tylny amorek vn800A
tylny amorek vn800A
Witam, mam pytanko odnośnie tylnego amortyzatora. Czy jest jakaś możliwość regulacji twardości?? wysokości Pytam bo jak tak się patrze na to moje moto to mam wrażenie że "siedzi" on ciut niżej niż inne, a do tego jak mi plecaczek na nim siądzie to potrafi czasem nieźle dobić.
Czy ktoś mógłby mi to jakos łopatologicznie wytłumaczyć. W wolnej chwili bym może zerkną na to i spróbował cos zrobić włansymi siłami
Czy ktoś mógłby mi to jakos łopatologicznie wytłumaczyć. W wolnej chwili bym może zerkną na to i spróbował cos zrobić włansymi siłami
Tylni amortyzator reguluje się poprzez ustawienie pozycji gwintowanego naciągu. Jest 7 pozycji możliwych do ustawienia. 1 miękko.....7 twardo. Jest tam gwintowana obejma z zapadkami dla każdej możliwej pozycji naciągu.
Dojście do amorka jest dobre zdjęciu siedzenia a następnie tylnego błotnika. W manualu piszą że potrzebne to tego jakiś specjalny klucz, ale sądzę że przy dobrym dojściu da radę bez. U mnie jest chyba na 4 i przy mojej wadze ok 95 kog zawieszenie chodzi dość komfotrowo, ale i wystarczajaco sztywno. Przy dwóch osobach nic nie dobija, ect.
Jak Ci się wygodnie jeździ to bym nie tykał
Dojście do amorka jest dobre zdjęciu siedzenia a następnie tylnego błotnika. W manualu piszą że potrzebne to tego jakiś specjalny klucz, ale sądzę że przy dobrym dojściu da radę bez. U mnie jest chyba na 4 i przy mojej wadze ok 95 kog zawieszenie chodzi dość komfotrowo, ale i wystarczajaco sztywno. Przy dwóch osobach nic nie dobija, ect.
Jak Ci się wygodnie jeździ to bym nie tykał
-
- Posty: 401
- Rejestracja: ndz lip 25, 2010
- Miejscowość: Słupca
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
- VROC: 0
Ja przestawiłem bez rozkręcania motocykla. Zdemontowałem puszkę z prawej strony, następnie odkręciłem ten plastik bodajże 3 śrubki. Kawałek pręta i młotek. Jest takie dojście że akurat na milimetry dojdziesz do amortyzatora. Wystarczy lekko uderzyć młotkiem i przeskoczy na sztywniejszą opcję. Mi zajęło to ok 10min
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Mówimy o 800 tce a w jej przypadku nie używamy klucza od roweru ,najlepiej zdemontować koło następnie odkręcamy plastikową osłonę amorka ,po czym należy go wyjąć .Dalej rozkładamy go na czynniki pierwsze po to aby pod sprężynę podłożyć pierścień np poliamidowy o grubości 10 mm .Po skręceniu napinacz nastawiamy tak mniej więcej na czwarty stopień napięcia i po problemie .Takie czynności to okazja do drobnych konserwacji i sprawdzenia stanu izolacji wiązki przewodów we wnętrzu błotnika.
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Przy metodzie kinetycznego impulsownika o naprowadzaniu trzonkowym warto położyć moto na jakieś opony na gmole lub coś miękkiego aby odciążyć sprężynę w czasie przebijania koronki. Mniejsze ślady zostają jak to się robi bez obciążenia koła.
I wyciągać skrzynkę boczną narzędziową najlepszy dostęp...
Pierwsza pozycja jest dla kierowcy solo 55kg a większość z nas i tak to przekracza solo
I wyciągać skrzynkę boczną narzędziową najlepszy dostęp...
Pierwsza pozycja jest dla kierowcy solo 55kg a większość z nas i tak to przekracza solo
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
Pierścień po to aby napięcie sprężyny zwiększyć .Pantani pisze:? a w jakim celu ten pierścień?jurekawasaki pisze: rozkładamy go na czynniki pierwsze po to aby pod sprężynę podłożyć pierścień np poliamidowy o grubości 10 mm.
Potwierdzam że najlepszy dostęp jest po zdjęciu tylnego koła, optymalne ustawienie to max środkowe (nie dobija przy jeżdzie z pasażerką).
- Pantani
- Posty: 263
- Rejestracja: pt mar 25, 2011
- Miejscowość: Ożarów Maz
- Motocykl: f650gs twin
- VROC: 0
Zwiększa się naprężenie sprężyny, czyli jest bardziej "sciśnięta".Iron75 pisze:oki, dzięki Panowie, spróbuje pogrzebać , moze niczego nie zepsuje
a powiedzcie jeszcze , taka regulacja ma też wpływ na wysokość tylnego zawszenia??
i tak z czystej ciekawości, na jakiej zasadzie działa ta regulacja?? zmniejsza się skok sprężyny?? czy co?
Skok zawieszenia sie nie zmieni, zmniejszy się wstępne ugięcie zawieszenia (sag).
Co oznacza ze jak usiądziesz na moto to mniej się ugnie pod Twoim ciężarem czyli będziesz siedział minimalnie wyżej. Po regulacji zobaczysz niewielką zmiane przy jeżdzie solo. Bedzie troszkę wyżej i chyba minimalnie twardziej. Najlepiej przestawić o trzy ząbki na początek. Fabryczne ustawienie jest optymalne do jazdy solo ale dobija z pasażerem.
Przy używaniu młotka trzeba uważać jak zdejmiesz koło można pokombinować i obrócić pierścień jakimś narzędziem.
- Robson
- Posty: 4167
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011
- Miejscowość: Tychy
- Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
- VROC: 34475
Ja pierdziu... Ja chyba z Marsa jestemmirad pisze:Abrams pisze:Przy metodzie kinetycznego impulsownika o naprowadzaniu trzonkowym
Ale nie obrażasz nikogo?
Mnie dobiło raz jak wiozłem kumpla, więc albo podkręcę, albo mogę sam jeździć...
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
Zasada jest prosta - jak w życiu.Iron75 pisze:chyba tak w sumie to nie bardzo wiem tylko na czym polega to "ściskanie" sprężynyPantani pisze:Musisz chyba zapoznać sie z budową zawieszeniacoś mi się właśnie też tak wydajePantani pisze:bo na forum bedzie ciężko opisać zasadę działania!
w każdym bądź razie dzięki piękne za tłumaczenia
Jak chcesz być twardzielem to musisz często innym dokręcać śrubę!
Jak chcesz być mięczakiem to odwrotnie (na poz.1)
tutaj masz poglądowy obrazek jak to mniej wiecej wygląda. Skręcając nakrętkę regulujesz naturalny skok zawieszenia, tym samy twardość, a czy też wysokość.... chyba trochę też. Miłego studiowania
Kto jest online
Jest 30 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 30 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości