gaźnik? ; wydech

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pt kwie 22, 2011

Bacak750 pisze:na 80% to dym olejowy a może nawet na 90%? panowie mogły pójść pierścienie? czy może coś innego? ile idzie pierścieni na tłok w vn 800 classic? jaka jest orientacyjna cena? gdzie je dostać?
A może zamiast rzucać nam swoimi domysłami opisz rzetelnie problem i wtedy Ci ktoś pomoże?? Pytałem jakiego koloru jest dym wydobywający się z układu wydechowego. Pytasz o koszta a sam nie wiesz co mu dolega.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pt kwie 22, 2011

Dym jest błękitny moto odpala pieknie początkowo dymu nie ma moto chodzi o 10 minut na wolnych obrotach bez dodawania gazu, później pokazuje się dym który z nagrzaniem silnika się nasila, i tak jak wspomniałem pachnie olejem
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pt kwie 22, 2011

No to dziwne bo zazwyczaj kopci na zimnym. Najlepiej pomierz sobie kompresje na garnkach i będziesz mnie więcej wiedział coś o zużyciu gładzi, pierścieni, ew. uszczelnień zaworowych.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pt kwie 22, 2011

nie mam czym zmierzyć kompresji.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pt kwie 22, 2011

A czy silnik wydaje jakieś szczególne odgłosy w okolic tego dymiącego garnka?? Chodzi o takie nietypowe odgłosy pracy silnika.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » pt kwie 22, 2011

Jak masz niebieskawy dym po nagrzaniu silnika to niedobrze. Jedź do warsztatu motocyklowego i poproś o pomiar kompresji na obu cylindrach. Zanim się wybierzesz do warsztatu - przekop net za serwisówką i poczytaj ile powinno być kompresji. Jeżeli wartość z dwukrotnego pomiaru będzie dramatycznie różna od właściwego zakresu - masz hooopie robote z pierścieniami. Zanim sie wpieprzysz w koszty naprawy, zrób okolo 100 km i zobacz ile ci spalił oliwy. Być może lepiej przejezdzić do końca sezonu jeśli ubytki nie będą duże i dolewac oliwki, a na zimę moto do warsztatu dopiero trza bedzie oddać.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pt kwie 22, 2011

silnik chodzi cicho dym si pojawił dzisiaj po wymianie świecy podejrzewam że to pierścienie. moto za bardzo dymi wiec jazda przez cały sezon odpada.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pt kwie 22, 2011

No sprawa nie wygląda na błahą, mogą być pierścienie, może być zowalizowany cylinder a równie dobrze może ciągnąć przez uszczelnienia zaworowe. Jaki masz przebieg? Pomiar kompresji wykluczy pierścienie/owalizację.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » pt kwie 22, 2011

35000km
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » sob kwie 23, 2011

taka powinna być Kompresja: 8,7-13,4 [bar]?
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » sob kwie 23, 2011

Powiem Ci tak, dzisiaj trochę zastanawiałem się nad twoim problemem, pogadałem z kolegami (1. studiuje mechanikę na AGH) i wykoncypowaliśmy taką rzecz, że jest opcja że masz po prostu pękniętą głowicę gdzieś, w skutek rozgrzania się silnika pęknięcie się rozszerza i zaczyna kopcić a na zimnym jak się materiał zbiegnie to nie kopci. Wszystkie inne możliwe usterki czyli pierścienie, uszczelnienia czy owalizacja to miałbyś kopcenie na zimnym + ew. różne odgłosy.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » sob kwie 23, 2011

przebieg nie jest dramatycznie duży, leć na razie na pomiar kompresji. Jak bedzie zle - silnik do wyjęcia i wtedy sprawdzisz wsjo: zawory i uszczelniacze oraz stan cylindrów, tłoków, pierścieni i głowicy.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » sob kwie 23, 2011

wielkie dzięki panowie. a jaka powinna być kompresja? co jeśli będzie za duża a co jak za mała?
Prawda jest że Zbyt niskie ciśnienie sprężania może oznaczać nieszczelności w elementach głowicy (zawory, peknięcie głowicy, itp) Zbyt wysokie ciśnienienie sprężania oznacza zwykle zużycie pierścieni uszczelniających. Związane jest to z dodatkowym doszczelnieniem pierścieni uszczelniających za pomocą oleju silnikowego przepuszczonego na nie przez pierścienie zgarniające. ??
P.S Ja tez studiuję mechanikę tylko że na politechnice lubelskiej.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » sob kwie 23, 2011

Bacak... nie podnoś sobie ciśnienia, sprawdź spokojnie co i jak z kompresją w moto. Jak za duża pol bidy, gorzej jak będzie licha. Wtedy rozbiórka silnika - uszczelniacze co najmniej, potem pierścienie - szukaj pomału godnego zaufania warsztatu.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » sob kwie 23, 2011

Warsztat już znalazłem tylko chłopaki maja świąteczną przerwę we wtorek do nich jadę i wszystko będę wiedział. Nie rozumiem tylko dlaczego dym się pojawił po Wymianie świecy ?? 8/
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » sob kwie 23, 2011

A powiedz no Przyjacielu czy wymieniłeś na taka sama świecę ?

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » sob kwie 23, 2011

no jasne że tak była NGK CR7E i taką samą założyłem. stara miała bardzo słabą iskrę.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » sob kwie 23, 2011

A w obydwóch cylindrach masz identyczne świece? U ciebie powinny być po 2 szt. zdaje sie na cylinder?

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » sob kwie 23, 2011

centku - jedna na cylinder, jedna
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » sob kwie 23, 2011

no nie chcialem do Ciebie dzwonić po nocy - dzięki za info. Nie bylem tego pewien.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 16 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 16 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą