coś wniósł ten komentarz do Twojego problemu?
2. Czy do momentu przecięcia dwóch wiązek elektrycznych, do włączników po lewej stronie oraz do włączników po prawej stronie kierownicy, miałeś jakikolwiek problem z wbiciem biegu i ruszeniem a następnie zmianą biegów a kontrolka biegu neutralnego zapalała się po włączeniu zapłonu a następnie gasła po wrzuceniu biegu?
3. Czy któryś z komentarzy (moje się nie liczą) był dla Ciebie pomocny?
Trzy proste pytania, punktowana odpowiedź na każde z pytań tylko za odpowiedź „TAK”, „NIE”, żadnego rozpisywania się i komentarzy, odpowiadasz jednym słowem.
Czyli:
1. TAK
2. TAK
3. TAK
Oczywiście, jeżeli nie chcesz, nie musisz na nic odpowiadać.
Tex66
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
1:NIE
2:NIE
3:TAK
2:NIE
3:TAK
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Pomocny nie oznacza że rozwiązał mój problem:) motocykl był w pełni sprawny nie miał żadnych problemów palił jeździł do momentu przecięcia kabli ale po złączeniu kabli kolorami co wydawałoby się proste jednak coś nie działa więc gdzieś coś się zesr… lo .. pytanie co:) coś mogło się spalić poza bezpiecznikiem? Odpowiedzi są pomocne ale mając schematy nadal jestem skazany na siebie ) dzisiaj pierwsze schematy które wysłali panowie są czytelne więc to jest pomocne
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Elektryka od kierownicy
Motocykl który posiadasz ma prawie 30 lat, więc sam w sobie stan samych przewodów może mieć wiele do życzenia nie mówiąc już o możliwości łatwego rozpoznania koloru ich oplotu.
- Czy jest możliwe przepalenie się tyluletniego przewodu oprócz bezpiecznika?
- Możliwe ale mało prawdopodobne a na pewno dużo mniej prawdopodobne niż jego przypadkowe przerwanie/pęknięcie którego nawet nie będziesz widział bo będzie pod izolacją/oplotem gdzie mogło ale nie musiało tak się stać przy całej tej zabawie z wymianą kierownicy.
Najprawdopodobniej nie wszystko jednak zostało właściwie/instrukcyjnie połączone.
Więc tak:
- Wszystkie trzy przełączniki w układzie zapłonowym masz sprawne i temat sobie odpuść.
- Masa z Przekaźnika Biegu Neutralnego niewłaściwie podpięta, świadczy o tym konieczność wciśnięcia dźwigni sprzęgła podczas uruchamiania silnika i nie świecąca kontrolka biegu neutralnego.
Kontrolka ta, zasilanie prądowe (+) „dostaje” już w momencie włączenia zapłonu (silnik nie musi być nawet uruchomiony) i prąd jest cały czas na oprawce/kostce żarówki, to jedynie masa podawana z Czujnika Biegu Neutralnego i tylko gdy skrzynia jest w położeniu neutralnym powoduje że kontrolka się zapala.
Kontrolka nie ma wpływu na uruchomienie silnika, nie jest ona w obwodzie elektrycznym układu rozrusznika ani w obwodzie elektrycznym układu zapłonowego czyli nie ma wpływu również na ewentualne zgaśnięcie już uruchomionego silnika. To jedynie masa (-) z czujnika biegu neutralnego który jest zarówno w obwodzie elektrycznym rozrusznika i obwodzie zapłonowym skutkuje jej świeceniem.
Jeżeli teraz wszystkie przewody po lewej stronie kierownicy połączyłeś (po prawej również) a mimo to musisz wcisnąć dźwignię sprzęgła żeby uruchomić silnik, oznacza to brak masy z Przekaźnika Biegu Neutralnego lub jej złe podpięcie. Masa ta (przewód czarno/żółty) ma związek z przekaźnikiem stopki bocznej, dlatego IC Zapłonnik/Moduł Zapłonowy w momencie puszczania dźwigni sprzęgła odbiera to jakby w motocyklu była rozłożona stopka a Ty właśnie co wbiłeś bieg i IC Zapłonnik odcina masę na cewki zapłonowe i silnik gaśnie.
Skoro jak sam napisałeś: „motocykl był w pełni sprawny, nie miał żadnych problemów palił jeździł do momentu przecięcia kabli …….” to jednak gdzieś coś błędnie połączyłeś.
To co załączam powinno Ci pomóc, pośpiech w zlokalizowaniu błędnego połączenia lub przerwy nie jest wskazany.
Tylko dlatego, że masz pasję i osobistą chęć samodzielnego przywrócenia Vulcana do pełnej sprawności załączam (taki mały wyjątek) to co poniżej.
Autoryzacja na pewno nie powinna Ci przeszkodzić w przejrzystości schematów.
A innym kopiującym najwyżej zostanie „pieczątka” na pamiątkę.
Powodzenia
P.S.
Swoją drogą taki „niewinny” post z problemem a idzie na rekord patrząc po liczbie jego otwarć w tak krótkim czasie, no ale czytać jak już wspominałem to każdy lubi, pomóc to już niekoniecznie.
https://zapodaj.net/plik-wi1nnISk40
- Czy jest możliwe przepalenie się tyluletniego przewodu oprócz bezpiecznika?
- Możliwe ale mało prawdopodobne a na pewno dużo mniej prawdopodobne niż jego przypadkowe przerwanie/pęknięcie którego nawet nie będziesz widział bo będzie pod izolacją/oplotem gdzie mogło ale nie musiało tak się stać przy całej tej zabawie z wymianą kierownicy.
Najprawdopodobniej nie wszystko jednak zostało właściwie/instrukcyjnie połączone.
Więc tak:
- Wszystkie trzy przełączniki w układzie zapłonowym masz sprawne i temat sobie odpuść.
- Masa z Przekaźnika Biegu Neutralnego niewłaściwie podpięta, świadczy o tym konieczność wciśnięcia dźwigni sprzęgła podczas uruchamiania silnika i nie świecąca kontrolka biegu neutralnego.
Kontrolka ta, zasilanie prądowe (+) „dostaje” już w momencie włączenia zapłonu (silnik nie musi być nawet uruchomiony) i prąd jest cały czas na oprawce/kostce żarówki, to jedynie masa podawana z Czujnika Biegu Neutralnego i tylko gdy skrzynia jest w położeniu neutralnym powoduje że kontrolka się zapala.
Kontrolka nie ma wpływu na uruchomienie silnika, nie jest ona w obwodzie elektrycznym układu rozrusznika ani w obwodzie elektrycznym układu zapłonowego czyli nie ma wpływu również na ewentualne zgaśnięcie już uruchomionego silnika. To jedynie masa (-) z czujnika biegu neutralnego który jest zarówno w obwodzie elektrycznym rozrusznika i obwodzie zapłonowym skutkuje jej świeceniem.
Jeżeli teraz wszystkie przewody po lewej stronie kierownicy połączyłeś (po prawej również) a mimo to musisz wcisnąć dźwignię sprzęgła żeby uruchomić silnik, oznacza to brak masy z Przekaźnika Biegu Neutralnego lub jej złe podpięcie. Masa ta (przewód czarno/żółty) ma związek z przekaźnikiem stopki bocznej, dlatego IC Zapłonnik/Moduł Zapłonowy w momencie puszczania dźwigni sprzęgła odbiera to jakby w motocyklu była rozłożona stopka a Ty właśnie co wbiłeś bieg i IC Zapłonnik odcina masę na cewki zapłonowe i silnik gaśnie.
Skoro jak sam napisałeś: „motocykl był w pełni sprawny, nie miał żadnych problemów palił jeździł do momentu przecięcia kabli …….” to jednak gdzieś coś błędnie połączyłeś.
To co załączam powinno Ci pomóc, pośpiech w zlokalizowaniu błędnego połączenia lub przerwy nie jest wskazany.
Tylko dlatego, że masz pasję i osobistą chęć samodzielnego przywrócenia Vulcana do pełnej sprawności załączam (taki mały wyjątek) to co poniżej.
Autoryzacja na pewno nie powinna Ci przeszkodzić w przejrzystości schematów.
A innym kopiującym najwyżej zostanie „pieczątka” na pamiątkę.
Powodzenia
P.S.
Swoją drogą taki „niewinny” post z problemem a idzie na rekord patrząc po liczbie jego otwarć w tak krótkim czasie, no ale czytać jak już wspominałem to każdy lubi, pomóc to już niekoniecznie.
https://zapodaj.net/plik-wi1nnISk40
Tex66
- Jurek
- Posty: 1263
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Re: Elektryka od kierownicy
A możesz wytłumaczyć @Tex66 dlaczego w punktach 9, 11, 12 wrysowałeś (+) z jednej strony?
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
Re: Elektryka od kierownicy
Jak chodziłem do szkoły, nie było Painta
Jak zaświecana jest kontrolka luzu, Kolega wyżej to opisał. To jeszcze raz z kolorkami. Linia pomarańczowa, to plus 12V po kluczyku do kontrolki. Jej masa zaznaczona kolorem jasno niebieskim, przez czujnik neutral idzie do minusa (masy) jeśli przewody są całe i poprawnie połączone, a czujnik działa, kontrolka świeci.
Zobacz teraz jak działa przekaźnik rozruchowy i dlaczego musisz wciskać sprzęgło aby odpalić.
Kolorem czerwonym idzie plus 12V zasilania cewki przekaźnika po wciśnięciu przycisku start. Aby przekaźnik zadziałał, drugi koniec cewki musi dostać minus (masę). Na niebiesko zaznaczyłem jak idzie do masy. Zobacz że idzie przez diodę zaznaczoną gwiazdką i czujnik NEUTRAL. Jeśli gdzieś zgubiłeś diodę zaznaczoną gwiazdką, albo jest przerwa do czujnika NEUTRAL, to przekaźnik nie zadziała. Dopiero jak wciśniesz klamkę sprzęgła, styki czujnika pod klamką sprzęgła zwierają do masy. Kolor ciemno niebieski. Na żółto, to nadrzędne zabezpieczenie przed pojechaniem z otwartą stopką.
Dodanie włącznika pod klamką sprzęgła, umożliwia odpalenie motocykla niezależnie od wbitego biegu. Nie podejmuję się analizy co mogłeś źle polutować. Jeśli załapiesz logikę jak to działa, to z miernikiem w łapie dasz radę.
https://zapodaj.net/plik-l9RztC45E0
Jak zaświecana jest kontrolka luzu, Kolega wyżej to opisał. To jeszcze raz z kolorkami. Linia pomarańczowa, to plus 12V po kluczyku do kontrolki. Jej masa zaznaczona kolorem jasno niebieskim, przez czujnik neutral idzie do minusa (masy) jeśli przewody są całe i poprawnie połączone, a czujnik działa, kontrolka świeci.
Zobacz teraz jak działa przekaźnik rozruchowy i dlaczego musisz wciskać sprzęgło aby odpalić.
Kolorem czerwonym idzie plus 12V zasilania cewki przekaźnika po wciśnięciu przycisku start. Aby przekaźnik zadziałał, drugi koniec cewki musi dostać minus (masę). Na niebiesko zaznaczyłem jak idzie do masy. Zobacz że idzie przez diodę zaznaczoną gwiazdką i czujnik NEUTRAL. Jeśli gdzieś zgubiłeś diodę zaznaczoną gwiazdką, albo jest przerwa do czujnika NEUTRAL, to przekaźnik nie zadziała. Dopiero jak wciśniesz klamkę sprzęgła, styki czujnika pod klamką sprzęgła zwierają do masy. Kolor ciemno niebieski. Na żółto, to nadrzędne zabezpieczenie przed pojechaniem z otwartą stopką.
Dodanie włącznika pod klamką sprzęgła, umożliwia odpalenie motocykla niezależnie od wbitego biegu. Nie podejmuję się analizy co mogłeś źle polutować. Jeśli załapiesz logikę jak to działa, to z miernikiem w łapie dasz radę.
https://zapodaj.net/plik-l9RztC45E0
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Wow po takich odpowiedziach jak tego nie ogarnę to zaczynam pić )a tak poważnie to naprawdę dziękuję za opis rysunki i zaangażowanie .. pierwszy raz spotkałem się z takim podejściem na forum… zawsze ktoś gdzieś odsyłał do szukania czytania i człowiek dalej zostawał z ręką w nocniku… a teraz to nie pozostaje nic jak brać się do roboty
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Elektryka od kierownicy
Jurek,
Jak myślisz, dlaczego takiego pytania nie zadał Wladl?
Na pewno nie ma to związku z prądem/napięciem (+).
Popatrz na czarne trójkąciki to są diody i na kierunki ich grotów a dotyczy to sygnału wyjściowego z IC Zapłonnika i nie mówimy tu o napięciu.
Wladl,
Jak chodziłem do szkoły to też nie było Power Painta (a tak poza tematem to jesteś młodszy wiekiem).
Co nie znaczy, że teraz w grafice komputerowej trochę się orientuję, a Power Poin to akurat jeden z prostszych programów.
Chcecie drążyć temat nic nie wnoszącymi kolejnymi komentarzami?
Motocykl Koledze działał normalnie jak sam napisał, przeciął tylko przewody od włączników po lewej i prawej stronie kierownicy i nie potrafił jedynie właściwie ponownie ich połączyć ze względu na trudność w rozpoznaniu koloru oplotu. A skoro połączył wszystkie, żaden nie jest luźny, to najprawdopodobniej połączył któreś niewłaściwie i dlatego ma usterkę jaką ma i teraz szuka pomocy.
A tu nagle dowiedział się, że ma niesprawne dwa z trzech przełączników w układzie zapłonowym lub coś nie jest podpięte. Wie już również, jaką role pełnią trzy diody w module zapłonowym (IC Zapłonnik) i kiedy i jakie styki się zwierają a kiedy rozwierają i co to jest „prawie masa”.
Ma pierwszy motocykl, cieszy się, sam stara się przy nim coś zrobić ale zasada działania Modułu Zapłonowego i wzajemne relacje między trzema przekaźnikami w układzie zapłonowym (nawet w kolorze) są mu teraz potrzebne „jak jeżowi lutownica” i tyle samo go w tej chwili interesują.
A co już On sam sądzi o waszych komentarzach, to już macie w odpowiedziach Kolegi na trzy proste pytania a następnie dołączonym krótkim uzupełniającym komentarzu.
Jak myślisz, dlaczego takiego pytania nie zadał Wladl?
Na pewno nie ma to związku z prądem/napięciem (+).
Popatrz na czarne trójkąciki to są diody i na kierunki ich grotów a dotyczy to sygnału wyjściowego z IC Zapłonnika i nie mówimy tu o napięciu.
Wladl,
Jak chodziłem do szkoły to też nie było Power Painta (a tak poza tematem to jesteś młodszy wiekiem).
Co nie znaczy, że teraz w grafice komputerowej trochę się orientuję, a Power Poin to akurat jeden z prostszych programów.
Chcecie drążyć temat nic nie wnoszącymi kolejnymi komentarzami?
Motocykl Koledze działał normalnie jak sam napisał, przeciął tylko przewody od włączników po lewej i prawej stronie kierownicy i nie potrafił jedynie właściwie ponownie ich połączyć ze względu na trudność w rozpoznaniu koloru oplotu. A skoro połączył wszystkie, żaden nie jest luźny, to najprawdopodobniej połączył któreś niewłaściwie i dlatego ma usterkę jaką ma i teraz szuka pomocy.
A tu nagle dowiedział się, że ma niesprawne dwa z trzech przełączników w układzie zapłonowym lub coś nie jest podpięte. Wie już również, jaką role pełnią trzy diody w module zapłonowym (IC Zapłonnik) i kiedy i jakie styki się zwierają a kiedy rozwierają i co to jest „prawie masa”.
Ma pierwszy motocykl, cieszy się, sam stara się przy nim coś zrobić ale zasada działania Modułu Zapłonowego i wzajemne relacje między trzema przekaźnikami w układzie zapłonowym (nawet w kolorze) są mu teraz potrzebne „jak jeżowi lutownica” i tyle samo go w tej chwili interesują.
A co już On sam sądzi o waszych komentarzach, to już macie w odpowiedziach Kolegi na trzy proste pytania a następnie dołączonym krótkim uzupełniającym komentarzu.
Tex66
- Jurek
- Posty: 1263
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Re: Elektryka od kierownicy
Zadaniem tych diod jest separowanie minusa (-) z różnych źródeł, a nie kierunkowanie (prostowanie) napięcia jak w "mostku gretza". Widać że wiesz o co chodzi, bo piszesz coś o braku związku. Jednak takie oznaczenie wprowadza tych mniej wiedzących w błąd, bo każdy się zastanowi co się stanie jak zewrze się plus z minusem.
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Elektryka od kierownicy
Jurek,
Tam nie ma żadnego napięcia co napisałem wyżej i tym bardziej żadnego jego „kierunkowania (prostowania) napięcia” a jedynie masa z IC Zapłonnika na każdy z trzech przełączników i dobrze o tym wiesz co napisałem.
Symbole (+) na schemacie były dla mnie i tak zostało bo wszystkie przewody były w kolorze, z niektórych zdjąłem kolory aby uwypuklić masę na przełączniki i na cewki z IC Zapłonnika i to wszystko.
Pobierz sobie zdjęcie, usuń symbole (+) i będziesz zadowolony bo sam nie jesteś wstanie czegoś takiego wykonać i załączyć na Forum, tylko po to aby komuś pomóc.
Co natomiast sądzi autor postu o komentarzach które zamieściłeś to też już wiesz i rozumiem że to boli, więc wymyślasz cokolwiek żeby drążyć temat.
Nie zauważyłem również żeby kiedykolwiek ktoś imiennie zwracał się do Ciebie o pomoc lub powoływał się na jakikolwiek Twój post czy komentarz. Zostań więc przy powitaniach i wklejaniu linków w postach do innych postów z komentarzem „……..poczytaj tutaj. Może ci to pomoże”.
Tu taki pierwszy z brzegu:
viewtopic.php?f=51&t=16190
Pisz co jeszcze chcesz w tym poście, faktu że w niczym autorowi postu nie pomogłeś pisząc o dwóch uszkodzonych przełącznikach to sam dobrze wiesz i nie zmieni tego żaden kolejny Twój komentarz.
Tam nie ma żadnego napięcia co napisałem wyżej i tym bardziej żadnego jego „kierunkowania (prostowania) napięcia” a jedynie masa z IC Zapłonnika na każdy z trzech przełączników i dobrze o tym wiesz co napisałem.
Symbole (+) na schemacie były dla mnie i tak zostało bo wszystkie przewody były w kolorze, z niektórych zdjąłem kolory aby uwypuklić masę na przełączniki i na cewki z IC Zapłonnika i to wszystko.
Pobierz sobie zdjęcie, usuń symbole (+) i będziesz zadowolony bo sam nie jesteś wstanie czegoś takiego wykonać i załączyć na Forum, tylko po to aby komuś pomóc.
Co natomiast sądzi autor postu o komentarzach które zamieściłeś to też już wiesz i rozumiem że to boli, więc wymyślasz cokolwiek żeby drążyć temat.
Nie zauważyłem również żeby kiedykolwiek ktoś imiennie zwracał się do Ciebie o pomoc lub powoływał się na jakikolwiek Twój post czy komentarz. Zostań więc przy powitaniach i wklejaniu linków w postach do innych postów z komentarzem „……..poczytaj tutaj. Może ci to pomoże”.
Tu taki pierwszy z brzegu:
viewtopic.php?f=51&t=16190
Pisz co jeszcze chcesz w tym poście, faktu że w niczym autorowi postu nie pomogłeś pisząc o dwóch uszkodzonych przełącznikach to sam dobrze wiesz i nie zmieni tego żaden kolejny Twój komentarz.
Tex66
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Panowie bez kłótni każdy post coś wnosi bo człowiek zaczyna myśleć i wytężać wzrok:)) ja dziękuję każdemu z osobna za zaangażowanie:)
-
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lis 05, 2024
- Motocykl: Vn800
Re: Elektryka od kierownicy
Więc tak … jak naładuje akumulator to gdy odpalam motocykl to wszytsko poza diodą luzu działa puszczam sprzęgło i motocykl jedzie jest jak było wcześniej ale jak go zgaszę i ponownie uruchomię to problem wraca .. zastanawiam się czy problem nie leży w akumulatorze … bo to dziwna akcja a akumulator szybko pada … jutro postaram się wrzucić nowy który zamontowałem w innym motocyklu i zobaczę efekt .. okazuje. Się ze kable mam dobrze połączone ale coś zwariowało … niestety w tym motocyklu ktoś tak zamontował akumulator że plus jest bardzo blisko ramy i niechcący ładując akumulator klemy dotknęły ramy i szły iskry i teraz myślę że mógł się spalić może jakiś przekaźnik albo regulator napięcia … już nie mam pomysłu … no i ciekawi mnie czemu ta dioda od luzu przestała świecić …może się żarówka spaliła .. dzisiaj po wymianie przedniej lampy (złączeniu 3 kabelków ) zwariowały mi kierunkowskazy … przestały świecić … jakieś fatum z tą elektryką mnie dopadło … żebym wiedział że tak będzie to bym tej kierownicy nie zmienial:))) ale dojdę do tego co tam się dzieje bo czuje że to jakaś pierdola … a i kostki wszystkie sprawdzałem żadna się nie poluzowała …
Re: Elektryka od kierownicy
To my tu „doktoraty” piszemy a okazuje się że możesz mieć większe problemy niż na początku się wydawało. Tak naprawdę, to nie wiemy, co Ty sam zmajstrowałeś, a co jeszcze przed Tobą poprzedni właściciel, czy inny „Edison”. Bo pisałeś wcześniej o połączonych kabelkach pod izolacją.
Sposób na weryfikację kontrolki luzu. Zdejmij licznik z baku. Do licznika masz dwie małe wtyczki. Zlokalizuj na jednej z nich kabelek JASNO ZIELONY. To on idzie do czujnika luzu. Nie rozpinając ich, weź jakiś kawałek przewodu, jeden koniec wciśnij we wtyczkę do JASNO ZIELONY. Drugim końcem dotknij do silnika, kontrolka powinna zaświecić jeśli silnik ma masę. Jak nie świeci, dotknij do minusa akumulatora. Kontrolka luzu powinna zaświecić. Masz jakiś miernik ? Na tej samej wtyczce gdzie jest JASNO ZIELONY, na przewodzie BRĄZOWY z BIAŁYM paskiem powinieneś mieć +12V….. Szybko rozładowuje akumulator…. A ładowanie masz ? Bez miernika tego nie sprawdzisz. Prostownikiem raczej niczego nie spaliłeś.
Tak na czuja, to możesz mieć problemy z masą. Kawałkiem przewodu połącz razem w pewny sposób; minus akumulatora, korpus silnika, ramę i masę instalacji. Masa instalacji to jest CZARNY z ŻÓŁTYM paskiem. Właśnie pod licznikiem znajdziesz połączenie masy instalacji do ramy. I zobacz co się dzieje.
Sposób na weryfikację kontrolki luzu. Zdejmij licznik z baku. Do licznika masz dwie małe wtyczki. Zlokalizuj na jednej z nich kabelek JASNO ZIELONY. To on idzie do czujnika luzu. Nie rozpinając ich, weź jakiś kawałek przewodu, jeden koniec wciśnij we wtyczkę do JASNO ZIELONY. Drugim końcem dotknij do silnika, kontrolka powinna zaświecić jeśli silnik ma masę. Jak nie świeci, dotknij do minusa akumulatora. Kontrolka luzu powinna zaświecić. Masz jakiś miernik ? Na tej samej wtyczce gdzie jest JASNO ZIELONY, na przewodzie BRĄZOWY z BIAŁYM paskiem powinieneś mieć +12V….. Szybko rozładowuje akumulator…. A ładowanie masz ? Bez miernika tego nie sprawdzisz. Prostownikiem raczej niczego nie spaliłeś.
Tak na czuja, to możesz mieć problemy z masą. Kawałkiem przewodu połącz razem w pewny sposób; minus akumulatora, korpus silnika, ramę i masę instalacji. Masa instalacji to jest CZARNY z ŻÓŁTYM paskiem. Właśnie pod licznikiem znajdziesz połączenie masy instalacji do ramy. I zobacz co się dzieje.
...mam na motocyklu gniazdo do zapalniczki, czy ktoś zatem wie gdzie można kupić motocyklową popielniczkę ?..
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość