vn 800 regulacja gaźnika

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

vn 800 regulacja gaźnika

Post autor: Wróbelek » czw paź 13, 2011

Witam niedawno ponownie z mechanikiem rozebraliśmy gaźnik w moim vulcanie. Gaźnik uzbroiliśmy w zestaw dyno jet który składa się z dyszy głównej i iglicy. Okazało się że zalewało mi świece bo dysza była rozmiaru 196 :razz: :razz: gdzie z zestawu dyno jest ma 134 a oryginalna 130. Dyszę wkreciliśmy tą 134 bo według ulotki stosuje się do pustych wydechów i filtrów k&n. Teraz sprawa ma się tak że jak jade na wysokich obrotach itp. świece są brązowe, a jak spokojnie sobie pykam to całe czarne. No i najważniejsze vulcan stracił moc, przedtem do 160 spokojnie z duzym zapasem, a teraz 140 i koniec. Proszę o pomoc jak wyregulować ten gaźnik. Bo mechanik wyjechał gdzieś i za 2tyg będzie a ja chciałbym przed zimą dograć ten motor. Świece włożyłem nowe cr8e. Sądze że zmiana na cr7e dużo nie zmieni. Membrana jak nowa. Czekam na odp.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » czw paź 13, 2011

Może się przyzwyczaiłeś do dobrego i dlatego wydaje Ci się że jest muł ;D to nie przecinka 140 mu styknie ;P a 160 to prawie v-max ;D
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » pt paź 14, 2011

Wiesz co ale na przyspieszeniu mocno stracił, a pali nadal 7,5-8l ;/ Dałeś na forum kiedyś to zdjęcie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f1 ... 6001f.html powiedz mi czym się reguluje dawkę paliwa a czym powietrza?? I czy w kręcąc w prawo się zwiększa. Bo wydaje mi się że po prostu muszę zwiększyć dawkę powietrza bo widocznie jak nie ma prędkości dużej to za mało podaje i nie przepala paliwa. I wtedy iglicę podniosę. Bo jest ustawiona według ulotki. Bo jak jade na wysokich obrotach to świece nie są brązowe typu herbata tylko jak kawa z mlekiem lub jasny brąz. Czekam na odp :oops:

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pt paź 14, 2011

8 litrów?? :razz: O Matko... Wiesz co a sprawdzałeś poziom paliwa w komorze pływakowej??Od ustawiania składy mieszanki jest tylko jedna śruba, właśnie ta co ją kiedyś zaznaczyłem. Generalnie jest tak wkręcając śrubę zubażasz mieszankę, wykręcając wzbogacasz ją. VN nie ma regulacji położenia iglicy przepustnicy. Więc przy regulacji pierwsze primo jest wykluczenie jakiegoś nadmiernego zużycia elementów gaźnika, potem ustawienie właściwego poziomu paliwa w komorze pływakowej dopiero pokręcić możesz śrubą składu mieszanki. Jednak u Ciebie sprawa się komplikuje bo zaczyna się mieszanie dyszami ;/ Poza tym możesz też mieć takie odczucie ze względy na pogodę. Wiesz jak masz K&N to masz filtr mocno przepływowy. Np. w zawodach motocross regulacje gaźnika przeprowadza się przed każdymi zawodami w zależności od pogody temp. wilgotności powietrza. Także to nie takie "hop na krowe i ciele gotowe" :D Ja bym się udał z tym do profesjonalnego warsztatu, serie zrobisz sam no a tu trzeba wiedzy i doświadczenia.

PS.Obrazek Pomocne schemat.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pt paź 14, 2011

Podstawowa regulacja mieszanki paliwowo powietrznej to dobór odpowiednich dysz w zależności od rodzaju wydechu i filtra .Wkręt u spodu gaźnika służy do regulacji dawki pilotażowej czyli biegu jałowego .Więc szukaj dobrego speca ,jak poprzedni właściciel namieszał TY musisz to wyprostować.Powodzenia.

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » pn paź 17, 2011

dobry motocykl musi palić :!!!:

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt lis 08, 2011

witam ponownie rozebrałem vulcana. przeczyściłem gaźnik. I teraz regulacja. Wyczytałem że gdy motor kopci na czarno to jest za dużo paliwa w komorze pływakowej lub zbyt bogata mieszanka. Śruba od składu mieszanki była wcześniej ruszana. Mam pytanie odkręcając śrubę od składu mieszanki to zwiększam ilość powietrza a zmniejszam paliwa?? czy odwrotnie. I czy tą śrubę po skosie od poziomu paliwa odkręcić czy nie ruszać?

Reguluje sam bo w Kawasaki powiedzieli mi że bez podstawowych badań (szczelności zaworów, kompresji, prześwietlenie gaźnika UV czy cos takiego). Koszt 300zł + regulacja gaźnika w granicach 250-450zł. I ustawienie hyperchargera od 100-200zł Więc jak policzyłem wszystko to wole sam kombinować. Czekam na wasze propozycje

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4599
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » wt lis 08, 2011

Bo są rzeczy o których wszyscy wiedzą, że nie da się ich zrobić. Aż znajdzie się taki, który tego nie wie i je zrobi.
Wiem, że nie pomogłem ale z całego serca życzę żeby Ci się udało.
:yeee:

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt lis 08, 2011

;) Wiem wiem, ale jak w kawasaki mi takie ceny powiedzieli i jeszcze ze nie ma gwarancji ze to zrobią to już wole sam grzebać:)

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » śr lis 09, 2011

Zdaję relacje z 2dnia regulacji:) Po dokręceniu skośnej śruby. I ustawieniu dyszy na 2 obroty. Vulcan osiąga ok 165km/h. Świece są jak kawa z mlekiem, bardziej pod beż czy ciemna vanilia. Raz po raz strzeli w gaźnik a nie w wydech. To mam dać troszeczkę bogatszą mieszankę czy lepiej obniżyć iglicę to wtedy całej mieszanki da więcej?

Rozmawiałem z mechanikiem ze Scootworks z USA, powiedział ze on by ubogacił mieszankę. I jak będą brązowe świece to wtedy mogę zwiększyć całą dawkę iglicą. I powiedział że jak będę miał brązowe świece to mogę iglice na maxa opuścić i świece nie będą czarne, tylko motor będzie mocniejszy i więcej palił bedzie. Bo założone mam dyno jety i jest regulacja iglicy. W instrukcji było na 2 to tak mam. Co radzicie? :yeee:

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » pn lis 14, 2011

Gaźnik uregulowany :) Chciałem podziękować wszystkim za rady a w szczególności Roy-owi. :picie: :picie:

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pn lis 14, 2011

Ciesze się że mogłem w jakiś sposób pomóc :) Pozdrawiam
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 44 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 44 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą