Olej VN800

KRISTOFPA
Posty: 10
Rejestracja: ndz sie 29, 2010
Miejscowość: WODZISŁAW ŚLĄSKI
Motocykl: VN800 CLASSIC
VROC: 0

Olej VN800

Post autor: KRISTOFPA » sob lut 19, 2011

Witam kolegów. Mam może głupie pytanie dot. spuszczenia oleju silnikowego w VN800.
Spuszcza się śrubą pod silnikiem, ale jest jeszcze jedna śruba z boku od wychechów. Po co?

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » sob lut 19, 2011

Od płynu chłodzącego :mrgreen:
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » sob lut 19, 2011

Olej spuszczamy od dołu śrubą i od boku od strony stopki przez filtr wstępnego oczyszczania(fi20 nakrętka ).
za wydechami jest wlew płynu chłodzącego.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

KRISTOFPA
Posty: 10
Rejestracja: ndz sie 29, 2010
Miejscowość: WODZISŁAW ŚLĄSKI
Motocykl: VN800 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: KRISTOFPA » sob lut 19, 2011

No właśnie rypłem się, śruba z boku od stopki. Spuszczając olej też ją mam odkręcić?

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » sob lut 19, 2011

Tak, tam masz filtr siatkowy podkładkę i sprężynę.
Jak będziesz wkładał filtr nie załóż go czasami odwrotnie
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

KRISTOFPA
Posty: 10
Rejestracja: ndz sie 29, 2010
Miejscowość: WODZISŁAW ŚLĄSKI
Motocykl: VN800 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: KRISTOFPA » sob lut 19, 2011

Dzięki, teraz dam rade.

Awatar użytkownika
mieso1972
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 22, 2010
Miejscowość: Isle of Wight , UK
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: mieso1972 » pn lut 21, 2011

Witam.Kilka dni temu wymieniałem olej w swojej maszynce i przeoczyłem ten filterek z boku silnika.Czy nie jest to za bardzo uciążliwe dla silnika zaznaczę że po przednia wymiana była 2000 mil wcześniej.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pn lut 21, 2011

mieso1972 pisze:Witam.Kilka dni temu wymieniałem olej w swojej maszynce i przeoczyłem ten filterek z boku silnika.Czy nie jest to za bardzo uciążliwe dla silnika zaznaczę że po przednia wymiana była 2000 mil wcześniej.
Jak jest przypchany to będzie to na pewno uciążliwe.
Powinno się go czyścić razem z wymianą oleju i filtra oleju :yeee:
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn lut 21, 2011

Tam zbiera się największy syf z silnika,, to sitkowy filtr który ma zatrzymać największe zanieczyszczenia i nie dopuścić do zatkania otworów w filtrze właściwym i w kanalikach do smarowania.
Jeśli nie był nigdy czyszczony to może być już bardzo zabrudzony.

Zawsze możesz zdobyć czyste pojemniki odzyskać olej przez spust dolny.
A jak wszystko spłynie wyciągnąć do innego pojemnika filtr boczny i nie brudzić zaoszczędzonego oleju.

Mieliśmy w klubie już przypadek że przez źle założony filtr poleciała pompa oleju.

Musisz sobie sam przekalkulować czy warto. moim zdaniem tak i nawet jak by był czysty to masz większą pewność że nic się nie stanie

Obrazek
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Valecki
Posty: 549
Rejestracja: ndz kwie 11, 2010
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN1500 FI Classic
VROC: 31381

Post autor: Valecki » wt lut 22, 2011

A czy 1500 też ma coś takiego?

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt lut 22, 2011

Valecki pisze:A czy 1500 też ma coś takiego?
Też

Po lewej stronie pod chromowaną obudową bardziej w głębi pod silnikiem ale nakrętka podobnie wygląda... :mrgreen:
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Duch

Post autor: Duch » śr lut 23, 2011

i znów coś więcej wiem :ok:

Eden

Post autor: Eden » czw mar 31, 2011

Abrams pisze:Tam zbiera się największy syf z silnika,, to sitkowy filtr który ma zatrzymać największe zanieczyszczenia i nie dopuścić do zatkania otworów w filtrze właściwym i w kanalikach do smarowania.
Jeśli nie był nigdy czyszczony to może być już bardzo zabrudzony.

Zawsze możesz zdobyć czyste pojemniki odzyskać olej przez spust dolny.
A jak wszystko spłynie wyciągnąć do innego pojemnika filtr boczny i nie brudzić zaoszczędzonego oleju.

Mieliśmy w klubie już przypadek że przez źle założony filtr poleciała pompa oleju.

Musisz sobie sam przekalkulować czy warto. moim zdaniem tak i nawet jak by był czysty to masz większą pewność że nic się nie stanie

Obrazek
czy w vn 900 jest tez taki filtr??

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » pt kwie 01, 2011

Eden pisze:czy w vn 900 jest tez taki filtr??
Nie ma.
_____ VROC 31527 _____

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pt kwie 01, 2011

A da się go inaczej/źle założyć?? Pytam bez złych intencji, nie prowokacyjnie, z ciekawości :)
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » pt kwie 01, 2011

Roy pisze:A da się go inaczej/źle założyć?? Pytam bez złych intencji, nie prowokacyjnie, z ciekawości :)
Teoretycznie to wszystko da się źle zrobić :mrgreen: Ale tam nie ma filozofii wielkiej, patrzysz jak wyciągasz i zakładasz tak samo, sitko , sprężyna, podkładka i to wszystko co tam jest.
_____ VROC 31527 _____

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pt kwie 01, 2011

Da się odwrotnie i 900 też powinna mieć.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » pt kwie 01, 2011

Abrams pisze:Da się odwrotnie i 900 też powinna mieć.
Nie doszukałem się :surprise:
_____ VROC 31527 _____

drake
Posty: 10
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Nowy Tomyśl
Motocykl: Vulcan 800
VROC: 0

Post autor: drake » pt kwie 01, 2011

Witam. Czy uzywal ktos moze olejow firmy MOTOREX ? Mam kolege ,ktory jest przedstawicielem tej firmy i goraco poleca mi (wiadomo jak to handlowiec :)) ich olej. Bardzo zalezy mi na opini uzytkownikow, gdyz nie chcialbym zalac mojego VN jakims badziewiem (wiem ,ze wielu uzywa MOTULa ale jak jest okazja to czemu nie kupic czegos innego) Pozdr

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » pt kwie 01, 2011

drake......po co kombinować,,,w naszych vn800 najlepiej sprawdza się Motul10w40,przerabialiśmy te tematy wielokrotnie,nalejesz czegoś nieznanego jak będzie dobrze to dobrze a jak będzie źle to co?nowy olej?albo co gorszego,,,te parę złotych nie ma co oszczędzać na oleju w końcu to krwiobieg naszych maszyn...a motto jak dbasz tak masz.pozdrawiam,,,b61. :aniol:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą