kierownica do vn800

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

kierownica do vn800

Post autor: Wróbelek » pn lis 14, 2011

Witam mam nietypowe pytanie, czy kierownica podana w linku jest taka jak oryginalna http://allegro.pl/kierownica-trw-lucas- ... 13477.html ?? Bo ostatnio szukając przyczyny ściągania mojego motocykla zauważyłem że mam krzywą kierownicę. I wymiary prawie pasują do tej. Jakby ktoś mógł zmierzyć swoją kierownicę to byłbym wdzięczny. U mnie tylko różni się wymiar A, u mnie wynosi on 86cm.

norbiw12
Posty: 37
Rejestracja: ndz lip 03, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: kawasaki vn 1700 nomad
VROC: 0

Post autor: norbiw12 » pn lis 14, 2011

Jakie są objawy ściągania motocykla? Moim zdaniem krzywa kierownica nie ma wpływu na ściąganie moto.

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » pn lis 14, 2011

przy puszczeniu kierownicy gwałtownie na prawą stronę ściąga. Jadąc środkiem drogi po 25m jestem prawie w rowie;) Przednie zawieszenie ostatnio rozebrałem wszystko proste, główka też wydaje się prosta (sprawdzałem kąty nachylenia), w lagach nowy olej wlany i uszczelniacze. Więc przód ok. Na pozostałych częściach ramy nie widać skrzywień. Jedynie lekkie bicie ma przednia felga.

Jutro rozbiorę tył, bo na wahaczu mam ustawione znaczniki na 2 a mimo to wydaje mi się ze lekko krzywo stoi to koło, może jest krzywy wahacz z tyłu. Albo wyrobione jakieś tuleje. Może macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić. Jutro może najpierw wezmę i przestawię koło minimalnie w drugą stronę i zobaczę co będzie się działo. Bo oponki drze niby równo.

Bo tak to gaźnik już dograłem wiec tylko ten problem mi został:):) :D :D

norbiw12
Posty: 37
Rejestracja: ndz lip 03, 2011
Miejscowość: Kielce
Motocykl: kawasaki vn 1700 nomad
VROC: 0

Post autor: norbiw12 » pn lis 14, 2011

przy takich objawach to na 100 % nie jest wina kierownicy.rozumiem że przed rozebraniem przodu też ściągało i czy ściągało go odkąd go masz? spróbuj ustawić tylne koło w osi,jeśli to nie zadziała to może być problem z geometrią moto.

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt lis 15, 2011

jak kupiłem już tak było.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » wt lis 15, 2011

A sam wymieniałeś olej czy kupiłeś już z wymienionym?? :)
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt lis 15, 2011

sam wymontowałem zawieszenie i zawiozłem do serwisu żeby wymienili. Dzisiaj próba odkręcenia tylnego koła okazała się porażką:) Sąsiad który pakuje na siłce nie mogł nawet odkręcic. Jutro mechanik mi pożyczy taki długi klucz to powinno pójść lekko :pije:

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » wt lis 15, 2011

klucze najlepiej przedłuża się rurą :) nie ma szans żeby jakaś nie puściła. NO jedynie trzeba mieć bardzo dobrze dopasowany klucz i sam klucz dobrej jakości. A z tym ściąganiem może być kwestia tego typu również (i to nie żart) że możesz krzywo siedzieć na moto :) najlepiej jakby ktoś jechał za Tobą i Ci powiedział czy siedzisz prosto czy nie czasem złe nawyki siedzeniowe i na moto się przenosi. Może wydawać się to śmieszne ale taka przyczyna również może być.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » wt lis 15, 2011

Tył ustawia się według znaczników ze względu na pewną konstrukcyjna asymetrię wahacza. Ja radził bym sprawdź płaszczyznę symetri kół .

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt lis 15, 2011

Ale aż tak mocno by ściągał?? Jak jade z pasażerem to motor jedzie prawie prosto. Przystawiłem deskę idealnie prostą do rantów tylnej opony i zmierzyłem odległości od rantów opony z przodu. Wszyło mi jakieś 2,5 mm z jednej strony i 7,5 z drugiej

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt lis 15, 2011

Przy wahaczu są takie mocowania z gwintem chyba pod oryginalny podnośnik. Z lewej strony połowa jest jakby zeszlifowana i zamalowana a z drugiej całe ok.

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » czw lis 17, 2011

Przestawiłem koło na takie ustawienie po lewej stronie na 2 znacznik po prawej na 2,5. I dużo mniej ściąga a łańcuch nie jest jakoś naprężony, ma luz na boki itp. Czy przestawiać dalej na np 3 z prawej strony?

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt lis 22, 2011

Sorki że post pod postem ale tak wychodzi czasami:) Przestawiałem tylne koło na różne sposoby. Po ustawieniu na znacznikach 2 i 3 z drugiej strony motor jeszcze bardziej ściągał na prawo. Gdy ustawiłem na 2 i 2 z kawałkiem motor mniej ściąga. Gdy zrobie 2 i 2 ściąga jak cholera. Podejrzewam że wahacz jest wykrzywiony w drugą stronę tzn koło nie stoi prostopadle do podłoża tylko pod skosem. I chyba pozostaje mi wymienić wahacz. Chyba że macie inne pomysły. ;(

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 32 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 32 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą