Uszczelka pod głowicą Vn 800
Uszczelka pod głowicą Vn 800
Panowie jak można rozpoznać/sprawdzić czy w motocyklu walnęła uszczelka pod głowicą?? Kumpel pod koniec tamtego sezonu kupił classica, powymieniał płyny no i teraz zauważył że trochę ubyło ze zbiorniczka płynu ale nie pamięta jaki był poziom oleju i nie ma porównania. Zauważył że trochę ubyło jedynie płyny. Czy są jakieś "domowe sposoby" żeby to zdiagnozować?? Ktoś ma jakieś dośw. w tym zakresie?:D
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
- Pees
- Posty: 73
- Rejestracja: pn mar 28, 2011
- Miejscowość: Ruda Wielka
- Motocykl: EN 500 '92 A2 (czyli naprawdę '91)
- VROC: 0
Płyn nie musi uciekać przez uszczelkę głowicy. Może przez uszczelkę pompy wodnej, nieszczelności na przewodach wodnych itp.
Pewnie są jakieś urządzenia do sprawdzania jakości oleju - powinna się zdecydowanie pogorszyć. No i gdzieś (np. pod korkiem) zbierałaby się emulsja wodna (brązowa maź o konsystencji rzadkiego budyniu - nie będę się silił na inne porównania ).
Ten drugi akapit to trochę domysły z praktyki z samochodami...
Pewnie są jakieś urządzenia do sprawdzania jakości oleju - powinna się zdecydowanie pogorszyć. No i gdzieś (np. pod korkiem) zbierałaby się emulsja wodna (brązowa maź o konsystencji rzadkiego budyniu - nie będę się silił na inne porównania ).
Ten drugi akapit to trochę domysły z praktyki z samochodami...
Można na kanapie, lepiej na koźle ale zawsze najlepiej jest wierzchem
- Orzech_
- Posty: 251
- Rejestracja: pt maja 27, 2011
- Miejscowość: Twardogóra k/wro
- Motocykl: VL 800
- VROC: 34013
Tak jak kolega Pees wspomniał, w oleju będzie się robić "masło" lub na odwrót, w płynie będzie widać olej lub czuć spaliny, ale wtedy by go nie ubywało raczej, na pewno będzie się robić duże ciśnienie w układzie chłodzenia i motor będzie się grzał (tzn. w układzie będzie się robić para i czujnik temp. będzie pokazywał zawyżoną temp). Ale bez paniki, płyn ma prawo ubywać (oczywiście nie w jakiś znacznych ilościach) i jest dużo innych mniej kłopotliwych miejsc skąd może uciekać.
pozdro
pozdro
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
wczoraj spuściliśmy płyn, czyściutki. Olej ma barwę czarną i to w sumie tyle co można tak zdiagnozować. Wycieków absolutnie brak. Dzisiaj pójdę do niego sprawdzę jeszcze ten korek czy nie ma pod nim mazi. Dzięki Panowie
Zapomniałem dodać że moto też się nie grzeje
Zapomniałem dodać że moto też się nie grzeje
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
Też tak myślę. Była bańka powietrza w układzie i później sie odpowietrzył. W przypadku uszczelki to może być tak : albo płyn idzie do komory spalania i z rur leci biała para , albo kompresja idzie w układ chłodzenia i wtedy wywala cały płyn przez zbiorniczek , albo płyn do oleju i mamy musztardę albo olej do płynu i mamy olej w płynie . Jeżeli tych objawów nie ma to należy szukać nieczszelności w rurkach i połączeniach.Abrams pisze:To pewnie żadnego wycieku nie ma...
Albo nie pamięta ile wlał, albo źle odpowietrzył.
Może zalała się dokładniej chłodnica i stąd ubytek.
Maź pod korkiem oleju to rzecz normalna przy małej eksploatacji. Wodę w oleju bardzo łatwo poznać. Co do wycieku, ubytku płynu to w niektórych sytuacjach (samochodowych) często jest tak mała "dziurka", że ani w oleju anie w płynie nie widać oznak. Może tworzyć się tylko ciśnienie w układzie chłodzenia. Można często zaobserwować bąble, zatory gdzieś w rurkach. Ciśnienie rośnie, silnik się grzeje i większe nieszczęście gotowe.
Sprawdź czy cały układ działa poprawnie to znaczy czy wszystko jest ciepłe. Po jeździe odpowietrz układ. Na ostygniętym nie powinno syczeć. Mierzenie kompresji niewiele może pomóc bo "wyciek ciśnienia" jest tak mały, że nie zobaczymy różnicy.
Sprawdź czy cały układ działa poprawnie to znaczy czy wszystko jest ciepłe. Po jeździe odpowietrz układ. Na ostygniętym nie powinno syczeć. Mierzenie kompresji niewiele może pomóc bo "wyciek ciśnienia" jest tak mały, że nie zobaczymy różnicy.
Motorek jaki mam VN-15SE
Roy, tak jak piszą koledzy nic nie kombinuj.Olej czysty, płyn kryształ, dolewaj do poziomu i śmigaj .Walnięcie uszczelki pod głowicą to płyn w oleju lub na odwyrtkę.Pompa wody też spoko.Ciepło jest to i płyn paruje.W swojej Kawce ostatnio też musiałem dolać płynu.W dużych autach latem dolewamy kilka litrów płynu(bez wycieków) przez parowanie.
Kto jest online
Jest 29 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 29 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości