A może zamiast rzucać nam swoimi domysłami opisz rzetelnie problem i wtedy Ci ktoś pomoże?? Pytałem jakiego koloru jest dym wydobywający się z układu wydechowego. Pytasz o koszta a sam nie wiesz co mu dolega.Bacak750 pisze:na 80% to dym olejowy a może nawet na 90%? panowie mogły pójść pierścienie? czy może coś innego? ile idzie pierścieni na tłok w vn 800 classic? jaka jest orientacyjna cena? gdzie je dostać?
gaźnik? ; wydech
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
- centek
- Posty: 1319
- Rejestracja: wt kwie 06, 2010
- Miejscowość: Bełchatów
- Motocykl: Honda Varadero
- VROC: 31455
Jak masz niebieskawy dym po nagrzaniu silnika to niedobrze. Jedź do warsztatu motocyklowego i poproś o pomiar kompresji na obu cylindrach. Zanim się wybierzesz do warsztatu - przekop net za serwisówką i poczytaj ile powinno być kompresji. Jeżeli wartość z dwukrotnego pomiaru będzie dramatycznie różna od właściwego zakresu - masz hooopie robote z pierścieniami. Zanim sie wpieprzysz w koszty naprawy, zrób okolo 100 km i zobacz ile ci spalił oliwy. Być może lepiej przejezdzić do końca sezonu jeśli ubytki nie będą duże i dolewac oliwki, a na zimę moto do warsztatu dopiero trza bedzie oddać.
Powiem Ci tak, dzisiaj trochę zastanawiałem się nad twoim problemem, pogadałem z kolegami (1. studiuje mechanikę na AGH) i wykoncypowaliśmy taką rzecz, że jest opcja że masz po prostu pękniętą głowicę gdzieś, w skutek rozgrzania się silnika pęknięcie się rozszerza i zaczyna kopcić a na zimnym jak się materiał zbiegnie to nie kopci. Wszystkie inne możliwe usterki czyli pierścienie, uszczelnienia czy owalizacja to miałbyś kopcenie na zimnym + ew. różne odgłosy.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750
wielkie dzięki panowie. a jaka powinna być kompresja? co jeśli będzie za duża a co jak za mała?
Prawda jest że Zbyt niskie ciśnienie sprężania może oznaczać nieszczelności w elementach głowicy (zawory, peknięcie głowicy, itp) Zbyt wysokie ciśnienienie sprężania oznacza zwykle zużycie pierścieni uszczelniających. Związane jest to z dodatkowym doszczelnieniem pierścieni uszczelniających za pomocą oleju silnikowego przepuszczonego na nie przez pierścienie zgarniające.
P.S Ja tez studiuję mechanikę tylko że na politechnice lubelskiej.
Prawda jest że Zbyt niskie ciśnienie sprężania może oznaczać nieszczelności w elementach głowicy (zawory, peknięcie głowicy, itp) Zbyt wysokie ciśnienienie sprężania oznacza zwykle zużycie pierścieni uszczelniających. Związane jest to z dodatkowym doszczelnieniem pierścieni uszczelniających za pomocą oleju silnikowego przepuszczonego na nie przez pierścienie zgarniające.
![??](./images/smilies/icon_question.gif)
P.S Ja tez studiuję mechanikę tylko że na politechnice lubelskiej.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW
Kto jest online
Jest 16 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 16 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości