Strona 1 z 1
Gaśnie po zamknięciu ssania.
: sob kwie 11, 2015
autor: Borys
Witam Serdecznie wszystkich posiadaczy Vulcanów...Jestem Robert i jestem tu nowy..
Byc może taki temat już byłó ale nie moge znaleśc...
Od kilku dni uzytkuje Kawasakki VN 800 Classis i przy wyłączonym ssaniu motocykl po zamknieciu manetki gazu gasnie. Przy gorącym silniku bez ssania nie zapali. Na wysokich obrotach nie ciagnie tak jak trzeba...Co może byc przyczyna??? Prosze o jakies rady...
![:(](./images/smilies/icon_cry.gif)
: ndz kwie 12, 2015
autor: Andy
Regulacja wolnych obrotów ?
: ndz kwie 12, 2015
autor: Borys
A można dokonać tej regulacji samemu???
W mojej okolicy nie ma serwisu Kawasaki niestety...
: ndz kwie 12, 2015
autor: Duch
Tak POD puszką filtra powietrza powinien być "dynks - CZARNY" którym kręcisz w lewo - zmiejszasz obroty w prawo - zwiększasz obroty
: ndz kwie 12, 2015
autor: Borys
Dziękuje kolegom za pomoc..spróbuję jeszcze rozebrać i przeczyścic kranik może w nim jest dużo syfu który zmniejsza dopływ paliwa, a potem spróbuję podkręcić obroty jak radzicie...
: ndz kwie 12, 2015
autor: Jurek
Łatwiej na początek podkręcić obroty bo pokrętło masz na lince przy filtrze powietrza.
: pn kwie 13, 2015
autor: Lecho
Jesteś pewny że pali na obydwu garach?
Wcale nie łatwo to określić na wolnych obrotach i da się nawet taką 800ką jeździć.
Częstym błędem "nowych posiadaczy" jest odpalanie na krótko w garażu - żeby ten czy owy posłuchał jak fajnie pracuje.
800ka po uruchomieniu silnika powinna pochodzić aż się wiatrak załączy. Jak gasisz zimny silnik do duże prawdopodobieństwo, że przy kolejnym uruchomieniu tylna świeca będzie zalana.
![:ok:](./images/smilies/AC08.gif)
: pn kwie 13, 2015
autor: Mayones
Ja nigdy nie wyciągałem ssania powyżej połowy, jak wyjąłem do końca to kilka razy zalało, co do
Lecho pisze:Częstym błędem "nowych posiadaczy" jest odpalanie na krótko w garażu - żeby ten czy owy posłuchał jak fajnie pracuje.
![:D](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
to fakt, pierwsze dwa zalania to dokładnie tak wyglądały
podkręcenie wolnych obrotów powinno pomóc, ale też u mnie zdarza się tak, że czasem "chowam" wajchę ssania z lekkim gazem na manetce bo potrafi zgasnąć ogólnie ssania używam tylko wtedy gdy nie mam zbytnio czasu, za to lekkie podkręcenie wolnych obrotów u mnie wyeliminowało używanie ssania latem i raczej staram się czy odpaliłem ze ssaniem czy bez to przez pierwsze pare km nie szarżować z manetką gazu.
: pn kwie 13, 2015
autor: Borys
Tak jak piszecie - tak robiłem ...kupiłem go w styczniu i jak ktos mi się trafiał to odpalałem na krótko żeby posłuchać... oczywiście na ssaniu , jak sami zauważyliscie to pewnie błąd świerzaka...
Zauważyłem zjawisko że najpierw grzeje się przedni cylinder a potem dopiero tylny, ale dym szedł z obu wydechów - czy to normalne???
Dziś podkręciłem obroty i po krótkim nagrzaniu pracuje bez ssania i odpala też bez ssania...powinno być teraz lepiej...
Nie dziwcie się koledzy że o takie rzeczy pytam, ale dotychczas użytkowałem AVO S425 z 1959 r a to moto z innej epoki...
ps. Lecho - znalazłem na forum chyba Twoją byłą 800,...ja też mam taki turkusik...
![:ok:](./images/smilies/AC08.gif)
: pn kwie 13, 2015
autor: RadekSłupsk
pozwole sobie wtracic. Mysle, ze rowniez przeglad gaznika, linek, i innych dupereli pomoze. rozebranie i podstawowe czyszczenie nie zaszkodzi. nie jest to skomplikowany twor- o tyle latwiej samemu serwisowac ten motor (tudziez motocykl dla wrazliwych :P )
cos sie moze podwieszac, brudek wlecial, proszek z paliwa ... "just name it"
na spokojnie, bez wodeczki, do tematu podejdz i bedzie Pan zadowolony
![:yeee:](./images/smilies/AC01.gif)
: pn kwie 13, 2015
autor: Lecho
Rborys pisze:Zauważyłem zjawisko że najpierw grzeje się przedni cylinder a potem dopiero tylny, ale dym szedł z obu wydechów - czy to normalne???
Niestety normalne - tzn normalne przy pracy na jednym cylindrze.
Dymią tak samo i ten niepracujący też się nagrzewa.
Jeżeli na wolnych obrotach motocykl pracuje równiutko, to najprawdopodobniej robi to na jednym garze. Jak chodzą dwa praca jest nierównomierna.
Tak kolorek jest super.
Powinieneś dokupić przedni gmol (dla własnego bezpieczeństwa) i zrobić coś z tą szybą, bo jakaś taka wielka jest - ale to już rzecz gustu.
![:ok:](./images/smilies/AC08.gif)
: pn kwie 13, 2015
autor: Borys
No to załóżmy że drugi cylinder może nie pracowac bo jest zalany...co zrobić?
Wyciągać swiece, czy uruchomić go bez ssania i pozostawić na chodzie aż włączy sie wentylator??Może wtedy się wypali?
Szyba dość duża jest to fakt, chciałem ja zdemontować ale może lepiej niech będzie...gmole planuje dokupic może latem bo przez ich brak brat mój na Shadowce rozwalił sobie kolano gdy skuter wjechał przed niego i musiał położyc motor...
: wt kwie 14, 2015
autor: Duch
a najlepiej odpal niech po chodzi na wolnych obrotach do pierwszego załonczenia wentylatora a potem siadasz i w trase, albo będzie działał jak należy albo warsztat
![:scrach:](./images/smilies/scratch.gif)
: wt kwie 14, 2015
autor: Borys
Tak własnie zamierzam zrobić "Duchu"...odpalić na wolnych i pozostawić aż wlaczy się wentylator ...potem przejadę się i sprawdzę czy ma moc czy nie bo ostatnio miałem wrażenie jakby mocy mu brakowało....dziekuje wszystkim za rady i na razie kończe temat..
![:yeee:](./images/smilies/AC01.gif)
: wt kwie 14, 2015
autor: Jurek
Najlepiej to sprawdź świece. Prawdopodobnie na drugim masz czarną. Odpal go i przyłóż rękę do wydechów. Jak nie równo bije to znaczy, że jeden nie pali. Zmień świece na nowe.
: pt kwie 17, 2015
autor: Borys
Sprawdzę świecę na 2 cylindrze, oczyszczę i sprawdzę czy zadziała... jak nie to kupię nowe i zobaczymy...ucze się prawidłowego postępowania z tym motocyklem...
![:oki:](./images/smilies/ok.gif)
: sob kwie 18, 2015
autor: Borys
Koledzy...zrobiłem wszystko co powyżej radziliście.....i pomogło
poczyściłem kranik, podkręciłem obroty, sprawdziłem świece i faktycznie na 2 cylindrze była "czarna".
Zmieniłem na nowe i ....dopiero teraz słysze jak powinien pracować ten silnik - niesamowite...
Dziekuje wszystkim za pomocne rady i licze na pomoc w przyszłości.
Pozdrawiam i
![:ok:](./images/smilies/AC08.gif)
: sob kwie 18, 2015
autor: Legion
Sprawdź za jakiś czas, czy kolor nowej świecy przypadkiem szybko nie zmieni się na podobny jak obecnie, bo to może wskazywać na problem z tym cylindrem.